Skocz do zawartości

Reflektory Ksenonowe


TomBerry

Rekomendowane odpowiedzi

Moze byc ciezko bo nie wystepowaly w ofercie, ale mozesz zadzwonic tel. : 022 665 34 76 lub kom. 0 501 58 88 19 i zapytac czlowieka, który robi to zawodowo - koszt okolo 2000 PLN /kpl ale masz profesjonalnie zrobione lampy - samopoziomowanie mozesz dobraz z jakiegos innego modelu i probowac zalozyc - to taka mala pierdolka z ciegnem montowana w okolicy tylnej osi - ktora reaguje na ugiecia i wysyla sygnal do silniczkow regulacji.

Co do przerobek polegajacych na wsadzeniu samej zarowki z przetwornica do reflektora zwyklego - od wczoraj kosztuje to 500 PLN i utrate dowodu rejestracyjnego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dostaniesz calkowicie przerobiony reflektor - wypolerowane szklo i soczewka w srodku osadzona w nowym wnetrzu - profi robota

 

a taka "profi robota" ma homologację itd.? bo jak nie, to jak się ktoś bardzo przyczepi, też dowodzik skonfiskuje? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyglada jak fabryczny - wiec mniejsze niebezpieczenstwo - z tego co wiem to uzywane czesci sa homologowane - wiem ze kilka osob na forum robilo tam przerobke - sam widzialem Forysia na Plejadach z tak przerobionymi lampami.

 

Tak wyglada przerobiona lampa do Nissana Patrola z H4 na bi xenon

patrol1qv1.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra tez sie interesuje tym tematem bo slepa kura ze mnie i po ostatniej nagonce policji zaczolo mnie nurtowac kilka pytan...

1) na jakiej podstawie policja stwierdza niezgodnosc z homologacja i wystawia mandat ??? Ze co te auto ma xenony dajemy 500zl kasujemy dowód a pacjent niech sie martwi??? Ja bym odmowil przyjecia mandatu .....

 

2) Dobra ok np wykonuje taka przeróbke w klasyku i tak czy owak nigdy on nie byl homologowany z takimi lampami mimo profesjonalizmu wykonania

 

3) Czy zaklady daja homologacje certyfikat i czy on jest tyle samo wart co np atest na ciemne szyby z przodu :PPP

 

4) Na jakiej podstawie diagnosta odda nam dowod sprawdza homologacje auta u producenta?? Bo cos mi sie zdaje że na zasadzie dasz 300zl masz homologacje nie to nie masz bo sami nie maja pojecia w jakich autach to bylo montowane ....

 

5) ostatnia kwestia samopoziomowanie....niby konieczne ale np cytrynka C5 go nie posiada i kilka innych pojazdów z samopoziomujacym sie nadwoziem, czyli co forester z pneumatycznymi amorami nie musi miec samopoziomowania samych lamp??

 

Jak zwykle przepis mądry ale prawo i ludzie niedopasowani do ich zrealizowania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od wczoraj kosztuje to 500 PLN i utrate dowodu rejestracyjnego

Nareszcie !!! Niektórzy przeginali pałę równo.

Wyglada jak fabryczny - wiec mniejsze niebezpieczenstwo - z tego co wiem to uzywane czesci sa homologowane

Na kloszu jest typ(numer?) homologacji, inna jest dla "zwykłych" żarówek, inna dla "ksenonów".

Może i robota profesjonalna, ale skutek będzie taki sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyglada jak fabryczny - wiec mniejsze niebezpieczenstwo - z tego co wiem to uzywane czesci sa homologowane - wiem ze kilka osob na forum robilo tam przerobke - sam widzialem Forysia na Plejadach z tak przerobionymi lampami.

 

Tak wyglada przerobiona lampa do Nissana Patrola z H4 na bi xenon

Obrazek

Moze i profi, ale pierwszy "bardziej doglebny" kontakt z policja lub z diagnosta i tracisz dowod.

tak czy siak, nikt ci homologacji na takie lampy nie wystawi, wystarczy sprawdzic do jakeigo rodzaju zarowek sa przystosowane, co jest wybite na szkle i jakie sa w srodku ..

 

[ Dodano: Pon Paź 20, 2008 7:23 pm ]

dobra tez sie interesuje tym tematem bo slepa kura ze mnie i po ostatniej nagonce policji zaczolo mnie nurtowac kilka pytan...

1) na jakiej podstawie policja stwierdza niezgodnosc z homologacja i wystawia mandat ??? Ze co te auto ma xenony dajemy 500zl kasujemy dowód a pacjent niech sie martwi??? Ja bym odmowil przyjecia mandatu .....

Po tym co masz wybite na szkle reflektora i jaka masz faktycznie zarowke w srodku.

2) Dobra ok np wykonuje taka przeróbke w klasyku i tak czy owak nigdy on nie byl homologowany z takimi lampami mimo profesjonalizmu wykonania

 

3) Czy zaklady daja homologacje certyfikat i czy on jest tyle samo wart co np atest na ciemne szyby z przodu :PPP

Moga dac na zarniki :mrgreen: , co nie zmienia stanu rzeczy ze jest to dalej nielegalne.

 

4) Na jakiej podstawie diagnosta odda nam dowod sprawdza homologacje auta u producenta?? Bo cos mi sie zdaje że na zasadzie dasz 300zl masz homologacje nie to nie masz bo sami nie maja pojecia w jakich autach to bylo montowane ....

Nie ma tak latwo, .. chyba ze dorwiesz refletor przystosowany do zarnikow, np z innej wersji danego modelu, wtedy AFAIK nie ma prawa sie przyczepic.

 

5) ostatnia kwestia samopoziomowanie....niby konieczne ale np cytrynka C5 go nie posiada i kilka innych pojazdów z samopoziomujacym sie nadwoziem, czyli co forester z pneumatycznymi amorami nie musi miec samopoziomowania samych lamp??

Samopoziomowanie jak i spryski to AFAIK sa potrzebne aby auto jako takie (czyli nowe) otrzymalo homologacje / dopuszczenie do ruchu, w ogolnych przepisach nie ma o tym slowa, poza wspomniana homologacja

Jak zwykle przepis mądry ale prawo i ludzie niedopasowani do ich zrealizowania...

Ja bym powiedzial odwrotnie, ze to ludzie sa madrzy i przepis nadinterpretuja i naciagaja ludzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdzie nie napisalem ze polecony przeez mnei zaklad wyda homologacje - bo tak zrobic nie moze - ze wzgledu na brak uprawnien - ale:

- wykonana przerobka w technologi soczewkowej charakteryzuje sie tym, ze wyraznie widac granice swiatal i cienia - i jak podjedziesz na stacje diagnostyczna to na aparacie do swiatel bez problemu przejdzie badanie.

- zestawy skladajace sie z przetwornic i wkladow do swiatel - sa wykonane najczesciej byle jak i czesto brakuje w nich widocznej granicy swiatla i cienia przerz co oslepiaja innych uzytkownikow drogi, poza tym w duzej mierze swieca kiepskawo

- z tego co zauwacylem - policja kiedy zobaczy autko - najczesciej starsze - jadace na ostrych swiatlach - beirze je na kontrole - prosi o otwarcvie maski i patrzy co jest przy reflektorze - jak zobaczy jakies nieoryginalne bajery typu przetwornice - to zabiera dowod i wystawia mandat

- poza tym zawsze w uzasadnionych przypadkach moga zatrzymac dowod i skierowac na badanie - wtedy musimy je wykonac zeby dowod odzyskac -

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie samopoziomowanie nie jest obowiazkiem!!!Nie ma wzmianki w przepisach, co w przypadku np forestera znacznie obnirza koszta przeróbki, wystarczy dorwac orginalne lampy.

 

Zreszta moze ktoś sprawdzi u siebie czy forek z samopoziomujacym zawieszeniem ma poziomowanie lamp???Bardzo w to watpie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moj Forek ma samopoziomowanie i ma takze pokretlo do regulacji wysokosci wiazki swiatla - sasiada Forek ma poziomowanie i tez ma pokretlo regulacji wysokosci, drugiego sasiada forek jest US spec i nie ma

- Ps - tak wiem zarazili sie wszyscy - jedna ulica i subaru kolo subaru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy orginalnej instalacji xenonowej masz ręczna orginalna regulacje??? Chyba 1 auto w ktorym to isnieje z tych ktore znam...moze dlatego ze nowszymi z xenami latalem nie wiem jak starsze instalacje....

 

Czekam dalej na jakies info po jesien idzie a ja bede w noktowizorach jezdzil:)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdzie nie napisalem ze polecony przeez mnei zaklad wyda homologacje - bo tak zrobic nie moze - ze wzgledu na brak uprawnien - ale:

- wykonana przerobka w technologi soczewkowej charakteryzuje sie tym, ze wyraznie widac granice swiatal i cienia - i jak podjedziesz na stacje diagnostyczna to na aparacie do swiatel bez problemu przejdzie badanie.

- zestawy skladajace sie z przetwornic i wkladow do swiatel - sa wykonane najczesciej byle jak i czesto brakuje w nich widocznej granicy swiatla i cienia przerz co oslepiaja innych uzytkownikow drogi, poza tym w duzej mierze swieca kiepskawo

- z tego co zauwacylem - policja kiedy zobaczy autko - najczesciej starsze - jadace na ostrych swiatlach - beirze je na kontrole - prosi o otwarcvie maski i patrzy co jest przy reflektorze - jak zobaczy jakies nieoryginalne bajery typu przetwornice - to zabiera dowod i wystawia mandat

- poza tym zawsze w uzasadnionych przypadkach moga zatrzymac dowod i skierowac na badanie - wtedy musimy je wykonac zeby dowod odzyskac -

Wszystko ok, ale dalej jest to nielegalne i latwe do sprawdzenia :neutral:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cypis nie zrozumieliśmy się - ja mówiłem, że poziomowanie mam do zwykłych świateł mimo poziomowania zawiasu tylnego.

 

BTW - autopoziomowanie - autopoziomowaniu nierówne. Mam porównanie w clio a w superbie - niby xenon + samopoziomowanie - ale w superbie jest dynamiczne, a w clio mocno ospale reaguje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moj Forek ma samopoziomowanie i ma takze pokretlo do regulacji wysokosci wiazki swiatla - sasiada Forek ma poziomowanie i tez ma pokretlo regulacji wysokosci, drugiego sasiada forek jest US spec i nie ma

ze jak ? Maja oryginalnie xenony i maja pokretla ?

- Ps - tak wiem zarazili sie wszyscy - jedna ulica i subaru kolo subaru

 

Ja mam podobnie: obok nowa Impreza, za mna w garazu starszy Forek a miejsce dalej nowy :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...