Skocz do zawartości

Drgająca kierownica GT`99


sebi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od pewnego czasu mam problem z „drgającą” kierownicą.

Pojawia się to w momencie rozpoczęcia hamowania, kierownica odchyla się o ok.1 cm w jedną i drugą stronę i trwa do chwili, gdy samochód wytraci prędkość do ok. 20-30 km/h. Później przestaje. Przy ruszaniu i przyspieszaniu nic się nie dzieje. Samochód GT 99.

 

Do tej chwili opis co zostało zrobione, aby zjawisko ustało:

- zawieszenie nowe, końcówki drążków wymienione, nowe tarcze i klocki hamulcowe (przód), nowe łożyska, planowanie piast, nowe szpilki, oczywiście geometria, koła wyważone (nowe opony letnie i zimowe). Ostatnio rozebrana zwrotnica i wygląda na to, że jest ok.

 

Po ostatniej serii zabiegów zauważyłem, że samochód by jechał prosto, kierownica jest odchylona w lewo (ok. 1 może 2 cm)?. Mechanikowi brak już pomysłów a mnie strasznie to denerwuje, jak samochód co tydzień jest u „lekarza” a dalej chory.

 

Nie znam się kompletnie na mechanice, dlatego przepraszam za trochę banalny opis, ale zależy mi na tym, aby był zrozumiały (mam nadzieję, że jest). Jeżeli potrzebne są dodatkowe informacje, chętnie dopiszę.

 

Osobiście bardzo dbam o samochód i zależy mi, aby był w jak najlepszej kondycji. Rozważę wszystkie wskazówki/sugestie.

 

Pozdrawiam

Sebastian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przy stałej prędkości ok. 110-130 km/h też czujesz drgania?

Spróbuj jeszcze raz wyważyć koła w porządnym serwisie opon.

 

Ja zrobiłem ostatnio wyważenie z tzw. optymalizacją i dzięki temu pozbyłem się drgań kierownicy oraz delikatnego ściągania w lewo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Typowy objaw pogiętych tarcz hamulcowych.

 

Faktycznie nie napisałem, ale drgała przed wymianą tarcz a po wymianie dalej drga. A tak z ciekawości czy pogięte tarcze mogą powodować przesunięcie kierownicy w jedną lub drugą stronę przy jeździe na wprost?

 

Czy przy stałej prędkości ok. 110-130 km/h też czujesz drgania?

 

Dokładnie tak miałem, ale dwa tygodnie temu miałem wyważane koła i to wydaje mi się w dobrym warsztacie a kierownica dalej jak drga tak drga.

 

Dziękuje za odpowiedzi.

Sebastian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być zniszczona opona . Mogą być wewnętrzne pęknięcia . Oddaj opony na wyważarkę , bo gołym okiem można nie dostrzec pęknięć siatki . Może też być złego wulkanizowania dziury w oponie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drganie przy hamowaniu to pewnie pogiete tarcze lub/i niedokladny ich montaz a jesli idzie o delikatnie skrecona kierownica to jedz na zbieznosc i przy okazji dobrze tez geometrie ustawic. sprawdzenie opon pewnie tez sie przyda, ale proponowalbym pojechac z tym do innych warsztatow, aby ktos spojrzal na twoj problem "swiezym" okiem ;) cisnienie w oponach takie samo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od momentu kiedy zauważyłem problem z kierownicą, zacząłem powoli eliminować różne elementy, które mogły mieć na to wpływ. Wymieniałem po kolei elementy jak w moim pierwszym poście i niestety nic się nie zmieniało.

 

Wydaje się, że wszystkie uwagi o których piszecie zostały przeze mnie sprawdzone, ale chyba tak jak napisał grygo podjadę do innego warsztatu.

 

Dziękuje raz jeszcze za odpowiedzi. Dam znać jak znajdę (mam nadzieję) powód tego „drgania”.

 

Sebastian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MIałem coś takiego po założeniu BBK APRacing. Kombinowałem jak mogłem. Znalazłem takie ustawienie tarcz na piaście że bicia prawie nie było, (dużo poniżej dopuszczalnego bicia podanego przez AP. Dalej biło. Wtedy przypomniałem sobie że dwa tygodnie wcześniej zmieniłem sobie z tyłu hamulec na zestaw od WRX. Zestaw był używany łącznie z tarczą. Po założeniu innych tarcz problem zginął. Sprawdź może tył :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja mialem bardzo podobny problem w moim i tez sie niezle nakombinowalem za nim do tego doszedlem, pojechalem do znajomego wywazyc jeszcze raz kola i co sie okazalo, gosc od razu powiedzial czemu sie tak dzieje zazwyczaj idzie to od tarcz, ale tez mnie zdziwilo to co uslyszalem :shock: Mam WRX-a '98 i mam zalozone felgi z WRX-a '02 wiadomo ze srednica otworu na miaste jest wieksza wiec jest potrzebny pierscien centrujacy u mnie po jednej stronie go nie bylo, zalozylem pierscien i trzepanie ustalo :lol: Nie wiem jakie masz felgi wiec sprawdz sobie to :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam WRX-a '98 i mam zalozone felgi z WRX-a '02 wiadomo ze srednica otworu na miaste jest wieksza wiec jest potrzebny pierscien centrujacy u mnie po jednej stronie go nie bylo, zalozylem pierscien i trzepanie

 

widocznie nie masz felg z WRXa, bo w każdym Subaru ten otwór ma 56,1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź może tył

 

Fakt, że tylnich kół nie sprawdzałem.

 

A jak płyn hamulcowy ? dawno był wymieniany ? co do kierownicy mam to samo, po zrobieniu zawiechy trzeba geometrie dobrze ustawić.

 

Płyn wymieniony razem z tarczami i klockami jakieś 2 miesiące temu.

 

Tak jak pisałem jadę do innego warsztatu - niech pogłówkują.

Pzdr

Sebastian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To MOŻE być przyczyna. Podobno złe wyważenie tylnych kół objawia się właśnie drganiami z przodu, które przenoszą się.

 

Według mnie (z własnego doświadczenia) nie wyważone tylne koła dają drgania, które przenoszą się i są odczuwalne raczej na karoserii auta, a nie na kierownicy. Może będę się powtarzał ale sprawdź:

- wyważenie (mógł odpaść ciężarek, szczególnie klejone odpadają), geometrię przodu i czy przednie koła (felgi) są jeszcze w kształcie koła.

- czasem opona pod obciążeniem ujawnia swój defekt (np. uszkodzony kord, lub wewnętrzne zniekształcenie powstałe po dohamowaniu lub jeździe bokiem :grin: )

- stan pompy wspomagania (płyn, pasek, czy nie cieknie) zdarza się że drgania kierownicy są przyczyna kończącej się pompy.

- a krawężnika nie zaliczyłeś, bo wtedy zawiecha mogła oberwać.

- jednak najbardziej mi to pasuje na hamulce tzn. to co wcześniej inni sugerowali. Jak rozumiem problem pojawia się przy hamowaniu (ale nie zawsze: zależy czy tarcze są zimne czy już rozgrzane) i wiąże się z pofalowanymi tarczami (były już zbyt cienkie lub co gorsza złej jakości).

Powodzenie w diagnozowaniu i daj znać co i jak. Pozdro :wink:

 

[ Dodano: Czw Lut 04, 2010 12:32 pm ]

Zapomniałem o jednym :razz:

Zamieniałeś koła przód na tył. Jak nie to spróbuj to pomoże wykluczyć pewne rzeczy: opony i felgi. Jeżeli problem się nie zmieni - przyczyn nie należy szukać bezpośrednio w kołach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...