Skocz do zawartości

Wskaźnik doładowania -OEM?


AdaSch

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

szukam małego wskaźnika doładowania, takiego jakiego można było kupić jak ododatek do forka, na kolumnę kierownicy...

 

Obrazek

 

czy ktoś wie skąd zdobyć?

 

Pozdrawiam

nr. katalogowy - H5010SA010, uderz z tym do ASO (znajac zycie bedzie kosztowal FORTUNE :roll: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aso zapytane i czekam na cenę, ale może ktoś ma i leży i mółby sprzedać.

 

pewnie z aso to z 600pln plus instalacja 200 pln a taka kwota przyniesie mi więcej bólu niż radoci z posiadanego wskaźnika. Inne np z allego mi nie odpowiadają, za duże, brak osłon, za mała podziałka itd.

 

więc pytam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a możesz coś zaproponować fajnego i nie rzucajacego sie w oczy?

 

Kup np. STRI lub jakiegoś Gaugana z warn i peak. Na pewno będziesz zadowolony. Możemy potem sprawdzić czy zegar pokazuje właściwe wartości i będziesz miał pewność, że jest ok.

 

Zegary A-G jednego z forumowiczów :arrow: http://www.youtube.com/watch?v=St7MKD2_jEQ

 

 

 

P.S. Zamontować mogę Ci pomóc, potrzebne podstawowe narzędzia + czteropak. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za propozycje,

 

tak przyokazji zapytam, czy są zintegrowane z temperaturą oleju?

 

btw jak się mierzy temeraturę oleju? podłacza się pod czujnik samochodu, czy to jest jakieś dodatkowe ustrojstwo??

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zintegrowane raczej nie, chyba, że myślimy o np. Defi-Link Display.

 

Co do czujnika, wkręca się dodatkowy w bloku silnika, jest na to fabryczne miejsce. Wykręcasz zaślepkę, wkręcasz czujnik. Czujniki w korkach spustowych czy zamocowane na podkładce pod filtrem oleju nie do końca spełniają swoją funkcję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to fajnie, chciałem skromnie ale spodobał mi się ten filmik i tez tak chce :twisted:

 

Ciekawe czy do forka dostanę maskownicę na lewy słupek i pasujące do tego zegary, boost temp oleju i co tam jeszcze potrzeba np ciśnienie oleju.

 

Gwarancja się skończyła, więc można grzebać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no spoko, ale gdzie podłaczysz sonde? Bedzesz robić dodatkowe dziury w wydechu?? czy wywalisz oem i wstawisz szerokopasmową ? Czy tylko chcesz czytać temperaturę spalin czy AFR??

 

Mi by najbardzej odpowiadał odczyt AFR, ale "psucie? układu wydechowego jest wykluczone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termoparę będę montował na kolektorze wydechowym, zaraz przy bloku na 4-tym cylindrze, inne miejsce nie ma sensu, bo temperatury mogą różnic się znacząco, poza tym za kolektorem spaliny się mieszają i temperatura będzie zafałszowana, a jak wiadomo czwarty cylinder jest najbardziej narażony na przegrzanie.

 

Do AFR potrzebna jest szerokopasmowa sonda, inaczej wyniki będą raczej orientacyjne. Sonda + kontroler + wyświetlacz to koszt conajmniej 1000zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, czwarty jest najbliżej kierowcy.

 

Lepszy płyn nic nie da, to kontrukcja bloku i zasilanie paliwkiem nie daje rady. Gorsze chłodzenie oraz niewłaściwe zasilanie paliwem czwartego cylindra bardzo często prowadzi do piston slap.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Była kiedyś dyskusja na ten temat na forum, to chyba przez nieco niedopracowaną konstrukcję listw paliwowych, trzeba by techniczny przeczesać.

 

 

 

P.S. Może nagramy jakieś logi z Twojego XT, kiedyś tam wieczorem na obwodnicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

plus instalacja 200 pln a taka kwota przyniesie mi więcej bólu niż radoci z posiadanego wskaźnika
oszczędzę Ci bólu - instalację możesz zrobić samemu, to nie jest problem jeśli chodzi o ten wskaźnik, tu masz wszystkie potrzebne informacje wraz ze zdjęciami (po zalogowaniu się): http://www.scoobymods.com/forums/turbo_ ... t2408.html
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinam się.

Czy dużo jest roboty ze zdemontowaniem kolektora wydechowego żeby nawiercić otwór pod EGT?

 

Ze zdejmowaniem kolektora jest dużo zabawy, ale podobno nie trzeba tego robić, jak znajdziesz speca, to Ci dziurę pod EGT wypali bez zdejmowania.

 

anakinsky, tak jak wcześniej napisałem:

Zamontować mogę Ci pomóc, potrzebne podstawowe narzędzia + czteropak.

 

:smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

z rozbitej imprezy wrx wersja usa, cena 100 pln

 

już znalazłem ten manual, dzięki

 

nie wiem gdzie kupić trójnik i specjalną zwężkę aby wskazówka nie latała jak głupia. Zwężka jest na ostatnim slajdzie

 

chyba sam będę musiał to zrobić

 

pozdrawiam

 

[ Dodano: Nie Cze 28, 2009 9:55 am ]

Cześć,

 

Chwalę się :D

 

Zabawy było na kilka godzin, ale wszystko założone z perfekcyjną starannością zgodnie z zasadą chcesz mieć zrobione coś dobrze zrób to sam :D

 

DSC_0507.jpg

 

jedynie teraz nie rozumiem odczytów, przy pełnym bazie licznik wchodzi na początku na 0,8 (3700rpm), a po chwili na 0,6 jakby była jakaś nieszczelność w układzie. Zresztą nagram filmik z butem na 4 biegu od 2000rpm do 5000 rpm i wtedy zobaczymy

 

Pozdrawiam

 

[ Dodano: Pon Lip 20, 2009 9:41 pm ]

no i znalazłem wredotę,

 

z głowicy idzie krótka rurka do czegoś okrągłego plastikowego z którego wychodzą dodatkowo 2 węże. Rurka łącząca z głowicą była w mirę luźna. Po założeniu opaski idzie teraz full ciśnienie do 6krpm. Teraz to on wgniata przy wysokich rpm :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

niumen, A nie wiesz może, jak się te wskaźniki auto gauge sprawdzają w nocy? Te na filmiku to chyba model "smoke" i na takie się czaję. Te z tego co widzę, są mechaniczne - na zdjęciach jest w komplecie długi przewód. Znaczy się to taki lepszy pasztet. Konkretnie mi chodzi o to, czy ktoś wie, czy po ściemnieniu (bo mają z tego co wiem przełącznik dzień/noc) są wystarczająco ściemnione do jazdy w nocy.

 

No bo czegoś takiego, jak na tym filmiku to nie zniosę absolutnie - toż to jak na przesłuchaniu bym się czuł.

 

[ Dodano: Pon Sie 17, 2009 6:08 pm ]

I jeszcze jedno - czy jest sens montować wskaźnik AFR?

 

Jest taki kawiorowy w zestawie z sondą:

 

http://www.moto.allegro.pl/item71129245 ... owosc.html

 

Przydaje się to do czegoś w codziennym użytkowaniu w ogóle? Mowa o aucie nieco zmodyfikowanym, ale bez remapu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzibi, widziałem tylko raz na żywo i nie biło mocno po oczach. Wydaje mi się, że ten kolor amber jest do przełknięcia w nocy, albo jeszcze lepiej zielony.

 

AFR zawsze warto zamontować, bo można szybko dostrzec, że mieszanka jest uboga, a to się czasem zdarza w niemodyfikowanych samochodach, wystarczy, że pompa paliwa nie domaga albo pęknie jakiś przewód podciśnieniowy. W sumie można zamiast tego zamontować EGT i też będziesz wiedział, że coś jest nie tak, bo będzie gorąco w silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...