Jump to content

Impreza 01-07r 2.0l i 2.5l NA


newuser
 Share

Recommended Posts

witam

szukam informacji na temat Imprezy z roczników 2001-2007 bez turbo. szukalem informacji na ten temat i ciężko coś znaleść.

zainteresowałem się tym autem i chcę się dowiedzieć głównie czy występują w tych wersjach jakies usterki czy to mechaniczne czy inne mniej problematyczne.

interesuje mnie przede wszsytkim 2,5l NA i 2.0l NA (w wersji 160km) bo mysle ze slabsza 125konna jest zbyt slaba. Czym różnią się te silniki poza pojemnością i różnicą mocy w dwulitrowym?

teraz dlaczego nie turbo? odpowiedź jest prosta...-auto miało by robic zdecydowanie spore przebiegi więc nie wykluczone ze w przyszłości z koniecznośći musiał by znieśc lpg (tak wiem to profanacja i ja dla siebie bym tego nigdy nie zrobił ale auto nie mialo by byc moje...ja mam pomóc tylko w zakupie...)

 

z góry dzieki za wszystkie odpowiedzi.

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Panowie ja wiem, ze w przypadku takich aut jak Subaru (choc modele z wolnossacymi motorami to inna bajka) to wręcz profanacja jak pisalem wyzej ale musze zapytać.

Czy te silniki (2.0 i 2,5l NA) dają rade z jakas dobra instalacja lpg sekwencyjną ?

To auto miało by jeździć w rodzinie jako samochód użytkowy więc chce to wiedziec wczesniej, gdyż zapewne spalanie benzyny w mieście będzie wysokie.

Link to comment
Share on other sites

A mi 2.0 N/A (160 km) pochłania w mieście nawet więcej niż elmo :lol: Ale to chyba kwestia nogi i jej ciężaru... SI hawkeye jest (jak na razie) autem bezobsługowym :arrow: tankujesz i jeździsz :wink: Co do "słabych" hamulców, to uważam, że jak na dupowóz są całkiem ok. Jak dla mnie wrażenie ich "słabości" wynika z ich bardzo dobrej modulacji - w wielu innych kompaktach (Civic, Lancer nieEvo, focus itp.) hamulce działają w systemie binarnym, więc lekko naciśniesz i masz wrażenie, że zarzuciłeś kotwicę :razz: I tej tezy będę bronił, jak niepodległosci :mrgreen:

I jeszcze jeden minus - pojawiająca się w silnikach N/A "dziura w mocy" w zakresie circa 2-3 krpm, wynikająca najprawdopodobniej w błędu oprogramowaniu ECU. Podobno pomaga reset kompa albo wgranie apgrejdu softa w ASO, u mnie pomogła zmiana paliwa. Gdzieś w technicznym są dyskusje na ten temat, ale nie chce mi się szukać :arrow: lenistwo jest gwarancją dobrego zdrowia

 

Podstawową zaletę tego auta poznasz jednak, kiedy spadnie śnieg :twisted:

Link to comment
Share on other sites

pomaga reset kompa

 

Pomaga :wink:

 

albo wgranie apgrejdu softa w ASO

 

Nie pomaga :sad:

 

Gdzieś w technicznym są dyskusje na ten temat, ale nie chce mi się szukać

 

A mnie się chciało :wink:

 

:arrow: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=130572

:arrow: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=126118

 

:cool:

Link to comment
Share on other sites

Gaz znosi bez problemu, wprawdzie impreze mam dopiero od dwóch tygodni, ale gaz był założony gdzieś z 50tyś temu i nadal działa i jeździ. Ja tam żadnej dziury w mocy nie zauważyłem. Heble jak na dupowóz - jak już ktoś u góry pisał - są całkiem ok. Generalnie polecam :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Cichy C.

Witam jestem nowym użytkownikiem chciałem sie niejako podczepic pod temat gdyż nie chce zakładac nowego o tym samym. Koło jesieni chce sprzedać moja Honde Civic 2002 1,6 110km i kupić Impreze z silnikiem 2.0 125 lub 2,5 165koni. Na forum jest niedużo informacji na temat tych silników dotyczących spalania (katalogowe dane znam) i ogolnie jazdy autami z tymi silnikami(szukajka słabo działa) 90% info jest o autach z turbo. Czy jakis użytkownik w/w wolnossaków mógłby sie pochwalić jak jest ze spalaniem tych aut?? Szczególnie 2.0 125km bo ciężko coś znaleźć. Hondą jeździ sie całkiem fajno jak na 110km ale sprzedaje bo chodzi mi o napęd na obie osie i cztery drzwi :razz:. Z danych katalogowych jeźdza podobnie a nie chce kupować słabszego auta. Pozdrawiam Cichy C.

Link to comment
Share on other sites

Co do "słabych" hamulców, to uważam, że jak na dupowóz są całkiem ok. Jak dla mnie wrażenie ich "słabości" wynika z ich bardzo dobrej modulacji - w wielu innych kompaktach (Civic, Lancer nieEvo, focus itp.) hamulce działają w systemie binarnym, więc lekko naciśniesz i masz wrażenie, że zarzuciłeś kotwicę :razz: I tej tezy będę bronił, jak niepodległosci :mrgreen:

Krótko mówiąc potwierdzam :) Nie można narzekać na te hamulce.

 

Silnik 2.0 (160KM) ze zmiennymi fazami rozrządu uważam za bardzo udany. Auto zbiera się naprawdę przyzwoicie jak na N/A. Z chęcią upakowałbym ten silnik do Forka :roll: Silnik póki co bezawaryjnie jeździ, minimalne (kosmetyczne) zużycie oleju. Nigdy nie musiałem dolewać między wymianami. Co do softu to sam nie wiem czy miałem aktualizowany - muszę sprawdzić.

Link to comment
Share on other sites

Czy w 2.0 N/A hamulec to 277mm na 2 tłoczkach i 266 na jednym tłoczku ? Jeżeli tak, to w 2.5 N/A taki spowalniacz nie działa. Impreza jest za ciężka. Za to zestaw 4/2 z WRX jest idealny do jazd codziennych :cool:

Link to comment
Share on other sites

nie przesadzajmy ja dalem 2 tłoczki dobry klocek dobra tarcze, przewody w oplocie i 2.0NA juz spowalniało.....to nie turbo a zawsze mozna wstawic lepsze heble, a zaraz ktos zacznie sie odzywac ze wrx tez nie ma i wstaw AP RACING......

NA mialem 2.0 zrobilem 70tys z tego 40 na lpg, warunek regularne serwisy auta i gazu problemow nie ma do dzis (auto dalej jezdzi u kolegi)

Link to comment
Share on other sites

Czy w 2.0 N/A hamulec to 277mm na 2 tłoczkach i 266 na jednym tłoczku ? Jeżeli tak, to w 2.5 N/A taki spowalniacz nie działa. Impreza jest za ciężka.

 

Nie sądzę, że 2.5 US jest dużo lżejszy od 2.0 EU. Ja nie oczekuję od dupowozu, żeby po naciśnięciu hamulca gałki oczne roztrzaskiwały się o przednią szybę, a z deski rozdzielczej wysuwała się mała wycieraczka sprzątająca to wszystko :razz:

Natomiast mam zamiar sprawdzić, co dają przewody hamulcowe Goodridge - sam jestem ciekaw różnicy przy seryjnym hamulcu :!:

 

PS: Też się przesiadłem z HC z 2002 r. 1.6l (d16v1 :razz: ) i już bym do Hondy, mimo całej mojej sympatii do tej marki, nie wrócił :arrow: przez zimę przekonałem się, że najpierw jest 4x4, później dłuuuuuuuuugo, dłuuuuuuuuuugo nic i dopiero ośki :lol:

Link to comment
Share on other sites

o dają przewody hamulcowe Goodridge - sam jestem ciekaw różnicy przy seryjnym hamulcu :!:

 

hmmmm daja tyle ze powinny kosztowac max 100zl -cudów brak, za malo precyzyjny hamulec zeby odczuc to.

Jedynie przy max hamowaniach pedal mniej wpada.

Wg mnie wiecej daje dobra tarcza a kase z przewodów zostawic na BARDZO DOBRY klocek efekt lepszy

Link to comment
Share on other sites

PS: Też się przesiadłem z HC z 2002 r. 1.6l (d16v1 :razz: ) i już bym do Hondy, mimo całej mojej sympatii do tej marki, nie wrócił :arrow: przez zimę przekonałem się, że najpierw jest 4x4, później dłuuuuuuuuugo, dłuuuuuuuuuugo nic i dopiero ośki :lol:

 

Na szybkim suchym torze mocna oska złoi nawet sti, ja dostalem w dupe od lekko zdłubanego clio sport 185ps (na hamowni) jak doszlismy w obreby 4 biegu sorry ale nie dawalem rady ....wiec ośki nie sa takie zle:)

 

ps co do innych opini na serii to chyba autosugestia uzasadniajaca wydanie 450zl .....

Link to comment
Share on other sites

PS: Też się przesiadłem z HC z 2002 r. 1.6l (d16v1 :razz: ) i już bym do Hondy, mimo całej mojej sympatii do tej marki, nie wrócił :arrow: przez zimę przekonałem się, że najpierw jest 4x4, później dłuuuuuuuuugo, dłuuuuuuuuuugo nic i dopiero ośki :lol:

 

Na szybkim suchym torze mocna oska złoi nawet sti, ja dostalem w dupe od lekko zdłubanego clio sport 185ps (na hamowni) jak doszlismy w obreby 4 biegu sorry ale nie dawalem rady ....wiec ośki nie sa takie zle:)

Próbujesz mi udowodnić, że białe jest białe, a czarne jest czarne - ja pisałem o ZIMIE :!:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...