Skocz do zawartości

Problem z ukladem chlodzenia w imprezie wrx 2001


tomimpreza

Rekomendowane odpowiedzi

Niedawno zakupilem subaru imprezę wrx 2001 r w wersji europejskiej,(co jest ciekawe i pewnie rzadko spotykane , jest to wersja bez klimatyzacji) auto lekko uszkodzone z przodu(co najmniej pol roku nie bylo urzytkowane) wymienilem uszkodzoną chlodnice wody na nową i po zalaniu wodą ukladu zaczely sie problemy..... po odpaleniu zimnego silnika po niedlugim czasie ok 10 min kiedy wskazowka temperatury dochodzi do polowy wlącza sie na stale wentylator i temperatura juz sie nie podnosi, nagrzewnica jest ustawiona na maximum i leci chlodne powietrze? po pewnym czasie woda w zbiorniczku przy silniku zaczyna sie gotowac a chlodnica jest ledwo ciepla ( co jakis czas dolewam wody i zamykam kurek) Zauważylem ,że dolny wąz od chlodnicy jest zimny więc wymienilem termostat ale nic sie nie zmienilo? Dalej na wlączonym silniku zdjąlem jeden z węży do nagrzewnicy i leci z niego tylko para? Prosze o pomoc i o wskazowki co może byc nie tak, czy to kwestia ze uklad jest gdzies zapowietrzony? czy może cos jest nie tak z pompą wody? co jeszcze mogę zrobic , sprawdzic...... Z gory bardzo dziekuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jaki wstawiłeś termostat ? (najtańsze zamienniki potrafią się w aucie nie otworzyć), najlepiej do prób wyrzucić termostat (zostawić element z uszczelką)

2. Czy zalewając układ zrobiłeś to odpowiednio (używając odpowietrznika, jeżeli jest), wlewając w pośpiechu można "oszczędzić" pół płynu...(układ sam się odpowietrza po jakimś czasie), ale można pomału zalać go praktycznie nie zapowietrzając

3. Sprawdź sprawność korka na chłodnicy utrzymującego zadane ciśnienie w układzie

Więcej pomysłów nie mam, wygląd świec zapłonowych mógłby (choć niekoniecznie) zasugerować walniętą uszczelkę pod głowicą :neutral: .

Póki co stawiam na termostat(pomimo jego wymiany), ew. zapowietrzenie układu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomimpreza, moim zdaniem siedzi Ci pompa wody.

Tylko powiedz mi jeszcze jak woda w zbiorniczku może się gotować przy zimnej chłodnicy? mniemam, iż chodzi o zbiorniczek wyrównawczy płynuhttp://www.forum.subaru.pl/templates/subSilver/images/ranks/icon/icon8.gif

http://www.forum.subaru.pl/templates/subSil ... /icon8.gif chłodzącego

Dzięki za rady , tez sie obawiam że pompa wody padla ale jeszcze spróbuję bez termostatu lub po prostu ten co mam włożę do gorącej wody i sprawdze czy sie otwiera. Jeśli chodzi o zbiorniczek w ktorym się gotuje to mam na myśli ten co jest na silniku do ktorego wlewa sie plyn bo przeciez w wrxie chlodnica nie ma korka wlewu. Jest jeszcze plastikowy zbiorniczek wyrownawczy na chlodnicy przy akumulatorze ale tym na razie nie zawracalem sobie glowy.

 

[ Dodano: Sob Cze 28, 2008 12:32 am ]

1. Jaki wstawiłeś termostat ? (najtańsze zamienniki potrafią się w aucie nie otworzyć), najlepiej do prób wyrzucić termostat (zostawić element z uszczelką)

2. Czy zalewając układ zrobiłeś to odpowiednio (używając odpowietrznika, jeżeli jest), wlewając w pośpiechu można "oszczędzić" pół płynu...(układ sam się odpowietrza po jakimś czasie), ale można pomału zalać go praktycznie nie zapowietrzając

3. Sprawdź sprawność korka na chłodnicy utrzymującego zadane ciśnienie w układzie

Więcej pomysłów nie mam, wygląd świec zapłonowych mógłby (choć niekoniecznie) zasugerować walniętą uszczelkę pod głowicą :neutral: .

Póki co stawiam na termostat(pomimo jego wymiany), ew. zapowietrzenie układu.

 

OK, zrobię z termostatem jak mowisz i zobaczymy , może po prostu nie otwiera i nie ma cisnienia, aha i sprawdzę szczelnosc korka. Mam nadzieje, że to nie uszczelka pod glowicą

Wielki dzieki za rady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cudów nima. Z opisu wynika ze załącza się tylko pierwszy obieg bez drugiego jakim jest ten z chłodnicą z przodu. Może się tak dziać jak termostat się nie otwiera, albo pompa wody padła, albo po wypadku coś w nią wpadło i uszkodziło. Choć nie wiem czy pompa wody może się całkowicie nie kręcić, albo czy może na tyle paść żeby w ogóle nie pompowała... bo kluczowe tu jest to że gotuje Ci się auto bardzo szybko, a węże są zimne. Drożność węży sprawdziłeś ?

 

Myśląc dalej bardzo mnie zastanawia brak ogrzewania w aucie ... więc pozostaje pompa wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chłodnica jest zimna, nie ma ogrzewania to na 99% termostat. Nie słyszałem o przypadku żeby pompa wody nie pompowała. Jest to technicznie mało wykonalne, szczególnie że jest napędzana bezpośrednio z rozrządu. Wymień termostat i będzie po problemie. Przy okazji skoro auto dlugo stało dobrze byłoby przepłukać nagrzewnicę, bo może być zasyfiona i nie ma pełnego przepływu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o zbiorniczek w ktorym się gotuje to mam na myśli ten co jest na silniku do ktorego wlewa sie plyn bo przeciez w wrxie chlodnica nie ma korka wlewu. Jest jeszcze plastikowy zbiorniczek wyrownawczy na chlodnicy przy akumulatorze ale tym na razie nie zawracalem sobie glowy.

A to nie do niego wlewa sie plyn? Tam masz z reszta wskaznik jego poziomu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze plastikowy zbiorniczek wyrownawczy na chlodnicy przy akumulatorze ale tym na razie nie zawracalem sobie glowy.
i sobie nie zawracaj bo tam pomimo tych kresek MIN i MAX wogóle nie musi być płynu - może być pustybo służy on tylko do zbierania wyrzuconego płynu z układu jak korek ciśnienie upuszcza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cudów nima. Z opisu wynika ze załącza się tylko pierwszy obieg bez drugiego jakim jest ten z chłodnicą z przodu. Może się tak dziać jak termostat się nie otwiera, albo pompa wody padła, albo po wypadku coś w nią wpadło i uszkodziło. Choć nie wiem czy pompa wody może się całkowicie nie kręcić, albo czy może na tyle paść żeby w ogóle nie pompowała... bo kluczowe tu jest to że gotuje Ci się auto bardzo szybko, a węże są zimne. Drożność węży sprawdziłeś ?

 

Myśląc dalej bardzo mnie zastanawia brak ogrzewania w aucie ... więc pozostaje pompa wody.

Sprawdzilem termostat i jest ok, sprawdzilem pompę wody i wyglada no to ,że jest ok, kręci się .Spróbowałem jeszcze raz zalac uklad wodą , zauważyłem w okolicy bagnetu oleju wystajacą jak by z bloku silnika zaslepiona rurkę ,pomyslalem ze to moze do odpowietrzania i rzeczywiście jak uruchomilem silnik i zalewalem woda to weszło jej do silnika 2 x więcej niz poprzednio (przez tą rurkę ucieklo trochę powietrza) jednak po jakims czasie znowu uklad chlodzenia na górze silnika zaczął się gotować a wąż dolny od chlodnicy jest zimny. Wtedy zdjalem jeden z werzyków wodnych w najwyższym punkcie silnika , dolewalem wody i podkręcilem obroty, po chwili z rurki poszlo sporo powietrza i wyplul z silnika jakies resztki starego plynu chlodzacego. Dopiero wtedy zauważylem ,że wreszcie poszla woda w ukladzie do nagrzewnicy. Wydaje mi się teraz ,że od poczatku problemy wiarzą się z zapowietrzeniem na maxa ukladu chlodzącego, nie mam jednak pewności czy prawidlowo go odpowietrzam ? Czytalem gdzies ,że silnik subaru powinien sie sam odpowietrzyc ale w moim przypadku chyba tak nie jest? Czy w silniku w modelu wrx z 2001 r. są jeszcze inne odpowietrzniki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytalem gdzies ,że silnik subaru powinien sie sam odpowietrzyc ale w moim przypadku chyba tak nie jest?
W GT99/00 za każdym razem jak zmieniałem płyn chłodzący to nigdy układ nie wymagał specjalnego odpowietrzenia i wszystko elegancko działało. Myślę, że w WRX 2001 powinno być podobnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...