MarcinK Opublikowano 24 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 Witam - jak w temacie, interesują mnie różnice pomiędzy wrx'ami w wersi tear-drop i hawk-aye. Zdaję sobie sprawę, że za chwilę dostanę naganę i przysłowiowy opier... za takie pytanie, ale informuję że szukałem odpowiedzi na to pytanie i nie znalazłem tutaj nic konkretnego [ szukajka również szwankuje ]. Różnice pomiędzy eSTIajami w tych rocznikach znam, różnice pomiędzy wrx a sti także... nie mogę nigdzie znaleźć właśnie porównania pomiędzy samymi wrx'ami - dlatego proszę o pomoc. Byłem posiadaczem właśnie wrx'a 2006 przez ok. 2 lata, więc o tym aucie co nieco wiem. Aktualnie muszę toczyć się firmowym berlingo i teoretycznie chcę w niedalekiej przyszłości kupić STI [ między innymi dlatego sprzedałem wrx'a ], to i tak mimo wszystko rozważam zakup wrx'a, bo za długo już nie mam Subaraka i ciężko mi żyć bez tej marki, a jak wiadomo Sti jest nieco droższy w zakupie, co obliguje mnie do dłuższego czekania, no i teoretycznie pewnie trudniej o ładny, nie zajechany egzemplarz w przypadku sti niż wrx. Wiem, że będę później załować, bo tak jak wspominałem - pojeżdziłem już wrx'em, znam jego mozliwośc i jak to w życiu bywa, apetyt rośnie w miarę jedzenia i pojawia się niedosyt Reasumując - proszę o podanie znaczących różnic pomiędzy WRX 03-05 a WRX 06-07. Czy opłaca się dopłacać za bardziej cywilizowane wnętrze i wyposażenie oraz silnik 2.5? Nie ukrywam że wizualnie bardziej podoba mi się tear-drop, jest teoretycznie tańszy - chciałbym tylko widzieć, jak wiele różni go od późniejszej wersji. Zaznaczam, że miałem rocznik 2006 i nie chciałbym wykonać 'kroku w tył' kupując starszy rocznik. Może ktoś jeździł obiema wersjami i będzie miał jakieś 'życiowe' spostrzeżenia. Różnice w mechanice również mile widziane - każda informacja jest na wagę złota :wink: I jeszcze jedno - wiem że powinienem kupić Sti no, ale życie pisze różne scenariusze i być może będę musiał ponownie zakupić WRX'a więc chciałbym znać te różnice. Z góry dziękuję wszystkim za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 24 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 (...) Różnice w mechanice również mile widziane - każda informacja jest na wagę złota :wink: (...) Z góry dziękuję wszystkim za pomoc na pewno ktos poda bardziej szczegolowe informacje, ale pierwsza istotna roznica, ktora mi przychodzi do glowy jest taka, ze do MY'03-05 WRX'a jest zalecana E98 benzynka, natomiast do MY'06-07 - E95 :smile: poza tym, to mechanicznie (pomijajac silnik i jego osprzet) istotnych roznic nie ma - zawieszenie, hamulce sa takie same... ponoc skrzynie od MY'06-07 sa troszke lepsze (ale i tak MY'04-05 maja lepsze skrzynie niz starsze WRX'y) p.s. prosze, nie ma za co (przyjmuje pomuki ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 24 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 wydaje mnie się, panie, że jak już pojeździłeś WRXem, to chyba czas na STI... :smile: rozwijaj się, po co dreptać w miejscu albo się cofać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarcinK Opublikowano 24 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 na pewno ktos poda bardziej szczegolowe informacje, ale pierwsza istotna roznica, ktora mi przychodzi do glowy jest taka, ze do MY'03-05 WRX'a jest zalecana E98 benzynka, natomiast do MY'06-07 - E95 :smile: Dla lepszego samopoczucia i tak lałem / będę lał 98, więc nie robi mi to różnicy W polskich warunkach pewnie rzadko kiedy paliwo ma takie właściwości jakie obiecują sprzedawcy, więc profilaktyka nakazuje lat to co lepsze [ przynajmniej w teorii :cool: ] poza tym, to mechanicznie (pomijajac silnik i jego osprzet) istotnych roznic nie ma - zawieszenie, hamulce sa takie same... ponoc skrzynie od MY'06-07 sa troszke lepsze (ale i tak MY'04-05 maja lepsze skrzynie niz starsze WRX'y) No właśnie chodzi mi o różnego rodzaju różnice [ jeśli takowe są ] w skrzyniach, hamulcach, czy napędach. Teoretycznie nowsze auto powinno mieć wszystko lepsze, ale z drugiej strony nie musi tak przecież być - stąd moje pytania. p.s. prosze, nie ma za co (przyjmuje pomuki ) Dostaniesz za dobre chęci :razz: wydaje mnie się, panie, że jak już pojeździłeś WRXem, to chyba czas na STI... :smile: rozwijaj się, po co dreptać w miejscu albo się cofać... Wiem, że naturalną koleją rzeczy jest przesiadka na STi - do tego zmierzam, ale tak jak napisałem nie wiem co będzie, więc być może będę musiał się zadowolić 'tylko' kolejnym WRX'em, dlatego chciałbym uzupełnić swoją wiedzę w kwestii ewentualnych różnic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 24 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 (...) W polskich warunkach pewnie rzadko kiedy paliwo ma takie właściwości jakie obiecują sprzedawcy, więc profilaktyka nakazuje lat to co lepsze [ przynajmniej w teorii :cool: (...) nie narzekaj(cie) juz na polskie paliwo... bo np. LPG macie na pewno lepsze niz u nas na Litwie (znam taka opinie od wielu ludzi), czy w Rosji... imho to nie kwestia jakosci paliwa "z fabryki", tylko kwestia jakosci paliwa "z pistoletu", o! :razz: p.s. a propos Rosji - jak tylko tu przyjechalem, to kilka osob ostrzeglo mnie przed laniem 98, bo ponoc tu takie paliwo jest nawet gorsze od 95 (a to z racji tego, ze popyt na 98 jest znacznie mniejszy oraz b. czesto zdarzaja sie rozne przekrety z 98) tak wiec nie zawsze "teoretycznie lepsze" jest "lepsiejsze" praktycznie p.p.s. a za pomuka dziekuje :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafcio78 Opublikowano 24 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 Zaraz Ci pewnie napiszą, że kupując hawka WRX narazisz się na niechybną awarię silnika, gdyż jest on dotknięty fabryczną wadą :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andremil Opublikowano 24 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 Czy opłaca się dopłacać za bardziej cywilizowane wnętrze Dla przykładu MY05 ma wnętrze identyczne jak hawk, dochodzi jeszcze różnica w oświetleniu - bo WRX'y hawk'a, miały chyba już ksenony w standardzie. I nie pamiętam od którego roku (może właśnie od tear-drop'a) "upsidedown" amory wstawili do WRX'a. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dv24v Opublikowano 24 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 Andremil, Oj coś mi sie wydaje, że xenony jeśli już to za dopłatą były ... :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarcinK Opublikowano 25 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 No, Panowanie [ i Panie :cool: ] konkrety, konkrety, konkrety proszę :roll: Domyślam się, że pomiędzy wrx'ami nie ma jakiś istotnych różnic, ale cały czas liczę, że ktoś mnie uraczy jakimiś ciekawostkami :grin: BTW, tak cały czas myślę i analizuje - za ładnego hawk'a wrx [ ~60-65k ] można się pokusić o poszukiwania jakiegoś rozsądnego STi z dwulitrowym turbo może z wychwalanym MY05 będzie problem, ale na jakiegoś 03 lub 04 powinno się prędzej czy później znaleźć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafcio78 Opublikowano 25 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 Andremil, Oj coś mi sie wydaje, że xenony jeśli już to za dopłatą były ... :roll: Oj, nie :wink: W WRX hawkeye światła ksenonowe były seryjne i to jest kolejny argument "za" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andremil Opublikowano 25 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 BTW, tak cały czas myślę i analizuje - za ładnego hawk'a wrx [ ~60-65k ] można się pokusić o poszukiwania jakiegoś rozsądnego STi z dwulitrowym turbo może z wychwalanym MY05 będzie problem, ale na jakiegoś 03 lub 04 powinno się prędzej czy później znaleźć Ja bym troszkę dozbierał i właśnie tak zrobił - poszukałbym STI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dv24v Opublikowano 25 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 Rafcio78, To dlaczego u mnie na półce, leza oryginaly na soczewkach i sa pod zarowke halogenowa :?: :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafcio78 Opublikowano 25 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 Rafcio78, To dlaczego u mnie na półce, leza oryginaly na soczewkach i sa pod zarowke halogenowa :?: :roll: A tego to ja nie wiem :wink: Może są to reflektory do N/A - w nich ksenon był za dopłatą. W WRX był seryjnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 25 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 Rafcio78, To dlaczego u mnie na półce, leza oryginaly na soczewkach i sa pod zarowke halogenowa :?: :roll: bo możesz mieć lampy ze SPEC C albo z N/A , w Polsce w wrx i STI w standarcie były ksenony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mstar Opublikowano 26 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2010 różnice pomiędzy wrx'ami w wersi tear-drop i hawk-aye te drugie są po prostu młodsze Czy opłaca się dopłacać za bardziej cywilizowane wnętrze i wyposażenie oraz silnik 2.5? jeśli masz z czego dopłacać, to warto - wnętrze jest bardziej cywilizowane a silnik ma lepsze osiągi - zbiera się od niższych obrotów i ma o całe 5 KM więcej !!! :roll: bardziej podoba mi się tear-drop, jest teoretycznie tańszy i zwykle bardziej zajeżdżony (lata-kilometry) miałem rocznik 2006 i nie chciałbym wykonać 'kroku w tył' kupując starszy rocznik :roll:sam sobie odpowiedziałeś - zostaje lanos wrx PS Swoją drogą jeżdżę hawk'iem od roku i doskwiera mi małe wnętrze (miałem przez chwilę imprezę '08 lanosa) Hawk wynagradza mi to surowością, prostotą (brak jakichkolwiek systemów poza ABSem) i klasyką nadwozia ... a i proszę o pomuka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarcinK Opublikowano 27 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2010 OK - temat chyba wyczerpany, dziękuję wszystkim za udzielone odpowiedzi. Domyślałem się, że różnice pomiędzy tymi dwoma modelami są raczej kosmetyczne. Tak czy siak, uważam że w moim wypadku nie ma już miejsca na półśrodki - zawieszam niepotrzebne pomysły z tymczasowym zakupem kolejnego wrx'a i zbieram oraz wyczekuję ja jakiegoś konkretnego STi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mstar Opublikowano 27 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2010 OK - temat chyba wyczerpany, dziękuję wszystkim za udzielone odpowiedzi. Domyślałem się, że różnice pomiędzy tymi dwoma modelami są raczej kosmetyczne. Tak czy siak, uważam że w moim wypadku nie ma już miejsca na półśrodki - zawieszam niepotrzebne pomysły z tymczasowym zakupem kolejnego wrx'a i zbieram oraz wyczekuję ja jakiegoś konkretnego STi i to jest najlepsza puenta tej dyskusji :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xyg Opublikowano 4 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2010 I nie pamiętam od którego roku (może właśnie od tear-drop'a) "upsidedown" amory wstawili do WRX'a. Tak, od MY05, podobnie jak i nowe wnętrze (ale czy lepsze to ja nie wiem...) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się