Skocz do zawartości

GT dziwny objaw?


Yacho

Rekomendowane odpowiedzi

Może powodem awarii było niedomaganie pompy olejowej

Wtedy siadłyby panewki :neutral:

Nie zgodzę się z tobą. Niedomaganie pompy olejowej bardzo często powoduje przegrzanie piercieni olejowych a co za tym idzie popłynięciem tłoka.

 

Krzychu tloki pekly nie poplynely - za duze sprezenie - a od oleju najpierw by poszla panewka - w tym motorze olej juz nie chlodzi denka tloka

 

Yacho zadzwonie do Ciebie za chwile

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yacho, tak jak mówi goory bez paniki ale dodam tylko, że nierówna praca silnika i niewielkie ubywanie oleju może być jedynym objawem pęknięcia tłoka - znam osobiście jeden przypadek, nikt tego nie wykrył - wyszło przypadkowo.

 

Trafiony,zatopiony.

 

 

Yacho kupuj też kute korby i panewki,jak już motorownię robisz na cacy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki chlopaki za pomoc i rady. Suma Sumarum wloze tloki od STI i polatam dalej.

A kiedys SPEC-C :twisted:

poki co taka opcja.

a teraz juz wiem skad mialem olej na przeplywce i na dnie puszki filtra :???:

zdroowka!

 

[ Dodano: Wto Maj 26, 2009 3:53 pm ]

adamusmax, dzieki za telefon i podpowiedzi w temacie! :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde 1,4 a nawet 1,5 w peaku i tak to wystroil nie-ASO? :???: a ja sie obawialem o swoje 1,2...

Nie pierwszy silnik po Mapteku, który popłynął.

Ja już wolę Jako.

Cena rozsądna i bezpiecznie. Ogarnia nie gorzej. :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hogi, czytaj uważniej! :razz:

silnik nie poplynał! tylko nie wytrzymał mechanicznie przeładowania z którym miałem od jakiegoś czasu problemy (peaki).

zdroowka ziom! :wink:

 

[ Dodano: Sro Maj 27, 2009 6:30 am ]

grygo, nie-ASO narzekał na niestabilność mojego doładowania, wypuścił mnie (peaki były wówczas mniejsze), zresztą później na przestrzeni 2 miesięcy dzwoniłem do Poznania ponarzekać na moje doładowanie. Ustaliłem, że nie powinno to zaszkodzić, ale dobrzeby było rozeznać temat przeładowań. za późno :???:

a na tłokach nie ma śladu po termicznych przygodach więc mapa wydaje się nadal poprawna. muszę wniknąć głębiej w westgate, selenoid i wszystko co się z tym wiąże.

zdroowka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a silnik to kupa elementów działających razem...

jak coś pada to trzeba zajmować się tym jak najszybciej...

 

kontrola boostu w ecu 99/00 jest średnia , jak coś się dzieje pozwala na chwilowe herezje..., Jest

boost cut jak by ECU widział 1,4 bara dawno by zadziałał ( ustawiany z reguły 0,2 bara wyżej od rządanego boostu) , może masz problem z wężykiem idącym do MAPa...

 

z drugiej strony możliwe miałeś problemy z przepływką stąd problem.

 

Ja każdemy właścicielowi GT ,Foresterów 99/00 rekomenduje sprawdzanie wskazań przepływki co jakiś czas

90% ma to w nosie..., a to kluczowy dosyć newralgiczny element w tych modelach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Ja każdemy właścicielowi GT ,Foresterów 99/00 rekomenduje sprawdzanie wskazań przepływki co jakiś czas

90% ma to w nosie..., a to kluczowy dosyć newralgiczny element w tych modelach

ASO to ogarnia, czy tylko tunerzy/maperzy :?: :grin:

 

przy okazji ("dla poszerzenia horyzontow") tez zapytam: w nieupalanym seryjnym GT MY'00 (no dobra, z cat-back'iem) jakie sa NAJBARDZIEJ PESYMISTYCZNE efekty padnietej przeplywki? :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Ja każdemy właścicielowi GT ,Foresterów 99/00 rekomenduje sprawdzanie wskazań przepływki co jakiś czas

90% ma to w nosie..., a to kluczowy dosyć newralgiczny element w tych modelach

ASO to ogarnia, czy tylko tunerzy/maperzy :?: :grin:

 

przy okazji ("dla poszerzenia horyzontow") tez zapytam: w nieupalanym seryjnym GT MY'00 (no dobra, z cat-back'iem) jakie sa NAJBARDZIEJ PESYMISTYCZNE efekty padnietej przeplywki? :o

Wystarczy kabelek Tatrix + ecuexplorer.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Ja każdemy właścicielowi GT ,Foresterów 99/00 rekomenduje sprawdzanie wskazań przepływki co jakiś czas

90% ma to w nosie..., a to kluczowy dosyć newralgiczny element w tych modelach

ASO to ogarnia, czy tylko tunerzy/maperzy :?: :grin:

 

przy okazji ("dla poszerzenia horyzontow") tez zapytam: w nieupalanym seryjnym GT MY'00 (no dobra, z cat-back'iem) jakie sa NAJBARDZIEJ PESYMISTYCZNE efekty padnietej przeplywki? :o

Wystarczy kabelek Tatrix + ecuexplorer.

tyle ze trzeba to miec (i ogarniac sprzeta), albo wiedziec, kto to ma... :smile:

 

nastraszyliscie mnie, dla swietego spokoju chyba pojade na sprawdzenie oprzy okazji

 

btw, czy to nie jest, ze przeplywka po prostu raptem pada?

czy jednak mozna "wylapac" jakies niepokojace objawy zawczasu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wystarczy ecu explorer , nie widać w nich parę naprawę istotnych spraw

trzeba również wiedzieć jakie poprawne są wskazania i jaki margines

 

serwis musi ogarnąć przebieg doładowania , jak i całą resztę

 

 

przepływka decyduje o wszystkim zapłonie , składzie mieszanki , booście

 

lekko ciągle detonujący silnik zazwyczaj ma po krótkim czasie problemy z panewkami, lub popękanymi tłokami....

 

symptomy jest ich sporo ... samochód zaczyna lepiej jeździć, ma miejsca obrotów gdzie się nie wkręca równo, przerywa ...

 

 

regularnie sprawdzać wskazania to jedynie ochroni...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdecydowanie inaczej późniejsze modele, inny ecu osprzęt , strategia

 

kontrola stuków w ori ecu jest bardzo dobra najlepsza moim zdaniem , ale ma swój zakres korekcyjny ... fizyki nie oszukasz czy masz Apexi , Motec a, Pectela czy Magnetti Marelli

 

monitorowanie przepływki?? a to co ? nieraz jak się pojawi jest juź za późno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdecydowanie inaczej późniejsze modele, inny ecu osprzęt , strategia

 

kontrola stuków w ori ecu jest bardzo dobra najlepsza moim zdaniem , ale ma swój zakres korekcyjny ... fizyki nie oszukasz czy masz Apexi , Motec a, Pectela czy Magnetti Marelli

 

monitorowanie przepływki?? a to co ? nieraz jak się pojawi jest juź za późno

 

caly czas masz wyswietlane wskazania przeplywki

 

a co do stukow to mi chodzi ze od razu widzisz ze sie pojawiaja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wystarczy ecu explorer , nie widać w nich parę naprawę istotnych spraw

trzeba również wiedzieć jakie poprawne są wskazania i jaki margines

serwis musi ogarnąć przebieg doładowania , jak i całą resztę

przepływka decyduje o wszystkim zapłonie , składzie mieszanki , booście

lekko ciągle detonujący silnik zazwyczaj ma po krótkim czasie problemy z panewkami, lub popękanymi tłokami....

symptomy jest ich sporo ... samochód zaczyna lepiej jeździć, ma miejsca obrotów gdzie się nie wkręca równo, przerywa ...

regularnie sprawdzać wskazania to jedynie ochroni...

 

wydaje mi sie, ze moje problemy z przepywka pojawily sie juz po peknieciu przynajmniej jednego tloka bo pojawil sie olej z odmy w jej okolicy.

niemniej jak potwierdza moj przypadek - pilnujmy spraw, o ktorych pisze PKocial.

ostrzerzony - uzbrojony! jak mawiali rzymianie. :twisted:

dzieki za porady i wyjasnienia!

zdroowka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

minimalna różnica w wskazaniu przepływki ma znaczacy wpływ, tez musisz wiedziec gdzie jestes w mapie przy twoim zmałpowaniu inaczej te wskazania duzo Ci nie da

 

masz osobne urządzenie do wskazywania stuków? gdzie podłączone ważne jest to co ecu robi, a nie zew. wskaźnik typu knock link itd ... cieżko ustawić dobre filtrowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

minimalna różnica w wskazaniu przepływki ma znaczacy wpływ, tez musisz wiedziec gdzie jestes w mapie przy twoim zmałpowaniu inaczej te wskazania duzo Ci nie da

 

masz osobne urządzenie do wskazywania stuków? gdzie podłączone ważne jest to co ecu robi, a nie zew. wskaźnik typu knock link itd ... cieżko ustawić dobre filtrowanie

 

Z oryginalnego czujnika stuków czyta apexi, trzy razy miga check na desce co 0,1 sek., kiedy rejestrowane detonacje przekraczają wartość 60. Zawsze jakieś ostrzeżenie.

Wartości odczytu z przepływki normalnemu użytkownikowi nic nie powiedzą.

Lepiej mieć pod kontrolą temperaturę spalin, wskaźnik z alarmem.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...