raison Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Otóż drodzy koledzy Naszła mnie wczoraj ochota na przełożenie kółek, jak widać pogoda temu sprzyja, a już na pewno w moim regionie :razz: No i niby wszystko ładnie, lewarek, kluczyk te sprawy lecz po zmianie wszystkich 4 (słownie czterech ), dokręceniu nakrętek, wsiadam i mówię przetestuję czy aby na pewno żadne nie odpadnie A tu nagle zonk i kierownicą kręci się tak opornie jakby w smole była (no może bez przesady, ale w porównaniu z zimowymi kółkami różnica jest bardzo duża). Od razu dodam, że auto prowadzi się normalnie, nic nie ściąga, nie obciera, nie trzeszczy I teraz parę suchych danych: - zimowe koła to seryjne felgi STi 04 plus 225/45/17 na nich była robiona geometria jakieś 2 miechy temu, - letnie koła to Compomotive MO6 18x8 (ciężkie jak cholera ) plus 225/40/18 Rok temu po zmianie takiego zjawiska nie było (możliwe, że nie pamiętam ale to mało prawdopodobne) tylko dokonałem tego w warsztacie, może to specyficznych zaklęć wymaga I teraz nie wiem czy coś spierniczyłem czy może tak ma być? Może tą geometrię od nowa ustawić? Pozdrawiam, Karol P.S.1 Koła przełożyłem przód na tył i tył na przód - były jeszcze podpisane także dało się odczytać. Napisy na oponach idą w dobrą stronę czyli od lewej do prawej P.S.2 Dopowiem tylko, że polecam wszystkim taką zmianę W porównaniu z tym zimowym kartoflem autko teraz się trzyma drogi jak czołg, na nierównościach trochę gorzej ale bez bólu zębów tylko żeby to wspomaganie normalnie pracowało......... :sad: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Roznica moze byc, ale zeby taka duza? Moze Ci przez zime siadlo wspomaganie i wlasnie to odkryles? Kumplowi ostanio sie zona skarzyla, ze cos ciezko sie kreci. Wyslalem go do swojego mechanika i sie Rysiu usmial bo od dlugiego czasu jezdzili bez wspomagania. Ma to pewne zalety u kobiet, podobno piersi bardzie sterczace sie robia... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raison Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Moze Ci przez zime siadlo wspomaganie i wlasnie to odkryles? Paść na pewno nie padło, bo aż tak tragicznie nie jest W innym aucie kiedyś mi się wspomaganie zrypało także wiem czym to pachnie Podobne zjawisko miałem w jeszcze innym samochodzie tylko tam były zimówki 195 a letnie 225 i było to uzasadnione. Bardziej mnie ciekawi czy mogłem coś pominąć, zepsuć przy wymianie, chociaż niejednokrotnie zmieniałem koło i było ok Na zimowych kołach można praktycznie jednym palcem kręcić kierownicą, teraz niewykonalne :wink: :sad: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 normalne :cool: , nie przejmuj sie, przyzwyczaisz sie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raison Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 normalne :cool: , nie przejmuj sie, przyzwyczaisz sie Nie twierdzę, że nie, ale nawet bym nie zakładał tego tematu gdybym rok temu przy zmianie to wyczuł, a różnica jest taka, że bez problemu bym o tym pamiętał. No nic zobaczymy co z tego będzie Pozdrawiam, Karol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 normalne :cool: , nie przejmuj sie, przyzwyczaisz sie Nie twierdzę, że nie, ale nawet bym nie zakładał tego tematu gdybym rok temu przy zmianie to wyczuł, a różnica jest taka, że bez problemu bym o tym pamiętał. No nic zobaczymy co z tego będzie Pozdrawiam, Karol Czy w tamtym roku miałeś te same opony ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raison Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Wszystko jest tak samo. Tylko auto 50-60kg lżejsze bo audio wyjechało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Wszystko jest tak samo. No to masz odpowiedź :roll: , w tamtym roku te były opony nowsze, z wieksza ilością bieżnika, opory toczenia były zdecydowanie mniejsze :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaś Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Ma to pewne zalety u kobiet, podobno piersi bardzie sterczace sie robia... czyli co? Jak moja kobieta zacznie się starzeć mam jej popsuć wspomaganie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Ma to pewne zalety u kobiet, podobno piersi bardzie sterczace sie robia... czyli co? Jak moja kobieta zacznie się starzeć mam jej popsuć wspomaganie? i załozyc slicka rajdowego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin_k Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 raison mam dokładnie tak samo :wink: -zima, seria felga STi + 225/45/17 -lato, OZ Prodrive 18x7,5 + 225/40/18 i po przesiadce na letnie kółka, kierą nie mogłem ukręcić, ale ponoć tak ma być :cool: teraz to już się przyzwyczaiłem i jest spoko, tylko trzeba kiere mocno trzymać w łapach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 czyli co? Jak moja kobieta zacznie się starzeć mam jej popsuć wspomaganie? Jest na to jeszcze jeden sposob, duzo praktyczniejszy http://www.plejada.pl/17,16695,news,1,1 ... tykul.html Ja w kazdym razie mam teraz naukowa podkladke przy miganiu sie od prac domowych :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOŁEK Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 -lato, OZ Prodrive 18x7,5 + 225/40/18 i po przesiadce na letnie kółka, kierą nie mogłem ukręcić, ale ponoć tak ma być teraz to już się przyzwyczaiłem i jest spoko, tylko trzeba kiere mocno trzymać w łapach W STi zawsze trzeba trzymać na polskich drogach kierownice mocno w łapach no chyba że łapy się ma jak Pudzian to może i starczy jedną Ja sobie nie przypominam żeby ktoś z użytkowników domowych narzekał jakoś na różnice po przesiadce z zimówek na 18'' i dodam że nikt z nas nie bierze sterydów na mase mięśniową :razz: marcin_k, a tak wogóle jak tam kółka się spisują :?: :smile: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raison Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Dzięki Panowie, ale wierzcie mi nie zaprzątałbym sobie ani tym bardziej wam głowy takimi pierdołami jeśli to zjawisko występowałoby rok temu :roll: carfit: możliwe, że bieżnik jest inny, ale wierz mi - przy moim stylu jazdy po tamtym sezonie z opony chyba dopiero włoski zeszły Przyszło mi jeszcze do głowy, że te ciapy w wulkanizacji mogły źle podpisać oponki przed zimą i teraz odwrotnie pozakładałem Jutro się dokładniej przyjrzę. Tak w ogóle wieczorkiem pojeździłem troszkę i przypomniałem sobie jak bardzo kocham to auto marcin_k: zmieniaj ten wydech czym prędzej Pozdrawiam! Karol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 raison, teraz tak na prawdę poczujesz jak samochód się prowadzi... nie słyszałeś o progrsywnym wspomaganiu? W zależności od prędkości zmniejsza się siła wspomagania. U Ciebie system ten widocznie dostosowuje się do założonych butków. A tak na poważnie - tak ma być i nie ma się czym przejmować :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOŁEK Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 raison, dzięki za pomuka dodam jeszcze że może u Ciebie czuć taką różnice bo masz ciężkie felgi u innych może być to mniej wyczuwalne tak jak u mnie było bo felgi są lżejsze :?: Tylko dlaczego w tamtym roku tego nie czułeś...o może przestałeś chodzić na siłownie :razz: marcin_k: zmieniaj ten wydech czym prędzej Jeśli zmieniasz kup Devila według mnie najlepszy wydech do Subaru sam mam i mimo kolektora równoodległościowego brzmi pięknie a słyszałem również na żywo z ori kolektorem i jest jeszcze piękniej :smile: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Tak sobie myślę że skoro zmieniłeś koła przód na tył to pewnie teraz z przodu masz za niskie ciśnienie i stąd ten opór w kręceniu kierownicą :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raison Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2009 ogs: dokładnie, tylko u mnie jest na odwrót :arrow: im szybciej tym łatwiej, im wolniej tym trudniej TOŁEK: waga na pewno ma tu znaczenie, te felgi są dość pancerne, auto nawet nie zbiera się tak żwawo jak na seryjnych chyba je zostawię tylko na zimę :cool: Odnośnie Devila to mi się nie spodobał jak go usłyszałem :razz: także wydech to najlepiej samemu obadać :cool: GeOrGe: w tym będzie najprawdopodobniej tkwił problem, już myślałem o ciśnieniu, ale po przeczytaniu Twojej odpowiedzi przypomniało mi się, że miałem z tyłu bodajże 2,1 a z przodu 2,4 No i teraz jest na odwrót :wink: Dzięki! Pozdrawiam, Karol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin_k Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2009 -lato, OZ Prodrive 18x7,5 + 225/40/18 i po przesiadce na letnie kółka, kierą nie mogłem ukręcić, ale ponoć tak ma być teraz to już się przyzwyczaiłem i jest spoko, tylko trzeba kiere mocno trzymać w łapach W STi zawsze trzeba trzymać na polskich drogach kierownice mocno w łapach no chyba że łapy się ma jak Pudzian to może i starczy jedną Ja sobie nie przypominam żeby ktoś z użytkowników domowych narzekał jakoś na różnice po przesiadce z zimówek na 18'' i dodam że nikt z nas nie bierze sterydów na mase mięśniową :razz: marcin_k, a tak wogóle jak tam kółka się spisują :?: :smile: kółeczka są super :cool: powiem szczerze, że 18cali leży dużo lepiej na Imprezce niż 17cali :wink: chociaż zaraz po przesiadce to się przeraziłem, że aż tak jest twardo w porównaniu z 17` :roll: ,ale kilka kilometrów i jest luzik za to jest duży plus na rzecz 18, jeśli chodzi o czucie samochodu w zakrętach :!: także generalnie biznes na plus wyszedł :cool: :arrow: pw z pytankiem do Ciebie wysłałem marcin_k: zmieniaj ten wydech czym prędzej jestem w trakcie :cool: oraz thx za pomuka raison, dzięki za pomuka dodam jeszcze że może u Ciebie czuć taką różnice bo masz ciężkie felgi u innych może być to mniej wyczuwalne tak jak u mnie było bo felgi są lżejsze :?: Tylko dlaczego w tamtym roku tego nie czułeś...o może przestałeś chodzić na siłownie :razz: właśnie zaraz jak tylko wyjechałem od wulkanizatora to samo sobie pomyślałem, że jednak 18cali waży troszke więcej niż 17 :wink: marcin_k: zmieniaj ten wydech czym prędzej Jeśli zmieniasz kup Devila według mnie najlepszy wydech do Subaru sam mam i mimo kolektora równoodległościowego brzmi pięknie a słyszałem również na żywo z ori kolektorem i jest jeszcze piękniej :smile: już kupiłem wydech Genome STi, zobaczymy czy będzie fajnie gadał :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOŁEK Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2009 że jednak 18cali waży troszke więcej niż 17 O dobrze to ujołeś Twoje są troszke cięższe od ori 17'' :wink: W przeciwieństwie do Kompotów MO6 Raisona ale jak wiadomo to klasyki które są pancerne :cool: A tak wogóle PW zwrotne masz :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raison Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Celem sprostowania całego wątku dodam, że po odpowiednim napompowaniu (przód ok 2,4 tył ok 2,1) auto jeździ tak jak powinno :cool: kręci się oczywiście łatwiej. Także wystarczyło trochę letniego powietrza w kołach i jest miło Dzięki za pomoc wszystkim :wink: Pozdrawiam, Karol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Proszę mi powiedzieć, czy lewy tył na lewy przód się przekłada itd.? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Proszę mi powiedzieć, czy lewy tył na lewy przód się przekłada itd.? Tu http://www.opony.com.pl/encyklopedia/90 ... _opon.html napisali, ze na krzyz, przy czym "rotacja powinna zapewnić odwrócenie kierunku toczenia opon symetrycznych i asymetrycznych. W tym przypadku opony kierunkowe wymagają zdjęcia z obręczy w celu zapewnienia właściwego kierunku toczenia opon". Niech sie fachmani wypowiedza... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Niech sie fachmani wypowiedza... no właśnie czekam i czekam, a nikt się nie kwapi, a jutro zmieniam opony, ostatnio mi na krzyż założyli i nie wiem czy to dobrze :roll: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niumen Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 no właśnie czekam i czekam, a nikt się nie kwapi, a jutro zmieniam opony, ostatnio mi na krzyż założyli i nie wiem czy to dobrze :roll: . Z tego co widzę, to wulkanizatorzy patrzą na to, jak się zachowuje koło na wyważarce, te, które mocniej "biją" wrzucają na tył. A jak wyglądają opony i ich bieżnik - mają gdzieś. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się