Skocz do zawartości

Montaż WESEMów


aerospin

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś mógłby poratować dobrą radą, jak zamontować halogeny dalekosiężne WESEM w WRX MY01? Kupiłem je zachęcony opiniami na Forum (wersja H3 o średnicy 183 mm), no i nie wiem jak je zaaplikować :roll:

 

Bez problemu wyjąłem stary, ale ten WESEM ledwie się mieści, na dodatek ma jakiś pierścień montażowy - muszę zdemontować cały zderzak? Do podłączenia jest także tylko jeden kabelek (biały), a w fabrycznych halogenach są dwa (czarny i biały)?

 

Z góry dziękuję za porady, wiem że niektórzy mają je zamontowane, to może oświecą laika? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przykręcasz blachę mocującą (np blachowkrętami, albo robisz to profi przewiercając dziury i jakimiś śrubami łapiesz) musisz spiłować ok 5mm tej blachy, najlepiej od dołu. W zderzaku wycinasz prostokątne otwory tam gdzie maja wchodzić śruby regulacyjne) Wkładasz halogen i wkręcasz ile możesz, regulacja pozioma powinna być dostępna (przynajmniej w GTku jest), pionowa raczej też po dorobieniu odpowiedniego kluczyka, ja reguluje je ręcznie :) bo po potrafią opaść i świecić w podłogę.

Spinasz je ze światłami drogowymi, wstawiasz przekaźnik i bezpiecznik, a instalacje od fabrycznych halogenów możesz wyrzucić.

Blachy mocujące zakładałem na zdjętym zderzaku, ale nie ma takiej potrzeby, po prostu miałem drugi zderzak wiec było łatwiej, elektryk to poprowadzenia kabelków zdejmował zderzak, bo nie było dostępu, ale to w GTku, w WRXie może się da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adaś, dzięki, ale...

 

Zamontowanie blachy mocującej ok, wycięcie otworów na śruby ok, ale halogen jest przykręcany do tej blachy właśnie śrubami regulacyjnymi. No i tu problem, bo one są pod kątem, a szkło na górze przylega do zderzaka i nie ma za bardzo jak wetknąć śrubokręta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adaś, dzięki, ale...

 

Zamontowanie blachy mocującej ok, wycięcie otworów na śruby ok, ale halogen jest przykręcany do tej blachy właśnie śrubami regulacyjnymi. No i tu problem, bo one są pod kątem, a szkło na górze przylega do zderzaka i nie ma za bardzo jak wetknąć śrubokręta?

 

trzeba było tak podciąć blachę żeby to wszystko obniżyło się te 5mm i halogen oparł się na dole.

Wtedy jak poświęcisz jakiś śrubokręt i go zegniesz to powinieneś się dostać. Jak nie to wkręć ile się da, zdejmij zderzak i od tyłu kombinerkami wciągnij śrubę.

Ja już nie używam tej regulacji, zgięty śrubokręt mi tam wchodzi ale za cienki i skacze po śrubce, a grubszy nie wchodzi, reguluje ręcznie, bo ten plastik przeskakuje w blaszce i dzięki temu można je poustawiać góra dół, tylko że na dołach opadają i co jakiś czas trzeba poprawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam tylko do tego co adaś mówi, że:

1. instalacja elektryczna - schemat jest na odwrocie pudełka z lampą.

2. Warto zamontować lampy lewa w prawą dziurę zderzaka, prawa w lewą dziurę. Szkło jest identyczne i nie ma znaczenia po której jest stronie. Zdecydowanie łatwiej jednak jest dojść do śruby regulacyjnej (w poziome) przy "odwrotnym" montażu lamp. Ja tak mam :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto zamontować lampy lewa w prawą dziurę zderzaka, prawa w lewą dziurę.

czyli śrubą regulacyjną na zewnątrz, bo po wyjęciu z pudełek juz nie wiadomo który to prawy a który lewy :D

 

a gdzie takowe wesemy można zakupić?

wesem.pl czy jakoś tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...