Skocz do zawartości

Przekładanie kół


raison

Rekomendowane odpowiedzi

Otóż drodzy koledzy :mrgreen: Naszła mnie wczoraj ochota na przełożenie kółek, jak widać pogoda temu sprzyja, a już na pewno w moim regionie :razz: No i niby wszystko ładnie, lewarek, kluczyk te sprawy :mrgreen: lecz po zmianie wszystkich 4 (słownie czterech :mrgreen: ), dokręceniu nakrętek, wsiadam i mówię przetestuję czy aby na pewno żadne nie odpadnie :twisted: A tu nagle zonk i kierownicą kręci się tak opornie jakby w smole była (no może bez przesady, ale w porównaniu z zimowymi kółkami różnica jest bardzo duża). Od razu dodam, że auto prowadzi się normalnie, nic nie ściąga, nie obciera, nie trzeszczy :mrgreen: I teraz parę suchych danych:

 

- zimowe koła to seryjne felgi STi 04 plus 225/45/17 na nich była robiona geometria jakieś 2 miechy temu,

- letnie koła to Compomotive MO6 18x8 (ciężkie jak cholera :mrgreen: ) plus 225/40/18

 

Rok temu po zmianie takiego zjawiska nie było (możliwe, że nie pamiętam ale to mało prawdopodobne) tylko dokonałem tego w warsztacie, może to specyficznych zaklęć wymaga :mrgreen: I teraz nie wiem czy coś spierniczyłem :mrgreen: czy może tak ma być? Może tą geometrię od nowa ustawić?

 

Pozdrawiam,

Karol

 

P.S.1

Koła przełożyłem przód na tył i tył na przód - były jeszcze podpisane także dało się odczytać. Napisy na oponach idą w dobrą stronę czyli od lewej do prawej :mrgreen:

P.S.2

Dopowiem tylko, że polecam wszystkim taką zmianę :mrgreen: W porównaniu z tym zimowym kartoflem autko teraz się trzyma drogi jak czołg, na nierównościach trochę gorzej ale bez bólu zębów :mrgreen: tylko żeby to wspomaganie normalnie pracowało......... :sad: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roznica moze byc, ale zeby taka duza? Moze Ci przez zime siadlo wspomaganie i wlasnie to odkryles?

 

Kumplowi ostanio sie zona skarzyla, ze cos ciezko sie kreci. Wyslalem go do swojego mechanika i sie Rysiu usmial bo od dlugiego czasu jezdzili bez wspomagania. Ma to pewne zalety u kobiet, podobno piersi bardzie sterczace sie robia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze Ci przez zime siadlo wspomaganie i wlasnie to odkryles?

 

Paść na pewno nie padło, bo aż tak tragicznie nie jest :mrgreen: W innym aucie kiedyś mi się wspomaganie zrypało także wiem czym to pachnie :mrgreen: Podobne zjawisko miałem w jeszcze innym samochodzie tylko tam były zimówki 195 a letnie 225 i było to uzasadnione. Bardziej mnie ciekawi czy mogłem coś pominąć, zepsuć przy wymianie, chociaż niejednokrotnie zmieniałem koło i było ok :mrgreen: Na zimowych kołach można praktycznie jednym palcem kręcić kierownicą, teraz niewykonalne :wink: :sad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

normalne :cool: , nie przejmuj sie, przyzwyczaisz sie :twisted:

 

:mrgreen::twisted: Nie twierdzę, że nie, ale nawet bym nie zakładał tego tematu gdybym rok temu przy zmianie to wyczuł, a różnica jest taka, że bez problemu bym o tym pamiętał. No nic zobaczymy co z tego będzie :mrgreen::twisted:

 

Pozdrawiam,

Karol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

normalne :cool: , nie przejmuj sie, przyzwyczaisz sie :twisted:

 

:mrgreen::twisted: Nie twierdzę, że nie, ale nawet bym nie zakładał tego tematu gdybym rok temu przy zmianie to wyczuł, a różnica jest taka, że bez problemu bym o tym pamiętał. No nic zobaczymy co z tego będzie :mrgreen::twisted:

 

Pozdrawiam,

Karol

 

Czy w tamtym roku miałeś te same opony ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest tak samo.

 

No to masz odpowiedź :roll: , w tamtym roku te były opony nowsze, z wieksza ilością bieżnika, opory toczenia były zdecydowanie mniejsze :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma to pewne zalety u kobiet, podobno piersi bardzie sterczace sie robia...

 

czyli co? Jak moja kobieta zacznie się starzeć mam jej popsuć wspomaganie? :mrgreen::mrgreen:

 

i załozyc slicka rajdowego :twisted::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raison mam dokładnie tak samo :wink:

-zima, seria felga STi + 225/45/17

-lato, OZ Prodrive 18x7,5 + 225/40/18

i po przesiadce na letnie kółka, kierą nie mogłem ukręcić, ale ponoć tak ma być :cool:

teraz to już się przyzwyczaiłem i jest spoko, tylko trzeba kiere mocno trzymać w łapach :lol::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli co? Jak moja kobieta zacznie się starzeć mam jej popsuć wspomaganie? :mrgreen::mrgreen:

 

Jest na to jeszcze jeden sposob, duzo praktyczniejszy :mrgreen:

http://www.plejada.pl/17,16695,news,1,1 ... tykul.html

 

Ja w kazdym razie mam teraz naukowa podkladke przy miganiu sie od prac domowych :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-lato, OZ Prodrive 18x7,5 + 225/40/18

i po przesiadce na letnie kółka, kierą nie mogłem ukręcić, ale ponoć tak ma być

teraz to już się przyzwyczaiłem i jest spoko, tylko trzeba kiere mocno trzymać w łapach

W STi zawsze trzeba trzymać na polskich drogach kierownice mocno w łapach no chyba że łapy się ma jak Pudzian to może i starczy jedną :lol: Ja sobie nie przypominam żeby ktoś z użytkowników domowych narzekał jakoś na różnice po przesiadce z zimówek na 18'' i dodam że nikt z nas nie bierze sterydów na mase mięśniową :razz: marcin_k, a tak wogóle jak tam kółka się spisują :?: :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie, ale wierzcie mi nie zaprzątałbym sobie ani tym bardziej wam głowy takimi pierdołami jeśli to zjawisko występowałoby rok temu :roll:

 

carfit: możliwe, że bieżnik jest inny, ale wierz mi - przy moim stylu jazdy po tamtym sezonie z opony chyba dopiero włoski zeszły :mrgreen:

 

Przyszło mi jeszcze do głowy, że te ciapy w wulkanizacji mogły źle podpisać oponki przed zimą i teraz odwrotnie pozakładałem :mrgreen: Jutro się dokładniej przyjrzę. Tak w ogóle wieczorkiem pojeździłem troszkę i przypomniałem sobie jak bardzo kocham to auto :mrgreen:

 

marcin_k: zmieniaj ten wydech czym prędzej :mrgreen::twisted:

 

Pozdrawiam!

Karol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raison, teraz tak na prawdę poczujesz jak samochód się prowadzi... nie słyszałeś o progrsywnym wspomaganiu? W zależności od prędkości zmniejsza się siła wspomagania. U Ciebie system ten widocznie dostosowuje się do założonych butków.

 

A tak na poważnie - tak ma być i nie ma się czym przejmować :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raison, dzięki za pomuka dodam jeszcze że może u Ciebie czuć taką różnice bo masz ciężkie felgi u innych może być to mniej wyczuwalne tak jak u mnie było bo felgi są lżejsze :?: :idea: Tylko dlaczego w tamtym roku tego nie czułeś...o może przestałeś chodzić na siłownie :razz:

marcin_k: zmieniaj ten wydech czym prędzej

Jeśli zmieniasz kup Devila według mnie najlepszy wydech do Subaru sam mam i mimo kolektora równoodległościowego brzmi pięknie a słyszałem również na żywo z ori kolektorem i jest jeszcze piękniej :idea: :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogs: dokładnie, tylko u mnie jest na odwrót :arrow: im szybciej tym łatwiej, im wolniej tym trudniej :mrgreen:

 

TOŁEK: waga na pewno ma tu znaczenie, te felgi są dość pancerne, auto nawet nie zbiera się tak żwawo jak na seryjnych :mrgreen: chyba je zostawię tylko na zimę :cool:

Odnośnie Devila to mi się nie spodobał jak go usłyszałem :razz: także wydech to najlepiej samemu obadać :cool:

 

GeOrGe: w tym będzie najprawdopodobniej tkwił problem, już myślałem o ciśnieniu, ale po przeczytaniu Twojej odpowiedzi przypomniało mi się, że miałem z tyłu bodajże 2,1 a z przodu 2,4 :mrgreen: No i teraz jest na odwrót :wink: Dzięki! :mrgreen::twisted:

 

Pozdrawiam,

Karol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-lato, OZ Prodrive 18x7,5 + 225/40/18

i po przesiadce na letnie kółka, kierą nie mogłem ukręcić, ale ponoć tak ma być

teraz to już się przyzwyczaiłem i jest spoko, tylko trzeba kiere mocno trzymać w łapach

W STi zawsze trzeba trzymać na polskich drogach kierownice mocno w łapach no chyba że łapy się ma jak Pudzian to może i starczy jedną :lol: Ja sobie nie przypominam żeby ktoś z użytkowników domowych narzekał jakoś na różnice po przesiadce z zimówek na 18'' i dodam że nikt z nas nie bierze sterydów na mase mięśniową :razz: marcin_k, a tak wogóle jak tam kółka się spisują :?: :smile:

 

kółeczka są super :cool: powiem szczerze, że 18cali leży dużo lepiej na Imprezce niż 17cali :wink:

chociaż zaraz po przesiadce to się przeraziłem, że aż tak jest twardo w porównaniu z 17` :roll: ,ale kilka kilometrów i jest luzik :mrgreen: za to jest duży plus na rzecz 18, jeśli chodzi o czucie samochodu w zakrętach :!:

także generalnie biznes na plus wyszedł :cool:

 

:arrow: pw z pytankiem do Ciebie wysłałem

 

marcin_k: zmieniaj ten wydech czym prędzej :mrgreen::twisted:

 

jestem w trakcie :cool:

oraz thx za pomuka

 

raison, dzięki za pomuka dodam jeszcze że może u Ciebie czuć taką różnice bo masz ciężkie felgi u innych może być to mniej wyczuwalne tak jak u mnie było bo felgi są lżejsze :?: :idea: Tylko dlaczego w tamtym roku tego nie czułeś...o może przestałeś chodzić na siłownie :razz:

 

właśnie zaraz jak tylko wyjechałem od wulkanizatora to samo sobie pomyślałem, że jednak 18cali waży troszke więcej niż 17 :wink:

 

marcin_k: zmieniaj ten wydech czym prędzej

Jeśli zmieniasz kup Devila według mnie najlepszy wydech do Subaru sam mam i mimo kolektora równoodległościowego brzmi pięknie a słyszałem również na żywo z ori kolektorem i jest jeszcze piękniej :idea: :smile:

 

już kupiłem wydech Genome STi, zobaczymy czy będzie fajnie gadał :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że jednak 18cali waży troszke więcej niż 17

O dobrze to ujołeś Twoje są troszke cięższe od ori 17'' :wink: W przeciwieństwie do Kompotów MO6 Raisona ale jak wiadomo to klasyki które są pancerne :cool: A tak wogóle PW zwrotne masz :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Celem sprostowania całego wątku dodam, że po odpowiednim napompowaniu (przód ok 2,4 tył ok 2,1) auto jeździ tak jak powinno :cool: kręci się oczywiście łatwiej. Także wystarczyło trochę letniego :mrgreen: powietrza w kołach i jest miło :mrgreen: Dzięki za pomoc wszystkim :wink:

 

Pozdrawiam,

Karol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę mi powiedzieć, czy lewy tył na lewy przód się przekłada itd.?

 

Tu http://www.opony.com.pl/encyklopedia/90 ... _opon.html napisali, ze na krzyz, przy czym "rotacja powinna zapewnić odwrócenie kierunku toczenia opon symetrycznych i asymetrycznych. W tym przypadku opony kierunkowe wymagają zdjęcia z obręczy w celu zapewnienia właściwego kierunku toczenia opon".

 

Niech sie fachmani wypowiedza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech sie fachmani wypowiedza...

 

no właśnie czekam i czekam, a nikt się nie kwapi, a jutro zmieniam opony, ostatnio mi na krzyż założyli i nie wiem czy to dobrze :roll: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie czekam i czekam, a nikt się nie kwapi, a jutro zmieniam opony, ostatnio mi na krzyż założyli i nie wiem czy to dobrze :roll: .

 

Z tego co widzę, to wulkanizatorzy patrzą na to, jak się zachowuje koło na wyważarce, te, które mocniej "biją" wrzucają na tył. A jak wyglądają opony i ich bieżnik - mają gdzieś. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...