cupra666 Opublikowano 17 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2009 Tak na szybko zapytuję. Własnie wróciłem a raczej zostałem odholowany z wieczornego upalanka na którym skrzynia w końcu wyzionęła ducha :neutral: Podczas jazdy za którymś zgrzytem (zgrzytała już od dawna przy zmianie biegów nawet takiej niezbyt ostrej) żaden bieg nie chciał wejść i została w pozycji neutralnej. Bez różnicy czy ze sprzęgłem, bez, na zapalonym silniku czy też zgaszonym opór jest tak duży że nie sposób wbić żadnego biegu. Krótkie więc pytanie jeśli to z tego lakonicznego opisu możliwe o diagnozę i możliwe przyczyny a co za tym idzie - czego się spodziewać dalej. Już szukać skrzyni a jeśli tak to jakie podejdą z zaznaczeniem żeby były mocniejsze niż seria ponieważ pod maską mam 260KM a ponoć już seryjna moc jest wyzwaniem dla gt'owych skrzynek? dzięki wszystkim z góry za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 17 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2009 cupra666, albo wkład z STi RA, albo 6MT z STi new age ps. skąd 260km? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 17 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2009 Najmocniejsze będzie chyba 6MT z STi, ale to koszt +/- 10 tys zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaś Opublikowano 17 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2009 ps. skąd 260km? VTG dłubało przy tym GTku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 17 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2009 ps. skąd 260km? VTG dłubało przy tym GTku czyli to ten biały? :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaś Opublikowano 17 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2009 czyli to ten biały :cool: nie, srebrny kombiwar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 17 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2009 ponoć już seryjna moc jest wyzwaniem dla gt'owych skrzynek? Ponoć traktowanie przez kierowcę to największe wyzwanie. :razz: Najpierw rozbierz ją i zobacz, a potem myśl co kupić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cupra666 Opublikowano 17 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2009 VTG faktycznie cuś dłubało ale o skrzyni zapomnieli :wink: wolałbym szczerze powiedziawszy propozycje bardziej "na miejscu" nie przyprawiające o zawrót głowy - +-10tys niemile wiedziane w aucie niewiele ponad 2xdroższym :roll: Ten wkład to z jakich roczników pasuje? Czy przez wkład mam rozumieć że cała skrzynia z STi RA nie pasuje plug&play tylko trzeba ją wybebeszać? I czy na pewno opisane objawy wskazują na poszukiwania nowej skrzynki czy też jest szansa na reanimację obecnej, która jak pisałem wcześniej zgrzytała już i przy normalnej jeździe a dodam że nie należę do katów i nawet gdy jeżdżę szybko to obchodzę się uważnie ze sprzętem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 17 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2009 Ponoć traktowanie przez kierowcę to największe wyzwanie. :razz: Z tego co czytałem to seryjna skrzynia potrafi paść nawet przy normalnej jeździe, gdy ma sie trochę więcej NM. W dodatku "wiekowość' jej nie sprzyja. cupra666, możesz reanimować ale skoro masz więcej koni to jaki jest tego sens skoro pewnie znowu padnie? Upgrade musi być Co do przypasowania to są na forum specjaliści którzy z pewnością Ci wszystko dobiorą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 17 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2009 I czy na pewno opisane objawy wskazują na poszukiwania nowej skrzynki czy też jest szansa na reanimację obecnej, która jak pisałem wcześniej zgrzytała już i przy normalnej jeździe a dodam że nie należę do katów i nawet gdy jeżdżę szybko to obchodzę się uważnie ze sprzętem. Nie mamy na forum Kaszpirowskiego ani żadnej wróżki :razz: Bez otworzenia chyba nikt nie stwierdzi czy jest to do naprawy czy też nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
the.wolf Opublikowano 17 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2009 naprawic wszystko sie da. najlepiej rozebrac i ocenic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cupra666 Opublikowano 17 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2009 tak tak srebrny kombiwar po koledze Charlot z Chorzowa. Przejeździł już przeszło 10tys km ze mną i ma się wspaniale a skrzynia złowrogo zgrzytając przepowiadała swój koniec więc nie jest to dla mnie zaskoczenie. Oczywiście gdy rozbiorę będę się radził "na poważnie" - póki co jak pisałem szybkie rozważania "na gorąco" więc Kaszpirowski nie potrzebny :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 17 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2009 Hogi napisał/a: Ponoć traktowanie przez kierowcę to największe wyzwanie. :razz: Z tego co czytałem to seryjna skrzynia potrafi paść nawet przy normalnej jeździe, gdy ma sie trochę więcej NM. W dodatku "wiekowość' jej nie sprzyja. Ja miałem ok. 340 Nm i przy 170 tyś. km. przejeździłem jeszcze 20 tyś. i jakoś nic się nie działo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaś Opublikowano 17 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2009 z WRXa od 2004 wstawiają skrzynie do GTków, niby taka sama a jednak lepsza. Prawda to? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cupra666 Opublikowano 18 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 Z tego co czytałem to seryjna skrzynia potrafi paść nawet przy normalnej jeździe, gdy ma sie trochę więcej NM. W dodatku "wiekowość' jej nie sprzyja. Ja miałem ok. 340 Nm i przy 170 tyś. km. przejeździłem jeszcze 20 tyś. i jakoś nic się nie działo. U mnie 310Nm , olej zmieniony chwilę po kupnie na zalecany fabrycznie, przejechane ~10tys km może więcej tyle że już wcześniej zgrzytała więc starałem się ją oszczędzać. Fakt że dziś tuż przed wyzionięciem skrzyni ducha było ostrzej z wbijaniem 1go biegu ostro włącznie ale to już inna sprawa. [ Dodano: Sro Lut 18, 2009 1:21 am ] Po lekkim ochłonięciu :wink: tak sobie myślę że może to nie skrzynia a sprzęgło. Myśl stąd że podczas dzisiejszego feralnego upalania ale i przy poprzednim również parę razy zdarzało się upalić sprzęgło (strzały ze sprzęgła coby m.in. auto na boczek rzucić i utrzymac w poślizgu). Może w końcu nie wytrzymało? No i gdy biegi się skończyły nie było żadnego zgrzytu czy niepokojącego objawu, "jedynie" biegi nie chciały się wbijać. Jak samochód wystygł (po 30min w -3st z pewnością tak było) nadal żaden bieg nie wchodził. No ale też na sucho w sumie biegi też nie dały się wbić więc może to nie wina sprzęgła... :roll: Pozostaje zatem iść spać i czem prędzej rozebrać skrzynię i będę się radził bo zaraz mi tu znów z Kaszpirowskim wyjedziecie Dzięki! zdrów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miszkolc Opublikowano 18 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 Witka ja 2 tyg temu rozwalilem swoja skrzynie poszedl mi wałek sprzeglowy i zmielilem calkiem zebatke 2-go biegu, zobacz najpierw Ci poszlo zanim kupisz druga na oko żyd w szpitalu umarł :razz: ps. tez mu dobrze strzelilem ze sprzegla na 2-ce ehhhh ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STACHU Opublikowano 18 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 z WRXa od 2004 wstawiają skrzynie do GTków, niby taka sama a jednak lepsza.Prawda to? Ano prawda;) Zrobiłem taką operację pod koniec zeszłego roku, i póki co jestem bardzo zadowolony. Trafiłem skrzynkę z dyfrem z bardzo niewielkim przebiegiem, właśnie z WRX04 z racji tego, że jest nieco mocniejsza od wcześniejszych. Do GT-ka wchodzi P&P, włącznie z półosiami, przegubami itd ( choć dla świętego spokoju również dałem nowe, z racji tego, że hamownia wypluła mi prawie 370 Nm). Póki co śmiga aż miło, chociaż mam w zwyczaju raczej delikatne traktowanie skrzyni i sprzęgła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się