AdaSch Opublikowano 12 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 Cześć, edit tematu co to za dźwięk? http://www.youtube.com/watch?v=L7yv0zCyO68 pojawia się tylko po włączeniu auta i to nie zawsze, tylkoi jak delikanie ptzytrzymuje pedał gazu na 1700 rpm, jak przekroczę obroty 2k rpm dwięk bezpowrornie ginie. po ponownym uruchomieniu silnika czasem udeje się uzyskac ten dwiek ponownie, w wraz z nagrzaniem auta dźwięk zanika całkowicie. Czasem jest też tak na zimnym. Bardziej przypadek niż jakieś konkretne warunki zewnętrzne czy ktoś się z tym już spotkał? Aso nie wie ale podejrzewa układ odpowiedzialny za kontrolę emisji spalin tzw secondary pump ale ona działa, wiec może jakieś zawory i itp. podejrzanym jest też pcv i wkrótce będzie wymiana, Help, drażni mnie to a jeszcze bardziej ciekawi co to jest. Pojawiło się około 10k temu. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 12 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 Manual? To podejrzewałbym raczej sprzęgło, może docisk się rozlatuje albo sprężynki w tarczy sprzęgła mówią dobrej nocy... :smile: łożysko by świrowało cały czas, a nie od przypadku do przypadku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 12 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 sprzęgło nowe, zacisk nowy łożysko nowe. Może ma przebieg ma 10k. może ze trzy razy sprzęgło przysmażyłem ale generalnie nie ma z nim problemów. Czy wiesz czemu to nie zawsze się pojawia? Czy to może byćproblem z silnikiem?? oby nie. Jak na razie silnik działa ok tyle że zawór dv chyba nie wyrabia. dzięki za odp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 12 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 A sprawdziłeś zawieszenie rury wydechowej . Ta kombinuję , bo może jest uszkodzone , albo jest bliziutko jakiejś osłony . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 12 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 Ne sądzę, że to rura. Zresza niedawno sprawdzałem cały ikład i wyglądał brz zarzutu. Dźwięk jest identycznie metaliczny jak po wlączeniu długo nie używanej sprężarki klimatyzacji. Dzisiaj trochę auto pomęczyłem i nic. To znaczy odpaliłem i w drogę i nic nie hałasowało. Rano spróbuję włączyć nagrywanie w komórce i załadować ją pod maskę. Może dźwięk się pojawi to będzie łatwiej. Najgorsza jest ta niepowtarzalność, bo nie mam co pokazać w aso. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon Opublikowano 12 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 Wał? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 12 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 chyba też nie bo częstotliwość i drgania jest ściśle związana z obrotami silnika. Ale może to być niezły trop. Następnym razem szybko wrzucę na luz i będę wiedział czy to silnikowe skrzyniowe czy sprzęgłowe czy jeszcze co innego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 12 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 A nie masz łatwiejszej zagadki ? Może próbuj przez jakiś czas z dwójki . Może przy robieniu sprzęgła coś zostawiłeś ? Może rozrusznik się załącza bez Twojej ingerencji ? Trochę to wróżenie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 12 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 nagram filmik z dźwiękiem i pokażę też w aso. Co do sprzęgła to robiłem w aso, zresztą wszystko robię w aso a co mogę sprawdzić to sprawdzam. Dotychczas problemy nie było. najgorsza opcja: hałasuje silnik bo nie ma smarowania bo tak można to podsumować, ale dlaczego hałasuje tylko obciążony? pewnie doję ja albo aso i zostanie na forum ślad. Może innym się przyda. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 12 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 Ja mam wkrętak - własność ASO Koper . :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 12 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 A nie masz łatwiejszej zagadki ? Może próbuj przez jakiś czas z dwójki . Może przy robieniu sprzęgła coś zostawiłeś ? Może rozrusznik się załącza bez Twojej ingerencji ? Trochę to wróżenie . może rzeczywiście rozrusznik zawiesza się i zostaje przez chwilę włączony podczas pracy silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 12 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 niemożliwe, bo po rozruchu silnik sobie normalnie pracuje. Ale zastanawia mnie czy np to nie uślizgujący się pasek np alternatora? nie wiem jak to hałasuje bo zawsze mi się wydawało, że jak jest luz to piszczy. Zrobiłem krótki filmik i chyba udało mi się to uchwycić, spróbuję załadować na youtube. filmik niestety schrzaniłem bo włączyłem nagrywanie w trybie mms i jest krótki ale dzwięk zaczyna się of 10 sekundy http://www.youtube.com/watch?v=0LPBbhjp4DM potem drugi filmik już dziwnego dźwięku nie ma a a nagrany był kilka sekund później. http://www.youtube.com/watch?v=BuQ_YWt2dxo p.s. mikrofon od zestawu głośnomówiącego wychwycił mój oddech Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 12 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 Ale pierwsze piski paska pojawiają się przy dużej wilgotności . Na pewno nie jest to łomot i rozróżnił byś . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 12 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 filmy dodane, jutro jak się uda to jeszcze zraz nagram dłuższy. Ale ten hałas od niczego nie zależy, przynajmniej tak mi się wydaje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limeryk Opublikowano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2009 Byłoby niedobrze gdyby to była panewka, ale tak mnie kiedyś pouczył pan w nie-ASO. Jeśli przy uruchamianiu silnika będzie krótki klekot...ale jeśli by to była panewka to z czasem hałas stanie sie wyraźny i będzie wiadomo. Więc chyba to nie jest panewka filmy dodane, jutro jak się uda to jeszcze zraz nagram dłuższy. Ale ten hałas od niczego nie zależy, przynajmniej tak mi się wydaje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 2 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2009 to nie ma związanego z uruchomieniem silnika, łomot jest tylko przy ruszaniu, silnik np chodzi 2 min ruszam i chwilowy łomot, mi to najbardzej pasuje do sprzęgła lub łozyska, ew docisku lub nie wiem co... ten łomot słychać pod koniec filmu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roman Opublikowano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2009 u mnie jest to samo.... ale w starym legacu.... Jest to rytmiczne pukanie "coś o coś" w równym odstępie czasu i też trwające przez chwile. Ja bym to określił jak walenie młotkiem w blachę? No jest ciekaw końca tej historyjki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limeryk Opublikowano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 Jak masz bliżej do Pruszcza to warto skoczyć, bo taka wada może nagle się rozwinąć w dużą awarię. A może któryś krzyżak ma luzy - warsztat powinien to zlokalizować po prau próbach to nie ma związanego z uruchomieniem silnika, łomot jest tylko przy ruszaniu, silnik np chodzi 2 min ruszam i chwilowy łomot, mi to najbardzej pasuje do sprzęgła lub łozyska, ew docisku lub nie wiem co... ten łomot słychać pod koniec filmu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jurek_k9 Opublikowano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2009 Nie jestem pewien ale to raczej będzie łożysko podporowe wału napędowego. Jest ono kinetyczne co znaczy wulkanizowane i poprosu jego żywotność przemija. Jeżeli rozwiążesz problem to napisz co było przyczyną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 14 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2009 dzięki, czy to można po ludzku wymienić czy trzeba silnik rozbierać? na razie nie mogę tego nikomu pokazać po to jest tak niepowtarzalne. Zapytam ASO może wiedzą o co chodzi [ Dodano: Wto Gru 15, 2009 12:21 am ] aha, wału czyli po za silnikiem, mam nadzieję, że to właśnie to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2009 A wał napędowy nie jest czasem za skrzynią :?: :roll: [ Dodano: Wto Gru 15, 2009 12:24 am ] aha, wału czyli po za silnikiem, mam nadzieję, że to właśnie to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 14 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2009 ha, zdążyłem zaskoczyć, przy czym po wciśnięciu sprzęgła łomot nie milknie a wał przy ruszaniu nie wiele się obraca - tak mi się wydaje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2009 nie milknie a wał przy ruszaniu nie wiele się obraca - tak mi się wydajeale działają na niego duże siły Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 14 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2009 i mam nadzieję, że to to [ Dodano: Sro Gru 16, 2009 12:06 am ] tak się pobawiłem dzisiaj, i zauważyłem, że nie umiem wrzucić wyższego biegu i opuścić sprzęgła bez charakterystycznego dzwięku stuk, który natychast przenosi się na napęd albo właśnie z tamtąd pochodzi szarpiąc autem, absolutnie nie ma tego przy redukcjach, tylko przy przyspieszaniu. Może ma to jakiś związek? z tego co wiem sprzęgło powinno eliminować takie niedopasowania, po to ma te sprężynki. Sprzęgło jest w marę nowe. [ Dodano: Sro Gru 16, 2009 1:06 am ] przeanalizowałem nagranie jeszcze raz, dźwięk pojawia się przy dodaniu gazu już na wciśniętym sprzęgle i rośnie przy lekkim dodaniu gazu pomimo, że auto stoi, więc chyba to nie wał. Pojawia się to tylko przy wdepniętym sprzęgle, więc chyba to nie silnik ani wspomaganie kierownicy ani alternator, co więcej silnik nie jest jeszcze obciążony bo jeszcze nie puściłem sprzęgła. To chyba coś jednak ze sprzęgłem ale nie umiem tego pokazać w serwisie i chłopaki rozkładają ręce. Chyba poproszę o wyciągniecie skrzyni, sprawdzenie sprzęgła i wymianę łożyska, jak dalej będzie huczeć to się naprawdę zacznę martwić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jurek_k9 Opublikowano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2009 Jeżeli jest tak jak mówisz to jak najbatrdziej problem będzie w łożysku wycickowym. Ja musiałem zregenerować łożysko kardana na wale i teraz jest ok wszystko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się