Skocz do zawartości

Subaru OUTBACK USA czy Europa???


Gość shadow1966

Rekomendowane odpowiedzi

Gość shadow1966

Witam wszystkich entuzjastów Subaru.!

Jest zielony w tej marce, ale zamierzam kupić Subaru OUTBACK dla żony i na rodzinne wyjazdy.

Nie mogę się zdecydować na silnik 3,0 czy może 2,5, lubię dynamiczną jazdę (samjeżdzę M3) ale nie wiem jak będzie ze spalaniem, serwisem itp? Czy bardzo sie różni 2,5 od 3,0 ?

I podstawowe pytanie, kupić lepiej auto z USA czy wersję europejską? Jakie są różnice i ew. niebezpieczeństwa zakupu auta z USA?

Mam takie dwie , myślę ciekawe propozycje:

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8183951

lub

http://www.allegro.pl/item595722350_sub ... 50_km.html

Prosze o radę, a może zostanę również członkiem klubu Subaru! :)

Sprawa pilna! :)

Z góry dziękuję i pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile 2.5 (4 cylindry) nadaje sie spokojnie do jazdy, to 3.0 (6 cylindrow) bedzie szybszy i bardziej dynamiczny. W 3.0 jest lancuch rozrzadu i sie go nie wymienia, w 2.5 jest pasek i powinno sie go zmienic przy 100kkm albo 160kkm.

Co do spalania, to przy spokojnej jezdzie na trasie nie powinno byc duzych roznic. Jesli zona bedzie czesto jezdzila w miescie na zakupy po kilka km, to 3.0 spali duzo wiecej.

Na forum jest Andrzej Koper, napisz do niego i zapytaj czy zna ten samochod.

W tym drugim, przebieg wydaje mi sie troche podejrzany, ale to mozna zweryfikowac po wygladzie fotela kierowcy, kierownicy i tapicerki w okolicy kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do spalania, to przy spokojnej jezdzie na trasie nie powinno byc duzych roznic. Jesli zona bedzie czesto jezdzila w miescie na zakupy po kilka km, to 3.0 spali duzo wiecej.

 

Spalanie 2.5 AT w mieście u mnie dochodzi do 13 litrów. Przy spokojnej jeździe emeryckiej na trasie wychodzi 10,6. Raz (o czym pisałem) zszedłem na poziom 8 litrów ale jechałem równo z TIRami na autobahnie. Średnia po 5 tysiącach mil wychodzi 11,76 litra (80% trasa - 20% miasto)

 

Co do przyspieszenia na trasie - tragedii nie ma. Wyprzedzam to co chcę. Nie jest to samochód do drogowych szaleństw. Jest natomiast problem z hamowaniem. OBK waży swoje więc trzeba posiadać przywilej hamowania aby mieć prawo do przyspieszania. Mnie po głowie chodzi wymiana tarcz i klocków na coś lepszego bo czasami mam wrażenie że staję na hamulcu aby zahamować a on dalej jedzie :twisted: ale wcześniej miałem auto ważace 1000 kg z tarczami Brembo i klockami DS Performance

 

Co do wersji USA czy Euro nic Ci nie powiem ponieważ nie jechałem żadnym Euro. Sam mam z USA i po odamerykanizowaniu go jestem bardzo zadowolony - może poza cholerną kontrolką TPM, której nie udaje się wyłączyć i świeci.

 

Wersje EURO używane będą miały duże przebiegi. USA zdecydowanie mniejsze. Coś za coś. Ja trafiłem na OBK z dobrego źródła, z przebiegiem 10.000 mil z 2007 roku w bardzo dobrej cenie.

 

Tom

 

[ Dodano: Nie Kwi 05, 2009 11:10 am ]

W tym drugim, przebieg wydaje mi sie troche podejrzany, ale to mozna zweryfikowac po wygladzie fotela kierowcy, kierownicy i tapicerki w okolicy kierowcy.

 

VIN i Carfax czasami pomagają podjąć dobrą decyzję co nie znaczy, że nie trzeba sięgnąć po inne środki sprawdzenia stanu auta :mrgreen:

 

Tom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam że zostało niewiele US Speców godnych uwagi. Opłacało sie sprowadzac kiedy $ był po 2 złote. Czyli od paru mieśięcy nic nowego na rynek raczej nie trafiło. Zostały te dośc mocno przebrane.

Co do 3 vs 2.5, żaden nie jest demonem prędkości. Dodatkowo 3 l jest tylko w automacie i to ponoc dość kiepskim. 245 mułów raczej niż koni.

 

Ale jeśli dla żony tylko to 2.5 EU Spec powinno być ok :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam że zostało niewiele US Speców godnych uwagi. Opłacało sie sprowadzac kiedy $ był po 2 złote. Czyli od paru mieśięcy nic nowego na rynek raczej nie trafiło

 

True, true :)

 

Tom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to może i ja się wypowiem...

 

Cieszy mnie zainteresowanie moim autem :wink: Shadow1966 - odpisałem już na PW.

 

Informacje, które wygrzebał Kuba na temat spalania potwierdzam - sam je w końcu napisałem :mrgreen: Zmieniło się tyle, że nie jeżdżę bez przerwy w korkach, a co za tym idzie spalanie miejskie spadło do 15-16 litrów.

 

Co do wersji USA vs. Europa - ja, jako właściciel wersji EU mam jedyne możliwe zdanie. Niestety nie podam żadnych nowych argumentów dla podtrzymania tej tezy niż te, które już padły. Dla mnie wystarczającym jest miejsce montażu, o którym wspomniał ppmarian... :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...