Skocz do zawartości

Dylemat: WRX czy STI ?!?!


plasma555

Rekomendowane odpowiedzi

Jak byś wówczas odpowiedział na pytania z mojej ankiety?

 

He he... U mnie krótko po kupnie naturalnie było:

1) C

2) B

 

Ale po dwóch latach jeżdżenia WXem jestem zdecydowanie bliżej takich odpowiedzi:

1) B

2) A

 

Myślę, tak na poważnie, że jeżeli ktoś kupuje tego typu auto z zamiarem wykorzystywania chociażby części jego możliwości częściej niż rzadziej i celem delektowania się dynamiczną jazdą, to powinien być świadomy tego, że doładowane imprezy od całej reszty planktonu poruszającego się po naszych drogach dzieli spory dystans. A jak głosi zasada nieograniczoności ludzkich potrzeb, wcześniej czy później właściciel tego auta uczy się, jak na miarę swoich możliwości, mniej lub bardziej bezpiecznie i z kontrolą (mniejszą lub większą) wykorzystywać coraz większą część możliwości tego auta - bo to jest naturalny kierunek postępu i sposób na zaspokojenie ciekawości. Biorąc powyższe pod rozwagę, oraz fakt, że STI jest zbudowane o wiele solidniej niż WRX zalecam kupno STI. No nie oszukujmy się. Czym jest wydatek na tylne amorki, a nawet na cały nowy zawias do STI w porównaniu do wydatków na: hamulce (+felgi +opony), zawias, całe przeniesienie napędu, wydech i strojenie w przypadku WRXa :?: Zakładamy, że montujemy części o trwałości i jakości porównywalnej z tymi z STI. O kosztach robocizny i czasie nie wspominam. I co potem? I tak chcemy mieć STI! Dlatego, że uświadamiamy sobie, że skoro wydając XXXpln na WRXa sprawiliśmy, że jeździ sporo lepiej niż seria, albo chociażby jest świetnie utrzymaną "prawie" serią, to wkładając to samo w STI efekt byłby o wiele lepszy.

Wiadomo - są rzeczy, których nie da się przeliczyć na pieniądze. Kilku forumowiczów pisało tutaj, że chociażby fakt, że co chwila chce się coś dłubać przy WRXie powoduje, że poznaje się często ciekawych ludzi, dowiaduje wielu rzeczy o aucie itp. No w porządku. Jakoś to do mnie przemawia... Ale przy STI też można wiele podłubać jak się chce :idea: Gorzej jest, jeżeli się okazuje, że nasz dynamiczny styl jazdy - zgodny z tym, czego oczekiwaliśmy przy kupnie tego auta - powoduje, że auto trzeba raz na jakiś czas naprawiać. NAPRAWIAĆ a nie modyfikować. I w tym miejscu rysuje się granica nie do przeskoczenia pomiędzy WRXem a STI, bo tego pierwszego zepsuć dużo łatwiej no i już kaski na mody nie wystarcza.

 

Podsumowując - nie żałuję, że kupiłem WRXa, bo dzięki temu dowiedziałem się dlaczego warto mieć STI. I to jest mój dalszy kierunek działań!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 234
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

stalem ostatnio przed takim samym wyborem i swiadomie wybralem WRX co prawda wizualnie przerobionego na sti ;) i z moca 270km, ale gdybym drugi raz mial wybierac zrobilbym to samo. Potrzebowalem auta, ktorym moge jezdzic na codzien i w trase i do miasta, kilka razy do roku na tor i czasami poslizgac sie w zime, przy tym zeby exploatacja typu hamulce itp nie zabijala. Zawieszenie STI i tak nie jest jakas szczegolna rewelacja wiec liczylem sie z gory z kosztami typu agx + eibach lub tein. Dla mnie wrx z lekkimi zmianami mechanicznymi i remapem jest swietna alternatywa jako auto do uzywania na codzien, jesli bedzie mnie stac na drugie auto kupie EVO i bede w nim modzil na imprezy a WRX bedzie robil za auto dla daily drivera :) Koszt zakupu to tylko poczatek, ktory ponosisz kupujac STI i wcale nie jest proporcjonalny do kosztow exploatacji ;) dlugo sprawdzalem ceny w ASO i bujda jest, ze roznia sie minimalnie czasami roznice to 2, 3 razy wiecej dla STI niz dla WRX ;) no chyba, ze chodzi o olej i opony

 

 

nie twierdze, ze WRX jest lepszy od STI bo kazdy wie, ze tak nie jest

ale jesli chodzi o wybor szybkiego auta z prawidlowym napedem, w porzadku zawieszeniem i wystarczajacymi hamulcami do jazdy na codzien przy tym nie drogiego w exploatacji i ciagle z zapasem mocy (moze nie tak duzym jak w STI ale zawsze sa mozliwosci umiarkowanie nie drogiego pozyskaniu kilku km) lepszy jest WRX MOIM zdaniem* :)

 

 

*auta uzywam 365dni w roku, 4dni na rok to jazda po torze, celem podniesienia swoich umiejetnosci a nie konkurowania z innymi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ares Racja. Kwestia kto jak szybko "głodnieje" ponownie po zakupie WRX :wink:

 

Zasadniczo cały wątek jest jakby rozmową na temat tego, jaki kawior jest lepszy, albo dywagacją w stylu czy lepiej wybrać telewizor 56-calowy czy 60-calowy do 90-metrowego salonu :lol: Niejeden chciałby mieć taki problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróćcie tylko uwagę na cennik pakietów pewnej firmy z Poznania - do Evo X pakiety 390-400 KM mają 460-470Nm; wszystkie inne - niżej. Ja przy 340 KM mam 480 Nm. Tak że oczywiście wszystko się "da", ale jakoś nie jestem przekonany, że to zadziała na dłuższą metę - do tej firmy z Poznania mam na tyle zaufania, że wiem, że gdyby faktycznie tak łatwo się "dało", napisaliby owe 530 Nm przy przeróbkach, o jakich piszecie. A jakoś nie piszą. I jak to należy rozumieć? :twisted:

 

 

Przemeq - ale to 480Nm to gdzie masz zmierzone?

 

 

A co do evo 460-470Nm to świadczy albo o tym, że:

- tuner jest słaby

- nie ma hamowni, żeby tak naprawdę się dowiedzieć ile to auto ma.

 

Jetronik i 4t wypuszczają 9-ki z 500Nm+, gdzie moment ten jest dostępny od 3500 obr/min. Fascynujące jest też to, że porównując EVO i STi o tej samej mocy/momencie to... EVO jest szybsze :roll: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlugo sprawdzalem ceny w ASO i bujda jest, ze roznia sie minimalnie czasami roznice to 2, 3 razy wiecej dla STI niz dla WRX

Bzdura.

Jesli ktos mowi, ze wrx jest lepszy (do czegokolwiek), to znaczy, ze nigdy nie kochal swojej matki.

Tyle w temacie.

 

masz 100% racje nie kocham tej marki :lol:

porownaj np. ceny tarcz hamulcowych i klockow dla STI i dla WRX wyjdzie 2 czy 3 razy drozej dla STI ? tak wiem, mozna wlozyc zaciski do WRX i tez bedzie drogo ale moze nie kazdy tego potrzebuje

Jesli bedzie mnie stac na STI jako drugie auto bedzie dla mnie lepsze w tym momencie lepszy jest WRX gdyz jak pisalem samochodu potrzebuje 365dni w roku do jazdy na codzien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

plasma555,

 

 

kup STI

 

 

 

 

kup STI

 

 

 

 

kup STI

 

 

 

 

:mrgreen:

 

[ Dodano: Pią Paź 09, 2009 10:00 am ]

ceny tarcz hamulcowych i klockow dla STI i dla WRX wyjdzie 2 czy 3 razy drozej dla ST

 

Przykładowo zestaw tarcz DBA do STI ~ 3000pln, a do WRXa ~ 2200

więc różnica rzędu 30%

 

Tarcze EBC TG do STI komplet ~ 2500pln a do WRXa ~ 2200pln czyli różnica rzędu 10-15%

 

Ale jeżeli ktoś patrzy na ceny w ASO to wyjdzie faktycznie 2 razy więcej, bo zestaw tarcz OEM do STI kosztuje chyba z 5-6kpln a do WRXa OEM pewnie ze 2-2,5 tysiąca.

 

Klocki DS 2500 do STI przód 890pln, tył 520pln, a do WRXa odpowiednio P:790pln, T: 650pln czyli na komplecie cena mniej więcej ta sama.

 

Klocki OMP road and sport komplet do STI 610pln, komplet do WRXa 480pln, czyli różnica ~25%

 

Cen w ASO nie znam, ale spodziewam się, że znowu do STI będą ze 2 razy droższe.

 

Więc to bardziej kwestia gdzie się kupuje i czy ma się czas wejść od czasu o czasu na internet i poszukać okazji. Poza tym nie zapominajmy, że hamulce w STI są większe i bardziej wydajne, w związku z czym przy takim samym traktowaniu (na przykład zwykła jazda miejska STI vs. WRX) wytrzymają zdecydowanie dłużej, niż w WRX. Oczywiście jeżeli uda się je faktycznie zużyć do końca i się nie pokrzywią wcześniej, na co tarcze w WRX są dużo bardziej podatne ze względu na dużo łatwiejsze przegrzewanie.

 

Podsumowując - jak dla mnie argument chybiony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemeq - ale to 480Nm to gdzie masz zmierzone?

 

Aplikacją na iPhone'a - kładziesz iPhone'a pod każde z kół, wsiadasz do samochodu, strzelasz ze sprzęgła i w zależności od długości lotu iPhone'a i jego kąta wyliczany jest moment :razz:.

 

Jetronik i 4t wypuszczają 9-ki z 500Nm+

 

te 480nm to mam juz ponizej 3000 obr. a dalej rosnie az do 520nm

 

Ciekawe, ciekawe 8). Przypominam jednak, że napisałem już tutaj, że mówię głównie o EvoX.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komplet gladkich tarcz brembo na przod kosztuje 500zl, ferodo premier 200zl taka tarcza dla STI za sztuke to uwaga 1900zl czyli 3800zl za komplet czyli 7.6x drozej klocki to ok. 400zl czyli tylko 2x drozej :)

 

jezeli mowimy o produktach topowych albo z gornej polki to zgodze sie roznice nie sa duze, ale i autorowi i mnie chodzi o auto na codzien, nie na pojezdzawki, ktore ma isc na kompromisy w codziennym uzytkowaniu a na torze pojawiac sie sporadycznie ;)

 

jesli twierdzicie, ze do wyjazdow z rodzina, dojazdow do pracy i wypadow weekendowych za miasto STI jest lepszy i porownywalny w exploatacji to niestety mam inne zdanie poprostu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sti. Na codzien, pojezdzawki i wyjazdy.

Tak robilem przez kilkadziesiat tysiecy km, a wczesniej, tez przez kilkadziesiat tysiecy km, wrx-em. I do dzisiaj zaluje, ze od razu nie kupilem Sti.

 

Watek do zamkniecia. :twisted:

 

p.s

Klocki hamulcowe EBC Red przednie EVO 7/8/9/10, Impreza STI 650pln

Klocki hamulcowe EBC Red przednie Impreza GT/WRX 657pln (DROZEJ!)

 

Klocki hamulcowe Ferodo DS2500 przednie EVO 7/8/9, Impreza STI przednie 929PLN

Klocki hamulcowe Ferodo DS2500 przednie Impreza GT/WRX 780PLN

 

Tarcza hamulcowa DBA przednia lewa nacinana Impreza STI MY01-04 750PLN

Tarcza hamulcowa DBA przednia lewa nacinana Impreza GT 99/WRX 625PLN

 

ares, wystarczy? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie o to chodzi ares że ktoś się chcę z Tobą kłócić. I racją jest, że przy produktach z górnej półki różnice się nieco zacierają. Racją jest też, że utrzymanie STI jest droższe, ale nie 2-3 razy jak napisałeś. Zgodzę się też z Tobą, że STI nie wydaje się dla każdego i zawsze lepszym wyborem. Tutaj chodzi jednak bardziej o to, żeby zaprzeczyć niektórym "urban legends" i jakoś tam doradzić osobom, które mają dylemat taki, jak w tytule wątku.

 

Przykładowo to:

komplet gladkich tarcz brembo na przod kosztuje 500zl

 

To jest zupełnie podstawowy model tarczy, w niczym nie lepszy od innych zamienników, tylko że ma napis BREMBO. Te zupełnie podstawowe brembo to jest szajs jakich mało. Można je nawiasem mówiąc kupić już za około 400pln za parę. To znaczy może nie szajs, ale nie słyszałem jeszcze o nich dobrej opinii i raczej jeżeli seryjne tarcze nie wystarczają, to na tych gładkich brembo nie będzie nic lepiej. Brembo SPORT to już co innego, ale o nich tu nie mówimy.

I w żadnym wypadku nie jest to samo pod względem producenta, jakości wykonania i materiału, co to:

 

tarcza dla STI za sztuke to uwaga 1900zl

 

...która jest oryginalną tarczą montowaną przez subaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w nich da sie wiecej :D

 

No to się poddaję i proszę na PW więcej info 8) - STI nie robi się młodsze, lanosa nie kupię, jak na froncie subarowym nic się nie zmieni (=nie pojawi się fajny model STI po lanosie), a - odpukać - coś miałoby się stać z STI, będę musiał kupić Evo X. I wolę wiedzieć, na co można liczyć 8).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pewnie zaraz zostane zlinczowany ale... jakbym miał teraz kupować samochód to bym kupił EVOX, jak masz 110tys zl to sie nie zastanawiaj a zaoszczedzisz sobie duzo problemów a jakich poczytaj na tym forum i porównaj z forum Evo.

Tymbardziej ze jest co kupić np. z USA w dobrej cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpukać - coś miałoby się stać z STI

 

Nie kracz! Przypominam, że ten samochód będzie wkrótce potrzebny jeszcze bardziej niż wcześniej :cool:

 

:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

A w temacie to moim zdaniem nie ma dyskusji. STI jest lepsze pod każdym względem od WRX-a i tyle. Co za tym idzie jest trochę droższe. Ergo - stać Cię - kupuj STI. Nie stać - WRX.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...