Skocz do zawartości

FORESTER WERSJA USA


AllRad

Rekomendowane odpowiedzi

Dobrze, że kupiłem wersję turbo, jezdzę w miarę spokojnie, no chyba, że trzeba komuś pokazać miejsce w szeregu :D. Codzenine jeżdze 40 km przez trójmiasto w korkach. Firek pali około 12-13l/100km Gdybym miał wollnossaka i wciągałby o nędzny litr mniej to by mnie szlak trafił na miejscu.

 

p.s.

jak widać na wykresie, nie trzeba go kręcić aby mieć moment identyczny jak wersja 2.0. 2800 rmp i zmiana biegu. Bardzo ładnie przyspiesza. Ile ma Nm wersja 2.0 w zakreśie do 2000-3000 rpm?

 

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 109
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

AdaSch, masz Automat czy Manual?

Jeżeli mieścisz się między 12 a 13 litrami to naprawdę niezły wynik.

 

Ja stoję przed kupnem Forka ale koniecznie w Automacie.

Zastanawiam się czy wybrać 2.0 XT (EU) czy 2.5 X (USA).

Obawiam się, że w wersji z Turbo bardzo łatwo można przekroczyć 13-14 litrów / z założenia turbo musi prowokować do częstrzego wciskania w podłogę żeby przypomniać sobie jaki "dopalacz" ma się pod maską.

 

Jeżeli przy spokojnej jeździe 2.5 X będę w stanie oscylować w granicach 11 litrów to jest to bardzo dobry wynik

 

90% pokonywanych przeze mnie odległości to miasto dlatego miejskie spalanie jest dla mnie najważniejsze.

 

Wbrew pozorom 2.5 X USA z 2006 zbiera się bardzo przyzwoicie i ma bardzo przyjemny moment obr./ jazda próbna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

mam manuala, zmiana biegu przy 2500-3000 rpm, i nie da się wrzucić piątki bo max prędkośc to około 60km/h, po za tym w korkach. jadę około 55 minut 20km do pracy w jedna stronę, w drugą jest to samo. Najczęściej toczę się na 1 biegu przez około 5-7km.

 

Generalnie nie da się używać turbo w korkach, lub jadąc w sznurku aut 50 km/h więc z tąd taki wynik (bardzo dokładny, używam program radius fuel, rewelacja prowadzę wszystko bardzo dokładnie.

 

Mogę tez potwierdzić, że jadąc około 110km/h (2800 rpm) auto paki mniej niż 10l/100km

 

pierwszy bak to generalnie ogień więc forek spokojnie łyknął ponad 17l/100km

 

też się bałem spalania ale auto spala nieco więcej niż mój nisaan almera 1.8.

 

Generalnie jestem zachwycony forkiem, ale nie brał bym wersji USA ponieważ jest dość mocno okrojona w stosunku do wersji europejskej. Poza tym słyszłam, że nie pasują cześci pomiędzy modelami ze względu na systemy metryczny i calowy, ale tego nie jestem pewny. Zresztą amerykanie mają mniejsze wymagania do aut nież europejczycy, i tam idzie wiekszy chłam.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie jestem zachwycony forkiem, ale nie brał bym wersji USA ponieważ jest dość mocno okrojona w stosunku do wersji europejskej. Poza tym słyszłam, że nie pasują cześci pomiędzy modelami ze względu na systemy metryczny i calowy, ale tego nie jestem pewny. Zresztą amerykanie mają mniejsze wymagania do aut nież europejczycy, i tam idzie wiekszy chłam.

forester1977, uprzedzajac pytania, to wszystko co napisal AdaSch, jest nieprawda.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

forester1977, uprzedzajac pytania, to wszystko co napisal AdaSch, jest nieprawda.
Boost is like drug... the first time it hits is the best, and it feels like less and less every time.

 

tak, tak, wciskajcie sobie ciemnotę, że nie ma różnic. Niestety nie mogę znaleźc odp od dyrekcji z niemałą listą niekorzystnych różnic ale znalazłem opis kolegi yossarian więc go załączam. Nie chce mi się wam udowadnieć, że jest cała masa różnic i to nie tylko w foresterze ale w innych modelach też. Co do nie pasujących cześći, to w tvn turbo bodajże w zakupie kontrolowanym, jakiś ludek z aso o tym mówił i to mówił jasno, nie ma kompatybilności pomiędzy częściami US a EUR a w szczególności w blachach.

 

gdześ to napisała dyrekcja tłumacząc się z różnicy cen pomiędzy wesją z us a eur, tam wychodzila spora różnica kwotowa. z tego co pamiętam wersja us jest wolnieksza, nie ma czujnika tem tylnego dyfra i takie tam, więc nie pitolić bzdur na forum

 

"Mam krótki, bo dopiero trzymiesięczny staż w jeździe Forkiem. Więc jeszcze na pewno nie wszyskie "ujemne i dodatnie plusy" się ujawniły, ale do tej pory wrażenia, jak wspominałem, "samepozytywne" 2.5 NA wydaje się rzeczywiście dobrym kompromisem osiągów i spalania. O różnicach wersji US i EU mnóstwo na forum już było. Polecam szczególnie posty użytkownika o nicku Xbike. W skrócie:różnice w zegarach, (na szczęście jest mała podziałka kilometrowa na prędkościomierzu w wersji US), światła przód-symetryczne US, asymetryczne EU, przeciwmgielne tylnie-brak w wersji US, brak spryskiwaczy reflektorów w podstawowych wersjach US, brak regulacji poziomu strumienia światła, ale za to światła dzienne w standardzie US, od opcji Premium w US tarcze (inne średnice?) na obu osiach (bębny i tarcze w EU) i LSD na tylniej osi w US, brak regulacji radia z kierownicy i brak RDS'u w US, za to elektryczna regulacja fotela kierowcy od wersji Premium w US. Brak chłodnicy oleju w standardzie, w AT z US (podobno ujawnia się dolegliwie przy długotrwałej jeździe ok 160km/h przy wyższych temperaturach na zewnątrz, część do dokupienia z hakiem holowniczym w US) Wersje US nie mają w standardzie samopoziomującego tylniego zawieszenia. Na pewno różnice w częściach. Obie wersje montowane w Japonii, więc nie są to okropne różnice. Uff, z grubsza byłoby na tyle "

 

dla mne sprawa jest jasna, w usa są inne wymagania na rynku. Oni kupują amerykański szmelc z tragicznymi plastikami i niesamowitą tandetą. Aby subaru mogło zrobić odpowiednią ceną dla danego sektora musieli coś okroić, standardowa polityka japońskiego myślenia lean. Dać klientowi to za co zechce zapłacić, więc nawet hamulce są jeszcze gorsze, bo tam są mejsze wymagania.

 

mam nadzeję, że to jasno obetnie tą niepotrzeną duskusję. Proponuję wypisać listę różnic i przykleić. Ja też chciałem kupić tańszą wersję bo po co przepłacac, ale szybko się nawróciłem czytając o wersjach z usa

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AdaSch, dalej podtrzymuje to co napisalem odnosnie fragmentu, ktory zaczytowalem z twojej wypowiedzi. Nie ma w tym ani deka prawdy. Mialem nawet uzyc kreslenia jakiego uzyl kolega ferdek, ale szacunek dla innych forumowiczow mi nie pozwolil. W tym co ty zacytowales to czesc jest prawda, czesc nie.

 

Jezeli Cie intersuja dane na temat Foresterow z USA to tutaj masz dobre zrodlo informacji. Zwroc uwage ze jest kilka wersji Forestera i roznice sa rozniez miedzy innymi rocznikami.

 

http://www.cars101.com/forester.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma w tym ani deka prawdy

 

Bądź precyzyjny, co jest nieprawdą? sam się zapętlasz i niżej piszesz, że część jest prawdą, więc jeszcze raz pytam co jest nie prawdą? Sprawy o których napisałem sam sobie nie zmyśłiłem tylko wyczytalem na tym forum oraz zaslyszałem od różnych ludzi którzy mieli z foresterem doczynienia.

 

pytanie było o wolnossaka spalanie i różnice w wyposażeniu jak mniewam tych samych roczników ale z różnych kontynentów

 

czytaj pytania pytającego, napisał wyraźnie pytanie którą wersję kupić. Niech wie co ma, jakie SĄ różnice i niech świadomie podejmie decyzję, bo to są jego pieniądze i potem może mieć pretencje do Ciebie, że nie ma samopoziomującego zawieszenia. Co wtedy powiesz, sorry?

Moją intencją jest uświadomienie róźnic pomiedzy modelami. Sam kupowałem forestera, i zanim to zrobiłem przewaliłem to forum jak i inne i padła decja na na forka po FL, z tymi róznymi dodatkami. Sam zrobiłem listę elmentów które dla mnie mają znaczenie i sprawdziłem kupowane auto . To że SĄ różnice to nie tylko na tym forum jest pisane ale i na innych. Oczywiście, różnice są nawet pomiędzy poszczególnymi rocznikami itd, ale nie o to tutaj chodzi. przecież chcemy pomóc pytjącemu.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale nie brał bym wersji USA ponieważ jest dość mocno okrojona w stosunku do wersji europejskej

Nieprawda.

Poza tym słyszłam, że nie pasują cześci pomiędzy modelami ze względu na systemy metryczny i calowy

To jest totalna glupota.

Zresztą amerykanie mają mniejsze wymagania do aut nież europejczycy, i tam idzie wiekszy chłam.

I to rowniez.

 

EOT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KIedyś dzwonilem do ASO Subaru z pytaniem o częsci blacharskie ,miły pan powiedział,że do wersji US nic z EU nie pasuje ,co jest nie prawdą ,bo wiekszość elementów pasuje . Takie wypowiedzi jak w TVN Turbo ,panów z ASO mają jeden cel, wiadomo jaki :mrgreen:

Elementy zawieszenia np.whacze,amortyzatory,łączniki stabilizatorów ,hamulce też są takie same.

Jedyne różnice to; radio,lampy,licznik i pokrętło klimatyzacji,zderzak przedni ,bo nie ma spryskiwaczy reflektorów,

Jedyną wadą forestera US to 4 biegowy automat :evil: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to się popisałeś wiedzą zabójczo

 

ZERO KONKRETÓW,

 

adn1 porównaj modele z tych samych roczników, no chyba, że brak samopoziomującego zawieszenia traktujesz jako nieistotny dodatek. A może ktoś zna koszt przystosowania wersji us na eur?

 

ja mam wesję 2005 a to zupełnie nie przypomina mi mojego auta

aukcja ebay us

 

 

po za tym opis spec us "Note that regular Foresters sold from 2003-'05 made just 165 hp, while '04 and '05 XT models made just 210." ja mam 2005 i mam 230hp, wygląd silnika też jest nieco inny

 

adn2 cześci nie psaują, a w szczególności blachy i to powiedział gość z aso na tvn turbo ale tak jak napisałem nie jestem tego pewien, bo program dawno temu leciał.

 

adn3 to mnie rozwaliłeś totalnie, mieleś kiedyś amerykańca? jeżeli nie to poczytaj opinie o autach amerykańskich to może zrozumesz. Nie mają porównania do aut europejskich czy japońskich. Spasowanie, materiały, technologia itd to jest zupełnie inna klasa. Subaru musi się dopasować cenowo do segmentu, z tąd te róznice Nie wystarca Ci powyższy cytat kolei który kupił wersję us i porównał ją do wersji eur? jezeli takie argumenty nie trafiają do Ciebie to nie pomogę.

 

EOT

 

pozdrawiam

 

p.s.

a może wpadasz w kompleksy bo masz wersję usa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adn3 to mnie rozwaliłeś totalnie, mieleś kiedyś amerykańca? jeżeli nie to poczytaj opinie o autach amerykańskich to może zrozumesz. Nie mają porównania do aut europejskich czy japońskich. Spasowanie, materiały, technologia itd to jest zupełnie inna klasa. Subaru musi się dopasować cenowo do segmentu, z tąd te róznice Nie wystarca Ci powyższy cytat kolei który kupił wersję us i porównał ją do wersji eur? jezeli takie argumenty nie trafiają do Ciebie to nie pomogę.

z tego co wiem,to subaru produkowany jest w japoni a nie w usa,ja mam forestera ze stanów,kupowałem części od anglików i wszyściutko pasowało idealnie,a co do jakości wykonania jest bez zarzutów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to subaru produkowany jest w japoni a nie w usa

 

"W amerykańskich zakładach Subaru of Indiana Automotive rozpoczęto produkcję Toyoty Camry. To efekt porozumienia między Toyota Motor Corporation, a koncernem Fuji Heavy Industries, do którego należy fabryka. Decyzja o rozpoczęciu przedsięwzięcia została ostatecznie podjęta w marcu 2006 r. Wytwarzana z myślą o klientach z USA Camry będzie dostarczana w ilości 100 tys. sztuk rocznie, podczas gdy na drugiej linii montażowej kontynuowana będzie produkcja modeli Subaru Legacy, Outback oraz Tribeca"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co ma jedno z drugim wspólnego? koledze się wydawało, że wszystkie subaru są made in japan. Nie kwestionuje, gdzie jest produkowany forester ale na jaki rynek jest produkcja i jakie musi spełnić wymagania a jak już wcześniej wspomniałem inne wymagania są na ryknu eur a inne na usa. Podsumowując, eur uzna, że forek fatalnie hamuje bo zatrzymyje się po 36m gdze reszta ma 30m a w stanach jakie forek ma dobre hamulce bo reszta zatrzymije sie po 50m.. Co do tarcz ciekawostką rzucił kolega kilka postów wyżej. Z tego co ja się doszukałem wielkość tarcz w tym samym roczniku pomiędzy kontynentami jest na korzyść eur, są troszkę większe ale nie wiem w jakim katalogu to widziałem.

 

aby dalej nie telepać tematu, dla mnie forek usa z tego samego rocznika miał mnejsze wyposażenie dlatego wybrałem wersję polską.

 

pozdrawiam towarzystwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ,że za cene forestera 05 EU.można mieć 07 US :razz:

 

Co racja to racja. Ludzie boją się aut z USA bo większość sprowadzonych ma przeszłość powypadkową i krążą mity o ich złej jakości i braku części.

 

Trochę prawdy w tym jest ale:

- przeszłość auta można samemu sprawdzić np. na carfaxie. Są tam informacje o liczbie właścicieli, przebiegu przy każdym pobycie w serwisie (przekręcanie liczników jest karalne), historii wypadkowo/kradzieżowej, etc.

- amerykanie mają po kilka aut w rodzinie i do tego bardzo dobre drogi. I jeździ się tam spokojniej niż u nas. Czyli auto z tym samym przebiegiem powinno być mniej wyeksploatowane.

- Subaru US blacharsko niewiele różni się od EU. Głównie przednimi błotnikami (US nie ma bocznych kierunkowskazów). Do czego mi potrzebne samopoziomujące zawieszenie ?? Albo tarcze z tyłu? Ktoś kiedyś na forum napisał że tarcze z tyłu mają uzasadnienie AFAIR w autach powyżej 200 KM.

Mam Forestera US 03 i hamuje bardzo dobrze mimo bębnów z tyłu.

- auta z USA są o jakieś 15% tańsze od UE odpowiedników w podobnym stanie technicznym

 

Owszem, dużo samochodów robionych na rynek USA w środku odbiega wykonaniem od swoich EU odpowiedników, ale akurat Forester wygląda dokładnie tak samo (AdaSch, zapraszam do obejrzenia mojego :) ). I też jest zrobiony w Japonii (a przynajmniej VIN tak twierdzi :) )

 

Jak ktoś znajdzie wersję US w dobrym stanie i w dobrej cenie to niech bierze - będzie zadowolony tak jak ja.

 

Co do spalania, to w mieście można wolnym ssakiem a automacie spalić 12 litrów (bez klimy), w trasie 10-10,5 (bez klimy).

 

pzdr i udanych poszukiwań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AdaSch tak sobie czytam te twoje wywody i mam pytanie: Ty jesteś przedstawicielem SIP czy może jakimś ich ambasadorem? :???:

Forestery z USA są produkcji japońskiej, bez problemu to sobie sprawdzisz odczytując jakikolwiek VIN. Druga sprawa to części: sporo pasuje z Europy, wiem bo widziałem - a nie tylko czytałem i słuchałem opinii mechaników z ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywołany do tablicy przez przywołanie mojego cytatu o różnicach między Forkami US/EU Różnice są, niektóre na korzyść wersji EU inne US. Upieram się, że na rynku używanych, auta z US są rozsądną alternatywą, a przynajmniej były za czasów niżu dolara do złotówki. Wersje podstawowe z US są nieco uboższe, ale już od wersji premium miały często lepsze wyposażenie (tarcze i LSD z tyłu, lepsze głośniki, tempomat, ogromny szyberdach) niż wersje europejskie. Wszystkie Forestery w USA są produkowane w Japonii, nie dotyczy to innych modeli Subaru. Ogromną przewagą aut z US (jeśli rozmawiamy o wolnychssakach) jest dynamiczny silnik 2.5NA, który ma przewagę nad tym z EU nawet zapakowany w automat(który zresztą da się oswoić :grin: ) Nie mówię, że wybór auta z US zawsze będzie lepszy, każdy musi zastanowić się jaki i do czego będzie używał samochodu, ale próby całkowitego dyskredytowania aut zza oceanu w imię zasady "zapłaciłem za swojego więcej, to musi być lepszy", albo obiegowych opinii o autach z US są głupie. Ja od roku umacniam się w swoim wyborze :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale próby całkowitego dyskredytowania aut zza oceanu

 

nikt nie dyskredytuje, a prodkreśla, że różnice są a nie jak kolega próbuje wcisnąc ciemnotę, ze różnic nie ma.

 

pewnie poprzesz mnie w temacie stworzenia profesjonalenej listy z różnicami pomiędzy modelami aby już nikt więcej głupot nie wypisywał. Kazdy kupujący mógłby sam podjąć decyzję.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jakos nie zauważyłem zeby ktos napisal w tym temacie ze roznic nie ma.

 

napisał/a:

ale nie brał bym wersji USA ponieważ jest dość mocno okrojona w stosunku do wersji europejskej

 

 

Nieprawda.

 

a to niby co miało oznaczać? zarzuciłeś mi, że piszę nieprawdę a teraz piszesz, że nikt nie napisał o różncach. LOL

 

nie wprowadzaj ludzi w błąd

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieprawda jest ze wersja US jest mocno okrojona w stosunku do wersji EU.

 

no nie, to jest bez sensu. Widzę, że nie dochodzi do Ciebie, że brak np. rds jest okrojeniem.

 

ok. skoro te wszystkie różnice nie są dla Ciebie okrojeniem to pozdrawiam i szerokiej drogi życzę

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...