Tourism Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 mam pytanie odnosnie oleju do forestera teraz zalany jest 10W60 w serwisie proponują mi teraz 5W40 a instrukacja 5W50 co wybrać!!! auto ma prawie 60tyś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKKI Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 na upalanie w upały 10W60 do normalnej jazdy 5W50 do lamerowania starym dziadem 5W40 :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartekfi Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 na upalanie w upały 10W60 do normalnej jazdy 5W50 do lamerowania starym dziadem 5W40 Krótko, zwięźle i na temat :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pumex1 Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Tourism, wg. instrukcji wystarcza 5W30. 5W40 z górką (WRXy tez na tym jezdza). No chyba, ze jezdzisz non-stop na odcince i dym spod maski to naturalna sprawa . W takim razie serwis dobrze Ci wczesniej zalał. Powtorze - "nie pompujmy" i nie podkrecajmy sie literkami i cyfrkami (bo "Ken Block na takim jezdzi") Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tourism Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 tyle że w serwisie zalewali mi 10W60 a teraz zaproponowali mi to a co do insrukacji też jest 5W30 tyle ze wiadomo samemu trzeba pilnować jak np pani w sklepie samochodowym przekonała mnie ze był zalewany pólsyntetyk a co myslicie o oleju valvoline, wiem moze sie czepiam ale jest klasy SJ i do tego ma to oznaczenie ECII Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zyg Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2009 tyle że w serwisie zalewali mi 10W60 a teraz zaproponowali mi to a co do insrukacji też jest 5W30 tyle ze wiadomo samemu trzeba pilnować jak np pani w sklepie samochodowym przekonała mnie ze był zalewany pólsyntetyk a co myslicie o oleju valvoline, wiem moze sie czepiam ale jest klasy SJ i do tego ma to oznaczenie ECII Mogę się wypowiedzieć na temat valvoline maxlife 5w/40! Wyłącznie pozytywnie; wcześniej miałem zalany shell helix 10w/40. Różnica zauważalna podczas uruchamiania zimnego silnika - jest ciszej. Po 9 tys. km poziom prawie ten sam - bez dolewki. Helixa po takim przebiegu dolewałem... Valvoline maxlife 5w/40 ma oznaczenie SL. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pumex1 Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Tourism, moim zdaniem Motul 5W40 albo jesli sie upierasz przy wyzszych parametrach - Mobil1 5W50 - i jak to sie mowi "beeedzieee paaan zaaaadooowooolooooony" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tourism Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 zostaje na 5w50. Mobil lub valvoline w sumie to valvoline.pl jest tam strona o olejach i nawet do konkretnej marki podaja ile i jaki co myslicie czy tam prawde pisza??? Acha gdyby byl problem ze zmalezieniem strony wpiszcie w google jaki olej i tam pojawi sie strona ktoras tam valvoline.indeks itd wejsc tam trzeba i dalej w jezyku angielskim wpisujemy auto motor itp i potem mamy co wlewac pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 10w60 głównie stworzono pod bmw. wynika to z zapotrzebownia ponieważ w w bmw prędkośc tłoka w zględem gładzi jest najwyższa w stawce. tak gdześ kiedyś czytałem. pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tourism Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Wiem wiem czytałem juz o olejach ale niesmak pozostaje a dlaczego, informacja z pierwszej ręki wymiana w dyfrach i skrzyni zalecana jest przez firmę subaru w dwojaki sposób albo zaleca sie TAF - X albo SAF - XO. CASTROLA. Szczegóły wiadomo nie ma co się czepiac,kolega napisał gdzieś wyzej ale jednak literki sa różne i zgodnie z parametrami na stronie Castrola sa to całkiem inne oleje jedno co ich łączy to syntetyk. Dlatego zastanawiam sie czy jest jeszcze gdzieś inny opis bo może być tak ze olej skrzynia inny i inny dyfry!!! pozdrawiam. PS a wiecie coś moze o skrzynce rozdzielczej w subaru czy jest cos takiego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobS_turbo Opublikowano 25 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2015 W swoim po zakupie zalałem Valvoline MaxLife 5W40, wcześniej nie wiem co było. Wybrałem go, bo niby zalecają do aut z przebiegiem wyższym jak 100 000 km. Po przejechaniu około 1000 km olej jest czysty, jego ubytku nie zauważyłem, także polecam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.