drZ Opublikowano 25 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 Andrzej Koper, OK rozumiem, jutro podłącze go pod komputer i wtedy będę wiedział co to za błąd. Andrzej Koper, aflinta, No właśnie a niestety na jakość LPG w naszym kraju raczej nie mamy wpływu, więc można regulować do każdego tankowania pewnie oddzielnie ale jeśli chodzi o regulację lpg to będę pewnie musiał za radą p. Andrzeja skontaktować się z Jako, tylko najpierw założę katalizator i sprawdzę czy przypadkiem sprawa się nie uspokoi... sherif, Właśnie tekie rzeczy słyszałem że nawet jak wszystko jest z autem w porządku to jak się jaędźi na lpg to i tak co jakiś czas CE wyskakuje, tylko nie wiem do jakiej instlalacji się to tyczyło Narazie domniemam że problemem jest brak katalizatora, poza tym w trosce o środowisko i tak muszę go założyć więc zrobię to a potem będę myślał dalej. Dlatego Apal, będzie mogła znów napisać że spodziewała się mojego powrotu do wątku [ Dodano: Czw Mar 25, 2010 9:40 am ] Jeśli chodzi o problem z navi to został rozwiązany dzięki pomocy użytkownikawlyszkow, mapy Polski są oferowane m.in. na allegro ale nie wiem czy mogę o tym pisać bo nie jest to powiedziane wprost w żadnym ze wspominanych wyżej wątków, a SIP twierdzi, że mapa Polski do Subaru nie istnieje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 No właśnie a niestety na jakość LPG w naszym kraju raczej nie mamy wpływu, więc można regulować do każdego tankowania pewnie oddzielnie Nie dramatyzujmy. Jakość gazu poprawiła się w ostatnich latach znacznie, choć dobre filtry fazy ciekłej i lotnej to podstawa. Ale jak się tankuje na byle stacyjce, żeby tylko było taniej... Normy gazu: http://www.e-petrol.pl/index.php/lpg/jakoscLPG.html Wyniki kontroli na stacjach: http://www.elpigaz.com/ lub http://www.autocentrum.pl/lpg/najlepsza ... 2009-roku/ Właśnie tekie rzeczy słyszałem że nawet jak wszystko jest z autem w porządku to jak się jaędźi na lpg to i tak co jakiś czas CE wyskakuje, tylko nie wiem do jakiej instlalacji się to tyczyło Mam sekwencję, przejechałem na niej w ciągu roku prawie 30 tys (ogólny przebieg 130tys) i CEL'a nie widziałem ani razu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drZ Opublikowano 25 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 Qba25, Raczej staram się tankować na dobrych stacjach Ale dziś jadąc do pracy dla sprawdzenia na lpg samochód nie zgasł mi ani razu, choć obroty też się wahały przy dojedźie do świateł. Nie wiem czy jest to kwestia przypadku czy po prostu na gazie jest lepiej... A tą sekwencję masz Subarowską czy jakąś inną? Może więc problem CE na lpg dotyczył tych starszych instalacji, tak mi się przypomina, że dawno temu mój ojciec miał mieszalnikowe lpg w Legacy 2,2 z 93 i tam się chyba lampka świeciła często ale nie pamiętam dokładnie O i może jeszcze jedno, czy jak się jeździ na takim sekwencyjnym lpg to komputer wyświetla spalanie właśnie gazu czy jakoś symuluje po prostu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 ale jak instalacja jest wyregulowana a mapy nie sa rozjechane :shock: to sie chyba nie zapala :?: (przynajmniej do pierwszego tankowania ) AK Niby nie, przynajmniej nie powinno ale sa rozne instalki, czasami rozne paliwo i to niekoniecznie w pl, jak z najgorszym gazem spotkalem sie w D, no i w A - bo go prawie nie bylo . Generalnie jak wywali checka, ze katalizator nie wyrabia (blad P421 AFAIR) a jest gaz to nei nalezy sie spieszyc z wymiana kata tylko zaczac od regulacji LPG. Tak bylo u mnie serwis,: wymienic kata, serwis LPG (inny niz montujacy): wyregulowac instalke. Problemem byla instalka oczywiscie, zreszta nie chialo mi sie wierzyc, zeby po 110kkm padl kat w Subaru. drZ -> co do stacji to nie ma jakiejś wielkiej roznicy przejechalem juz na LPG wiele kkm roznymi autami i nie ma takiej zaleznosci ze jedne sa lepszy inne gorsze, choc podobno shell ma inne kanaly dystrubucji i niby lepszy gaz. Najgorsze co moze byc to zabrudzony gaz, wtedy momentalnie zatyka filtry reduktor a nawet wtryski :sad: . Ja od lat staram sie tankowac na orlenie i nie mialem nigdy problemu. Jezeli nie masz kata to zacznij od niego. Co do kompa to z tego co sie orientuje to wyswietla to jak reaguje ECU na wtrysk ... gazu , mozna np potym poznac czy ma sie zbyt uboga mieszanke czy bogata, obserwujac spalanie chwilowe. Moze nie jest to super wydajna metoda, ale duze roznice lpg-nopb moga sugerowac ze cos jest nie tak. U mnie przy dobrze ustawionej instalce komp zaniza o 3l LPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bzyk Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 drZ, Przejechałem już na LPG 180 tyś km. Wydaje mi się że musisz wyregulować instalację, wymienic filtr i przeczyścić wtryski. Zdarzało mi się opisane pływanie i gasnięcie silnika szczególnie przy zmianach pór roku. Na beznzynie 0 problemów. Instalację trzeba serwisować i kontrolować co 10-15 tyś km i wspomniane problemy znikną. Jako - ogarnie temat bez problemu. Sam jutro zmieniam "set up" na letni :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drZ Opublikowano 26 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 co do stacji to nie ma jakiejś wielkiej roznicy przejechalem juz na LPG wiele kkm roznymi autami i nie ma takiej zaleznosci ze jedne sa lepszy inne gorsze, Jezeli nie masz kata to zacznij od niego. Co do kompa to z tego co sie orientuje to wyswietla to jak reaguje ECU na wtrysk ... gazu , mozna np potym poznac czy ma sie zbyt uboga mieszanke czy bogata, obserwujac spalanie chwilowe. Moze nie jest to super wydajna metoda, ale duze roznice lpg-nopb moga sugerowac ze cos jest nie tak. U mnie przy dobrze ustawionej instalce komp zaniza o 3l LPG Mam nadzieję że macie rację z jakością tego lpg, ja ostatnio jeździłem na lpg jakies 5 lat temu i pamiętam że były problemy z jakością ale może uległo to poprawie Muszę zwrócić uwagę na te różnice w chwilowym spalaniu lpg/pb. [ Dodano: Pią Mar 26, 2010 11:53 pm ] drZ, Wydaje mi się że musisz wyregulować instalację, wymienic filtr i przeczyścić wtryski. Zdarzało mi się opisane pływanie i gasnięcie silnika szczególnie przy zmianach pór roku.Na beznzynie 0 problemów. Tylko że u mnie to pływanie występowało właśnie na benzynie... [ Dodano: Sob Mar 27, 2010 12:00 am ] Jezeli nie masz kata to zacznij od niego. Kat został założony, po podpięciu do kompa, wyskoczył błąd historyczny= niska sprawność katalizatora, zostało to wykasowane, lampki zgasły a silnik już nie buja obrotami i nie gasnie... Na razie sprawdzałem tylko na Pb bo mi się gaz skończył a nie miałem kiedy zatankować auto jeździ chyba ok ale mam wrażenie że momentami jakby trochę przerywa, ale nie wymieniłem jeszcze świec bo okazało się że nie takie nam przysłali, więc może to jeszcze pomoże, przejechałem na razie ze 150km ale mam nadzieje że problem nie wroci za kolejne 50-100, trzymajcie kciuki Dalsza historia mojego niebieskiego samochoda jest następująca: - lampki nie świecą - zarówno na gazie jak i na Pb auto czasem gaśnie przy dojeździe do skrzyżowania jak jest zimne i obroty się wahają generalnie na luzie - a jesli chodzi o opisywane wyżej przerywanie przy przyspieszaniu to jest to najprawdopodobniej opisywany powszechnie "dołek w gazie" gdyż minął na ok 120km po odłączeniu klemy na 5 min i wyzerowaniu przepływonierza, które polega na trzykrotnym włączeniu zapłonu i zapaleniu silnika za 4 razem po ponownym podłączeniu akumulatora- myślę że jest to ważna informacja którą uzyskałem w ASO Dawoj w Łomiankach, a brak o niej mowy we wszystkich wątkach dotyczących "dołka w gazie" , dziś znowu zaczął się dławić więc powtórzyłem akcję z aku i 4 krotnym kluczykiem i jak ręką odjął tylko ciekawe na ile? - muszę jeszcze na gwałt rozrząd wymienić bo źle wywnioskowałem z niemieckiej instrukcji obsługi licząc że wymiana ma być przy 160tys km, a tu jednak 105 się okazało, a tyle właśnie mam na liczniku :/ wygląda na to że moj niemiecki ostatnio używany w ogólniaku juz mi zupełnie z głowy wyparowal... [ Dodano: Sro Mar 31, 2010 11:07 pm ] Chyba pozwolę sobie zamknąć wątek gdyż wszystkie problemy w nim wymienione zostały na szczęście rozwiązane, dziękuję za wszystkie uwagi i wskazówki, pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simon_g Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 Pozwolę sobie odświeżyć wątek, bo z ostatniego posta nie wynika sposób rozwiązania problemu. A mam bardzo zbliżony, w podobnym aucie (OBK 2.5 AT benz+gaz 2005) wywala mi błąd, falują niskie obroty, są dziury w gazie (zarówno na gazie jak i benzynie), wiec jeśli w międzyczasie pojawiły się jakieś ciekawe wnioski, to byłbym zainteresowany :roll: Nie wiem tak naprawdę, czy najpierw mam regulować oryg. holenderską instalkę gazową (mało chętnych/kompetentnych do zaglądania w nią w wawie), czy w ASO wymieniać katalizator :?: simon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drZ Opublikowano 2 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 Pozwolę sobie odświeżyć wątek, bo z ostatniego posta nie wynika sposób rozwiązania problemu.A mam bardzo zbliżony, w podobnym aucie (OBK 2.5 AT benz+gaz 2005) wywala mi błąd, falują niskie obroty, są dziury w gazie (zarówno na gazie jak i benzynie), wiec jeśli w międzyczasie pojawiły się jakieś ciekawe wnioski, to byłbym zainteresowany :roll: Nie wiem tak naprawdę, czy najpierw mam regulować oryg. holenderską instalkę gazową (mało chętnych/kompetentnych do zaglądania w nią w wawie), czy w ASO wymieniać katalizator :?: simon A luzy zaworowe kiedy miałeś regulowane? co prawda nie mam pewności jak to jest w 2,5 ale to właśnie brak luzów zaworowych był generalnie moim problemem a kat swoją drogą ale podejrzewam że usterka kata była wynikiem podpartych zaworów. W instalkę na pewno zajrzy użytkownik Jako ma zakład za Targówku powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zwykly_wuj Opublikowano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2010 Witam, Miałem podobne problemy w 2.0 z holenderską inst. - po wymianie filtrów, świec, kabli, rozrządu, wtrysków lpg, regulacji zaworów, uszczelnieniu silnika i zalaniu konkretnego oleju jak ręką odjął P.S. Co do fabrycznych instalacji AG SGI (czy jak się to nazywa) to w Węgrzcach pod Krakowem ogarniają temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się