Skocz do zawartości

Dlaczego SYMETRYCZNY napęd?


owoc666

Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie. Jaka jest przewaga napędu symetrycznego, nad niesymetrycznym?

 

Subaru robi 50/50, Cosworth 34/66, a Mercedes 60/40.

 

O co w tym wszystkim chodzi i z czego wynikają te różnice? I dlaczego mówi się, że symetryczny AWD jest najlepszy (a przynajmniej ja takie opinie słyszałem, jeszcze zanim kupiliśmy Subaru)?

 

A może to konserwatyzm FHI? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 72
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Subaru robi 50/50

STi- 35/65 a jak masz dccd to wogole hulaj dusza, a zreszta takie przeniesienie napedu to kwestia zastosowanych materialow i technologi, subaru robi auta z dosc slabymi centralnymi wiskozami ktore tak wlasnie (50/50) inicjalnie rozkladaja naped, a zaleta jest taka ze samochod zawsze jest bezpiecznie podsterowny, a rozwiazanie jest dosc tanie, proste i niezawodne, moim zdaniem (zdaniem laika) "symetrical AWD" to nic innego jak chwyt reklamowy ktory ma wyroznic 4x4 Subaru od 4x4 innych firm, a prawdziwym powodem trzymania sie tego stanu rzeczy jest chec utrzymania wmiare prostej konstrukcji a wiec wiekszej niezawodnosci, unifikacji czesci itd. tutaj dla porownania odsylam do konstrukcji Evo ktory ma poprzecznie zamontowany silnik a naped jest przekazywany za pomoca MOCY do fabryki gdzie leza skrzynie biegow ktore nastepnie pasmem zwrotnym przekazuja energie do komputerow ktore mowia kazdemu kolu jak ma sie krecic (SAYC).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Azrael, napisalem tak dlatego gdyz jak ogladalem rodzaje napedow 4x4 to akurat symetryczny mial cos (i nie pamietam co) dokladnie na srodku (lewo/prawo) i nie wiem czy chodzi o skrzynie, dyfer czy co to bylo... inne mialy z boku (nie bierz do siebie tego z boku :wink: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Azrael, mysle, ze chodzi wlasnie o ten zintegrowany dyfer z walem... pod linkiem, ktory jest wyzej jest taki schemat z odleglosciami A i A" - wiec sugeruja symetrycznosc miarowa i wagowa wzgledem prawej i lewej strony...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi im o to że masa jest rozłożona równo po obu stronach bo wszystkie elementy są mniej więcej w osi auta.

W H6 są na dodatek dwie symetrycznie rozłozone rury wydechowe, co może mieć dodatkowy pozytywny wpływ na ściąganie (a raczej jego brak) przy kick down ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciez ja to napisalem przedtem juz :lol: ! Tylko moze sie zle wyrazilem i nikt nie zrozumial? :P

 

 

W H6 są na dodatek dwie symetrycznie rozłozone rury wydechowe, co może mieć dodatkowy pozytywny wpływ na ściąganie (a raczej jego brak) przy kick down

 

W 2,5 rowniez :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest tylko jeden problem, kierowca zawsze jest po lewej stronie, a to zawsze dodatkowe okolo 80 kg, jak dotad tylko jeden samochod drogowy (ze znanych mi) rozwiazal ten problem... wsumie tez byl symetryczny, tyle ze nie AWD... (chociaz mial byc) jak widac na zalaczonym obrazku przy ruszaniu zamienial symetrycznie, obie opony w obloki dymu:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...