Skocz do zawartości

Opony 205/40R16 w GT


marcinch

Rekomendowane odpowiedzi

Duzo drozsze, mniejszy wybor i latwiej uszkodzic. Na ulice to bym tak nie wyjechal.

Mam juz serdecznie dosc profilu 55 i latem schodze na nizszy, ale bedzie to raczej 205/50. Mowie oczywiscie o upalaniu.

 

Jesli chcesz miec mniejsze kola zeby lepiej przyspieszal, to mozej jednak 15" i wtedy 205/50... emotorsport chce nawet na 14" jezdzic.

 

A... czym nizsza i bardziej sztywna opona tym trzyma lepiej przy dobrej nawierzchni i gorzej przy kiepskiej. Zatem 40% to na czysty tor. Dodatkowo reakcje auta staja sie gwaltowniejsze - jak pusci to sliny mozesz nie zdazyc przelknac. Teraz w Torbo-Dziadku jezdza jakies nalewki 195/65/15, bardzo latwo jest zerwac przyczepnosc (jeszcze tyl jest ustawiony rozbieznie) ale wszystko dzieje sie tak... majestatycznie. Jeszcze kilka pojezdzawek i bede nadal :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezdzilem sporo na 205/40r17

 

Na identycznych przejeździłem poprzednią zimą i w związku z tym, że na nic innego mnie obecnie nie stać, przejeźdzę i tę.

 

Fakt, o komforcie można zapomnieć (dodatkowo TEIN SS robi swoje) ale prowadzenie fury (opona Pirreli SOTOZERO) jest wręcz bajkowe. Dla takiego leszcza kierownicy, jak ja wręcz ratujące życie :mrgreen:

 

Podsumowując : komfort zero, możliwość zniszczenia felg (choć mi się, jak na razie nie udało), bezpieczeństwo (trzymanie w zakrętach szczególnie) rewelacja. Wybór należy do stryjenki :wink:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

emotorsport chce nawet na 14" jezdzic.

 

a myśli nawet o 13"....ale tylko do rajdówki, którą wozi na lawecie nawet 15km do cywilizacji.... :lol: odradzam profil 40 do cywilnej jazdy, do GT i do innych Subaraków, niewygodnie, drogo, łatwo uszkodzić opone i felgę, znasz nasze drogi, dziury, koleiny, tarki, będziesz miał zaraz dosyć....co innego do sportu czy upalania, może być profil i 35....ale na codzień, co najmniej 50-55-60.....no chyba, że chcesz, żeby Ci plomby powypadały... :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba starac sie nie przeginac paly :mrgreen:

Dzis po RC w Toruniu jezdzilo wymuskane Porshe 911 na wielgachnych felgach i cieniutkich oponkach. Kierowca co troche wychodzil sprawdzic czy ma jeszcze kola, biadolil cos o zawieszeniu i troche sie zalamal jak mu Subrawa przezwirowal nadwozie :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przezwirowal nadwozie

 

to coś wspólnego z wirowaniem? :mrgreen:

 

[ Dodano: Nie Paź 11, 2009 8:52 pm ]

takie właśnie są ,,zalety" niskoprofilowego ogumienia....co chwila wysiadasz, żeby zobaczyć, czy masz jeszcze opony, czy już jedziesz na samych felgach....jak masz wybór, jest fajnie, a jak taki porszak może założyć ze względu na hamulce co najmniej 18 czy 19".....przesarane.... :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...