ravski Opublikowano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 Witam:) Posiadam Impreze `99 2.0 wolny ssak, przebieg 120tys. Od pewnego czasu slychac stuki w okolicach silnika i na moje ucho sa one niedaleko lampy kierowcy. Przypomina to prace silnika diesla. Wystepuja one gdy silnik jest zimny ale po kilku kilometrach stuki sie wyciszaja i wszystko jest ok. Odpalajac silnik zagrzany stuki tez nie wystepuja. Czy ktos wie co to moze byc??? PZDR! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 Wygląda na "piston slap". Wiele Subaru cierpi na tę przypadłość i jeżdżą z tym dziesiątki tysięcy kilometrów. ALE na wszelki wypadek podjedź do kogoś niech to osłucha. Diagnozy stawiane przez internet nie zawsze się sprawdzają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ravski Opublikowano 24 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 Piston slap- Czy to chodzi o stukajace panewki???? jak to sie ewentulanie leczy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 Piston slap- Czy to chodzi o stukajace panewki???? jak to sie ewentulanie leczy? Piston slap to luźny tłok który wydaje dźwięk uderzając w tuleję po minięciu "górnego martwego punktu". Po rozgrzaniu tłok leciutko puchnie kasując luz który powoduje dźwięk. Panewki z kolei zaczyna być słychać tym mocniej im mocniej jest rozgrzany silnik i olej (o ile się nie obróciła bo wtedy będzie bardzo głośno stukać nawet na zimno od razu po odpaleniu). Ale jak mówię. Jedź niech ktoś to osłucha "na żywo". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ravski Opublikowano 24 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 Dzieki:) to bedzie to wlasnie bo przejrzalem tez ine zrodla i usterka sie potwierdza:( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 Wygląda na "piston slap". Wiele Subaru cierpi na tę przypadłość i jeżdżą z tym dziesiątki tysięcy kilometrów.ALE na wszelki wypadek podjedź do kogoś niech to osłucha. Diagnozy stawiane przez internet nie zawsze się sprawdzają. A brałeś pod uwagę stukanie zaworów ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 25 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2009 wlasnie - czy zawory byly regulowane po 100k km ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ravski Opublikowano 26 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2009 Fakt, nie bralem tych zaworow pod uwage a nie byly regulowane. W takim razie zaczne od tego:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabloz Opublikowano 4 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2009 witam, mam podobne objawy jak kolega ravski, zdaję sobie sprawę że diagnoza przez internet to trudna sprawa ale mój silnik też na zimno dziwnie pracuje - tzn. stuka, a dodtakowo na ciepłym pracuje bardzo nierówno :-( Sprawdziłem kompresję i jest idealna...przewody, świece nowe.... z góry dziękuję za zainteresowanie-pozdr, Paweł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 4 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2009 wlasnie - czy zawory byly regulowane po 100k km ?W SzzzzzTi tyż trza ??? Nie słyszę ażeby coś mi klepało :?: :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 5 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2009 wlasnie - czy zawory byly regulowane po 100k km ?W SzzzzzTi tyż trza ??? Nie słyszę ażeby coś mi klepało :?: :roll: nie wazne, na masce masz napisane(taka naklejeczka jest - oczywiscie jak nie przeklepali Ci auta z przystanku) przez madrych szpecow subarowych, 100 000 km i regulacja zaworow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 5 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2009 a jak któś kata w milach.....? :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 5 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2009 Wygląda na "piston slap". Wiele Subaru cierpi na tę przypadłość i jeżdżą z tym dziesiątki tysięcy kilometrów. "piston slap" chyba dotyczy tylko silnikow 2.2 i 2.5? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raison Opublikowano 5 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2009 "piston slap" chyba dotyczy tylko silnikow 2.2 i 2.5? Oj raczej nie :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 5 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2009 "piston slap" chyba dotyczy tylko silnikow 2.2 i 2.5?Mam WRXa 2.0 i STi 2.0 i oba klepią :roll: :wink: [ Dodano: Sob Wrz 05, 2009 6:46 pm ] nie wazne, na masce masz napisane(taka naklejeczka jest - oczywiscie jak nie przeklepali Ci auta z przystanku) przez madrych szpecow subarowych, 100 000 km i regulacja zaworowJeżeli się z tym spóźnie 5-6 tysięcy konsekwencje mogą być poważne ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 5 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2009 Sprawdzenie luzu zaworowego w silnikach 2.0 NA wymagane jest jak pamietam co 25 tys. Z inst. gazowa proponuje czesciej. Jeżeli się z tym spóźnie 5-6 tysięcy konsekwencje mogą być poważne ? Najczęsciej spr. luzu zaworowego nie powoduje koniecznosci regulacji. Jak jestes pewny przebiegu to +- 20 tys (sti , wrx,gt ) AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 5 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2009 Najczęsciej spr. luzu zaworowego nie powoduje koniecznosci regulacji. Jak jestes pewny przebiegu to +- 20 tys (sti , wrx,gt )AK Nie ma to jak fachowa odpowiedź :smile: Bardzo dziękuję. Autor wątku niech przydzieli pomuka adamusowi i Panu Andrzejowi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 5 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2009 Ja też istnieję :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 5 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2009 marek-szulczyk, Owszem :razz: Patrzyłem tylko na posty pod moimi :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 5 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2009 Autor wątku niech przydzieli pomuka Autor watku niech podjedzie tam , gdzie ktos ogarnia Subaru poniewaz nie sadze żeby to byl dzwiek wynikajacy z luzu zaworowego...... :wink: AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 6 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2009 "piston slap" chyba dotyczy tylko silnikow 2.2 i 2.5?Mam WRXa 2.0 i STi 2.0 i oba klepią :roll: :wink: a ja mialem 1.6, 2.0 potem GT 2.0 z lat 93-96 a teraz 1.8 z 94 i zaden nie klepal a 1.8 do dzis nie klepie przebiegi we wszystkich ok 160-250 tkm albo i wiecej :cool: moze przegrzane te silniki sa co klepia bo nie widzie innej mozliwosci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 6 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2009 GRAF, piston slap jest częstym problemem w Subarakach. W jednych klepie w innych nie i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 6 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2009 Mi stuka tylko w Toruniu. W Olsztynie nie zastukał nigdy. :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 6 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2009 A mi najgłośniej stukał w Olsztynie :razz: :roll: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 6 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2009 GRAF, piston slap jest częstym problemem w Subarakach. W jednych klepie w innych nie i tyle. ja o tym problem wiem tylko z czytania forum :wink: ale tak dla rownowagi to mi lacznik stabi stuka :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się