Jump to content

Reflektory Ksenonowe


TomBerry
 Share

Recommended Posts

Moze byc ciezko bo nie wystepowaly w ofercie, ale mozesz zadzwonic tel. : 022 665 34 76 lub kom. 0 501 58 88 19 i zapytac czlowieka, który robi to zawodowo - koszt okolo 2000 PLN /kpl ale masz profesjonalnie zrobione lampy - samopoziomowanie mozesz dobraz z jakiegos innego modelu i probowac zalozyc - to taka mala pierdolka z ciegnem montowana w okolicy tylnej osi - ktora reaguje na ugiecia i wysyla sygnal do silniczkow regulacji.

Co do przerobek polegajacych na wsadzeniu samej zarowki z przetwornica do reflektora zwyklego - od wczoraj kosztuje to 500 PLN i utrate dowodu rejestracyjnego

Link to comment
Share on other sites

dostaniesz calkowicie przerobiony reflektor - wypolerowane szklo i soczewka w srodku osadzona w nowym wnetrzu - profi robota

 

a taka "profi robota" ma homologację itd.? bo jak nie, to jak się ktoś bardzo przyczepi, też dowodzik skonfiskuje? :roll:

Link to comment
Share on other sites

Wyglada jak fabryczny - wiec mniejsze niebezpieczenstwo - z tego co wiem to uzywane czesci sa homologowane - wiem ze kilka osob na forum robilo tam przerobke - sam widzialem Forysia na Plejadach z tak przerobionymi lampami.

 

Tak wyglada przerobiona lampa do Nissana Patrola z H4 na bi xenon

patrol1qv1.th.jpg

Link to comment
Share on other sites

dobra tez sie interesuje tym tematem bo slepa kura ze mnie i po ostatniej nagonce policji zaczolo mnie nurtowac kilka pytan...

1) na jakiej podstawie policja stwierdza niezgodnosc z homologacja i wystawia mandat ??? Ze co te auto ma xenony dajemy 500zl kasujemy dowód a pacjent niech sie martwi??? Ja bym odmowil przyjecia mandatu .....

 

2) Dobra ok np wykonuje taka przeróbke w klasyku i tak czy owak nigdy on nie byl homologowany z takimi lampami mimo profesjonalizmu wykonania

 

3) Czy zaklady daja homologacje certyfikat i czy on jest tyle samo wart co np atest na ciemne szyby z przodu :PPP

 

4) Na jakiej podstawie diagnosta odda nam dowod sprawdza homologacje auta u producenta?? Bo cos mi sie zdaje że na zasadzie dasz 300zl masz homologacje nie to nie masz bo sami nie maja pojecia w jakich autach to bylo montowane ....

 

5) ostatnia kwestia samopoziomowanie....niby konieczne ale np cytrynka C5 go nie posiada i kilka innych pojazdów z samopoziomujacym sie nadwoziem, czyli co forester z pneumatycznymi amorami nie musi miec samopoziomowania samych lamp??

 

Jak zwykle przepis mądry ale prawo i ludzie niedopasowani do ich zrealizowania...

Link to comment
Share on other sites

od wczoraj kosztuje to 500 PLN i utrate dowodu rejestracyjnego

Nareszcie !!! Niektórzy przeginali pałę równo.

Wyglada jak fabryczny - wiec mniejsze niebezpieczenstwo - z tego co wiem to uzywane czesci sa homologowane

Na kloszu jest typ(numer?) homologacji, inna jest dla "zwykłych" żarówek, inna dla "ksenonów".

Może i robota profesjonalna, ale skutek będzie taki sam.

Link to comment
Share on other sites

Wyglada jak fabryczny - wiec mniejsze niebezpieczenstwo - z tego co wiem to uzywane czesci sa homologowane - wiem ze kilka osob na forum robilo tam przerobke - sam widzialem Forysia na Plejadach z tak przerobionymi lampami.

 

Tak wyglada przerobiona lampa do Nissana Patrola z H4 na bi xenon

Obrazek

Moze i profi, ale pierwszy "bardziej doglebny" kontakt z policja lub z diagnosta i tracisz dowod.

tak czy siak, nikt ci homologacji na takie lampy nie wystawi, wystarczy sprawdzic do jakeigo rodzaju zarowek sa przystosowane, co jest wybite na szkle i jakie sa w srodku ..

 

[ Dodano: Pon Paź 20, 2008 7:23 pm ]

dobra tez sie interesuje tym tematem bo slepa kura ze mnie i po ostatniej nagonce policji zaczolo mnie nurtowac kilka pytan...

1) na jakiej podstawie policja stwierdza niezgodnosc z homologacja i wystawia mandat ??? Ze co te auto ma xenony dajemy 500zl kasujemy dowód a pacjent niech sie martwi??? Ja bym odmowil przyjecia mandatu .....

Po tym co masz wybite na szkle reflektora i jaka masz faktycznie zarowke w srodku.

2) Dobra ok np wykonuje taka przeróbke w klasyku i tak czy owak nigdy on nie byl homologowany z takimi lampami mimo profesjonalizmu wykonania

 

3) Czy zaklady daja homologacje certyfikat i czy on jest tyle samo wart co np atest na ciemne szyby z przodu :PPP

Moga dac na zarniki :mrgreen: , co nie zmienia stanu rzeczy ze jest to dalej nielegalne.

 

4) Na jakiej podstawie diagnosta odda nam dowod sprawdza homologacje auta u producenta?? Bo cos mi sie zdaje że na zasadzie dasz 300zl masz homologacje nie to nie masz bo sami nie maja pojecia w jakich autach to bylo montowane ....

Nie ma tak latwo, .. chyba ze dorwiesz refletor przystosowany do zarnikow, np z innej wersji danego modelu, wtedy AFAIK nie ma prawa sie przyczepic.

 

5) ostatnia kwestia samopoziomowanie....niby konieczne ale np cytrynka C5 go nie posiada i kilka innych pojazdów z samopoziomujacym sie nadwoziem, czyli co forester z pneumatycznymi amorami nie musi miec samopoziomowania samych lamp??

Samopoziomowanie jak i spryski to AFAIK sa potrzebne aby auto jako takie (czyli nowe) otrzymalo homologacje / dopuszczenie do ruchu, w ogolnych przepisach nie ma o tym slowa, poza wspomniana homologacja

Jak zwykle przepis mądry ale prawo i ludzie niedopasowani do ich zrealizowania...

Ja bym powiedzial odwrotnie, ze to ludzie sa madrzy i przepis nadinterpretuja i naciagaja ludzi.

Link to comment
Share on other sites

Nigdzie nie napisalem ze polecony przeez mnei zaklad wyda homologacje - bo tak zrobic nie moze - ze wzgledu na brak uprawnien - ale:

- wykonana przerobka w technologi soczewkowej charakteryzuje sie tym, ze wyraznie widac granice swiatal i cienia - i jak podjedziesz na stacje diagnostyczna to na aparacie do swiatel bez problemu przejdzie badanie.

- zestawy skladajace sie z przetwornic i wkladow do swiatel - sa wykonane najczesciej byle jak i czesto brakuje w nich widocznej granicy swiatla i cienia przerz co oslepiaja innych uzytkownikow drogi, poza tym w duzej mierze swieca kiepskawo

- z tego co zauwacylem - policja kiedy zobaczy autko - najczesciej starsze - jadace na ostrych swiatlach - beirze je na kontrole - prosi o otwarcvie maski i patrzy co jest przy reflektorze - jak zobaczy jakies nieoryginalne bajery typu przetwornice - to zabiera dowod i wystawia mandat

- poza tym zawsze w uzasadnionych przypadkach moga zatrzymac dowod i skierowac na badanie - wtedy musimy je wykonac zeby dowod odzyskac -

Link to comment
Share on other sites

no wlasnie samopoziomowanie nie jest obowiazkiem!!!Nie ma wzmianki w przepisach, co w przypadku np forestera znacznie obnirza koszta przeróbki, wystarczy dorwac orginalne lampy.

 

Zreszta moze ktoś sprawdzi u siebie czy forek z samopoziomujacym zawieszeniem ma poziomowanie lamp???Bardzo w to watpie...

Link to comment
Share on other sites

moj Forek ma samopoziomowanie i ma takze pokretlo do regulacji wysokosci wiazki swiatla - sasiada Forek ma poziomowanie i tez ma pokretlo regulacji wysokosci, drugiego sasiada forek jest US spec i nie ma

- Ps - tak wiem zarazili sie wszyscy - jedna ulica i subaru kolo subaru

Link to comment
Share on other sites

przy orginalnej instalacji xenonowej masz ręczna orginalna regulacje??? Chyba 1 auto w ktorym to isnieje z tych ktore znam...moze dlatego ze nowszymi z xenami latalem nie wiem jak starsze instalacje....

 

Czekam dalej na jakies info po jesien idzie a ja bede w noktowizorach jezdzil:)))

Link to comment
Share on other sites

Nigdzie nie napisalem ze polecony przeez mnei zaklad wyda homologacje - bo tak zrobic nie moze - ze wzgledu na brak uprawnien - ale:

- wykonana przerobka w technologi soczewkowej charakteryzuje sie tym, ze wyraznie widac granice swiatal i cienia - i jak podjedziesz na stacje diagnostyczna to na aparacie do swiatel bez problemu przejdzie badanie.

- zestawy skladajace sie z przetwornic i wkladow do swiatel - sa wykonane najczesciej byle jak i czesto brakuje w nich widocznej granicy swiatla i cienia przerz co oslepiaja innych uzytkownikow drogi, poza tym w duzej mierze swieca kiepskawo

- z tego co zauwacylem - policja kiedy zobaczy autko - najczesciej starsze - jadace na ostrych swiatlach - beirze je na kontrole - prosi o otwarcvie maski i patrzy co jest przy reflektorze - jak zobaczy jakies nieoryginalne bajery typu przetwornice - to zabiera dowod i wystawia mandat

- poza tym zawsze w uzasadnionych przypadkach moga zatrzymac dowod i skierowac na badanie - wtedy musimy je wykonac zeby dowod odzyskac -

Wszystko ok, ale dalej jest to nielegalne i latwe do sprawdzenia :neutral:

Link to comment
Share on other sites

Cypis nie zrozumieliśmy się - ja mówiłem, że poziomowanie mam do zwykłych świateł mimo poziomowania zawiasu tylnego.

 

BTW - autopoziomowanie - autopoziomowaniu nierówne. Mam porównanie w clio a w superbie - niby xenon + samopoziomowanie - ale w superbie jest dynamiczne, a w clio mocno ospale reaguje

Link to comment
Share on other sites

moj Forek ma samopoziomowanie i ma takze pokretlo do regulacji wysokosci wiazki swiatla - sasiada Forek ma poziomowanie i tez ma pokretlo regulacji wysokosci, drugiego sasiada forek jest US spec i nie ma

ze jak ? Maja oryginalnie xenony i maja pokretla ?

- Ps - tak wiem zarazili sie wszyscy - jedna ulica i subaru kolo subaru

 

Ja mam podobnie: obok nowa Impreza, za mna w garazu starszy Forek a miejsce dalej nowy :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...