Skocz do zawartości

Szanowna Dyrekcjo - Reflektory ksenonowe a gwarancja


pepsiman

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :wink:

W pierwszych słowach mojego postu chciałbym się przywitać bom po pierwsze nowy a po drugie mój pierwszy post na tym forum:wink:

Zakupiłem samochód w serwisie w Białymstoku (Legacy 2008 diesel, 3 tys km przebiegu, gwarancja - samochód testowy). W samochodzie zostały przerobione reflektory na ksenonowe (przeróbka dokonana przez serwis - żeby nie było wątpliwości samochód został w nie wyposażony przez dealera i sprzedawany jako wyposażony w ksenony w ogłoszeniu na stronie Subaru).

Przyszedł czas pierwszego przeglądu, jako ze mieszkam w Szczecinie skorzystałem ze szczecińskiego serwisu :smile: . No i tu zaczynają się schody - szczeciński serwis zapytał mnie skąd mam ksenony, Ja: z Białegostoku. Serwis: Czy SIP o tym wie? Ja: A niby skąd ja mam to wiedzieć? Serwis: Czy wie Pan ze przeróbka która ma Pan w samochodzie powoduje utratę gwarancji na "elektrykę" w samochodzie? :sad: :sad: Telefon do Białegostoku, powiedziano mi że nie straciłem gwarancji na elektrykę a jedynie na reflektory (rękojmia 2 lata zgodnie z polskim prawem), że są odpowiedzialni za wszelkie szkody powstałe w wyniku ingerencji w instalacje elektryczną. Zostałem także poinformowany, że przeróbkę która została wykonana w moim samochodzie porównać można do montażu autoalarmu, czujnika cofania i radia i innych tego typu rzeczy - nie tracimy gwarancji pod warunkiem ze montujemy ustrojstwo w serwisie.

A teraz pytania:

- kto ma racje Szczecin czy Białystok (prawie jak zimna wojna wschód - zachód)? :wink:

- jak daleko sięga gwarancja serwisu z Białegostoku? czy są odpowiedzialni za cala elektrykę czy tylko za reflektory?

- jeśli za całość elektryki to gwarancja przez 2 lata (rękojmia) czy 3 lata?

Pozdrawiam

 

Jeśli post w złym miejscu proszę o przekierowanie we właściwe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

pepsiman, a zdawało mi się, że wytłumaczyłem to dość dokładnie....

Jeszcze raz: przeróbka polega na wstawieniu żarówki ksenonowej o tym samym napięciu więc instalacja nie ma jak ucierpieć (niemniej gdyby tak się stało - oczywiście jesteśmy do Pańskiej dyspozycji i proszę to traktować jako oficjalne stanowisko), dalej - poinformowałem Pana, że PEŁNĄ odpowiedzialność za stan Pańskich reflektorów przyjmuję na swoją firmę. Rękojmia swoją drogą a ja dołożyłem jeszcze rok (czyli zgodnie z terminem gwarancji na całej auto), serwis w Szczecinie zadał mi już pytanie o sposób podejścia do tematu i wyjaśniłem go w 100%.

Panie Szymonie - a może, skoro budzi to Pańskie wątpliwości - przywrócimy samochód do stanu poprzedniego a różnicę w cenie zwrócę Panu gotówką? Przyznam, że nieco nieswojo się czuję gdy jestem konfrontowany na forum publicznym i równie publicznie podważa się moją opinię...Wydaje mi się, że nie dałem Panu powodów do takiego stawiania sprawy...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Azrael, temat wyjaśniany był z Dyrekcją i ustalenia są takie jak powyżej. Urządzenie jest homologowane a Subaru Legacy jest również homologowane jako samochód dostosowany do reflektorów ksenonowych, ergo, poza wyłączeniem z gwarancji fabrycznej reflektorów, wszystko jest OK.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A samopoziomowanie i układ oczyszczający reflektory też jest dołozone?I Czy czasem lampa nie jest homologowana z danym źródłem światła? Nie chce mi się szukać, ale pamiętam posta Dyrekcji o dokładnie przeciwnej opinii z czasów gdy Subaru nie miały fabrycznych xenonów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A samopoziomowanie i układ oczyszczający reflektory też jest dołozone?I

Według dyrektywy (którą Dyrekcja ma jeszcze potwierdzić w oryginale, gdyż ja dysponuję tylko wyciągiem z polskiego wydania) od 2008 roku nie są wymagane o ile istnieje możliwość regulowania strumienia światła w sposób manualny z kabiny pasażerskiej. Dodam tylko, że samochód był pod tym względem konfrontowany z Policją oraz Okręgową Stacją Kontroli Pojazdów, nie muszę dodawać, że przeszedł ten test pozytywnie?

Swoją drogą pytania akurat od Ciebie o homologację traktuję jako żart ;)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A samopoziomowanie i układ oczyszczający reflektory też jest dołozone?I

Według dyrektywy (którą Dyrekcja ma jeszcze potwierdzić w oryginale, gdyż ja dysponuję tylko wyciągiem z polskiego wydania) od 2008 roku nie są wymagane o ile istnieje możliwość regulowania strumienia światła w sposób manualny z kabiny pasażerskiej. Dodam tylko, że samochód był pod tym względem konfrontowany z Policją oraz Okręgową Stacją Kontroli Pojazdów, nie muszę dodawać, że przeszedł ten test pozytywnie?

Swoją drogą pytania akurat od Ciebie o homologację traktuję jako żart ;)

Pozdrawiam

 

Subaryta to co piszesz jest co najmniej zaskakujące... czy to oznacza, że ja w swojej "babci" też legalnie mógłbym założyć w miejsce H4 , D2R? Regulację wysokości mam z wnętrza kabiny... Zastanawia mnie tylko zapis że od 2008.... Rozumiem, że regulacje prawne obowiązuja od tego roku a nie dotyczą aut z tego roku?

PZDR!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak pozostali (Azrael i Hiszpan25), ale ja osobiście wolałbym odpowiedź od importera. Według mnie można podważyć wszystko co ktoś inny powie lub napisze więc oficjalne stanowisko SIP jest jedynym słusznym.

Panie Jacku, wie Pan pewnie z własnego doświadczenia, że świat jest pełen ludzi którzy czasem konfabulują i niekoniecznie mówią wszystko co klient powinien usłyszeć. Nie widzę nic złego w szukaniu potwierdzenia tego co Pan powiedział - szczególnie na oficjalnym forum Subaru. Skoro jest to prawda nie ma się Pan czego obawiać - może poza natłokiem klientów chcących zmieniać u Pan reflektory :wink: . Jako że jestem poza Polską nie dostałem jeszcze wiadomości z serwisu w Szczecinie. Troszkę spędza mi to sen z powiek, stąd pytanie na forum.

Cieszy mnie bardzo Pańska deklaracja złożona na forum jak i poza nim (w momencie zakupu) dotycząca gwarancji. Poza tym serwis Grafix Białystok do tej pory traktował mnie jako klienta profesjonalnie i nie mam powodu żeby wyciągać pochopne wioski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Azrael, dzięki za posty pochodzące ze średniowiecza ale nie sadzisz że sytuacja mogłaś się zmienić??? Nie znam cię i nigdy nie miałem z tobą (nie wiem czy tytułować Pan czy Pani :twisted: )nic wspólnego, ale wydaje mi się żeś Advocatus Diaboli i szukasz dziury w całym. Tak jak mówiłem wcześniej, interesuje mnie oficjalne stanowisko a nie domniemania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Azrael, od roku 2005 a tym bardziej 2003 nieco czasu minęło a samochody wówczas nie miały ksenonów nawet za dopłatą (ergo nie było homologacji na dany model przewidującej ten system oświetlenia ksenonowego).

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subaryta, OK, czyli jeżeli dany model był sprzedawany w Europie z xenonami, ergo uzyskał homologację europejską w wersjiz xenonami to automatycznie dokładane xenony spełniają przepisy krajowe i europejskie i nic do tego ASO, importerowi, policji czy stacji diagnostycznej, a brak obecności samopoziomowania i spryskiwaczy nie ma nic do tego? Czy dostanę to na piśmie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Azrael, upraszczasz. Czym innym jest gwarancja importera (tu jej nie ma i cała odpowiedzialność spoczywa na mojej firmie) a czym innym dopuszczenie do ruchu. Zgodnie z Dziennikiem Urzędowym Unii Europejskiej z dnia 30.05.2007, punktem 6.2.9 światła takie mogą być stosowane o ile wartość obiektywnego strumienia światła nie przekracza 2000lumenów (tu po badaniu wyszło 1800 choć producent obiecywał pełne 2000...) a korektor wysokości strumienia jest obsługiwany z miejsca kierowcy (punkt 6.2.6.2.2). Oczywiście urządzenie musi posiadać własną homologację dopuszczającą do obrotu na terenie RP (a taką posiada). I nic tu nie ma moje pismo czy stanowisko. Importer ogranicza gwarancję na modyfikowany element (tu sporu nie ma) a reszta jest zgodna z prawem Unii Europejskiej.

Mnie też, zwłaszcza, że Dział Techniczny kiedyś się wypowiadał, że zmiana głośników powoduje utratę gwarancji

Pytanie kto wymienia głośniki. Jeżeli sygnuje to ASO - nie ma problemu.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja też poproszę o odpowiedz na piśmie (na forum oczywiście), najlepiej z jakąś opdkładką w sensie ustawy, rozporządzenia itp... Sam chętnie wymieniłbym w Tribece 2008 zwykłe lampki na ksenonki (wersja USA) i ciekawy jestem czy to w 100% legalne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subaryta, żartujesz, prawda ?

To po co producenci samochodów tak dobrze potrafiący liczyć wyposażają fabryczne układy "ksenonowe" w układy myjący i automatycznie poziomujący?

Nie znają tej dyrektywy ?

Jeżeli samochód jest homologowany z kilkoma, kilkunastoma silnikami to też można tak dowolnie je zmieniać, nie modyfikując hamulców, skrzyń biegów, układów wydechowych i zawieszenia? Tego się nie da bo auto będzie się ciągle psuło i nie jeździło.

Ale co tam "ksenony". To tylko innych uczestników ruchu będziemy oślepiać i stwarzać zagrożenie ruchu. My będziemy widzieć lepiej. I to nam pasuje.

Napiszę to po raz kolejny : Mam dość "druciarskich" ksenonów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Azrael, upraszczasz. Czym innym jest gwarancja importera (tu jej nie ma i cała odpowiedzialność spoczywa na mojej firmie) a czym innym dopuszczenie do ruchu. Zgodnie z Dziennikiem Urzędowym Unii Europejskiej z dnia 30.05.2007, punktem 6.2.9 światła takie mogą być stosowane o ile wartość obiektywnego strumienia światła nie przekracza 2000lumenów (tu po badaniu wyszło 1800 choć producent obiecywał pełne 2000...) a korektor wysokości strumienia jest obsługiwany z miejsca kierowcy (punkt 6.2.6.2.2). Oczywiście urządzenie musi posiadać własną homologację dopuszczającą do obrotu na terenie RP (a taką posiada). I nic tu nie ma moje pismo czy stanowisko. Importer ogranicza gwarancję na modyfikowany element (tu sporu nie ma) a reszta jest zgodna z prawem Unii Europejskiej.

 

Ok, ale wg mnie taki reflektor stracil homologacje, poniewaz nie jest uzyte zrodlo swiatla z ktorym byl homologowany, czyli w reflektorze moze byc jedynie zarowka o oznaczeniu wybitym na jego szkle, jezeli jest inna reflektor traci homologacje i policja/diagnosta ma prawo zabrac dowod. Chyba ze co sie rzadko zdarza, reflektor ma homologacje na rozne zrodla swiatla i wtedy jest to legalne. Jak to wyglada z Outbackiem 2008 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...