Krzysztof Król Opublikowano 22 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2005 Foresterki biora olej - rzecz wiadoma U dealera dali mi Valvoline, ale slyszalem zeby tego do silnika nie lac. Zapytalem czy moge dolewac Mobil 1 5W-40 - odpowiedz brzmiala, ze jak najbardziej Czy to rzeczywiscie najlepszy olej. Wolalbym lac shella. Podobno najlepszy to Shell Helix Ultra Racing 10W-60. Czy moge i powinienem. Co wlac po 4 tys. km. Prosze pomozcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 22 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2005 ja tam twardo polecam Castrol TWS lub Motul z serii 300V - w Twoim wypadku Competition albo Chrono Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal Opublikowano 23 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2005 Zdecydowanie Motul 300V Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof Król Opublikowano 6 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2005 W ASO sie rozesmiali na pytanie o Motul. Powiedzieli, ze jakbym jezdzil w rajdach i wymienial co pare tysiecy to warto. A tak to bez sensu. Kazali dolewac Mobil 1 5-50. Subarek zuzyl pol litra do 3 tysiecy, pozniej po 4 wymienilem mu caly w ASO i teraz jakby mniej pije. Ostra jazda trzydniowa i 3 tys km i brakowalo tylko 1/4 KK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 6 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2005 Ten się śmieje kto się śmieje ostatni ;-) IMO to trochę nieprofesjonalne z ich strony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OZ Opublikowano 6 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2005 Castrol TWS 10W60 lub Motul 300V to raczej do STI lub mocno wysilonych, zresztą tylko te moge polecić z doświadczenia, do codziennej jazdy może być praktycznie dowolny castrol, chyba najlepiej 10W40, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 6 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2005 A tak naprawdę... To czy ma to jakieś znaczenie, czy Motul czy Shell? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 6 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2005 Jaki polecacie do WRXa? Bede robil pierwsza zmiane i chce wybrac cos na czym bede juz jezdzil zawsze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 6 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2005 Castrol TWS 10W60 lub Motul 300V to raczej do STI lub mocno wysilonych, zresztą tylko te moge polecić z doświadczenia, do codziennej jazdy może być praktycznie dowolny castrol, chyba najlepiej 10W40, No dobra ale co stoi przeciwko temu żeby zalac Motula 10W40 z serii 300V? (czyli 300V Chrono). Jest on stosunkowo niedrogi jak na oleje tej klasy i na pewno jest rzeczywiście olejem estrowym a z Castrolem nigdy nie wiadomo czy jak pisza syntetyk to jest to syntetyk od kiedy wywalczyli w sądzie do nazywania syntetykami olei opartych na bazach grupy III. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arno Opublikowano 7 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2005 Jaki polecacie do WRXa? Bede robil pierwsza zmiane i chce wybrac cos na czym bede juz jezdzil zawsze... Nie sadzicie, ze pytanie powinno byc inaczej postawione? JAKI OLEJ SCHARATAL KOMUS SILNIK? A dlaczego takie? Bo przeciez poza sportem, nie mozemy stwierdzic czy na Mobilu pojedzie o 145tysiecy kilometrow dalej czy blizej niz na Motulu, albo na odwrot. To tak jak z pediatra, kiedy ma sie dzieci. Trzeba ufac. Przyzwyczaic sie. I wymieniac co 8 tysiecy. I zdecydowanie trzeba dolewac te wszystkie ulślachetniacze. Bo bardzo pomagaja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekEl Opublikowano 7 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2005 Foresterki biora olej - rzecz wiadomaU dealera dali mi Valvoline, ale slyszalem zeby tego do silnika nie lac. . A dlaczego :?: Ja jezdze na VR1 10W60 i jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arno Opublikowano 7 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2005 Cos tak mowia o tym valvoline. A kto jezdzi na Lotosie, o to jest odwaga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OZ Opublikowano 7 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2005 Azrael - masz rację, oczywiście że można lać motul 300V, nie dopisało mi się wcześniej obok castrola, do forysia trzeba chyba podejść rozsądnie cenowo, porównać i wybrać, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GregorBa Opublikowano 7 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2005 ja ostatnio zalalem wlasnie Motul 300V Competition Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MateuszW Opublikowano 7 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2005 Teraz miałem przegląd 15tys a ze mam PPP zalecono mi Motula i tak tez zrobiłem kropka co lepsze i tak sie nie dowiem a tak chociaż psychicznie wydaje mi sie ze zrobiłem dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 7 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2005 Z doświadczeń znajomych anglików zajmujących sie olejami do sportu jest tylko jeden lepszy olej niż Motul ale u nas nikt o nim zupełnie nie słyszał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żółw Opublikowano 7 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2005 a ja do mojego legasia leję olej Quaker State HDX PLus 15 w-40 , i muszę powiedzieć że moje autko jest z niego bardzo zadowolone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek_WAWA Opublikowano 7 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2005 Każdy ma inne doświadczenie, mój GT jeździ na VR-1 10W60 i też mam pytanie, czy jeśli macie jakieś ostrzejsze jazdy to bierze wam olej. Jadąc do Kielc miałem na miarce maksymum. Wieczorem po powrocie, jak sprawdziłem gdzieś mi wcieło świarke oleju wg. bagnetu. Wiadomo nie jeździliśmy po torze wolno, a bardziej w całym zakresie obrotów, tak samo trasa. Podobno w autach doładowanych to normalne zjawisko, że po upalaniu może zniknąc trochę oleju?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 7 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2005 Absolutnie normalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeQ Opublikowano 12 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2005 a ja mam pytanko co wlac do ...diesla BMW :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 12 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2005 SeQ, MOTUL 8100... ew. Castrol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gal Opublikowano 12 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2005 Jakiś czas temu, na pytanie "Jaki olej?" usłyszałem odpowiedź "A jakikolwiek - one i tak z jednej beczki..." (w danej klasie, oczywiście) Nie działam w branży petrochemicznej, więc ani potwierdzić ani zaprzeczyć nie mogę, ale w mojej branży (a zapewniam, że jest to branża o niebo bardziej kontrolowana i konkurencyjna niż "oleje" :wink: ) jest to bardzo często prawda. I raczej smieszy mnie , jak słyszę zażartą dyskusję "końcowych użytkowników" nad wyższością produktu firmy X nad produktem firmy Y - bo one są z tej samej taśmy produkcyjnej i są identyczne - w pewnym momencie się zmienia nalepkę i pudełko... Nigdy nie miałem problemów związanych z olejem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 12 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2005 Gal, zgadza sie... ale tak moze byc miedzy ORLEN-em, SHELL-em, ESSO, a np CASTROLEM... ale nie MOTULem, ktorego cena siega 70 zl za litr! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gal Opublikowano 12 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2005 Gal, zgadza sie... ale tak moze byc miedzy ORLEN-em, SHELL-em, ESSO, a np CASTROLEM... ale nie MOTULem, ktorego cena siega 70 zl za litr! Cena jest tylko sumą pieniędzy za którą dana firma uważa, że może sprzedać swój (czy "swój" :wink: ) produkt i wynika wyłącznie z jego pozycjonowania na rynku... Ceny tego samego (nie takiego samego) produktu sprzedawanego przez różne firmy w mojej branży różnią sie niejkiedy ponad dwukrotnie... :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saval Opublikowano 12 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2005 Gal, dobrze prawi. Sa ceny - market driven i cost driven. Nie wychodzac poza przemysl petrochemiczny, jak ktos zauwazyl koszt wytworzenia paliwa do diesli jest wyzszy nize benzyny. Co wcale nie przeklada sie na wyzsza cene diesli. Saval Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi