marcinch Opublikowano 3 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2009 Witam, Fabryczny rozmiar to 205/50R16. Czy są jakieś minusy profilu 40? Czy tylko obniżony komfort? Pozdrawiam, Marcin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 3 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2009 Duzo drozsze, mniejszy wybor i latwiej uszkodzic. Na ulice to bym tak nie wyjechal. Mam juz serdecznie dosc profilu 55 i latem schodze na nizszy, ale bedzie to raczej 205/50. Mowie oczywiscie o upalaniu. Jesli chcesz miec mniejsze kola zeby lepiej przyspieszal, to mozej jednak 15" i wtedy 205/50... emotorsport chce nawet na 14" jezdzic. A... czym nizsza i bardziej sztywna opona tym trzyma lepiej przy dobrej nawierzchni i gorzej przy kiepskiej. Zatem 40% to na czysty tor. Dodatkowo reakcje auta staja sie gwaltowniejsze - jak pusci to sliny mozesz nie zdazyc przelknac. Teraz w Torbo-Dziadku jezdza jakies nalewki 195/65/15, bardzo latwo jest zerwac przyczepnosc (jeszcze tyl jest ustawiony rozbieznie) ale wszystko dzieje sie tak... majestatycznie. Jeszcze kilka pojezdzawek i bede nadal :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 3 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2009 jezdzilem sporo na 205/40r17. komfort na pewno sporo nizszy, latwo uszkodzic zarowno opone jak i felge. uzywalbym tylko na jakis rownych asfaltach, czyli nie u nas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 3 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2009 zdecydowanie lepsze trzymanie, przedewszystkim boczne, ale i możliwość uszkodzenia wieksza... na nasze drogi raczej wybiórczo, nie wszędzie...szkoda opon i felg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 9 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2009 na profilu 40 przy szerokosci 205-215 jezdzic sie praktycznie nie da po naszych wertepach, lepiej zaluz 205/45 wiekszy wybor i troche wyzszy profil Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 9 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2009 jesli idzie o 16tke to polecalbym rozmiar 205/50 ewentualnie 55 (zaleznie od potrzeb i uzytkowania) natomiast co do 17tki jezdzilem juz na 205/40 i 225/45 i wiem, ze zlotym srodkiem w GTku jest 215/45 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 9 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2009 jezdzilem sporo na 205/40r17 Na identycznych przejeździłem poprzednią zimą i w związku z tym, że na nic innego mnie obecnie nie stać, przejeźdzę i tę. Fakt, o komforcie można zapomnieć (dodatkowo TEIN SS robi swoje) ale prowadzenie fury (opona Pirreli SOTOZERO) jest wręcz bajkowe. Dla takiego leszcza kierownicy, jak ja wręcz ratujące życie Podsumowując : komfort zero, możliwość zniszczenia felg (choć mi się, jak na razie nie udało), bezpieczeństwo (trzymanie w zakrętach szczególnie) rewelacja. Wybór należy do stryjenki :wink: Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 9 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2009 emotorsport chce nawet na 14" jezdzic. a myśli nawet o 13"....ale tylko do rajdówki, którą wozi na lawecie nawet 15km do cywilizacji.... odradzam profil 40 do cywilnej jazdy, do GT i do innych Subaraków, niewygodnie, drogo, łatwo uszkodzić opone i felgę, znasz nasze drogi, dziury, koleiny, tarki, będziesz miał zaraz dosyć....co innego do sportu czy upalania, może być profil i 35....ale na codzień, co najmniej 50-55-60.....no chyba, że chcesz, żeby Ci plomby powypadały... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 11 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2009 Trzeba starac sie nie przeginac paly Dzis po RC w Toruniu jezdzilo wymuskane Porshe 911 na wielgachnych felgach i cieniutkich oponkach. Kierowca co troche wychodzil sprawdzic czy ma jeszcze kola, biadolil cos o zawieszeniu i troche sie zalamal jak mu Subrawa przezwirowal nadwozie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 11 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2009 przezwirowal nadwozie to coś wspólnego z wirowaniem? [ Dodano: Nie Paź 11, 2009 8:52 pm ] takie właśnie są ,,zalety" niskoprofilowego ogumienia....co chwila wysiadasz, żeby zobaczyć, czy masz jeszcze opony, czy już jedziesz na samych felgach....jak masz wybór, jest fajnie, a jak taki porszak może założyć ze względu na hamulce co najmniej 18 czy 19".....przesarane.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 11 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2009 Raczej z piaskowaniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kony Opublikowano 12 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 Ja jezdziłem teraz na 215/40/17 niebyło najgorzej ale mogło by być lepiej Na przyszłe lato planuje 215/45/17 i zobacze co z tego bedzie jeśli miałbym wybór założyłbym jakieś 16 na wyższym profilu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się