Skocz do zawartości

Subaru Impreza WRX US i EU (cd)


rafau

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Tak mnie cos zaczelo zastanawiac, z roznic pomiedzy Bug Eye wersja EU i US mozemy wymienic miedzy innymi ( z tego co znalazlem po forach)

 

* mniejsza moc wersji amerykanskiej - czy to jest prawda? Jak moc moze byc mniejsza skor sa to to te same silniki...moze ktos to wyjasnic

 

* roznice w zawieszeniu - czy jest to tak naprawde odczuwalne czyt. czy wersja amerykanske jest baaaaaaardzo miekka czy jest to roznica ledo odczuwalna?

 

* czesci eksploatacyjne - czy sa duze problemy w Polsce dorwac czesci do weresji amerykacnkiej? Czy roznice w ich cenach sa duze?

 

Pozdrawiam i z niecierpliwoscia czekam na madre odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

* mniejsza moc wersji amerykanskiej - czy to jest prawda?

 

Bzdura.

 

* roznice w zawieszeniu

 

Kolejna bzdura.

 

czesci eksploatacyjne - czy sa duze problemy w Polsce dorwac czesci do weresji amerykacnkiej? Czy roznice w ich cenach sa duze?

 

To są, pomimo kilku różnic, tak naprawdę te same auta.

 

Tutaj znajdziesz wszystkie różnice :arrow: http://www.4impreza.pl/roznice-us-ue.php

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej_K, czasem! rzadko, ale czasem trafi się jakaś część, która w euroejskiej sieci dealerskiej jest bardzo droga. Poza tym są jakieś idiotyczne róznice, np. nie wiedzieć czemu w amerykańskiej wersji są inne czujniki położenia wałka rozrządu i w związku z tym inne wałki i głowice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej_K. byla to pierwsza strona ktora wyswietla sie w google w wynikach wyszukiwania i byla to tez pierwsza strona na ktorej czytalem o roznicach. Pozniej zaczalem sie w to wglebiac i wyladowalem na jakims forum gdzie byla podobna dyskusja o roznicach i z tego co tam wyczytalem sa roznice w zawieszeniu. Chcialem to potwierdzic i po to ten temat. Jesli piszesz ze nie ma takowych OK, ciesze sie bo ktos gdzies na innym firum sie pomylil.

Jesli chodzi o moc to tak jak Azrael napisal jesli silniki roznia sie czujnikiem halla, maja inne walki i czapki to musi stad wynikac jakas roznica, jedno rozwiazanie musi byc trwalsze od drugiego itp.

Nie siedze za bardzo w tematach Subaru, choc juz niedlugo bede posiadaczem i chcialbym sie dowiedziec o tym aucie jak najwiecej a zwlaszcza o roznicach pomiedzy US a EU bo teraz dosc duzo sie pojawia egzemplarzy zza oceanu i wybor jest jeszcze ciezszy....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogą też byc np. różnice modelowe np. różne cześci/funkcje się pojawiały w modelach amerykańskich w innych rocznikach modelowych.

 

Dla mnie mistrzowska jest procedura programowania pilota do drzwi w amerykanach, jakiś kompletny idiotyzm z zamykaniem i otwieraniem drzwi ileś razy i właczaniem i wyłaczaniem stacyjki.

 

 

 

W praktyce średnio utrzymanie powinno kosztowac tyle samo i podstawowe osiągi są zbliżone. Oczywiście modele US do 05 włacznie nie posiadają w ogóle takiego wyposażenia jak hamulce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z hamulcami to wlasnie jest lipa wszyscy na to narzekaaja.....z jednej strony mozna chyba przelozyc hamulce z wersji EU ale wydaje mi sie ze po co kupowac cos co juz na starcie mialbym modyfikowac i jeszcze za to dodatkowo placic. Zainteresowany jestem dwoma egzemplarzami, jedno to werjsa europejska drugie amerykanska:

:Subaru WRX US

 

Subaru WRX EU

 

Ceny dosc zblizone, przebiegi dosc rozne, zadalem pytanie w innym watku czy ktos cos wie o tych autach ale jeszcze nie dostalem odpowiedzi. Moze Ty Azrael bedziesz cos mi w stanie o nich powiedziec :oops

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://moto.allegro.pl/item485659112_su ... e_zam.html

 

wygląda naprawdę fajnie, ja mam US Speca z przebiegiem 93000 mil, zrobiłem duży przegląd i tylko leje paliwo . Nie dzieje się nic, klocki pasują od forestera choć fakt są przeciętne a wraz ze wzrostem temp. coraz słabsze, radio się nie nadaje trzeba wywalić , na benzynie vpower95 chodzi lepiej niż na 98 . Zawieszenie jest miększe ale bez przesady, jeśli to zadbany egzemplarz będziesz zadowolony, choć licznik przejechanych kilometrów w milach zawsze będzie drażnił...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj!

 

też jeżdżę WRX'em z 2002 roku USspec (przebieg 48tys mil). Jeśli zamierzasz go kupić, dowiedz się czy ma tylną lampę przeciwmgielną (jeśli nie ma to trzeba trochę pogrzebać przy elektryce- sam jeszcze tego nie zrobiłem). Hamulce, moim zdaniem, do miasta wystarczają, ale i tak je zmienię w przyszłym roku, bo jakieś rewelacyjne to one nie są. W USspecach trzeba też zwrócić uwagę na felgi (standardowo 16x6,5- nie wchodzą na większy europejski zacisk- ktoś na forum pisał, że dystans rozwiązuje sprawę, ale mogę się mylić). Ten EU spec, z jednego z linków, które podałeś, wygląda ciekawie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

* mniejsza moc wersji amerykanskiej - czy to jest prawda?

Bzdura (...)

moze nominalma moc i moment takie same, ale urban legend (poparta wrazeniami wieeeelu juzerow tych aut) glosi, ze USDM WRX ma inne krzywe mocy i momentu (innaczej zestrojone ECU - ekologia :mrgreen: ), i dlatego w serii wydaje sie bardziej "zamulony" w poprownaniu do EDM WRX'a...

 

* roznice w zawieszeniu

Kolejna bzdura (...)

sam bzdury pleciesz...

USDM WRX ma inne (bardziej miekkie) sprezyny, i to juz z kolei nie urban legend, a fakt - numer katalogowy USDM i EDMM sprezyn jest inny...

 

poza tym, czytamy co na ten temat (WRX USDM vs. EDM) mowi Szanowna Dyrekcja:

 

Różnic homologacyjnych nie będę wymieniał, dość często była juz o tym mowa.

Niektóre różnice techniczne (w nawiasie wersja US, jeżeli cytowane są konkretne dane)

Prędkość maksymalna 232 (228)

Tuning zawieszenia (bardziej miękkkie, dłuższy skok)

Opony 217R17 (205R16)

Felgi 17x7 (16x6,5)

Hamulec przedni 292 mm (290)

Tylny 288mm (262)

Grubośc tylnej tarczy 18mm (10)

Przełożenie przekładni kierowniczej 2,7 (3.0)

Pojemnośc oleju silnikowego 5.0l (4.7)

 

itd.itd. (...)

 

:arrow: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?p=158180#158180

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje wszystkim za rzeczowe odpowiedzi, z tego co widze wersja Europeejska jest troszke bardziej "doinwestowana", mam naprawde ciezki orzech do zgryzienia teraz....zastanawia mnie tylko czemu tak malo imprez z serii "bug eye" jest na sprzedaz...znalazlem zaledwie kilka sztuk. Bede musial szukac i uderze do tego kolesia od US Spec zapytac o szczegoly, BTW ten przebieg wydaje mi sie niebotycznie niski jak na 6 letnie autko....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rafau przebieg auta w USA zwykle można sprawdzić na stronie www.carfax.com. Jeśli był regularnie serwisowany to wyświetlą się o tym informacje. Ja swojego buga tak sprawdzałem. Płacisz za tą usługę jakoś 25 baksów i działa przez 24h chyba. Warto wydrukować sobie od razu te informacje, albo zapisać cała stronę www, bo później nie uzyskasz już dostepu do tych danych (chyba, że znowu zapłacisz albo wykupisz, za większą kwotę, dostęp na ileś dni umożliwiający sprawdzenie wielu numerów VIN)

 

pozdrawiam

 

Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzenie pojedynczego VIN to mniej niz $10

dostep na 30 dni to ok $25-30

przebieg bedzie podany

 

nie na carfaxie - właśnie sprawdzałem -

 

1 CARFAX Report for $29.99

10 CARFAX Reports for $34.99

Unlimited CARFAX Reports for $39.99

 

sprawdzałem też swoje auto na autocheck.com czy czymś takim, ale nie polecam (mniej informacji i niezbyt precyzyjne)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dalej mecze roznice pomiedzy wersja EU i US....rozeznalem sie troszke w temacie i mam kolejna sprawe ktora chcialbym z Wami potwierdzic...

Sprawa pod tytulem: liczniki

Wersja: Tear drop

rok 2004

wersja: WRX

 

Oto dwa zdjecia:

 

488538024_4

 

oraz wersja amerykanska:

 

C7065233_8.jpg

 

 

O co kaman z predkosciomierzem? Jaka zatem jest maksymalna predkosc WRX MY04 ? Cos wersji amerykanskiej brakuje licznika do ksiazkowego 232......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do tych linków na alledrogo, to Harvester dziś pisał na gg, że ten czarny walony z lewej tył- blacha prostowana/wymieniana i przód mocniej- ruszony osprzęt silnika, rama podobno nie tknięta.

a co do różnic, EU ma więcej paliwa patrząc na liczniki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czasem niski przebieg bierze się z tego że auto stoi długo u blacharza.... Jest jeszcze polska strona ERP.PL (eurpejski rejestr pojazdów) wystawiają certyfikat o pochodzeniu auta a przez telefon gość opowiada Ci całą historię samochodu. Carfaxa nie używałem ale z ERP'u wiele mogłem się dowiedzieć przed zakupem... (stany licznika w momencie opuszczania stanów, niemiec , przy wjeździe do Polski, ile kasy wypłacała firma ubezpieczeniowa i na co.....)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rafau sam mam licznik w milach i też jest tak wyskalowany do 140mph=220km/h. Zamykając licznik wskazówka wychodzi poza skalę, trochę to głupie... chyba nie przypuszczali w USA, że ktoś w ogóle jeździ z taką prędkością. Może wynika to z jakichś przepisów, nie wiem. Ktoś na forum zmieniał licznik z US na EU (chyba Śmiech'u)- wysłałem mu PW, ale bez odzewu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...