Skocz do zawartości

Sprężyny do forestera


leoul

Rekomendowane odpowiedzi

GRAF, dane techniczne podają prześwit a nie wielkość wycięć w błotnikach czy też kształt progów. Zakładając, że auto sprawne a nie uszkodzone czy wydumka to w większości wypadków po prostu złudzenie optyczne.

byc moze to przez inaczej ukształtowane zderzaki?

wracajac do tematu czy mozna jakosc podniesc Forka do gory max jakies +4-5cm?

widzialem jakis czas temu tak wyliftowana stara SI kombi wiec chyba sie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 76
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

No i obejrzeliśmy :)

 

Posiada on jednak reduktor i zawieszenie jest zwykłe, niesamopoziomujące - tak zapewniał sprzedawca.

Mówił, że to kwestia wymiany sprężyn (koszt 400zł za szt.)

 

Gdzie można takie sprężyny kupić?

Kayaby pasują?

 

PS. - Jak ktoś ma pod ręką link do strony gdzie można wpisać VIN i wyskakują dane to bardzo proszę :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już znalazłem, dzięki :)

W VIN'ie wszystko się zgadza.

 

Kayaby i Magnumy pasują, cena też okej, tylko jak samemu sprawdzić czy sprzedawca na pewno ma racje mówiąc, że to zwykłe, niesamopoziomujące?

 

Aa i dzięki za dotychczasowe odpowiedzi, dużo pomogliście :) :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Literówka w powyższym, moim poście, sprzedawca zapewnia, że są niesamopoziomujące :)

 

W związku z tym moje ostatnie ( :mrgreen: ) pytanie to: jak sprawdzić samemu czy amortyzatory w tym egzemplarzu są zwykłe czy samopoziomujące?

Istnieją jakieś oznaczenia czy cechy szczególne widoczne "gołym okiem" :))?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qóba, żebyś potem nie mówił że nikt Cie nie ostrzegał, ja ide o zakład że po wymianie na KYB albo MAGNUM będziesz bardzo rozczarowany, będziesz jeszcze bardziej jak kupisz nowe spręzyny.

Podobno są oryginalne sprężyny o grubości 13,2 mm (twardsze) ale jeszcze nikt sie nie odezwał kto by takowe posiadał, nikt nie wie jak i gdzie je kupić bo nikt nie posiada VINu z forka z normalnym zawieszeniem.

 

I nie sugeruj sie wpisem "normal suspension" po sprawdzeniu VIN na stronie,

wszyscy tak mamy :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde, to co robić?

Jesteśmy z tatą praktycznie zdecydowani na tego Forestera, bo oprócz tego zawieszenia jest okej.

Jeśli ten Forester co mamy go na oku posiada zwykłe zawieszenie, nie żadne samopoziomujące się to w serwisie nam tego nie zrobią za normalne pieniądze?

Samopoziomujące amorki, oryginalne to koszt 1600zł/szt., te zwykłe powinny byc tańsze.

Jutro/po świętach podjedziemy do serwisu ASO.

 

No i dzięki za ostrzeżenie Janosik :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde, to co robić?

Jesteśmy z tatą praktycznie zdecydowani na tego Forestera, bo oprócz tego zawieszenia jest okej.

 

No, jak taki fajny jest, to tylne zawieszenie (jesli to jedyny feler) jest najmniejszym problemem.

W zaleznosci od "checi", mozna w kazdej chwili:

- kupic amortyzatory (~3200,-)

- kupic oryginalne sprezyny (~900,-)

- kupic dorabiane sprezyny (~350,-)

- wlec wydechem po asfalcie ( :-) )

 

Leszek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to suche dane techniczne, jak ogladam forki na ulicy to pierwsze co rzuca mi sie w oczy to to ze 1 gen jest duzo nizej zawieszona (pomijam te ktore wlucza odwlokiem po asfalcie). Skoro dane mowia co innego to moze to wynika z konstrukcji i uszktałtowania karoserii?

To kilka czynnikow. Pierwszy, to fakt, ze przewaznie widzisz nowsze forki z jeszcze sprawna zawiecha - stare forki ze stara zawiecha maja przeswit blizej 16cm, niz papierowe 19(19.5)cm. Drugi to wieksze nadkola w nowszych forkach, a trzeci, to fakt, ze przeswit nie mierzy sie od zderzakow, czy progow, a od tych elementow podwozia/zawieszenia, ktorych zazwyczaj z boku nie widzisz - poprzez uksztaltowanie karoserii i zderzakow (starsze maja np. dluzsze zwisy z przodu i z tylu) nowe forki wydaja sie wyzsze (sama karoserie tez chyba maja wyzsza), ale tak naprawde wisza nad ziemia podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zrobimy na pewno.

 

Ogólnie opisze tą sytuacje, bo może to w ogóle nie kwestia tych sprężyn ...

Auto jest trochę obniżone z tyłu, przód wydaje się być wyżej.

Facet mówi, że były wymieniane amortyzatory i zrobiono to źle. Twierdzi, że należy wymienić sprężyny - 400zł/szt. w ASO.

Podczas jazd testowych pokazywał nam w czym rzecz - przy dużym przechyleniu i dziurze amortyzator lewy tył wyraźnie dobijał po czym zapalała się kontrolka ABS i świeciła się do momentu wyłączenia i ponownego włączenia samochodu.

 

Odwiedzimy Zdanowicza, bo samochód tam był serwisowany i powinien on wiedzieć o co chodzi, ale może napiszecie mi coś więcej nt. tego amortyzatorów, biorąc pod uwagę, że są to amortyzatory zwykłe, niesamopoziomujące się.

Czy ktoś z Was orientuje się jaki jest ich koszt, jako oryginalnych, nie zamienników?

 

Do wizyty w ASO zostało jeszcze trochę czasu, a może będziecie wiedzieć coś więcej :)

 

Pozdr. i z góry dzięki za wszelkie informacje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Facet mówi, że były wymieniane amortyzatory i zrobiono to źle. Twierdzi, że należy wymienić sprężyny

 

To w końcu zrobiono to zle, czy należy wymienić sprężyny :roll: można zle założyć amory :?:

facet gada bzdury w dodatku sam nie wie co mówi, jedz do ASO dowiesz sie jakie są teraz zamontowane.

 

I jeszcze jedno wszyscy zauważamy że lewy tył siedzi niżej (łatwiej sie ugina)

widać nie czytałeś całego wątku który podał aflinta :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba ja poknociłem, sorry, jestem już lekko tym wszystkim zakręcony :roll:

Gadałem przed chwilą z tatą, który widocznie dokładniej słuchał i sprzedający mówił coś o wygiętej sprężynie, tyle wiemy.

 

Dziwna sprawa jest z tą kontrolką ABS'u.

 

Nie ma co gdybać, dzięki wielkie za pomoc, w poniedziałek uderzamy do Zdanowicza i zdamy relacje czego się dowiedzieliśmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem już lekko tym wszystkim zakręcony

 

Kupując autko to narmalka :wink:

 

zdamy relacje czego się dowiedzieliśmy.

 

czekamy

 

P.S. nie zrażaj sie tym problemem, bo poza tym forek daje dużo satysfakcji i ciężko znalezc w nim jakieś minusy :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, że tak :)

Przejażdżka dzisiaj była zarąbista :)

 

Z tymi używkami zawsze coś, ehhh ...

 

Ostatnia sprawa:

- załóżmy, że jest to kwestia sprężyn, w takim wypadku wystarczy wymienić sprężyny na oryginalne i będzie okej czy trzeba bawić się w dorabianie?

Nie ma co gdybać, dzięki wielkie za pomoc, w poniedziałek uderzamy do Zdanowicza i zdamy relacje czego się dowiedzieliśmy.

:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnia sprawa:

- załóżmy, że jest to kwestia sprężyn, w takim wypadku wystarczy wymienić sprężyny na oryginalne i będzie okej czy trzeba bawić się w dorabianie?

To nie jest kwestia sprężyn. Niemiecki katalog foresterów na rok 2000 podaje wyraźnie, że wszystkie miały mechaniczną regulację wysokości na tylnej osi. Musisz wymienić amortyzatory na oryginalne. Nie koniecznie w ASO, są jeszcze firmy, które sprowadzają takie rzeczy do nas bezpośrednio z Japonii. Zobacz jaka cena w ASO, jaka u konkurencji i wtedy podejmij ewentualną decyzję co dalej. Tu masz link do katalogu:

http://www.subaru.de/kundenservice/pros ... ster00.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest kwestia sprężyn.

jak szukałem zaturbionego forka to spotkałem się z przypadkami, że ktos wsadzał jakies podkładki dodatkowe bo amortyzatory zakładał niesamopoziom (duużo tańsze) i to sie nie sprawdzało, lepiej kupić raz a dobre i dobrze, swoją drogą to podobno trwałością nie grzeszą :sad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, dzięki, już wszystko jasne.

Ostatnie pytanko, czy istnieje możliwość w razie czego kupić same sprężyny, oryginalne, w ASO?

Jaki jest ich koszt?

 

Ja płaciłem 370 zł za szt. zamawiał mi znajomy mechanik gdzieś w W-wie,

mysle że w ASO nie przekroczysz 400 zł za sztuke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...