Skocz do zawartości

Co dzisiaj zrobiłem/am przy swoim Subaraczku :)


zaki79

Rekomendowane odpowiedzi

to niedobrze :P 100 stopni max, rozumiem pedał do podłogi od 80, czy dopiero przy 100? zależy od oleju, czujnika, auta czy czego? :huh:

to jeszcze zależy ... gdzie masz czujnik ? i jaki masz olej ?

ale, upraszczając, od ok 70-80 możesz już szybciej jechać, przy 110-120 należałoby zwolnić (choć tu ważniejszy będzie EGT, który pokaże kiedy przeginasz) przy często utrzymujących się 120stC można pomyśleć o dodatkowej chłodnicy oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Zamieszczam zdjęcia mojego dziadka 3 tygodnie temu i teraz. Chyba nie będę musiał zaznaczać kiedy zrobione były poszczególne zdjęcia ;) Ogólnie zmieniona została blenda klapy bagażnika, klosze na zderzaku, oryginalny tłumik oraz został przyklejony świniak na zderzak :) Mega się jaram, bo w końcu zadek mojego Suba wygląda tak jak chciałem, a dźwięk z tłumika jaki się wydobywa jest symfonią dla moich uszu :yahoo:

 

7168106cb30bc3a4gen.jpg

 

0330404c85553efagen.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to niedobrze :P 100 stopni max, rozumiem pedał do podłogi od 80, czy dopiero przy 100? zależy od oleju, czujnika, auta czy czego? :huh:

to jeszcze zależy ... gdzie masz czujnik ? i jaki masz olej ?

ale, upraszczając, od ok 70-80 możesz już szybciej jechać, przy 110-120 należałoby zwolnić (choć tu ważniejszy będzie EGT, który pokaże kiedy przeginasz) przy często utrzymujących się 120stC można pomyśleć o dodatkowej chłodnicy oleju

 

czujnik z góry bloku silnika. olej millers, ale wyleciało mi całkiem jaki dokładnie:/

a jak po dłuższej jeździe po mieście mam normalnie 100 i się utrzymuje? toooo? mam się martwić, czy zostawić temat? :o bo trochę się teraz poddenerwowałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osłona fabryczna czyli plastik,

Akurat ta fabryczna jest bardziej rozbudowana i przyczynia się do wyższej temperatury oleju niż te dorabiane. ;)

Zdjęcie osłony,to spadek temperatury oleju o ok.5-10 stopni.

 

czyli że norma? gdzieś ktoś podsunął sugestię że to zapowiedź upg. prawda czy fałsz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dłuższej jeździe po mieście z zamontowaną osłoną - to norma,mowa o temp.oleju.Pewnie jak przejedziesz trochę dłuższy odcinek, bez postoju na światłach,to temperatura lekko spadnie.

gdzieś ktoś podsunął sugestię że to zapowiedź upg. prawda czy fałsz?

Bzdura,jeśli sugestia dotyczyła temp.oleju.Pierwsze oznaki są trochę inne. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie ma osłony pod silnikiem i jak się kulam po mieście,to temp.oleju lekko czasem przekroczy 90 stopni nawet teraz.Latem jest parę stopni więcej.

Natomiast w trasie mam kłopot z utrzymaniem temp.80 st.,podczas upalanie jest 110 st. nawet podczas upałów.Mam się martwić? :P;)

Pytanie na jakim oleju silnik pracuje?

Edytowane przez cybel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dłuższej jeździe po mieście z zamontowaną osłoną - to norma,mowa o temp.oleju.Pewnie jak przejedziesz trochę dłuższy odcinek, bez postoju na światłach,to temperatura lekko spadnie.

gdzieś ktoś podsunął sugestię że to zapowiedź upg. prawda czy fałsz?

Bzdura,jeśli sugestia dotyczyła temp.oleju.Pierwsze oznaki są trochę inne. ;)

 

jakie dokładnie powinny mnie zmartwić? jeżdząc nie daje do pieca, trzymam się max do 4 tys obrotów przy zmianie biegu, nie stoje w megakorkach, ot jade z pracy do domu, może z 5-7 km...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po testach: prędkość ok 120-140 km/h strzałka podchodziła pod 100 stopni i nie chciała drgnąć wyżej, przy prędkości dojazdowej, w mieście spadło do ok 90 st. więc trochę mnie to uspokoiło. możliwe że 100 na mieście uzyskiwane jest przez mniejszy pęd powietrza i lekkie korki? czy temp nie podeszła wyżej właśnie przez wysoką prędkość <140> bo było dobre chłodzenie? nawet biorąc pod uwagę precyzje zegara to 100 stopni na miasto, przy "dziadkowej" jeździe to trochę dużo...

 

@@Shadowaty napisz jaki to zegarek,jakieś mody silnika i jaki olej zalany?

Możliwe,że wskaźnik trochę oszukuje albo czujnik.Pomiar ciśnienia oleju na gorącym silniku,wyjaśni sprawę definitywnie.

 

pełna seria 5w40. czujnik w bloku silnika, na górze.

w przyszłym tygodniu, dla potwierdzenia i świętego spokoju zrobię pomiar ciśnienia oleju. jakie wartości powinny mnie zaniepokoić a jakie są standardowe? i pytanie: pomiar to skomplikowana operacja?

 

@@piter, poziom oleju sprawdzany na bieżąco, płynowi w chłodnicy się muszę przyjrzeć, ew. zmienić. Coś polecasz, jakiś konkretny?

nie umiem się nie przejmować, Świnia to moje oczko w głowie. co rano siwieje jak słyszę piston slapa, zastanawiam się czy nie podjechać na reg zaworów, może by go to trochę uspokoiło ;)

 

@@cybel,dzięki za odpowiedź, łap punkta, soga, czy jak to się u nas na forum nazywa :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 100 stopni, więcej nigdy nie było! i to 100 st mnie zaniepokoiło, a nie sto dziesięć. jeśli napisałem inaczej wkradła się literówka <cyfrówka?> :) jazda po mieście to ok 100 st, jak nie ma pędu powietrza i jak trzeba się pary razy zatrzymać w korku ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...