Skocz do zawartości

Parametry Imprezy i Forestera


WiS

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowna Dyrekcjo (tudzież inne Osoby Kompetentne), pomóżcie, bo czegoś tu nie chwytam.

 

Jako potencjalny nabywca Subaru studiuję sobie właśnie dane techniczne różnych modeli, szukam czegoś co byłoby dla mnie optymalne - i dziwi mnie, że:

 

1) Forester "krówka" i Impreza kombi (bez turbo) ważą niemal tyle samo (1360/1365 kg), silniki są identyczne (?) - przeniesienie napędu podobne -a w mieście Leśnik pali o dwa litry mniej?

Czy to błąd w danych, czy inne zestopniowanie biegów (wątpię), czy jakieś inne licho...?

2) Subaru ma do dyspozycji nowy silnik 2.0, znany z Legacy - oszczędniejszy i mocniejszy od starego - a w Forysiu i w Imprezie nadal ten stary... Wiadomo, jak długo jeszcze te zapasy z magazynów będą szły pod maski? :wink:

 

Przy okazji - byłbym wdzięczny za nie "papierowe", ale realne (z praktycznych doświadczeń użytkowników) dane dotyczące zużycia paliwa dla podstawowych wersji Imprezy i Forestera, w zależności od warunków i stylu jazdy.

 

Z góry dzięki za wszelkie informacje i wyjaśnienia!

 

PS. I jeszcze jedno pytanko, bo nie mogę nigdzie tego znaleźć: czy reduktor w Foresterze i w Imprezie kombi redukuje tak samo, czy imprezowy jest "łagodniejszy"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Istotnie ciekawe :wink:

Odpowiedź jest jednak nie aż tak skomplikowana - na stronie jest błąd.

Faktycznie zużycie paliwa dla Imprezy 2.0 w mieście wynosi 12,4 l.

Przełożenia są inne na V-tym biegu oraz przełożenie główne.

 

Co do "zapasów" - takowych po prostu brak. Jak wiadomo produkcja odbywa się zgodnie z systemem just-in-time, co oznacza, że fabryka ma tylko minimalny zapas komponentów (zazwyczaj wystarczający na nie więcej, niż 1 zmianę !).

Jednocześnie, ze względu na inną chrakterystykę samochodów oraz tradycyjny perfekcjonizm FHI nie ma w tym systemie prostej możliwości zastosowania innego silnika bez długotrwałych badań, sprawdzania, dopasowywania charakterystyki itd. itd. (przypomnijmy sobie, że nawet wprowadzenie silnika H6 w połaczeniu z manualną skrzynia biegów trwało prawie rok; bo jak manualna to, to bardziej sportowy samochód, więc .....).

 

Reduktor ma w obydwu przypadkach przełożenie 1:1,447

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki serdeczne - btw. gdyby Dyrekcja kogoś pogoniła do nanoszenia poprawek, to analogiczny błąd jest też w "archiwum oferty" (kombiak Imprezy strasznie paliwożerny i w dodatku wołowaty... rozumiem, że dane ma od automata :lol: )

 

Rozumiem, że jak chcę mieć 138 koni w Imprezie, to muszę dłuuużej poczekać...? :? Trudno... Może jako następne auto? :wink:

 

Ale co do zużycia paliwa, to mimo wyjaśnień nadal mi coś tu nie do końca gra.

Bo wg tabeli na stronce Foryś pali 11.5 - więc dalej aż o litr mniej od Imprezy (???); czyżby to zasługa tego innego przełożenia przekładni głównej? Aż tak? No, bo rozumiem, że piątka jest pewnie w Foresterze bardziej "nadbiegowa", ale w mieście to raczej bez wpływu.

 

PS. Rozumiem, że Dyrekcja powyżej podaje oficjalne dane fabryczne - nadal byłbym wdzięczny użytkownikom za info, jak to wygląda realnie w waszych autach - czy są duże różnice in plus lub in minus (ech, marzenia :lol: )...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Forester ma wprawdzie nieco krótsze przełożenia, ale większe koła :wink:

Tak naprawdę, z doświadczenia, to różnica na poziomie 1 litra moze wynikac po prostu z dokładności pomiaru (lub lepiej powiedziawszy z "kondycji" danego samochodu testowego).

Ja osobiście (mój styl jazdy w mieście był już niejdnokrotnie pezdstawiany) w mieście spalam Imprezą 2.0 w granicach 9 - 10 l (aaa, tak, tak - czasem jeżdżę też Imprezą 2.0 8) ; więcej - nawet Justy nie jest przed moją chęcią posiadania jak najszerszej wiedzy praktycznej bezpieczne :wink: ).

Również w praktyce różnica dynamiki Imprezy 2.0 i Legacy 2.0 jest mało odczuwalna. Dopiero na trasie, przy wyższych prędkościach różnica jest wyraźna (ale to wynika po części z aerodynamiki).

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS. Rozumiem, że Dyrekcja powyżej podaje oficjalne dane fabryczne - nadal byłbym wdzięczny użytkownikom za info, jak to wygląda realnie w waszych autach - czy są duże różnice in plus lub in minus (ech, marzenia :lol: )...

 

Forester 2.0 XG - Spalanie w trasie: Styl jazdy umiarkowany (do 110 km/h) - 8,5 litra. Cykl mieszany (10 litrów). Miasto w zależności od nastroju kierowcy od 12 do 16 litrów.

 

W kwietniu odbieram IMPREZĘ 2.0 RS - to będę miał poruwnanie (oczywiścię jak ją dotrę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mam jasność... Co prawda nie kojarzę zwierzeń Dyrekcji co do stylu jazdy ani komentarzy w tym zakresie (poszukam, a jakże!), ale podejrzewam, że Dyrekcja nie jest za kierownicą Panem w Kapeluszu... więc w tej sytuacji wynik w granicach dychy w mieście brzmi optymistycznie. Na mniej nie liczę, w końcu to nie cienkocienki - byle nie było dużo więcej!

To 12-16 litrów Boryza w Foresterze budzi natomiast niepokój... :?

 

A co do tych większych prędkości: myślę i myślę, i wymyśliłem, że to chodziło o różnicę dynamiki między Imprezą a Foresterem (nie Legacy), prawdaż? No, to bez zaskoczenia, oczywiście.

 

Reasumując: w wypadku Forestera "krówki" XG (który mi wygląda rozsądniej niż XL, a specyfikacji wersji X nie widzę, niestety, na stronie), w porównaniu z Imprezą kombi GX dostaję za dopłatą 3.200 E:

- auto o podobnej dynamice i o zbliżonym apetycie na paliwo (???);

- nieco więcej przestrzeni bagażowej;

- lepsze własności terenowe (prześwit + blokada w tylnym dyfrze);

- parę pożytecznych gadżetów (zewnętrzny termometr, CD, ogrzewane lusterka, samopoziomowanie zawieszenia i spryskiwacze reflektorów);

- aaa, no i większe koła, of course... :lol: :wink:

natomiast rezygnuję z tylnych tarcz hamulcowych i świateł przeciwmgielnych, które Impreza ma, a Forester - nie.

 

Chyba żadnych istotnych różnic nie pominąłem?

 

Również pozdrawiam :lol:

...i jeszcze raz dziękuję za pomoc w myśleniu!

 

Boryz - ja się raczej przed kwietniem na nic nie zdecyduję, więc już się z góry wpraszam jako wdzięczny słuchacz Twoich wrażeń i porównań... 8) :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak se czytam, i kurcze fajnie posiadaczom nieco nowszych konstrukcji niż Legacy 2.0 96' :( Przy spokojnej jeździe to Legac zjada mi 9,5 litra benzyny na trasie, oraz jakieś 11-12 litrów benzyny w mieście :( W sumie dobrze, że go zagazowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy te 12-16l po mieście to prawda?

Mi wychodziło w zimie 11-13l w mieście ale nie dotarty(więc ma być lepiej), w trasie nie udało się nigdy poniżej 10l ale nie spełniam kryterium spokojnej jazdy(czyli do 110) chociaż powyżej 11,5 też nie bywało nawet na trasie K-ów - Wrocław -jazda b.szybka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Gdyby Forester - polecam wersje "Six".

To co XG + p.mgielne + Felgi alu za ....22.400 Euro :wink:

Dostawy od czerwca (jak zwykle, wersja specjalna = 50 szt, sprzedanych dopiero 10 :) )

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...