Jump to content

rozrząd ....


zyg
 Share

Recommended Posts

Mam prośbę /pytanie/. Czy zmieszczę się w 1 tys. zł za wymianę rozrządu w forku 2,0 122 KM /1998 r./ Czy muszę to zrobić w ASO? Mieszkam 60 km od Rzeszowa.

Bardzo proszę o pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Do Lublina mam 2x dalej. Mieszkam nad Sanem. Gdyby Lublin był tańszy od Rzeszowa - to różnica odległości nie miałaby znaczenia. A jak cenowo tam u was?

Link to comment
Share on other sites

Mam prośbę /pytanie/. Czy zmieszczę się w 1 tys. zł za wymianę rozrządu w forku 2,0 122 KM /1998 r./ Czy muszę to zrobić w ASO? Mieszkam 60 km od Rzeszowa.

Bardzo proszę o pomoc.

 

To jest Twoje auto i Ty decydujesz kto je ma naprawiać...NIC NIE MUSISZ....To jest Forum Subaru Import Polska i po pierwsze nie wypada, a po drugie nie wolno doradzać innego warsztatu niż ASO. Są warsztaty które ogarniaja równie dobrze jak ASO temat Subaru, nie ma z tym problemu. Naprawa rozrządu może kosztować bardzo różnie z kilku powodów: głowne to gdzie naprawiasz i na jakich częściach. Dalej: czy wymienisz wszystko, cały rozrząd, czy chcesz zaoszczędzić np. na pompie wody.... bo niektórzy wymieniają ją co drugi pasek albo zakładają stary napinacz...gwarancję bezawaryjnej pracy silnika da na pewno zastosowanie oryginalnych części, nie zamienników, chocaż te też dają radę i wykonanie naprawy w ASO. W tym przypadku możesz miec problemy ze zmieszczeniem się w 1k pln, ale to tylko moja hipoteza, spytaj po prostu w ASO, np. ASO Koper, jego właściciel urzęduje też na Forum i ma nicka Andrzej Koper... :grin:Może masz gdzieś bliżej ASO, nie wiem, spytaj forumowiczów ze swojej okolicy...

Link to comment
Share on other sites

powiem ci tak silnik to sinik i dobry mechanik to ogranie bez problemu.....tyko zawsze jest tyko.... pewnie bedzie robil pierwszy albo 2-gi raz subaru i bedzie sie uczyl na twoim aucie, za nauke cie sksuje bo to subaru i masz kase bo to drogie auto......no i sama praca cieżka jest.

 

A np ASO z tego co mi wiadomo koszt usługi ok 350zl wiec chyba normalna cena????

 

ASo nie obrazi sie na ciebie jak przyjedziesz z orginalnymi częściami do nich kupionymi na alegro (niestey jednak jeszcze akurat to drogie tam jest ok 1700zl z tego co pamietam )

Na allegro zamiennik ( w srodku to samo co na pierwszy montarz - ruvile a w srodku koyo, pompa mtm chyba tak sie to nazywalo ) to koszt ok 800zl za komplet.

 

Zapomnialem do tego warto uszczelki pod dekle i na wale i walkach zmienic(chyba 300zl wszystko max........

 

Ps po taniosci w wersji dobrej ok 1600zł za kobla moze i wykonalne ale po co!!!!

Link to comment
Share on other sites

Jak dotychczas to wymieniałem rozrząd tylko w OBK 2.5 i wyszło mię to dokładnie 1000zł. Nie robiłem tego w ASO z dwóch powodów: czas i koszty.

U Kocara (Poznań) powiedzieli, że całość ok. 2500 zł (robocizna + materiały). Ja za materiały (był to grudzień 2008) zapłaciłem 750 zł, a robota 250. Ale chcę podkreślić, że robił to człowiek, do którego mam zaufanie i który posiada odpowiednie doświadczenie, no i nie kasuje mnie jak za przysłowiowe zboże. :wink: Ze wzgl. finansowych nie wymianiałem wtedy pompy, aczkolwiek w pewnym ASO powiedziano mi, że nie trzeba :shock:

Ostatnio na allegro zestaw do wymiany (bez pompy rzecz jasna) na pasku mitsuboshi i rolkach chyba ruvila (nie pomnę już) kosztował dokładnie 600 zł.

Link to comment
Share on other sites

mozna i tak ja podszedlem do sprawy kompleksowo, poprostu lubie miec pewność ze wsiadam i robie trase 1000km bez niespodzianek.

A wiem jak to w subaru wyglada i poprostu chcialem uniknąć dublowania ewentualnych kosztów.

 

Np robiac regulacje zaworów nie bede dawal starych uszczelek bo nawet orginalne ciekna wiec ruszone to juz beda lać pewnie. Skoro dekle mam sciagniete to wydam 80zl wiecej i mam wymienione uszczelnienia wałków rozrządu. A jak mam rozrzą na glebie to do wymiany uszczelnienia wału bo w 60% ej20 one ciekna jak nie to będą (pozatym to koszt 30zl ).

Pompa wody dla spokoju bo nie wiem co lał poprzedni właściciel i ile Kg kamienia jest w niej i poprostu 150zl za spokojne sumienie?????

Jak robie auto dla siebie z planem ze bede go mial z 2lata min to sie juz oplaca zainwestowac 600zl wiecej.

Link to comment
Share on other sites

To jest Twoje auto i Ty decydujesz kto je ma naprawiać...NIC NIE MUSISZ....To jest Forum Subaru Import Polska i po pierwsze nie wypada, a po drugie nie wolno doradzać innego warsztatu niż ASO.

 

 

Po pierwsze dziękuję za informacje i pouczenia. Po drugie nie zgodzę się z ograniczeniami wymienionymi przez Ciebie - "nie wolno..." Zasady tego świetnego forum nie zabraniają "doradztwa". ASO nie powinno się wspierać peanami wygłaszanymi na forum. ASO winno przyciągać klientów rzetelnością świadczonych usług i przyzwoitymi cenami. A z tym jest różnie - o czym doskonale wiesz. Zasobność mojego portfela i dysponowanie 12 letnim samochodem Subaru zmusza mnie do poszukiwania alternatywnych rozwiązań przeglądowo-remontowych /czytaj: tańszych/.

Link to comment
Share on other sites

Zasobność mojego portfela i dysponowanie 12 letnim samochodem Subaru zmusza mnie do poszukiwania alternatywnych rozwiązań przeglądowo-remontowych /czytaj: tańszych/.

 

Oszczędzisz krótkoterminowo - finalnie zapłacisz więcej (oby nie oczywiście :smile:). Właśnie mając ograniczoną ilość pieniędzy powinno się wybierać rozwiązania sprawdzone i gwarantowane czyli ASO.

 

By trochę ograniczyć koszty można samemu zmienić / kupić olej, filtry (ten oleju powinien być dobrej jakości), itd. Sprawy związane z rozrządem powinieneś powierzyć jednak ASO i wykonać je na sprawdzonych komponentach. Rozrząd w Subaru to nie jest operacja dla pierwszego lepszego mechanika, a biorąc pod uwagę, że nie są to tak popularne auta jak np. VW - wiedza mechaników o tej marce nie jest powszechna.

Link to comment
Share on other sites

Zasobność mojego portfela i dysponowanie 12 letnim samochodem Subaru zmusza mnie do poszukiwania alternatywnych rozwiązań przeglądowo-remontowych /czytaj: tańszych/.

 

Oszczędzisz krótkoterminowo - finalnie zapłacisz więcej (oby nie oczywiście :smile:). Właśnie mając ograniczoną ilość pieniędzy powinno się wybierać rozwiązania sprawdzone i gwarantowane czyli ASO.

 

By trochę ograniczyć koszty można samemu zmienić / kupić olej, filtry (ten oleju powinien być dobrej jakości), itd. Sprawy związane z rozrządem powinieneś powierzyć jednak ASO i wykonać je na sprawdzonych komponentach. Rozrząd w Subaru to nie jest operacja dla pierwszego lepszego mechanika, a biorąc pod uwagę, że nie są to tak popularne auta jak np. VW - wiedza mechaników o tej marce nie jest powszechna.

 

Dzięki! Przekonałeś mnie.

Link to comment
Share on other sites

mozna i tak ja podszedlem do sprawy kompleksowo, poprostu lubie miec pewność ze wsiadam i robie trase 1000km bez niespodzianek.

A wiem jak to w subaru wyglada i poprostu chcialem uniknąć dublowania ewentualnych kosztów.

Np robiac regulacje zaworów nie bede dawal starych uszczelek bo nawet orginalne ciekna wiec ruszone to juz beda lać pewnie. Skoro dekle mam sciagniete to wydam 80zl wiecej i mam wymienione uszczelnienia wałków rozrządu. A jak mam rozrzą na glebie to do wymiany uszczelnienia wału bo w 60% ej20 one ciekna jak nie to będą (pozatym to koszt 30zl ).

Pompa wody dla spokoju bo nie wiem co lał poprzedni właściciel i ile Kg kamienia jest w niej i poprostu 150zl za spokojne sumienie?????

Jak robie auto dla siebie z planem ze bede go mial z 2lata min to sie juz oplaca zainwestowac 600zl wiecej.

 

Absolutnie się zgadzam :wink: , chciałem jedynie pokazać, że jest to możliwe (wykonanie wymiany rozrządu po możliwie niskich kosztach) przy akceptacji pewnego poziomu ryzyka, co absolutnie nie oznacza, że jest to dobre rozwiązanie; inną sprawą jest fakt, że wtedy wciągu 4 tygodni wydałem 3000 zł na mojego OBK i trochę mnie to zabolało.

Jedyne pytanie jakie pozostaje: To co z tą pompą? skoro w ASO powiedzieli, że nie trza :razz:

[/fade]

 

[ Dodano: Sro Mar 17, 2010 12:38 pm ]

Zasobność mojego portfela i dysponowanie 12 letnim samochodem Subaru zmusza mnie do poszukiwania alternatywnych rozwiązań przeglądowo-remontowych /czytaj: tańszych/.

 

Oszczędzisz krótkoterminowo - finalnie zapłacisz więcej (oby nie oczywiście :smile:). Właśnie mając ograniczoną ilość pieniędzy powinno się wybierać rozwiązania sprawdzone i gwarantowane czyli ASO.

 

By trochę ograniczyć koszty można samemu zmienić / kupić olej, filtry (ten oleju powinien być dobrej jakości), itd. Sprawy związane z rozrządem powinieneś powierzyć jednak ASO i wykonać je na sprawdzonych komponentach. Rozrząd w Subaru to nie jest operacja dla pierwszego lepszego mechanika, a biorąc pod uwagę, że nie są to tak popularne auta jak np. VW - wiedza mechaników o tej marce nie jest powszechna.

 

Sorry, ale nie demonizowałbym, w gruncie rzeczy to tylko silnik spalinowy, a nie wahadłowiec :razz: poza tym, co to znaczy "sprawdzone komponenty", wcale nie chcę być złośliwy, po prostu zastanawiam się nad np. różnicą między paskiem mitsuboshi, conti a gates'em? rolki są wykonywane z takich materiałów, że wytrzymują 3x takie przebiegi jak muszą, a wymienia się razem z paskiem ze względów bezpieczeństwa, itd. itd.

Sugeruję tylko żeby nie popadać w paranoje :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

z tym skomplikowaniem prac przy rozrządzie to przesada - jedna strona w manualu pokazuje wszystkie markery, które są na pasku i każdym kole. do tego momenty, kontrola napinacza lub nowy, pompa wody lub nie i bajo bongo.

Link to comment
Share on other sites

z tym skomplikowaniem prac przy rozrządzie to przesada - jedna strona w manualu pokazuje wszystkie markery, które są na pasku i każdym kole. do tego momenty, kontrola napinacza lub nowy, pompa wody lub nie i bajo bongo.

 

dziekuję, EOT :wink:

Link to comment
Share on other sites

co to znaczy "sprawdzone komponenty"

 

Celowo nie napisałem "jedynie słuszne OEM Subaru". "Sprawdzone komponenty" oznacza, że np. w przypadku klocków hamulcowych na popularnym portalu aukcyjnym można je kupić za 55 zł (z pilśni są chyba wykonane :smile:) i za 200 zł (ze średniej półki) - za ceną zwykle idzie jakość. Takich też elementów należało by używać.

 

z tym skomplikowaniem prac przy rozrządzie to przesada - jedna strona w manualu pokazuje wszystkie markery, które są na pasku i każdym kole. do tego momenty, kontrola napinacza lub nowy, pompa wody lub nie i bajo bongo.

 

I tu się zgadzam z kropokowiczem - instrukcja jest klarowna - problemem mogą być tylko jakieś drobne niuanse związane z brakiem doświadczenia potencjalnie nieautoryzowanego mechanika. W takiej sytuacji zostaje się z rozbabranym bądź uszkodzonym autem. ASO jednak daje większą, bliską pewności, gwarancję, że problemów nie będzie.

 

Rozważanie gdzie lepiej naprawiać / przeglądać auto to nic innego jak kalkulacja ryzyka.

Link to comment
Share on other sites

Celowo nie napisałem "jedynie słuszne OEM Subaru". "Sprawdzone komponenty" oznacza, że np. w przypadku klocków hamulcowych na popularnym portalu aukcyjnym można je kupić za 55 zł (z pilśni są chyba wykonane :smile:) i za 200 zł (ze średniej półki) - za ceną zwykle idzie jakość. Takich też elementów należało by używać.

... Rozważanie gdzie lepiej naprawiać / przeglądać auto to nic innego jak kalkulacja ryzyka.

Właśnie o to mi chodziło, co więcej można z dużą dozą prawdopodobieństwa przyjąć, że te same części zostaną zamontowane w ASO, z tą różnicą, że będą posiadały logo Subaru no i rzecz jasna gwarancję, co dla niektórych jest szczególnie ważne.

Link to comment
Share on other sites

jak ja lubię się tak uśmiać za cudze pieniądze :lol::lol:

ciekawe co powiecie jak każą praktykantowi naprawiać auto :lol:

 

 

... oj czekajcie... kupiłem rok temu filtr przeciwpyłkowy za ponad 200 PLN

Link to comment
Share on other sites

jak ja lubię się tak uśmiać za cudze pieniądze :lol::lol:

ciekawe co powiecie jak każą praktykantowi naprawiać auto :lol:

 

 

... oj czekajcie... kupiłem rok temu filtr przeciwpyłkowy za ponad 200 PLN

 

Ten sam numer miałem z "uznanym" warsztatem w Rzeszowie /Boguchwała/ ; pojechałem 70 km, aby bezsilnie przyglądać się chłopczykowi, męczącemu się z niezbyt skomplikowaną instalacją. Usprawniałem Colta. A ja durny myślałem, że autkiem zajmie się doświadczony mechanik.

Link to comment
Share on other sites

ciekawe co powiecie jak każą praktykantowi naprawiać auto

 

u nas to wiadomo, dlatego znam wszystkich stałych imiona i tylko do takich się umawiam :mrgreen::mrgreen:

 

Ten sam numer miałem z "uznanym" warsztatem w Rzeszowie /Boguchwała/ ; pojechałem 70 km, aby bezsilnie przyglądać się chłopczykowi, męczącemu się z niezbyt skomplikowaną instalacją. Usprawniałem Colta. A ja durny myślałem, że autkiem zajmie się doświadczony mechanik.

_________________

 

czyli u was też, a ja jak idiota myślełem, że na założeniu podnosnika szyb to gość będze z manualem i suwmiarką latał (bardzo skomplikowana instrukcja :!: ) a on to zrobił na pałę "sztuka"

 

mi to zajeło kilka godzin w garage z suwmiarką ale jest "fabryka"

Link to comment
Share on other sites

powiem ci tak silnik to sinik i dobry mechanik to ogranie bez problemu.....tyko zawsze jest tyko.... pewnie bedzie robil pierwszy albo 2-gi raz subaru i bedzie sie uczyl na twoim aucie, za nauke cie sksuje bo to subaru i masz kase bo to drogie auto......no i sama praca cieżka jest.

 

A np ASO z tego co mi wiadomo koszt usługi ok 350zl wiec chyba normalna cena????

 

ASo nie obrazi sie na ciebie jak przyjedziesz z orginalnymi częściami do nich kupionymi na alegro (niestey jednak jeszcze akurat to drogie tam jest ok 1700zl z tego co pamietam )

Na allegro zamiennik ( w srodku to samo co na pierwszy montarz - ruvile a w srodku koyo, pompa mtm chyba tak sie to nazywalo ) to koszt ok 800zl za komplet.

 

Zapomnialem do tego warto uszczelki pod dekle i na wale i walkach zmienic(chyba 300zl wszystko max........

 

Ps po taniosci w wersji dobrej ok 1600zł za kobla moze i wykonalne ale po co!!!!

 

Oj zdecydowanie warto, bo jak się roz cieknie i będzie trzeba to znów rozdłubać to będzie znów wydatek :evil:

Link to comment
Share on other sites

Witam też mieszkam nad sanem a naet tak blisko bo niedaleko sa xródła sanu które pewnie płyna dalej w twoja strone ja zaopatrzyłem sie w orginalne nazwy czesci subaru do rozrzadu i kupiłem zamienniki firmy ruville

Link to comment
Share on other sites

jak ja kupowalem ruvile to były te same elementy co orginalne.....wiadomo wszystko robią poddostawcy w subaru z tego co wiem tez->

pasek -mitsubo

rolki -koyo

pompa -mtm chyba tak to bylo

 

Do niedawna ruvil nie bawil sie nawet w przepakowywanie tylko po chamsku wkladali rolki w pudelkach KOYO do swoich pudelek!!!!

To samo co z pompa wody kwestia opakowania...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...