Skocz do zawartości

Oleum silnika WRX 2006


Ken

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś jeden z kolegów powiedział mi iż pewien znany serwis SI poinformował go o tym, że olej o parametrach 5W30 (np Castrol) jest niewystarczający do tego silnika i że zaleca się 5W50 (Motul 300V).

Jako że jestem nowy w temacie SI proszę o info...panikować i wymienić oleum jak wyżej czy spokojnie pozostać przy 5W30?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ken08, poczytaj wątek olejowy (na ostatnich stronach był nawet dyskutowany przypadek zatarcia silnika właśnie na 5W-30) to coś pewnie dobierzesz, zdecydujesz.. Sporo zależy też od stylu jazdy a oprócz klasy lepkości też jakość/pochodzenie miewają znaczenie... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ken08, zasadniczo tak jak pisze wlyszkow. A tak jeszcze odnośnie Twojego posta, to nie ma czegoś takiego jak

5W50 (Motul 300V)
:wink:

 

Dobrą opinią wśród użytkowników turbodoładowanych imprez cieszą się:

- Valvoline VR1 5W50,

- Motul 300V Power 5W40,

- Motul 300V Competition 15W50 (ale to raczej do upalania),

 

Bardzo dobrym olejem jest też Mobil 1 Rally Formula 5W50, ale tutaj już są pewne różniece w zdaniach. Są użytkownicy bardzo zadowoleni i są też bardzo rozczarowani.

 

olej o parametrach 5W30 (np Castrol) jest niewystarczający do tego silnika

 

Zależy jeszcze jaki. Castrol Castrolowi nierówny, ale zasadniczo miałbym duuuuże opory, żeby zalać cokolwiek z ich oferty w klasie 5W30. Jak również 5W30 innych producentów...

 

Mi w ASO powiedziano, że do mojego byłego auta (WRX 02') może być cyt. "...jakikolwiek dobry syntetyczny olej 5W40".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[Mi w ASO powiedziano, że do mojego byłego auta (WRX 02') może być cyt. "...jakikolwiek dobry syntetyczny olej 5W40".

 

a mi w ASO powiedziano 5W30 :-)

dzięki za info. Uzyłem opcji SZUKAJ ale nie działa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość