Than_Junior Posted March 18, 2010 Share Posted March 18, 2010 Był FAQ zimowy, był o czyszczeniu auta, ale jeśli pamięc mnie nie myli, nie było jeszcze topicu traktującego o tym, jak pozbyć się drobnych skaz i sprawić, by nasze maszyny znowu lśniły. Pozwólcię, że zacznę: (1) Problem: mój wydech stracił swoje dawne piękno / wygląda na zaśniedziały / brudny / pokryty jest kropkami asfaltu i innego syfu. Rozwiązanie: wata polerująca Nevr Dull Dostępna w Praktikerze za jedyne 7 Euro. Wyjmujemy ze słoika i, po uprzednim wyczyszczeniu wydechu z kurzu i brudu, polerujemy go. Benzyna, którą jest nasączona wata Nevr Dull powinna zmiękczyć drobinki asfaltu, a wata skutecznie usunie drobne naloty. Pamiętajcie, żeby stosować tylko na zimny wydech! Przed: Po: Mam teraz prośbę o sugestie, dotyczące drobnych śladów/zadrapań - takich czarnych, od plastiku. Niestety miesiąc temu ktoś mi urwał wycieraczki ( ) i przy okazji przejechał nimi po masce zostawiając piękne czarne ślady. Czym się tego pozbyć najłatwiej? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kogii Posted March 18, 2010 Share Posted March 18, 2010 Mam teraz prośbę o sugestie, dotyczące drobnych śladów/zadrapań - takich czarnych, od plastiku. Niestety miesiąc temu ktoś mi urwał wycieraczki ( ) i przy okazji przejechał nimi po masce zostawiając piękne czarne ślady. Czym się tego pozbyć najłatwiej? lekkoscierna pasta polerska? a jest dostepna u Ciebie pasta T-Cut? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sikor Posted March 18, 2010 Share Posted March 18, 2010 Dostępna w Praktikerze za jedyne 7 Euro. Wyjmujemy ze słoika i, po uprzednim wyczyszczeniu wydechu z kurzu i brudu, polerujemy go. Benzyna, którą jest nasączona wata Nevr Dull powinna zmiękczyć drobinki asfaltu, a wata skutecznie usunie drobne naloty. Taniej będzie kupić flaszkę benzyny oczyszczonej, a póżniej zwykła szmatka i do roboty :!: :wink: Ja tak robię pozbywając się przy okazji podkoszulków, które już wstyd by było na siebie założyć Jak zobaczyłem po zimie ile mam smoły na bokach i z tyłu auta, to myślę że inwestycja w zgrzewkę benzyny nie byłaby chybiona Link to comment Share on other sites More sharing options...
Than_Junior Posted March 18, 2010 Author Share Posted March 18, 2010 kogii, poszperam, dzięki za wskazówkę Sikor, tyle że tamta wata jest specjalnie do metalu - podejrzewam, że na lakierze zostawiłaby zadrapania, zaś na wydechu zadziała lepiej od starego tiszyrta Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dyzio_d Posted March 18, 2010 Share Posted March 18, 2010 Taniej będzie kupić flaszkę Absolutnie się z tobą zgadzam! Link to comment Share on other sites More sharing options...
crem Posted March 18, 2010 Share Posted March 18, 2010 Jak zobaczyłem po zimie ile mam smoły na bokach i z tyłu auta, to myślę że inwestycja w zgrzewkę benzyny nie byłaby chybiona Zamiast benzyny efektywniejsze są specjalne - przeznaczone do zmywania asfaltu, smoły i substancji ropopochodnych - środki. Przetestowałem to gruntownie w zeszłym roku i bardzo żałuję, że nie odkryłem tego faktu na początku procesu czyszczenia i męczyłem się bardzo używając benzyny. Środki te dostępne są w działach chemii samochodowej w większości supermarketów, a na ich opakowaniach jest napisane, że są przeznaczone właśnie do tego celu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kogii Posted March 18, 2010 Share Posted March 18, 2010 Taniej będzie kupić flaszkę Absolutnie się z tobą zgadzam! no tak... Ale zamiast, przed czy po? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dyzio_d Posted March 18, 2010 Share Posted March 18, 2010 Ale zamiast, przed czy po? Na każdą okoliczność. :cool: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wełniacz Posted March 18, 2010 Share Posted March 18, 2010 Sikor napisał/a: Taniej będzie kupić flaszkę Absolutnie się z tobą zgadzam! Czyli temat można zamknąć Ja dzisiaj czyściłem felgi tym czymś http://allegro.pl/item949521796_plyn_do ... kwasu.html brud zszedł dosyć szybko ale tak żrący zapach ten płyn wydziela, że szok, na jego usprawiedliwienie dodam tylko, że czyściłem koła w piwnicy z nikłą wentylacją :roll: Po wymyciu alufelg wyszły na jaw spore braki w lakierze na felgach. Czym sposobami piwnicznymi można zregenerować alusy ? Są jakieś pasty, mleczka i spraye srebrne ale nie chciałbym zepsuć czegoś :wink: Efekt mycia (po prawej jeszcze brudna) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mont Posted March 18, 2010 Share Posted March 18, 2010 Efekt mycia (po prawej jeszcze brudna) a jak opony ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wełniacz Posted March 18, 2010 Share Posted March 18, 2010 a jak opony ?? tzn ? Opon starałem się nie myć tym świństwem do czyszczenia felg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sikor Posted March 18, 2010 Share Posted March 18, 2010 Sikor, tyle że tamta wata jest specjalnie do metalu - podejrzewam, że na lakierze zostawiłaby zadrapania, zaś na wydechu zadziała lepiej od starego tiszyrta Eeee tam, nie ma to jak zmechacony tiszyrt :wink: Sikor napisał/a: Taniej będzie kupić flaszkę Absolutnie się z tobą zgadzam! Skłamałbym pisząc, że nie liczyłem na taką interpretację :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted March 18, 2010 Share Posted March 18, 2010 Tak trochę nie w temacie lakieru małe przypomnienie, przy wiosennej reanimacji auta wypadałoby chyba zacząć od gruntownego wymycia podwozia, zawiasów, wydechu, silnika, chłodnic, itd. itp. z soli i błota, oczywiście przy pomocy myjki wysokociśnieniowej :grin: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sikor Posted March 18, 2010 Share Posted March 18, 2010 Z chłodnicą i myjką wysokociśnieniową bym uważał. Kiedyś przy rutynowym myciu przeleciałem strumieniem wody po grillu prostopadle do powierzchni chłodnicy. Efekt był taki, że cześć blaszek się pogięła Od tej pory robię to pod kątem, tak aby na chłodnicę padł strumień wody co najwyżej rozbitej już wcześniej o grill. Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted March 18, 2010 Share Posted March 18, 2010 Z chłodnicą i myjką wysokociśnieniową bym uważał.Kiedyś przy rutynowym myciu przeleciałem strumieniem wody po grillu prostopadle do powierzchni chłodnicy. Efekt był taki, że cześć blaszek się pogięła Od tej pory robię to pod kątem, tak aby na chłodnicę padł strumień wody co najwyżej rozbitej już wcześniej o grill. przecież nie musisz przykładać lancy do samego grilla czy do chłodnicy, można to robić z np. metrowej odległości.... :smile: a warto wypłukać piach, sół i syf zgromadzone między blaszkami chłodnic przez zimę, bo do następnej zimy może ich już nie być jak sól podziała... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sikor Posted March 18, 2010 Share Posted March 18, 2010 przecież nie musisz przykładać lancy do samego grilla czy do chłodnicy, można to robić z np. metrowej odległości.... Jasne, nikt tu nie pisze o przykładaniu. Chodzi o to, że trzeba robić to ostrożnie. Bo o tym czy jesteś za blisko, przekonasz się dopiero wtedy, jak już będziesz za blisko :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
gourmet Posted March 18, 2010 Share Posted March 18, 2010 czy ktoś widział/słyszał/posiada adapter do przeróbki kompresora na myjkę ciśnieniową? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dyzio_d Posted March 18, 2010 Share Posted March 18, 2010 Napisz do Słodowego... :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
torro Posted March 19, 2010 Share Posted March 19, 2010 najważniejsze to pozbyć się resztek soli . pasiło by troche popływać reszta to kosmetyka garażowa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mont Posted March 22, 2010 Share Posted March 22, 2010 Ja dzisiaj czyściłem felgi tym czymś http://allegro.pl/item949...iera_kwasu.html potwierdzam skuteczność preparatu "Moje Auto", felgi bez większego wysiłku odzyskały dawny blask Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now