Skocz do zawartości

przygotowanie pod remap


tary

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem nowym i szcześliwym posiadaczem subaru wrx 01 i chciałbym za niewielkie pieniądze podnieść osiągi. Interesuje mnie ok 280ps i prosze znawców tematu o wskazówki od czego zacząć i gdzie ewentualnie robić remap

sory że nudze!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dobrze zacząć przygotowania od nowej skrzyni biegów :)

Bo te z WRX'a chyba podobnie jak te z GT z wytrzymałości nie słyną :)

 

EDIT: Tak ogólnie to na początek proponowałbym się nacieszyć tym co jest.

Ew. zrobić wydech i zrobić jakis lekki remap na okolice 250KM co skrzynia biegów w WRX pewnie jeszcze w miarę bezproblemowo przyjmie w połączeniu z momentem obrotowym jaki tam wyjdzie w tych okolicach mocy. Chociaż dużo zależy pewnie też od stylu jazdy, zwłaszcza ruszania.

 

Także wydeszek, pompka paliwa nowa, remapik i cieszyć się - bo potem to już raczej będzie drożej sporo chyba w WRX, bo i turbo w sumie trzeba wymienić już zdecydowanie, bo td04 zwykłe raczej chyba nie nadmucha dużo więcej i skrzynia już w zagrożeniu.

Sam silnik jako taki raczej powinien przyjąć chyba tą moc o ile nie jest zmęczony życiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fantastycznie - ale wiele to to nie zmienia :)

 

No dobrze, spróbuję w ten sposób - nie wiem jaka to była regeneracja, ale ta skrzynia po prostu może być konstrukcyjnie za słaba przy wiekszej mocy/momencie obrotowym. Chyba, że będziesz delikatnie jeździł - ale chyba nie po to się podnosi moc.

 

Wydech do połowy? Tzn. masz cat-backa? 3 cale do tych mocy to troche przerost formy nad treścią, ale to pryszcz - dobrze byłoby pomyśleć o wymianie downpipe'a na "de-cata" i podobnie z uppipem.

 

Chociaż te 250KM może sie i na seryjnym wydechu wykręci jakoś z trudem? Ale z decatem na pewno łatwiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tych okolic 250KM raczej niewiele własnie - tutaj chyba jest kilka osób z takimi lżej dłubniętymi WRXami.

 

Potem jest już raczej drożej.

 

Co do mocy osiagalnej na seryjnym turbo i seryjnym wydechu albo decat dobrze, jakby się dla pewności wypowiedzieli forumowi spece od remapu.

 

[ Dodano: Nie Lut 07, 2010 4:16 pm ]

Dolot też trzeba zmieniać przy takiej mocy?

 

 

Dolotu w ogóle ruszać nie musisz, i to do mocy sporo większych nawet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tary, generalnie jak będziesz chciał dojść do osiągów STI, licz się z takimi kosztami, że taniej Ci będzie sprzedać WRXa i kupić STi. Wiem, że to brutalne, ale na tym forum było wielu, którzy pakowali w WRXy kupę kasy, a efekt nierzadko był daleki od tego, co STi ma w serii... :roll:

 

A to dlatego, że trzeba zmienić mnóstwo gratów: dajmy na to, że zaczniemy od turbo. Jak turbo, to wydech pełny przelot, a jak to i to, to lepiej wsadzić wydajniejsze wtryski. Jak już będziesz miał większą moc, przyda się mocniejsza skrzynia (jak tu słusznie napisano, WRXowa będzie Ci regularnie padać przy mocy 250KM+). Jak skrzynia to i sprzęgło. Ok, masz mocny wóz i nagle się okazuje, że on nie chce hamować - seryjne hamulce z WRX'01 przy jego masie i podwyższonej mocy kompletnie nie dadzą rady. Jak wymienisz hamulce, to musisz wymienić felgi, bo WRXowe nie wejdą na większy zacisk...

 

I po takich mega zmianach, kupie wydanej kasy i godzinom poświęconego czasu, wciąż co najwyżej dosięgniesz serii STI...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tary, weź bardzo poważnie do siebie to, co pisze Dyzio_d, on to właśnie w 2009 r. przechodził. Skrzynia 6MT z Sti, turbo i wydech, do tego oczywiście remap, o tym wiem - co jeszcze robił, to jego "tajemnica" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia 6MT z Sti
Tego nie robiłem, ale myślę intensywnie.

Pokrótce:

- luźny wydech

- IC z sti

- turbo z sti

- pompa Walbro

- remap

- hamulce brembo z sti

- felgi z sti

- do hamulców jeszcze tylnie tarcze hybrydy

- remont skrzyni biegów 5 mt

- wymiana sprzęgła

- stabilizatory przód i tył, rozpórka.

- fabryczny dolot bo miałem jakiś stożek

- jakieś tam pierdółki typu bov, dyfuzor, audio, fotele, flok, zegary, cewki, świece, rozrząd.

:roll:

Więcej grzechów nie pamiętam...

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepszym tuningiem WRXa jest... kupno STI :wink: Podniesiesz moc, to będziesz zmieniał zawias, hamulce, sprzęgło, skrzynię ... itd A potem się okaże, że za te pieniądze miałbyś rok młodsze STI...

 

Ale za to masz frajdę z modów...

 

Temat do przemyśleń

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorzucilbym jeszcze turbo :)

 

A potem i tak skrzynia sama wyjdzie :)

 

Ale tez i nie ma co dramatyzowac, jesliby pytajacemu wystarczylo te powiedzmy 30-40KM wiecej.

Oczywiście nadal są to jakieś koszta, bo nawet sam remap nieco kosztuje - ale juz nie tak dramatyczne a i spokojnie wystarczą wtedy modyfikacje podane wyżej zapewne: wydech, pompka, remap.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie zasadnicze do czego ma ten WRX służyć ? jeżeli do upalania to przedmówcy mja w 100% racje. Lepiej/taniej kupić STI.

Jeżeli chcesz poprawić osiągi / jazdę WRX;a bo masz tak lubisz to możesz zrobić remap, który pociągnie za sobą cały szereg zmian. Przerabiałem ten temat i moja rada jest zacząć od hamulców i zawieszenia. Potem silnik. prawdopodobnie przy lepszych hamulcach i zawieszeniu będziesz wykorzystywał zdecydowanie lepiej obecną moc.

Całość można robić przy okazji i tak koniecznych napraw kupując trochę droższe ale lepsze elementy. Jak zrobisz to z głową to charakter i prowadzenie WRXa zmieni się diametralnie.

 

PS. Nie wszystkie skrzynie w WRXach z remapem od razu padają. Moja wytrzymała już 30k km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Misior, to w tej sytuacji pójdź za radą Adam12, bo bardzo rozsądnie napisał tj. w miarę zużywania się elementów nie zamieniaj na nowe seryjne, a wzmocnione.

 

 

 

I módl się, by Twój apetyt na "szybciej" miał kres, bo jesteś na prostej drodze do syndromu permanentnie modyfikowanego WRXa :twisted:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WRX ma słuzyc do sprawnego przemieszczania sie a zimą wiadomo do czego :) A te przeróbki bym chciał tylko dlatego zrobic ze jak mozna poprawic serie to czemu nie :mrgreen:

 

to zależy ile chcesz wydać :mrgreen:

kolejność według mnie :

1. hamulce - aby uniknąć wymiany felg na STI, które nie są tanie możesz założyć np. tarcze tarox g88 + klocki ferrodo ds2500. Fachowcy rzucą się na mnie, że tarox to lipa bo pękają ale u mnie nie pękają a hamują o niebo lepiej. Kolejnym plusem jest, że na zimę można założyć 16stki

2. amortyzatory K AGX regulowane + rozpórka górna przód. Taki zestaw będzie bardzo uniwersalny i z szerokim zakresem.

3. jeśli chcesz to można wymienić gumy wahaczy + stabilizatorów na twardsze np. power flex lub white line. WRX będzie zdecydowanie mniej wychylał na boki i o niebo lepiej trzymał w zakrętach.

4. do poprawienia precyzji przekładni można wstawić w miejsce seryjnych dość miękkich gumy twardsze np. powyższych firm.

 

Po tym wszystkim jak Ci będzie mocy mało to można przystąpić do remapu.

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...