Korton Opublikowano 4 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2005 A nie jest tak że ręczny działa na bębny? Czy w sti nie ma bębnów z tyłu? Marcin są, ale to są tarczo bębny tak jak u Ciebie. Jak się rozgrzewają tarcze tylen od hamowania to rozgrzewa się też bęben od ręcznego. Jak na gorąco zaciągniesz ręczny to szczęki potrafią się przykleić. Niestety tak jest w większości autek i nie tylko z tarczo-bębnem. Hmm...pierwszy raz słysze o jakiś tarczo-bębnach, przeważnie hamulec ręczny działa na koła tylne (sa wyjątki w postaci oś przednia lub wszystkie koła) i nie jest ważnie co na tylnej osi się znajduje (tarcze/bębny). Tak nawiasem mówiąc to nie sądze by taki dedykowany beben do hamulca ręcznego mógl w czasie jazdy na asfalcie zablokować tylne koła, działa on po prostu na hamulce jakie są na tylnej osi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sub-fan Opublikowano 4 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2005 Hmm...pierwszy raz słysze o jakiś tarczo-bębnach, przeważnie hamulec ręczny działa na koła tylne (sa wyjątki w postaci oś przednia lub wszystkie koła) i nie jest ważnie co na tylnej osi się znajduje (tarcze/bębny). Tarczo bębny to taki dziwny twór, który jest tarczą hamulcową, natomiast wewnątrz tarczy (w miejscu osadzenia na piaście) jest bęben to hamulca ręcznego. W normalnym układzie tarcza jest po prostu tylko tarczą, a w Subaru w jej środku znajduje się bęben od hamulca pomocniczego. Jak nagrzewają się tarcze, automatycznie nagrzewa się bęben bo tworzy jedną całość. Tak nawiasem mówiąc to nie sądze by taki dedykowany beben do hamulca ręcznego mógl w czasie jazdy na asfalcie zablokować tylne koła, działa on po prostu na hamulce jakie są na tylnej osi. I tu niestety się mylisz, w Subaru hamulec ręczny jest niezależnym hamulce, nie związanym z hamulcem zasadnczym tylnej osi. Nawet jakbyś zdemontował hamulec tylny (zasadniczy), ręczny nadal będzie działał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korton Opublikowano 5 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2005 No i niezle, o takim wynalazku nie slyszalem. Tym lepiej ze w subaru Dzieki za wyjasnienia. Jak wyglada sytuacja jak bym chcial nadrzucic tyl hamulcem recznym? zadziala wtedy ten hamulec pomocniczy (beben w tarczy), czy normalny na tarcze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 5 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2005 Jak wyglada sytuacja jak bym chcial nadrzucic tyl hamulcem recznym? zadziala wtedy ten hamulec pomocniczy (beben w tarczy), czy normalny na tarcze? Ręczny działą na bębny, właśnie m.in. dlatego żeby był mocniejszy i przydatny w takich sytuacjach stosuje się tarczo-bębny jako że ręczny działający a tarcze zwykle jest słabiutki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się