Jump to content

Problem z ukladem chlodzenia w imprezie wrx 2001


tomimpreza
 Share

Recommended Posts

Niedawno zakupilem subaru imprezę wrx 2001 r w wersji europejskiej,(co jest ciekawe i pewnie rzadko spotykane , jest to wersja bez klimatyzacji) auto lekko uszkodzone z przodu(co najmniej pol roku nie bylo urzytkowane) wymienilem uszkodzoną chlodnice wody na nową i po zalaniu wodą ukladu zaczely sie problemy..... po odpaleniu zimnego silnika po niedlugim czasie ok 10 min kiedy wskazowka temperatury dochodzi do polowy wlącza sie na stale wentylator i temperatura juz sie nie podnosi, nagrzewnica jest ustawiona na maximum i leci chlodne powietrze? po pewnym czasie woda w zbiorniczku przy silniku zaczyna sie gotowac a chlodnica jest ledwo ciepla ( co jakis czas dolewam wody i zamykam kurek) Zauważylem ,że dolny wąz od chlodnicy jest zimny więc wymienilem termostat ale nic sie nie zmienilo? Dalej na wlączonym silniku zdjąlem jeden z węży do nagrzewnicy i leci z niego tylko para? Prosze o pomoc i o wskazowki co może byc nie tak, czy to kwestia ze uklad jest gdzies zapowietrzony? czy może cos jest nie tak z pompą wody? co jeszcze mogę zrobic , sprawdzic...... Z gory bardzo dziekuje za pomoc

Link to comment
Share on other sites

1. Jaki wstawiłeś termostat ? (najtańsze zamienniki potrafią się w aucie nie otworzyć), najlepiej do prób wyrzucić termostat (zostawić element z uszczelką)

2. Czy zalewając układ zrobiłeś to odpowiednio (używając odpowietrznika, jeżeli jest), wlewając w pośpiechu można "oszczędzić" pół płynu...(układ sam się odpowietrza po jakimś czasie), ale można pomału zalać go praktycznie nie zapowietrzając

3. Sprawdź sprawność korka na chłodnicy utrzymującego zadane ciśnienie w układzie

Więcej pomysłów nie mam, wygląd świec zapłonowych mógłby (choć niekoniecznie) zasugerować walniętą uszczelkę pod głowicą :neutral: .

Póki co stawiam na termostat(pomimo jego wymiany), ew. zapowietrzenie układu.

Link to comment
Share on other sites

tomimpreza, moim zdaniem siedzi Ci pompa wody.

Tylko powiedz mi jeszcze jak woda w zbiorniczku może się gotować przy zimnej chłodnicy? mniemam, iż chodzi o zbiorniczek wyrównawczy płynuhttp://www.forum.subaru.pl/templates/subSilver/images/ranks/icon/icon8.gif

http://www.forum.subaru.pl/templates/subSil ... /icon8.gif chłodzącego

Dzięki za rady , tez sie obawiam że pompa wody padla ale jeszcze spróbuję bez termostatu lub po prostu ten co mam włożę do gorącej wody i sprawdze czy sie otwiera. Jeśli chodzi o zbiorniczek w ktorym się gotuje to mam na myśli ten co jest na silniku do ktorego wlewa sie plyn bo przeciez w wrxie chlodnica nie ma korka wlewu. Jest jeszcze plastikowy zbiorniczek wyrownawczy na chlodnicy przy akumulatorze ale tym na razie nie zawracalem sobie glowy.

 

[ Dodano: Sob Cze 28, 2008 12:32 am ]

1. Jaki wstawiłeś termostat ? (najtańsze zamienniki potrafią się w aucie nie otworzyć), najlepiej do prób wyrzucić termostat (zostawić element z uszczelką)

2. Czy zalewając układ zrobiłeś to odpowiednio (używając odpowietrznika, jeżeli jest), wlewając w pośpiechu można "oszczędzić" pół płynu...(układ sam się odpowietrza po jakimś czasie), ale można pomału zalać go praktycznie nie zapowietrzając

3. Sprawdź sprawność korka na chłodnicy utrzymującego zadane ciśnienie w układzie

Więcej pomysłów nie mam, wygląd świec zapłonowych mógłby (choć niekoniecznie) zasugerować walniętą uszczelkę pod głowicą :neutral: .

Póki co stawiam na termostat(pomimo jego wymiany), ew. zapowietrzenie układu.

 

OK, zrobię z termostatem jak mowisz i zobaczymy , może po prostu nie otwiera i nie ma cisnienia, aha i sprawdzę szczelnosc korka. Mam nadzieje, że to nie uszczelka pod glowicą

Wielki dzieki za rady

Link to comment
Share on other sites

Cudów nima. Z opisu wynika ze załącza się tylko pierwszy obieg bez drugiego jakim jest ten z chłodnicą z przodu. Może się tak dziać jak termostat się nie otwiera, albo pompa wody padła, albo po wypadku coś w nią wpadło i uszkodziło. Choć nie wiem czy pompa wody może się całkowicie nie kręcić, albo czy może na tyle paść żeby w ogóle nie pompowała... bo kluczowe tu jest to że gotuje Ci się auto bardzo szybko, a węże są zimne. Drożność węży sprawdziłeś ?

 

Myśląc dalej bardzo mnie zastanawia brak ogrzewania w aucie ... więc pozostaje pompa wody.

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli chłodnica jest zimna, nie ma ogrzewania to na 99% termostat. Nie słyszałem o przypadku żeby pompa wody nie pompowała. Jest to technicznie mało wykonalne, szczególnie że jest napędzana bezpośrednio z rozrządu. Wymień termostat i będzie po problemie. Przy okazji skoro auto dlugo stało dobrze byłoby przepłukać nagrzewnicę, bo może być zasyfiona i nie ma pełnego przepływu.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli chodzi o zbiorniczek w ktorym się gotuje to mam na myśli ten co jest na silniku do ktorego wlewa sie plyn bo przeciez w wrxie chlodnica nie ma korka wlewu. Jest jeszcze plastikowy zbiorniczek wyrownawczy na chlodnicy przy akumulatorze ale tym na razie nie zawracalem sobie glowy.

A to nie do niego wlewa sie plyn? Tam masz z reszta wskaznik jego poziomu.

Link to comment
Share on other sites

Jest jeszcze plastikowy zbiorniczek wyrownawczy na chlodnicy przy akumulatorze ale tym na razie nie zawracalem sobie glowy.
i sobie nie zawracaj bo tam pomimo tych kresek MIN i MAX wogóle nie musi być płynu - może być pustybo służy on tylko do zbierania wyrzuconego płynu z układu jak korek ciśnienie upuszcza.
Link to comment
Share on other sites

Cudów nima. Z opisu wynika ze załącza się tylko pierwszy obieg bez drugiego jakim jest ten z chłodnicą z przodu. Może się tak dziać jak termostat się nie otwiera, albo pompa wody padła, albo po wypadku coś w nią wpadło i uszkodziło. Choć nie wiem czy pompa wody może się całkowicie nie kręcić, albo czy może na tyle paść żeby w ogóle nie pompowała... bo kluczowe tu jest to że gotuje Ci się auto bardzo szybko, a węże są zimne. Drożność węży sprawdziłeś ?

 

Myśląc dalej bardzo mnie zastanawia brak ogrzewania w aucie ... więc pozostaje pompa wody.

Sprawdzilem termostat i jest ok, sprawdzilem pompę wody i wyglada no to ,że jest ok, kręci się .Spróbowałem jeszcze raz zalac uklad wodą , zauważyłem w okolicy bagnetu oleju wystajacą jak by z bloku silnika zaslepiona rurkę ,pomyslalem ze to moze do odpowietrzania i rzeczywiście jak uruchomilem silnik i zalewalem woda to weszło jej do silnika 2 x więcej niz poprzednio (przez tą rurkę ucieklo trochę powietrza) jednak po jakims czasie znowu uklad chlodzenia na górze silnika zaczął się gotować a wąż dolny od chlodnicy jest zimny. Wtedy zdjalem jeden z werzyków wodnych w najwyższym punkcie silnika , dolewalem wody i podkręcilem obroty, po chwili z rurki poszlo sporo powietrza i wyplul z silnika jakies resztki starego plynu chlodzacego. Dopiero wtedy zauważylem ,że wreszcie poszla woda w ukladzie do nagrzewnicy. Wydaje mi się teraz ,że od poczatku problemy wiarzą się z zapowietrzeniem na maxa ukladu chlodzącego, nie mam jednak pewności czy prawidlowo go odpowietrzam ? Czytalem gdzies ,że silnik subaru powinien sie sam odpowietrzyc ale w moim przypadku chyba tak nie jest? Czy w silniku w modelu wrx z 2001 r. są jeszcze inne odpowietrzniki?

Link to comment
Share on other sites

Czytalem gdzies ,że silnik subaru powinien sie sam odpowietrzyc ale w moim przypadku chyba tak nie jest?
W GT99/00 za każdym razem jak zmieniałem płyn chłodzący to nigdy układ nie wymagał specjalnego odpowietrzenia i wszystko elegancko działało. Myślę, że w WRX 2001 powinno być podobnie.
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...