Skocz do zawartości

Siła dokręcania nakrętek na koła


autlast

Rekomendowane odpowiedzi

Mam mały problem i nie znalazłem takiego tematu. Czy ktoś z was może się orientuję z jaką siła należy dokręcać nakrętki na koła aluminiowe?(bo podobno za mocno dokręciłem i pourywałem szpilki?).

 

[ Dodano: Pią Cze 05, 2009 11:27 am ]

w Nm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg serwisówki, dokładny moment wynosi 88Nm.

Czyli dokrecasz ludzikom kolka momentem o 30 % wiekszym niz zalecany?

Glowice tez dokrecisz wiekszym momentem niz podaje wytworca?

Szpilki samochodowe robi sie chyba z 10.9. Przy takim materiale srednio przyjety moment to 125 Nm przy polaczeniach z wykorzystaniem uszczelek podatnych.

 

GC8, niekoniecznie dla mnie. :wink:

A to ma znaczyc, ze.....

 

ATB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji obslugi tak pisze, Tirerack tez dodaje takie ostrzezenie do kazdego kola.

 

w instrukcji jest wiele totalnych bzdetów i nie warto sobie nimi głowy zaprzątać, Kuba z tymi ostrzeżeniami to jest to jak w Mcdonald's z ostrzezeniem na kubku o gorącej kawie :roll: i dobrze wiemy po co to jest :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dlaczego po dokręceniu kol 90Nm i przejechaniu jakiegos odcinka, moge dalej przekrecic nakretne o np 1/4 obrotu uzywajac nadal tej samej sily?

 

I co z tego ? odkręciła Ci sie kiedyś ?

Kuba dla mnie wyznacznikiem jest sport, jeśli tego w sporcie nie robią, nie używają, to oznacza ze w cywilnym aucie do jezdzenia do pracy , czy bułki , nie ma sensu :roll: , ale każdy ma swoje zdanie :grin:

 

[ Dodano: Sob Cze 06, 2009 9:12 pm ]

żadnych pneumatów.

pneumatów sie uzywa do dokrecenia wstępnego ( pnemat przeciąga szpilki ), potem ręcznie z kluczem dyn.

Ja osobiście teraz uzywam klucza elektrycznego , z momentem 110Nm i nawet nie sprawdzam, dokrecam i zapominam :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slyszalem ze na pierwszym tegorocznym Time Attack w Poznaniu jeden gosc zgubil kolo z tylu, szpilki byly cale.

 

A wiesz co było powodem ? nawet jak by dokręcił nakretki siłą 50-60Nm a równomiernie i dokładnie felga przylegała do piasty, koło sie nie odkręci :idea:

 

[ Dodano: Sob Cze 06, 2009 9:43 pm ]

Ja zawsze sprawdzam.

A ja nie :twisted: , jak jade np. na pare dni do Kielc na tor, zmieniam koła kilkanaście razy i nigdy nie sprawdzam, ma być dobrze i już , i nigdy nie miałem problemów , koledzy podobnie :roll: . Ale oczywiście sprawdzanie nie zaszkodzi :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba napisał/a:

To dlaczego po dokręceniu kol 90Nm i przejechaniu jakiegos odcinka, moge dalej przekrecic nakretne o np 1/4 obrotu uzywajac nadal tej samej sily?

 

 

I co z tego ? odkręciła Ci sie kiedyś ?

 

tu z Kuba, się zgadzam, specjalnie kupiłem klucz dynamometryczny i regularnie sprawdzam dokręcenie śrub. Po zmianie kół z zimowych na letnie po przejechaniu 150km coś mi zaczęło stukać w kole, ot takie pyk, pyk... śruby były luźne :!: od tego czasu zawsze dokręcam powtórnie po zmianie kół i przejechaniu kilkunastu kilometrów :!:

 

Należy pamiętać aby nie mieć klucza cały czas ustawionego na zadana wartość tylko po użyciu skręcić gada na luźno i ponownie ustawiać przed użyciem. Podobno się coś tam rozciąga czy luzuje i po pewnym czasie ustawienia wg znacznika nie są zgodne z rzeczywistą siłą, przy której klucz przeskakuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W temacie kluczy - a jak Waszym zdaniem sprawdzaja sie takie patenty:

http://www.allegro.pl/item637578448_prz ... kzeug.html

http://www.allegro.pl/item650139845_prz ... 110nm.html

...a jesli sie spradzaja, ktora z tych marek wybrac?

 

Jakis czas temu sprawilem sobie 'pancerny' klucz do kol by Jeep i wole uniknac wozenia calego drugiego klucza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...