Skocz do zawartości

Wtryski


AMI

Rekomendowane odpowiedzi

Dobry wieczor panstwu - mam szybkie pytanie...

 

Czy wtryski sa jakos oznaczane na swojej obudowie, tak zeby rozroznic je pod wzgledem przepustowosci?

Powiedzmy, ze mam zolte Subarowe 440cc ale mam tez komplet podobnego koloru wtryskow, Nismo takie faktycznie robilo, ktore podobno maja 550cc - jak sie upewnic, ze faktycznie tyle maja?

Tylko test przepustowosci?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kashmere - to by sie pewnie mniej wiecej pokrywalo z tym, co tutaj w okolicy mowia.

Przynajmiej do tych zakresow, ktore mnie interesuja :)

 

Przy wiekszych domieszkach bioetanolu pewnie sie ew. to moze zmienic - bo etanolu trzeba podawac troche wiecej dla zachowania wlasciwych proporcji tlenowo/paliwowych a takze, czy tez nawet przede wszystkim ze wzgledu na wartosc energetyczna.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kasmere - z tym ze zolte 816cc to sa wlasnie 550cc rozwiercone na 816cc.

wtryski z Subaru tak maja ze np niebieskie top feed 440cc rozwierca sie na 740cc - tez mam takie na sprzedaz i sprawdzilem je na wydajnosc przy 3 barach i wszystkie rowno po 740cc.

 

z side feed-ami jest tak samo z tym ze sa bardziej wydajne po rozwierceniu - ale obydwa rodzaje wtryskow j.w. sa z seryjnych Subarakow.

i wlasnie kolor ma duzo do rzeczy bo wiadomo jaka byla wyjsciowa wydajnosc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I mam dwie opcje - albo wieksze wtryski, albo wieksze cisnienie.
Tak dla informacji powiem, że podniesienie ciśnienia na listwie paliwowej o 1bar podnosi wydajność wtrysków o ok.30%. Ja mam u siebie 650cc (żółte top feed) i przy 415KM i 1,7bara spokojnie dają radę bez regulatora ciśnienia i jeszcze trzeba było zdjąć trochę paliwa na mapie bo przelewały więc myślę że bez regulatora ciś.paliwa (tzn. mam na myśli z seryjnym regulatorem :wink: ) do 450KM można dojść.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kruk - tak wiem - z reguly tutaj podnosza do jakichs 3.5bara.

Za to duzo sie nasluchalem o slabosciach seryjnego regulatora cisnienia w Subaru, ktory podobno kiepsko dziala czasem przy podniesionym cisnieniu paliwa i moze spowodowac niedostatki paliwa na wtryskach...

Dlatego tutaj w zasadzie przy wszystkich modyfikacjach z podnoszeniem cisnienia polecaja aftermarketowe Fuellab, SX1, Aeromotive itp.

 

EDIT - zjadlo sie mnie dwa slowa :) Przed sniadaniem jestem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za to duzo sie nasluchalem o slabosciach seryjnego regulatora cisnienia w Subaru, ktory podobno kiepsko dziala czasem przy podniesionym cisnieniu paliwa i moze spowodowac niedostatki paliwa na wtryskach...
Zgadza się - ja mam wpięty manometr i seryjny regulator trzyma mi prawidłowe ciśnienie ale i tak dla pewności i przyszłych modyfikacji zmieniam go właśnie na dobry aftermarket + do tego równoległe połączenie listew.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm... no dobra, udalo mi sie rozdlubac listwy, walka byla nierowna i krew sie polala, ale mam numery wybite na obudowie wtrysku.

Wygladaja na Unisia Jecs (logo UJ na jednym z bokow wtrysku) i maja symbol a46-00.

Na gorze z kolei maja numery z jednej strony 780 a z drugiej 0100.

Czy jest w stanie ktos okreslic, jakie to sa dokladnie wtryski?

 

Google podaja rozne najdziwniejsze historie, a sam symbol a46-00 wydaje sie nie okreslac jednoznacznie przepustowosci. Jakies pomysly? Bede wdzieczny.

 

Pozdrawiam

 

[ Dodano: Sob Wrz 27, 2008 12:03 am ]

do tego równoległe połączenie listew.

 

Przy mocy Twojego samochodu to moze byc dobre rozwiazanie.

Idziesz w gotowca, czy swoje listwy bedziesz modyfikowal? - co w sumie nie jest jakas

dramatycznie trudna operacja :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idziesz w gotowca, czy swoje listwy bedziesz modyfikowal?
Listwy mam już zmodyfikowane - jak spojrzysz na zdjęcia w moim wątku to powinieneś zobaczyć bo małe nie są :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm... no dobra, udalo mi sie rozdlubac listwy, walka byla nierowna i krew sie polala, ale mam numery wybite na obudowie wtrysku.

Wygladaja na Unisia Jecs (logo UJ na jednym z bokow wtrysku) i maja symbol a46-00.

Na gorze z kolei maja numery z jednej strony 780 a z drugiej 0100.

Czy jest w stanie ktos okreslic, jakie to sa dokladnie wtryski?

 

ale one sa żółte side feed? STI V5/6?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, zolte side feed - i ja wiem, ze seryjnie w sti sa zolte 440cc.

ale swoich na razie wyjac nie moge na porownanie :)

A gosc, od ktorego dostalem te twierdzi, ze w swoim P1 robil modyfikacje i to sa 550cc - ale ja tu nikomu nie ufam, za duzo fantastow ;)

 

Nic to, wezme je na test przeplywnosci i czyszczenie przy okazji i zobaczymy. W najgorszym wypadku bede mial wyczyszczone 440cc na wymiane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Niestety z numerkow niewiele dla mnie wynika jak do tej pory.

Chyba sie zbiore i zawioze je na test.

 

EDIT: a dowiadywalem sie jeszcze o modyfikacje, ale dopiero jakby co od przyszlego roku...

 

Ktos wie moze, ile w Polsce kosztuje modyfikacja wtryskow na wieksza przepustowosc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa wyglada tak - na bokach obudowy zlaczki mam z jednej strony symbol UJ - Unisia Jecs jak mniemam, a z drugiej A46-00 (ale ten numer wydaje sie nie do konca przesadzac, bo podobno z takim bywaja o roznych wydajnosciach).

Za to od gory patrzac na wtrysk widze dwa numerki z dwoch stron (jesli niejasne, to sprobuje zrobic zdjecia potem) - 0720 i z drugiej 0010.

 

Pozdrawiam

 

[ Dodano: Sro Paź 08, 2008 5:57 pm ]

Benny - tak, side-feed.

Jesli ta informacja cos mialaby znaczyc - z tego co widze, wtryski maja 4 otwory.

 

[ Dodano: Sro Paź 08, 2008 7:44 pm ]

I obawiam sie, ze te numerki 07xx moga tez nie wiem co oznaczac, bo na innym wyciagnietym z listwy mam 0717 np.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...