Jump to content

Jaka skrzynia biegów do Type-R'a MY98


SLIWA

Recommended Posts

Przeglądałem forum i wiem że bardzo polecana jest 6mt z STi. Jednak chciałbym pójść bardziej w stronę rajdów (chciałbym kłówkę)?. Type-R służy tylko do upalania (KJS-y, Rallysprinty, jak będzie klatka to Kamionki, Czechy na spróbowanie chociaż).

 

Teraz mam taką skrzynię: 5mt TY752VB5CA a chcę mieć kłową, mam być DCCD (tak jak teraz mam) i chcę aby była jeszcze szpera (helical LSD) na przód (obecnie dyfer przedni mam open).

 

O taką skrzynie mi chodzi

 

JDM Impreza WRX STi RA V-Limited Ver.IV MY98 TY752VB6EA

JDM Impreza WRX STi RA Ltd. Ver. V/VI MY99-00 TY754VB1EA

(ze strony http://spda-online.ca/modules/tinycontent/rewrite/tc_28.html )

 

I teraz problem:

 

Kupno takiej skrzyni to 5- 7 tys. lecz musiałbym do tego kupić wkład np. PPG albo inny. Więc koszty robią się spore.

 

Czy obudowy tych skrzyń (mojej z przodem open i tych 2 wymienionych z przodem helical LSD) się czymś różnią (z uwagi na szperę)?

 

Bo jeśli tylko różnią się wkładem to wystarczy do obudowy mojej zakupić taki wkład np. PPG aby można było mieć helical LSD z przodu. Przynajmniej tak mi się wydaje. Jeśli ktoś mógłby mnie poprawić jeśli się mylę.

 

No chyba że istnieje inna dobra i (jak zawsze :roll: ) atrakcyjna cenowo alternatywa.

 

6mt nie chcę bo trochę przeróbek potrzeba a to nie GT-ek i jeździ na prawdę fajnie i nie ma potrzeby aż takiego dłubania.

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Przeglądałem forum i wiem że bardzo polecana jest 6mt z STi. Jednak chciałbym pójść bardziej w stronę rajdów (chciałbym kłówkę)?. Type-R służy tylko do upalania (KJS-y, Rallysprinty, jak będzie klatka to Kamionki, Czechy na spróbowanie chociaż).

 

Teraz mam taką skrzynię: 5mt TY752VB5CA a chcę mieć kłową, mam być DCCD (tak jak teraz mam) i chcę aby była jeszcze szpera (helical LSD) na przód (obecnie dyfer przedni mam open).

 

O taką skrzynie mi chodzi

 

JDM Impreza WRX STi RA V-Limited Ver.IV MY98 TY752VB6EA

JDM Impreza WRX STi RA Ltd. Ver. V/VI MY99-00 TY754VB1EA

(ze strony http://spda-online.ca/modules/tinycontent/rewrite/tc_28.html )

 

I teraz problem:

 

Kupno takiej skrzyni to 5- 7 tys. lecz musiałbym do tego kupić wkład np. PPG albo inny. Więc koszty robią się spore.

 

Czy obudowy tych skrzyń (mojej z przodem open i tych 2 wymienionych z przodem helical LSD) się czymś różnią (z uwagi na szperę)?

 

Bo jeśli tylko różnią się wkładem to wystarczy do obudowy mojej zakupić taki wkład np. PPG aby można było mieć helical LSD z przodu. Przynajmniej tak mi się wydaje. Jeśli ktoś mógłby mnie poprawić jeśli się mylę.

 

No chyba że istnieje inna dobra i (jak zawsze :roll: ) atrakcyjna cenowo alternatywa.

 

6mt nie chcę bo trochę przeróbek potrzeba a to nie GT-ek i jeździ na prawdę fajnie i nie ma potrzeby aż takiego dłubania.

 

Z góry dziękuję za pomoc.

 

Do Twojej obudowy mozesz dolozyc klowy wklad i przednia szpere ale musisz wiedziec ze klowy wklad pancerny nie jest i z czasem sie wysypie. Wez tez pod uwage, ze nie jest to rozwiazanie "bezobslugowe". Jesli bardzo chcesz miec klowa skrzynie to polecam kupic klowke w obudowie 6MT.

 

Zdecydowanie lepsza do amatorskiego sportu opcja jest 6MT z STI. Wychodzi to tez duzo korzystniej finansowo

Link to comment
Share on other sites

Jesli bardzo chcesz miec klowa skrzynie to polecam kupic klowke w obudowie 6MT.

 

w razie czego mam taką , nówkę :idea::lol: Cena pasztet , 10K...... euro :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Fajne to to z ogłoszenia. Pięknie by pasowało do mojego. Czym się różnią helical i straight cut gears?

 

Straight cut to proste zęby i można wbijać biegi bez sprzęgła?

 

A helical? Też można bez sprzęgła?

 

No i jeszcze ta cena. Za używkę, bądź co bądź upalaną aż tyle kasy :roll:

 

Co prawda z dyframi, całym sprzęgłem lecz jednak uważam że trochę za dużo.

Link to comment
Share on other sites

Straight cut to proste zęby i można wbijać biegi bez sprzęgła?
Tak to proste zęby ale skrzynia na prostych zębach może być kłowa lub zsynchronizowana. W kłowej możesz wbijać bez sprzęgła w synchronizowanej nie.
A helical? Też można bez sprzęgła?
Kształt zębatek nie ma znaczenia dla sposobu wbijania biegów tylko to czy jest synchronizacja czy nie.
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...