Skocz do zawartości

Automatyczna zmiana biegu w trybie MANUAL w 5EAT


Gal

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 110
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Gal,

Już tak zupełnie żartem.

Przez cały czas stoi mi przed oczami pierwsza scena z Bad Boys'ów.

Jak to samochód za 100000$ i nie ma uchwytu na kubek ?!?! 8)

 

Nie widziałem Bad Boys'ów, ale uchwyty na kubek na kanale centralnym zostały uznane za jedną z najbardziej oczekiwanych usprawnień w OBK MY 2005 w US :D (nisko i się nie wylewa) . A, że picie kawy w samochodzie w Stanach to niemal świętość, więc samochód rodzinny bez uchwytów nie ma szans. OBK to nie Impreza STI i oni to doskonale wiedzą :wink:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gal,

Już tak zupełnie żartem.

Przez cały czas stoi mi przed oczami pierwsza scena z Bad Boys'ów.

Jak to samochód za 100000$ i nie ma uchwytu na kubek ?!?! 8)

 

Nie widziałem Bad Boys'ów, ale uchwyty na kubek na kanale centralnym zostały uznane za jedną z najbardziej oczekiwanych usprawnień w OBK MY 2005 w US :D (nisko i się nie wylewa) . A, że picie kawy w samochodzie w Stanach to niemal świętość, więc samochód rodzinny bez uchwytów nie ma szans. OBK to nie Impreza STI i oni to doskonale wiedzą :wink:.

 

Tam chodziło o Porsche Carrera Turbo bodajże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba główną wadą na tle konkurecji jest spalanie :lol: :wink:

 

O tym, to mi nie mów. Zaczynam mieć lęki jak spojrzę na wyświetlacz. Dzisiejszy wynik (wczoraj zatankowałem i skasowałem komputer), to 17,4 l/100km średnio... :evil::evil::evil:

Jazda w mieście, trochę korków, parę przyspieszeń a poza tym snułem się tak, że dżentelmeni z Bractwa Włóczkowych Beretów w Polonezach na mnie trąbili, a babcie wyprzedzając mnie, w geście pozdrowienia pokazywały mi środkowy palec.

To ile będzie, jak przycisnę...

 

A zupełnie powaznie, to wybieram się do ASO na diagnostykę silnika, bo coś jest chyba walnięte - szarpie na wolnych obrotach, no i to spalanie - średnia od nowego - 14.8l, przy naprawdę spokojnej jeździe. Na początku zwalałem to na docieranie (średnie spadały) ale od trzech tankowań dostał świra - poniżej 15 nie było szans zejść. :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gal,

Ja nie jestem egzemplarzem średnim, bo do jakiego samochodu nie wsiądę to pali conajmniej 3 l/100km więcej. A standartowo to ok. 5 l. więcej.

Trasa W-wa - Lublin - W-wa:

Foryś 2.0XT - średnia (tylko trasa) 14,5

Volvo 2.4 (140KM, bez turbo) - średnia 12

Foryś w W-wie (średnio) 18-19,5

Dobrze, że nie mam Imprezy bo przy moim stylu to spokojnie paliłaby 25 l/100km

 

Ale w sumie Octawka 1.8T paliła 16 l. w W-wie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje średnie które pamietam w ostatnich dwóch samochodach to:

Vectra 2.5 - 11.2

Laguna 3.0 - 12.6

 

średnie długookresowe (10'000 km +), 2/3trasa, 1/3miasto. Tyle, że to nie ma prawie znaczenia czy trasa, czy miasto, bo zazwyczaj miałem takie samo, albo minimalnie mniejsze zużycie na trasie niż w mieście.

Więc się zastanawiam, czy teraz czeka mnie średnia 15.0 lub lepiej :roll: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba główną wadą na tle konkurecji jest spalanie :lol: :wink:

 

Chmmm, poproszę o przykład podobnego gabarytami auta z napędem 4x4, o podobnej mocy z silnikiem benzynowym które pali mniej. Bo porównanie spalania 4x4 do ośki jest nie na miejscu.

 

Może jest nie na miejscu, ale w całym tym wątku chodzi o konkurencję szeroko rozumianą, więc także ośki są brane pod uwagę. Powiedzmy samochód o podobnym gabarytach i podobnych osiągach. Zakładając np. że kierowca jest na tyle spokojnym użytkownikiem drogi, że napęd 4x4 służy mu tylko do łatwiejszego ruszania pod górkę na śniegu. Przy takim założeniu rzadko które auto pali tyle co odpowiadające Subaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze mogles kupic Honde CRV z dolaczanym napedem :twisted: :wink:

Przeczytaj wątek od początku to poznasz moje stanowisko. W skrócie: Ja jestem w pełni zadowolony ze swojego Forysia.... no może nie w pełni.... za jakiś czas chciałbym zamienić go na Forysia 2.5XT/Forysia STI/Imprezę STI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jest nie na miejscu, ale w całym tym wątku chodzi o konkurencję szeroko rozumianą, więc także ośki są brane pod uwagę. Powiedzmy samochód o podobnym gabarytach i podobnych osiągach. Zakładając np. że kierowca jest na tyle spokojnym użytkownikiem drogi, że napęd 4x4 służy mu tylko do łatwiejszego ruszania pod górkę na śniegu. Przy takim założeniu rzadko które auto pali tyle co odpowiadające Subaru.

 

No ale takie podejście jest bez sensu, niech se taki kierowca kupi co innego, albo poczeka na silnik na paliwo rolnicze jaki się pojawi za dwa lata. Przecież napęd 4x4 swoje waży, wprowadza dodatkowe opory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jest nie na miejscu, ale w całym tym wątku chodzi o konkurencję szeroko rozumianą, więc także ośki są brane pod uwagę. Powiedzmy samochód o podobnym gabarytach i podobnych osiągach. Zakładając np. że kierowca jest na tyle spokojnym użytkownikiem drogi, że napęd 4x4 służy mu tylko do łatwiejszego ruszania pod górkę na śniegu. Przy takim założeniu rzadko które auto pali tyle co odpowiadające Subaru.

 

No ale takie podejście jest bez sensu, niech se taki kierowca kupi co innego, albo poczeka na silnik na paliwo rolnicze jaki się pojawi za dwa lata. Przecież napęd 4x4 swoje waży, wprowadza dodatkowe opory.

Ja się z tobą zgadzam, że z punktu widzeni przeciętnego użytkownika Subaru takie podejście jest bez sensu. Ale podejście większości społeceństwa do niektórych spraw gospodarczo-politycznych też jest bez sensu, ale większość właśnie tak myśli... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej siostry nowym nissanie spalanie było wyższe niż "normalne" i przez nas spodziewane. W seriwisie zbywali nas i wmawiali nieumiejętną jazdę. Po paru wizytach w znalazł się mechanik, który podjął wyzwanie i udało mu się coś zrobić i spalanie spadło do "normalnych pozimów", spodziewanych przez nas - jakieś dwa litry mniej. Niestety nie chciał powiedzieć co zrobił mimo gróźb i próśb 8). Jestem pewien, że da się coś zrobić w programie kompa i/lub w układzie paliwowym aby zmnijszyc takie ogromne spalanie. Niemniej jednak pewnych rzeczy (wartości) nie da się przeskoczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej siostry nowym nissanie spalanie było wyższe niż "normalne" i przez nas spodziewane. W seriwisie zbywali nas i wmawiali nieumiejętną jazdę. Po paru wizytach w znalazł się mechanik, który podjął wyzwanie i udało mu się coś zrobić i spalanie spadło do "normalnych pozimów", spodziewanych przez nas - jakieś dwa litry mniej. Niestety nie chciał powiedzieć co zrobił mimo gróźb i próśb 8). Jestem pewien, że da się coś zrobić w programie kompa i/lub w układzie paliwowym aby zmnijszyc takie ogromne spalanie. Niemniej jednak pewnych rzeczy (wartości) nie da się przeskoczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Chyba najgorszą cechą sprzedawców jest brak wiedzy na temat sprzedawanego produktu - przynajmniej ja tak sądzę, a poniekąd sam jestem sprzedawcą.

 

W nawiązaniu do niniejszego wątku i stwierdzenia Dyrekcji w

 

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t= ... c&start=24

 

1. Skrzynie sprzedawanych w Polsce 5AT mają niezmienione oprogramowanie.

 

chciałbym poinformować, że nie odpowiada to prawdzie.

 

Samochód (mój) osiągnął niedawno stopień dotarcia (5'000km), w którym postanowiłem sprawdzić, jak zachowuje się w trybie "Manual" w okolicach "odcięcia". I ku mojemu zaskoczeniu i wbrew twierdzeniom Dyrekcji, zmienia biegi automatycznie.

 

Przyznam się, że choć z jednej strony było to pozytywne zaskoczenie (powrót do - moim zdaniem - normalności), to z drugiej strony spory zawód co do znajomości sprzedawanego produktu przez Dyrekcję... :?

 

W razie jakichś wątpliwości zapraszam na jazdę próbną. I kawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj sprawdziłem w trybie manual przy max obrotach nie zmienia biegu do góry natamiast jeżeli jest za mała prędkość a bieg zawysoki to redukuje ( na 5 biegu przy prędkości około 50 km/k redukuje automatycznie do 4 ; z 4 do 3 około 30km/h itd)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj sprawdziłem w trybie manual przy max obrotach nie zmienia biegu do góry natamiast jeżeli jest za mała prędkość a bieg zawysoki to redukuje ( na 5 biegu przy prędkości około 50 km/k redukuje automatycznie do 4 ; z 4 do 3 około 30km/h itd)

 

 

Data produkcji...? :lol:

Mój - grudzień 2004.

 

Zmiana oprogramowania w amerykańskiej wersji Legacy/OBK nastąpiła w pażdzierniku '04(o ile się nie mylę).

W japońskiej (czyli sprzedawanej na polskim rynku) - nigdy (w/g Dyrekcji szanownej).

Śmiem twierdzić, że

- Dyrekcja się myli w całej rozciągłości, albo

- przewidując, że przyszły użytkownik mojego egzemplarza OBK (czyli Gal), będzie sobie życzył "nienormalnego" funkcjonowania trybu "manual", specjalnie dla mnie zaimplementowano "amerykańskie" oprogramowanie, albo

- mój egzemplarz został wyprodukowany w USA - ale ja go kupiłem w SIP...

 

Landm - widzę Twój dysonans poznawczy - zapraszam na kawę i jazdę próbną - mieszkam 3km od W-wy, a biuro mam na Żoliborzu - gdzie Ci wygodniej... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BTW; Czy parkujesz swojego Foresia niekiedy obok ambasady chińskiej?

Dwa razy mi się zdarzyło. Poznać mni można po nietypowej (nie polskiej) rejestracji.

 

Bordowego po chińską ambasadą widziałem tylko raz, ale dopiero od niedawna zwracam uwagę na Szuwarki :) . Nie pamiętam rejestracji, ale mam biuro niedaleko, więc zapytałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...