tomo_ Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 Witam Forumowiczów, Czy ktos z was próbował założyć do Legacy oponę 215/50 R17 lub 205/50 R17 lub nawet 215/55 R17 lub 205/55 R17? Rozważam zakup zimówek i mocno zastanawiam się nad "małą" zmianą rozmiaru. Jest to spowodowane naszymi wspaniałymi dziurawymi drogami, na których fabryczny profil 45 dostaje b. dużo uderzeń przy wszelkich wyrwach w asfalcie itd. Natomiast pytam bo nie wiem czy jak założę taką wyższą oponę, to czy nie będzie ona obcierać o nadkole na przykład podczas gdy chowa się maksymalnie w nadkole (np przy nierównościach drogi na większej prędkości). Pozdrawiam Tomek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
capricorn Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 profil 45 dostaje b. dużo uderzeń przy wszelkich wyrwach w asfalcie itd. Jeżdżę drugi sezon na profilu 45 i z oponami nic się nie dzieję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fala Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 Witam Forumowiczów, Czy ktos z was próbował założyć do Legacy oponę 215/50 R17 lub 205/50 R17 lub nawet 215/55 R17 lub 205/55 R17? Rozważam zakup zimówek i mocno zastanawiam się nad "małą" zmianą rozmiaru. Jest to spowodowane naszymi wspaniałymi dziurawymi drogami, na których fabryczny profil 45 dostaje b. dużo uderzeń przy wszelkich wyrwach w asfalcie itd. Natomiast pytam bo nie wiem czy jak założę taką wyższą oponę, to czy nie będzie ona obcierać o nadkole na przykład podczas gdy chowa się maksymalnie w nadkole (np przy nierównościach drogi na większej prędkości). Pozdrawiam Tomek Polecam - jak zwykle : http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roberto Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 Witam Forumowiczów, Czy ktos z was próbował założyć do Legacy oponę 215/50 R17 lub 205/50 R17 lub nawet 215/55 R17 lub 205/55 R17.. 215/50 R17 - nie ma problemu, mam Nokiany i sprawują się bardzo dobrze już 4-ty sezon. Komfort w porównaniu z 215/45 wyczuwalnie lepszy... :smile: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomo_ Opublikowano 14 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2010 Dziekuje za odpowiedzi, przyczyna zmiany jest dualna: 1. mniej problemów w przypadku natrafienia na jakąś dziurę itd. 2. komfort jazdy Czytałem w innym wątku że można też zmienić felgi na 16 cali i wtedy spokojnie wejdzie profil 60, natomiast niestety niekoniecznie jest to możliwe w wersji Legacy 3.0 - czyżby duże tarcze nie pozwalały na montaż mniejszych felg? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 15 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2010 Mój ojciec miał 3.0 właśnie legacy na 215/45/17. 2x przeciął oponę na drodze w Polsce. Niebezpieczne sytuacje. 16 nie dało rady założyć. Jak wchodzi 215/50/17 to bym zdecydowanie takie założył na nasze "drogi". Sam mam 205/55/16 zamiast 205/50/16 w legacy u mnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
corner Opublikowano 12 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2010 Stanąłem przed podobnym wyborem (dlatego odkopuję temat). Wydaje się, że 205/50r17 będzie bliższa oryginalnemu rozmiarowi (215/45r17) w porównaniu do 215/50r17. Różnica w średnicy koła między 215/45r17 a 215/50r17 to 21,5mm. Z kolei, różnica w średnicy koła między 215/45r17 a 205/50r17 to 11,5mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się