ravski Posted June 24, 2009 Share Posted June 24, 2009 Witam:) Posiadam Impreze `99 2.0 wolny ssak, przebieg 120tys. Od pewnego czasu slychac stuki w okolicach silnika i na moje ucho sa one niedaleko lampy kierowcy. Przypomina to prace silnika diesla. Wystepuja one gdy silnik jest zimny ale po kilku kilometrach stuki sie wyciszaja i wszystko jest ok. Odpalajac silnik zagrzany stuki tez nie wystepuja. Czy ktos wie co to moze byc??? PZDR! Link to comment Share on other sites More sharing options...
pablonas Posted June 24, 2009 Share Posted June 24, 2009 Wygląda na "piston slap". Wiele Subaru cierpi na tę przypadłość i jeżdżą z tym dziesiątki tysięcy kilometrów. ALE na wszelki wypadek podjedź do kogoś niech to osłucha. Diagnozy stawiane przez internet nie zawsze się sprawdzają. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravski Posted June 24, 2009 Author Share Posted June 24, 2009 Piston slap- Czy to chodzi o stukajace panewki???? jak to sie ewentulanie leczy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pablonas Posted June 24, 2009 Share Posted June 24, 2009 Piston slap- Czy to chodzi o stukajace panewki???? jak to sie ewentulanie leczy? Piston slap to luźny tłok który wydaje dźwięk uderzając w tuleję po minięciu "górnego martwego punktu". Po rozgrzaniu tłok leciutko puchnie kasując luz który powoduje dźwięk. Panewki z kolei zaczyna być słychać tym mocniej im mocniej jest rozgrzany silnik i olej (o ile się nie obróciła bo wtedy będzie bardzo głośno stukać nawet na zimno od razu po odpaleniu). Ale jak mówię. Jedź niech ktoś to osłucha "na żywo". Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravski Posted June 24, 2009 Author Share Posted June 24, 2009 Dzieki:) to bedzie to wlasnie bo przejrzalem tez ine zrodla i usterka sie potwierdza:( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest IRAZU Posted June 24, 2009 Share Posted June 24, 2009 Wygląda na "piston slap". Wiele Subaru cierpi na tę przypadłość i jeżdżą z tym dziesiątki tysięcy kilometrów.ALE na wszelki wypadek podjedź do kogoś niech to osłucha. Diagnozy stawiane przez internet nie zawsze się sprawdzają. A brałeś pod uwagę stukanie zaworów ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
adamusmax Posted June 25, 2009 Share Posted June 25, 2009 wlasnie - czy zawory byly regulowane po 100k km ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravski Posted June 26, 2009 Author Share Posted June 26, 2009 Fakt, nie bralem tych zaworow pod uwage a nie byly regulowane. W takim razie zaczne od tego:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
pabloz Posted September 4, 2009 Share Posted September 4, 2009 witam, mam podobne objawy jak kolega ravski, zdaję sobie sprawę że diagnoza przez internet to trudna sprawa ale mój silnik też na zimno dziwnie pracuje - tzn. stuka, a dodtakowo na ciepłym pracuje bardzo nierówno :-( Sprawdziłem kompresję i jest idealna...przewody, świece nowe.... z góry dziękuję za zainteresowanie-pozdr, Paweł Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted September 4, 2009 Share Posted September 4, 2009 wlasnie - czy zawory byly regulowane po 100k km ?W SzzzzzTi tyż trza ??? Nie słyszę ażeby coś mi klepało :?: :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
adamusmax Posted September 5, 2009 Share Posted September 5, 2009 wlasnie - czy zawory byly regulowane po 100k km ?W SzzzzzTi tyż trza ??? Nie słyszę ażeby coś mi klepało :?: :roll: nie wazne, na masce masz napisane(taka naklejeczka jest - oczywiscie jak nie przeklepali Ci auta z przystanku) przez madrych szpecow subarowych, 100 000 km i regulacja zaworow Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted September 5, 2009 Share Posted September 5, 2009 a jak któś kata w milach.....? :razz: Link to comment Share on other sites More sharing options...
GRAF Posted September 5, 2009 Share Posted September 5, 2009 Wygląda na "piston slap". Wiele Subaru cierpi na tę przypadłość i jeżdżą z tym dziesiątki tysięcy kilometrów. "piston slap" chyba dotyczy tylko silnikow 2.2 i 2.5? Link to comment Share on other sites More sharing options...
raison Posted September 5, 2009 Share Posted September 5, 2009 "piston slap" chyba dotyczy tylko silnikow 2.2 i 2.5? Oj raczej nie :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted September 5, 2009 Share Posted September 5, 2009 "piston slap" chyba dotyczy tylko silnikow 2.2 i 2.5?Mam WRXa 2.0 i STi 2.0 i oba klepią :roll: :wink: [ Dodano: Sob Wrz 05, 2009 6:46 pm ] nie wazne, na masce masz napisane(taka naklejeczka jest - oczywiscie jak nie przeklepali Ci auta z przystanku) przez madrych szpecow subarowych, 100 000 km i regulacja zaworowJeżeli się z tym spóźnie 5-6 tysięcy konsekwencje mogą być poważne ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted September 5, 2009 Share Posted September 5, 2009 Sprawdzenie luzu zaworowego w silnikach 2.0 NA wymagane jest jak pamietam co 25 tys. Z inst. gazowa proponuje czesciej. Jeżeli się z tym spóźnie 5-6 tysięcy konsekwencje mogą być poważne ? Najczęsciej spr. luzu zaworowego nie powoduje koniecznosci regulacji. Jak jestes pewny przebiegu to +- 20 tys (sti , wrx,gt ) AK Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted September 5, 2009 Share Posted September 5, 2009 Najczęsciej spr. luzu zaworowego nie powoduje koniecznosci regulacji. Jak jestes pewny przebiegu to +- 20 tys (sti , wrx,gt )AK Nie ma to jak fachowa odpowiedź :smile: Bardzo dziękuję. Autor wątku niech przydzieli pomuka adamusowi i Panu Andrzejowi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest IRAZU Posted September 5, 2009 Share Posted September 5, 2009 Ja też istnieję :razz: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted September 5, 2009 Share Posted September 5, 2009 marek-szulczyk, Owszem :razz: Patrzyłem tylko na posty pod moimi :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted September 5, 2009 Share Posted September 5, 2009 Autor wątku niech przydzieli pomuka Autor watku niech podjedzie tam , gdzie ktos ogarnia Subaru poniewaz nie sadze żeby to byl dzwiek wynikajacy z luzu zaworowego...... :wink: AK Link to comment Share on other sites More sharing options...
GRAF Posted September 6, 2009 Share Posted September 6, 2009 "piston slap" chyba dotyczy tylko silnikow 2.2 i 2.5?Mam WRXa 2.0 i STi 2.0 i oba klepią :roll: :wink: a ja mialem 1.6, 2.0 potem GT 2.0 z lat 93-96 a teraz 1.8 z 94 i zaden nie klepal a 1.8 do dzis nie klepie przebiegi we wszystkich ok 160-250 tkm albo i wiecej :cool: moze przegrzane te silniki sa co klepia bo nie widzie innej mozliwosci Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted September 6, 2009 Share Posted September 6, 2009 GRAF, piston slap jest częstym problemem w Subarakach. W jednych klepie w innych nie i tyle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted September 6, 2009 Share Posted September 6, 2009 Mi stuka tylko w Toruniu. W Olsztynie nie zastukał nigdy. :shock: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aga Posted September 6, 2009 Share Posted September 6, 2009 A mi najgłośniej stukał w Olsztynie :razz: :roll: . Link to comment Share on other sites More sharing options...
GRAF Posted September 6, 2009 Share Posted September 6, 2009 GRAF, piston slap jest częstym problemem w Subarakach. W jednych klepie w innych nie i tyle. ja o tym problem wiem tylko z czytania forum :wink: ale tak dla rownowagi to mi lacznik stabi stuka :razz: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now