Skocz do zawartości

Parametry Imprezy i Forestera


WiS

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowna Dyrekcjo (tudzież inne Osoby Kompetentne), pomóżcie, bo czegoś tu nie chwytam.

 

Jako potencjalny nabywca Subaru studiuję sobie właśnie dane techniczne różnych modeli, szukam czegoś co byłoby dla mnie optymalne - i dziwi mnie, że:

 

1) Forester "krówka" i Impreza kombi (bez turbo) ważą niemal tyle samo (1360/1365 kg), silniki są identyczne (?) - przeniesienie napędu podobne -a w mieście Leśnik pali o dwa litry mniej?

Czy to błąd w danych, czy inne zestopniowanie biegów (wątpię), czy jakieś inne licho...?

2) Subaru ma do dyspozycji nowy silnik 2.0, znany z Legacy - oszczędniejszy i mocniejszy od starego - a w Forysiu i w Imprezie nadal ten stary... Wiadomo, jak długo jeszcze te zapasy z magazynów będą szły pod maski? :wink:

 

Przy okazji - byłbym wdzięczny za nie "papierowe", ale realne (z praktycznych doświadczeń użytkowników) dane dotyczące zużycia paliwa dla podstawowych wersji Imprezy i Forestera, w zależności od warunków i stylu jazdy.

 

Z góry dzięki za wszelkie informacje i wyjaśnienia!

 

PS. I jeszcze jedno pytanko, bo nie mogę nigdzie tego znaleźć: czy reduktor w Foresterze i w Imprezie kombi redukuje tak samo, czy imprezowy jest "łagodniejszy"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Istotnie ciekawe :wink:

Odpowiedź jest jednak nie aż tak skomplikowana - na stronie jest błąd.

Faktycznie zużycie paliwa dla Imprezy 2.0 w mieście wynosi 12,4 l.

Przełożenia są inne na V-tym biegu oraz przełożenie główne.

 

Co do "zapasów" - takowych po prostu brak. Jak wiadomo produkcja odbywa się zgodnie z systemem just-in-time, co oznacza, że fabryka ma tylko minimalny zapas komponentów (zazwyczaj wystarczający na nie więcej, niż 1 zmianę !).