adamusmax Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 Może powodem awarii było niedomaganie pompy olejowej Wtedy siadłyby panewki :neutral: Nie zgodzę się z tobą. Niedomaganie pompy olejowej bardzo często powoduje przegrzanie piercieni olejowych a co za tym idzie popłynięciem tłoka. Krzychu tloki pekly nie poplynely - za duze sprezenie - a od oleju najpierw by poszla panewka - w tym motorze olej juz nie chlodzi denka tloka Yacho zadzwonie do Ciebie za chwile Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waszka Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 Yacho, tak jak mówi goory bez paniki ale dodam tylko, że nierówna praca silnika i niewielkie ubywanie oleju może być jedynym objawem pęknięcia tłoka - znam osobiście jeden przypadek, nikt tego nie wykrył - wyszło przypadkowo. Trafiony,zatopiony. Yacho kupuj też kute korby i panewki,jak już motorownię robisz na cacy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacho Opublikowano 26 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 Dzieki chlopaki za pomoc i rady. Suma Sumarum wloze tloki od STI i polatam dalej. A kiedys SPEC-C poki co taka opcja. a teraz juz wiem skad mialem olej na przeplywce i na dnie puszki filtra :???: zdroowka! [ Dodano: Wto Maj 26, 2009 3:53 pm ] adamusmax, dzieki za telefon i podpowiedzi w temacie! :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 [ Dodano: Wto Maj 26, 2009 3:53 pm ] adamusmax, dzieki za telefon i podpowiedzi w temacie! :wink: spoko loko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goory Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 nie "dzięki Adamusmax" tylko pomuki proszę dawać w technicznym. Taki stary a nie wie pozdro goory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacho Opublikowano 26 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 a co to sa pomuki?.. zdroowka! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 a co to sa pomuki?..zdroowka! taki przycisk z napisem POMÓGŁ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 kurde 1,4 a nawet 1,5 w peaku i tak to wystroil nie-ASO? :???: a ja sie obawialem o swoje 1,2... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 kurde 1,4 a nawet 1,5 w peaku i tak to wystroil nie-ASO? :???: a ja sie obawialem o swoje 1,2... Nie pierwszy silnik po Mapteku, który popłynął. Ja już wolę Jako. Cena rozsądna i bezpiecznie. Ogarnia nie gorzej. :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacho Opublikowano 27 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 Hogi, czytaj uważniej! :razz: silnik nie poplynał! tylko nie wytrzymał mechanicznie przeładowania z którym miałem od jakiegoś czasu problemy (peaki). zdroowka ziom! :wink: [ Dodano: Sro Maj 27, 2009 6:30 am ] grygo, nie-ASO narzekał na niestabilność mojego doładowania, wypuścił mnie (peaki były wówczas mniejsze), zresztą później na przestrzeni 2 miesięcy dzwoniłem do Poznania ponarzekać na moje doładowanie. Ustaliłem, że nie powinno to zaszkodzić, ale dobrzeby było rozeznać temat przeładowań. za późno :???: a na tłokach nie ma śladu po termicznych przygodach więc mapa wydaje się nadal poprawna. muszę wniknąć głębiej w westgate, selenoid i wszystko co się z tym wiąże. zdroowka! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 27 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 a na tłokach nie ma śladu po termicznych przygodach więc mapa wydaje się nadal poprawna. Yacho nie pragnac nikomu wchodzic w parade, wg mnie mapa to nie tylko paliwo, ale i zaplon i doladowanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PKocial Opublikowano 27 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 a silnik to kupa elementów działających razem... jak coś pada to trzeba zajmować się tym jak najszybciej... kontrola boostu w ecu 99/00 jest średnia , jak coś się dzieje pozwala na chwilowe herezje..., Jest boost cut jak by ECU widział 1,4 bara dawno by zadziałał ( ustawiany z reguły 0,2 bara wyżej od rządanego boostu) , może masz problem z wężykiem idącym do MAPa... z drugiej strony możliwe miałeś problemy z przepływką stąd problem. Ja każdemy właścicielowi GT ,Foresterów 99/00 rekomenduje sprawdzanie wskazań przepływki co jakiś czas 90% ma to w nosie..., a to kluczowy dosyć newralgiczny element w tych modelach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 27 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 (...) Ja każdemy właścicielowi GT ,Foresterów 99/00 rekomenduje sprawdzanie wskazań przepływki co jakiś czas90% ma to w nosie..., a to kluczowy dosyć newralgiczny element w tych modelach ASO to ogarnia, czy tylko tunerzy/maperzy :?: :grin: przy okazji ("dla poszerzenia horyzontow") tez zapytam: w nieupalanym seryjnym GT MY'00 (no dobra, z cat-back'iem) jakie sa NAJBARDZIEJ PESYMISTYCZNE efekty padnietej przeplywki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek_WAWA Opublikowano 27 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 (...) Ja każdemy właścicielowi GT ,Foresterów 99/00 rekomenduje sprawdzanie wskazań przepływki co jakiś czas90% ma to w nosie..., a to kluczowy dosyć newralgiczny element w tych modelach ASO to ogarnia, czy tylko tunerzy/maperzy :?: :grin: przy okazji ("dla poszerzenia horyzontow") tez zapytam: w nieupalanym seryjnym GT MY'00 (no dobra, z cat-back'iem) jakie sa NAJBARDZIEJ PESYMISTYCZNE efekty padnietej przeplywki? Wystarczy kabelek Tatrix + ecuexplorer. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 27 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 (...) Ja każdemy właścicielowi GT ,Foresterów 99/00 rekomenduje sprawdzanie wskazań przepływki co jakiś czas90% ma to w nosie..., a to kluczowy dosyć newralgiczny element w tych modelach ASO to ogarnia, czy tylko tunerzy/maperzy :?: :grin: przy okazji ("dla poszerzenia horyzontow") tez zapytam: w nieupalanym seryjnym GT MY'00 (no dobra, z cat-back'iem) jakie sa NAJBARDZIEJ PESYMISTYCZNE efekty padnietej przeplywki? Wystarczy kabelek Tatrix + ecuexplorer. tyle ze trzeba to miec (i ogarniac sprzeta), albo wiedziec, kto to ma... :smile: nastraszyliscie mnie, dla swietego spokoju chyba pojade na sprawdzenie oprzy okazji btw, czy to nie jest, ze przeplywka po prostu raptem pada? czy jednak mozna "wylapac" jakies niepokojace objawy zawczasu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PKocial Opublikowano 27 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 nie wystarczy ecu explorer , nie widać w nich parę naprawę istotnych spraw trzeba również wiedzieć jakie poprawne są wskazania i jaki margines serwis musi ogarnąć przebieg doładowania , jak i całą resztę przepływka decyduje o wszystkim zapłonie , składzie mieszanki , booście lekko ciągle detonujący silnik zazwyczaj ma po krótkim czasie problemy z panewkami, lub popękanymi tłokami.... symptomy jest ich sporo ... samochód zaczyna lepiej jeździć, ma miejsca obrotów gdzie się nie wkręca równo, przerywa ... regularnie sprawdzać wskazania to jedynie ochroni... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 27 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 na szczescie ja mam monitorowanie przeplywki i calej reszty parametrow i mam gadzecik, ktory wyswietli CEL jak sie pojawi spalanie stukowe to tak sie pochwalilem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burzum Opublikowano 27 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 PKocial, jak to sie ma do pozniejszych modeli i innych silnikow, np mojego ? pozdrawiam, Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PKocial Opublikowano 27 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 zdecydowanie inaczej późniejsze modele, inny ecu osprzęt , strategia kontrola stuków w ori ecu jest bardzo dobra najlepsza moim zdaniem , ale ma swój zakres korekcyjny ... fizyki nie oszukasz czy masz Apexi , Motec a, Pectela czy Magnetti Marelli monitorowanie przepływki?? a to co ? nieraz jak się pojawi jest juź za późno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 27 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 zdecydowanie inaczej późniejsze modele, inny ecu osprzęt , strategia kontrola stuków w ori ecu jest bardzo dobra najlepsza moim zdaniem , ale ma swój zakres korekcyjny ... fizyki nie oszukasz czy masz Apexi , Motec a, Pectela czy Magnetti Marelli monitorowanie przepływki?? a to co ? nieraz jak się pojawi jest juź za późno caly czas masz wyswietlane wskazania przeplywki a co do stukow to mi chodzi ze od razu widzisz ze sie pojawiaja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacho Opublikowano 27 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 nie wystarczy ecu explorer , nie widać w nich parę naprawę istotnych sprawtrzeba również wiedzieć jakie poprawne są wskazania i jaki margines serwis musi ogarnąć przebieg doładowania , jak i całą resztę przepływka decyduje o wszystkim zapłonie , składzie mieszanki , booście lekko ciągle detonujący silnik zazwyczaj ma po krótkim czasie problemy z panewkami, lub popękanymi tłokami.... symptomy jest ich sporo ... samochód zaczyna lepiej jeździć, ma miejsca obrotów gdzie się nie wkręca równo, przerywa ... regularnie sprawdzać wskazania to jedynie ochroni... wydaje mi sie, ze moje problemy z przepywka pojawily sie juz po peknieciu przynajmniej jednego tloka bo pojawil sie olej z odmy w jej okolicy. niemniej jak potwierdza moj przypadek - pilnujmy spraw, o ktorych pisze PKocial. ostrzerzony - uzbrojony! jak mawiali rzymianie. dzieki za porady i wyjasnienia! zdroowka! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PKocial Opublikowano 28 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2009 minimalna różnica w wskazaniu przepływki ma znaczacy wpływ, tez musisz wiedziec gdzie jestes w mapie przy twoim zmałpowaniu inaczej te wskazania duzo Ci nie da masz osobne urządzenie do wskazywania stuków? gdzie podłączone ważne jest to co ecu robi, a nie zew. wskaźnik typu knock link itd ... cieżko ustawić dobre filtrowanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 28 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2009 minimalna różnica w wskazaniu przepływki ma znaczacy wpływ, tez musisz wiedziec gdzie jestes w mapie przy twoim zmałpowaniu inaczej te wskazania duzo Ci nie da masz osobne urządzenie do wskazywania stuków? gdzie podłączone ważne jest to co ecu robi, a nie zew. wskaźnik typu knock link itd ... cieżko ustawić dobre filtrowanie Z oryginalnego czujnika stuków czyta apexi, trzy razy miga check na desce co 0,1 sek., kiedy rejestrowane detonacje przekraczają wartość 60. Zawsze jakieś ostrzeżenie. Wartości odczytu z przepływki normalnemu użytkownikowi nic nie powiedzą. Lepiej mieć pod kontrolą temperaturę spalin, wskaźnik z alarmem. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacho Opublikowano 30 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2009 pokazuje efekty: zdjecie 1 zdjecie 2 zdroowka![/code] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się