owoc666 Opublikowano 2 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2005 No właśnie. Jaka jest przewaga napędu symetrycznego, nad niesymetrycznym? Subaru robi 50/50, Cosworth 34/66, a Mercedes 60/40. O co w tym wszystkim chodzi i z czego wynikają te różnice? I dlaczego mówi się, że symetryczny AWD jest najlepszy (a przynajmniej ja takie opinie słyszałem, jeszcze zanim kupiliśmy Subaru)? A może to konserwatyzm FHI? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Witek Opublikowano 2 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2005 Bo 50:50 jest najbardziej uniwersalne ? ( strzelałem) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 2 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2005 symetryczny dlatego, ze jakbys pociagnal linie wzdluz osi auta, to by byla jednoczesnie osia symetrii. Ot i wsio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ComeToDaddy Opublikowano 2 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2005 Subaru robi 50/50 STi- 35/65 a jak masz dccd to wogole hulaj dusza, a zreszta takie przeniesienie napedu to kwestia zastosowanych materialow i technologi, subaru robi auta z dosc slabymi centralnymi wiskozami ktore tak wlasnie (50/50) inicjalnie rozkladaja naped, a zaleta jest taka ze samochod zawsze jest bezpiecznie podsterowny, a rozwiazanie jest dosc tanie, proste i niezawodne, moim zdaniem (zdaniem laika) "symetrical AWD" to nic innego jak chwyt reklamowy ktory ma wyroznic 4x4 Subaru od 4x4 innych firm, a prawdziwym powodem trzymania sie tego stanu rzeczy jest chec utrzymania wmiare prostej konstrukcji a wiec wiekszej niezawodnosci, unifikacji czesci itd. tutaj dla porownania odsylam do konstrukcji Evo ktory ma poprzecznie zamontowany silnik a naped jest przekazywany za pomoca MOCY do fabryki gdzie leza skrzynie biegow ktore nastepnie pasmem zwrotnym przekazuja energie do komputerow ktore mowia kazdemu kolu jak ma sie krecic (SAYC). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 2 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2005 Tylko STI z DCCD-A ma 35/65. Ale Subaru automaty mają też przewage tyłu. Inicjalny rozkłąd momentu nie ma zbyt wiele wspólnego z tym jak silnie poszperowane jest auto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 2 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2005 A symetria napedu nie dotyczy czasem rozkladu masy samego napedu w stosunki lewo-prawo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 2 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2005 Raczej nie. Na pewno przewagą Subaru np. w stosunku do EVO jest równa długośc półosi ale to raczej nei o to chodzi. To po prostu slogan reklamowy, całkiem neizły z resztą tak jak reklama Legacy z samurajem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 2 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2005 Azrael, napisalem tak dlatego gdyz jak ogladalem rodzaje napedow 4x4 to akurat symetryczny mial cos (i nie pamietam co) dokladnie na srodku (lewo/prawo) i nie wiem czy chodzi o skrzynie, dyfer czy co to bylo... inne mialy z boku (nie bierz do siebie tego z boku :wink: ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 2 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2005 No to może chodzic o to że Subaru ma równej długości przednie półosie a ani Ford ani Mitsubishi ani Mazda nie mają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 3 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2005 Nie nie ... nie chodzi o polosie... Popatrz na to: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 3 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2005 A tu jest wszystko pieknie i ladnie opisane: http://www.subaru-global.com/about/awd/ ... index.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 3 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2005 W gruncie rzeczy 1 i 3 schemat nie rózni się niczym poza długością półosi, oraz tym że w 3 schemacie jest zewnętrzny wał napędowy przedni a w 1 napęd przechodzi na przedni dyfer wewnątrz skrzyni z którą ten dyfer jest zintegrowany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 3 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2005 No dobrym tropem szedłem. Chodzi im o to że masa jest rozłożona równo po obu stronach bo wszystkie elementy są mniej więcej w osi auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 3 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2005 Azrael, mysle, ze chodzi wlasnie o ten zintegrowany dyfer z walem... pod linkiem, ktory jest wyzej jest taki schemat z odleglosciami A i A" - wiec sugeruja symetrycznosc miarowa i wagowa wzgledem prawej i lewej strony... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 3 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2005 No to mamy odpowiedz na pytanie ... EOT 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
potas Opublikowano 3 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2005 Więc taki symetric jest stworzony z myślą o bliźniakach, którzy się ze sobą nigdy nie rozstają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bluetooth Opublikowano 3 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2005 Chodzi im o to że masa jest rozłożona równo po obu stronach bo wszystkie elementy są mniej więcej w osi auta. W H6 są na dodatek dwie symetrycznie rozłozone rury wydechowe, co może mieć dodatkowy pozytywny wpływ na ściąganie (a raczej jego brak) przy kick down Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 3 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2005 Przeciez ja to napisalem przedtem juz ! Tylko moze sie zle wyrazilem i nikt nie zrozumial? W H6 są na dodatek dwie symetrycznie rozłozone rury wydechowe, co może mieć dodatkowy pozytywny wpływ na ściąganie (a raczej jego brak) przy kick down W 2,5 rowniez :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bluetooth Opublikowano 3 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2005 Dziwne w tym wszystkim, że fotel kierowcy jest nadal po lewej. Powinien być w środku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boryz Opublikowano 3 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2005 Po środku jest uchwyt na Piwo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ComeToDaddy Opublikowano 3 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2005 jest tylko jeden problem, kierowca zawsze jest po lewej stronie, a to zawsze dodatkowe okolo 80 kg, jak dotad tylko jeden samochod drogowy (ze znanych mi) rozwiazal ten problem... wsumie tez byl symetryczny, tyle ze nie AWD... (chociaz mial byc) jak widac na zalaczonym obrazku przy ruszaniu zamienial symetrycznie, obie opony w obloki dymu: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 3 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2005 Czy to aby McLaren? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 3 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2005 Tak, to McLaren A co do foteli to przeciez chodzi o symetryczny NAPED, a nie rozdzial masy :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Witek Opublikowano 3 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2005 ComeToDaddy, niby symetryczny, ale jeśli jedziesz z pilotem ? Znowu masz 80 kg w lewo lub prawo... A w Subaru, nie ma tego problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 3 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2005 Gorzej jak jedziesz z pilotką , bo wtedy trzeba coś ustawiać za nią . Chyba, że to instruktorka sumo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się