autlast Opublikowano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 Mam mały problem i nie znalazłem takiego tematu. Czy ktoś z was może się orientuję z jaką siła należy dokręcać nakrętki na koła aluminiowe?(bo podobno za mocno dokręciłem i pourywałem szpilki?). [ Dodano: Pią Cze 05, 2009 11:27 am ] w Nm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam. Opublikowano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 100 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niumen Opublikowano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 U nas w firmie przyjmuje się, że alu 120, stalówka 100. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
autlast Opublikowano 5 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 wielkie dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niumen Opublikowano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 autlast, wystarczy wcisnąć "pomógł". :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GC8 Opublikowano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 autlast, wystarczy wcisnąć "pomógł". :wink: Tylko, ze te 120 to troche duzo. ATB Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niumen Opublikowano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 Wg serwisówki, dokładny moment wynosi 88Nm. GC8, niekoniecznie dla mnie. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 W przypadku alu trzeba poprawic po kilku km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GC8 Opublikowano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2009 Wg serwisówki, dokładny moment wynosi 88Nm. Czyli dokrecasz ludzikom kolka momentem o 30 % wiekszym niz zalecany? Glowice tez dokrecisz wiekszym momentem niz podaje wytworca? Szpilki samochodowe robi sie chyba z 10.9. Przy takim materiale srednio przyjety moment to 125 Nm przy polaczeniach z wykorzystaniem uszczelek podatnych. GC8, niekoniecznie dla mnie. :wink: A to ma znaczyc, ze..... ATB Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2009 W przypadku alu trzeba poprawic po kilku km. bez przesady :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2009 W instrukcji obslugi tak pisze, Tirerack tez dodaje takie ostrzezenie do kazdego kola. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2009 W instrukcji obslugi tak pisze, Tirerack tez dodaje takie ostrzezenie do kazdego kola. w instrukcji jest wiele totalnych bzdetów i nie warto sobie nimi głowy zaprzątać, Kuba z tymi ostrzeżeniami to jest to jak w Mcdonald's z ostrzezeniem na kubku o gorącej kawie :roll: i dobrze wiemy po co to jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2009 Ja zawsze słyszałem tylko 2 uwagi do alu nakrętek do kół: max 100Nm i żadnych pneumatów. Sam miałem i się sprawdziło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2009 To dlaczego po dokręceniu kol 90Nm i przejechaniu jakiegos odcinka, moge dalej przekrecic nakretne o np 1/4 obrotu uzywajac nadal tej samej sily? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2009 Nigdy nie sprawdzałem po raz drugi ale też nigdy mi się nic nie odkręciło :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2009 To dlaczego po dokręceniu kol 90Nm i przejechaniu jakiegos odcinka, moge dalej przekrecic nakretne o np 1/4 obrotu uzywajac nadal tej samej sily? I co z tego ? odkręciła Ci sie kiedyś ? Kuba dla mnie wyznacznikiem jest sport, jeśli tego w sporcie nie robią, nie używają, to oznacza ze w cywilnym aucie do jezdzenia do pracy , czy bułki , nie ma sensu :roll: , ale każdy ma swoje zdanie :grin: [ Dodano: Sob Cze 06, 2009 9:12 pm ] żadnych pneumatów. pneumatów sie uzywa do dokrecenia wstępnego ( pnemat przeciąga szpilki ), potem ręcznie z kluczem dyn. Ja osobiście teraz uzywam klucza elektrycznego , z momentem 110Nm i nawet nie sprawdzam, dokrecam i zapominam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2009 Slyszalem ze na pierwszym tegorocznym Time Attack w Poznaniu jeden gosc zgubil kolo z tylu, szpilki byly cale. Ja zawsze sprawdzam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2009 Slyszalem ze na pierwszym tegorocznym Time Attack w Poznaniu jeden gosc zgubil kolo z tylu, szpilki byly cale. A wiesz co było powodem ? nawet jak by dokręcił nakretki siłą 50-60Nm a równomiernie i dokładnie felga przylegała do piasty, koło sie nie odkręci [ Dodano: Sob Cze 06, 2009 9:43 pm ] Ja zawsze sprawdzam. A ja nie , jak jade np. na pare dni do Kielc na tor, zmieniam koła kilkanaście razy i nigdy nie sprawdzam, ma być dobrze i już , i nigdy nie miałem problemów , koledzy podobnie :roll: . Ale oczywiście sprawdzanie nie zaszkodzi :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 7 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2009 Kuba napisał/a: To dlaczego po dokręceniu kol 90Nm i przejechaniu jakiegos odcinka, moge dalej przekrecic nakretne o np 1/4 obrotu uzywajac nadal tej samej sily? I co z tego ? odkręciła Ci sie kiedyś ? tu z Kuba, się zgadzam, specjalnie kupiłem klucz dynamometryczny i regularnie sprawdzam dokręcenie śrub. Po zmianie kół z zimowych na letnie po przejechaniu 150km coś mi zaczęło stukać w kole, ot takie pyk, pyk... śruby były luźne :!: od tego czasu zawsze dokręcam powtórnie po zmianie kół i przejechaniu kilkunastu kilometrów :!: Należy pamiętać aby nie mieć klucza cały czas ustawionego na zadana wartość tylko po użyciu skręcić gada na luźno i ponownie ustawiać przed użyciem. Podobno się coś tam rozciąga czy luzuje i po pewnym czasie ustawienia wg znacznika nie są zgodne z rzeczywistą siłą, przy której klucz przeskakuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 7 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2009 W temacie kluczy - a jak Waszym zdaniem sprawdzaja sie takie patenty: http://www.allegro.pl/item637578448_prz ... kzeug.html http://www.allegro.pl/item650139845_prz ... 110nm.html ...a jesli sie spradzaja, ktora z tych marek wybrac? Jakis czas temu sprawilem sobie 'pancerny' klucz do kol by Jeep i wole uniknac wozenia calego drugiego klucza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się