KamilL Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Może mi ktoś wyjaśnić jak działa IC w Turbodziadku ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Intercoolery powietrze-woda wszystkie dzialaja mniejwiecej tak samo. W tej czarnej obudowie, masz cos co mniejwiecej przypomina zwykly intercooler, tylko zamiast byc owiewane powietrzem, zest zalane woda. Woda, ta jest przepompowywana za pomoca pompy i trafia do oddzielnej chlodnicy, ktora ja schladza. Czasem jest to ta sama woda co w silniku, ale jest to slabe rozwiazanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wesoly Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2008 W Legacy turbo jest osobny obwód do chłodzenia IC. Popka w lewym przednim nadkolu, chłodnica pierwsza od przodu. IC zalewa się zwykłym niezamarzanym płynem do chłodnic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2008 sa gdzies jakies zdjecia tego, schemat??? Nie widzialem tego nigdy a bym zobaczyl ciekawostke:)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WRC fan Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2008 sa gdzies jakies zdjecia tego Gdzieś są... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2008 w mordke jerzyka......ale zakrecili jak ktos ma jakas strone z schematami bardziej rozbudowanym opisem dzilania to prosze ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bibuł Opublikowano 5 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2016 Chciałbym wskrzesić temat ale w innym aspekcie. W związku z tym, że jestem szczęśliwym posiadaczem turbodziada, to mam pytanie. Jakie efekty daje zmiana IC na powietrzny? Zwiększa się efektywność chłodzonego powietrza? Warto to robić czy raczej ograniczyć się do wymiany chłodnicy na większą. Szperając i podglądając różne mody są rozwiązania wodne i powietrzne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 6 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2016 Wodny jest skuteczniejszy od powietrznego na mój gust - większa powierzchnia oddawania ciepła na chłodnicy z przodu auta niż małej zaszytej pod maską. Takie rozwiązanie mam u siebie zamiast kurnika, powinno lepiej sprawować się też w korkach. Zalety te poświęcone zostały w następnych modelach dla układów powietrznych, które są prostsze, lżejsze i tańsze. O ile dobrze pamiętam to tam gdzie kasa nie ma znaczenia dalej stosuje się wodne IC np. Bugatti Veyron. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bibuł Opublikowano 7 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2016 aflinta, Legacy II miał wodny IC, czy to jakaś modyfikacja? Jeżeli mod to czy zauważalne były zmiany po wymianie na wodny IC? Masz kierownicę powietrza na turbinę? Odnośnie argumentacji dotyczącej przewagi IC wodnego nad powietrznym to trudno z nią polemizować. Jedyny powód który zmusza do zastanowienia się nad tym to fakt, że producent zrezygnował z wodnego na rzecz powietrznego ale to pewnie ekonomia jak wspomniałeś. Dzięki za naświetlenie zagadnienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crazy_Ivan Opublikowano 8 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2016 Lagecy II czy Legacy I po lifcie? Jeśli I, to w wersji turbo był standardowo wodny IC i taka kierownica powietrza, jak piszesz, plus "kominek" nad turbiną. Co do dyskusji woda/powietrze, to są inne argumenty oprócz ekonomii. Wodny układ jest bardziej skomplikowany, więc z założenia bardziej awaryjny. Poza tym różnica na masie też jest zauważalna. Dodatkowo powietrzny IC łatwiej modyfikować, przenosić, czy choćby usprawnić dodatkowym natryskiem. Jak zwykle szkoły są dwie i obie mają zadowolonych "wyznawców" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bibuł Opublikowano 8 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2016 Lagecy II czy Legacy I po lifcie? Jeśli I, to w wersji turbo był standardowo wodny IC i taka kierownica powietrza, jak piszesz, plus "kominek" nad turbiną. Co do dyskusji woda/powietrze, to są inne argumenty oprócz ekonomii. Wodny układ jest bardziej skomplikowany, więc z założenia bardziej awaryjny. Poza tym różnica na masie też jest zauważalna. Dodatkowo powietrzny IC łatwiej modyfikować, przenosić, czy choćby usprawnić dodatkowym natryskiem. Jak zwykle szkoły są dwie i obie mają zadowolonych "wyznawców" U mnie w Legacy I "IC" jest wodny, czyli seria, a w Legacy II "IC" był już chyba tylko powietrzny Odnośnie kierownicy powietrza i "kominka" nad turbiną to jak ważny jest ten "komin"? Z racji wieku w moim dziadku układ wydechowy prawie nie istniał. Mechanik uznał, że bez "kominka" też będzie dobrze i już go nie zamontował ( po usunięciu resztek katalizatora nie było do czego go przykręcić ) ale sumienie do dzisiaj mnie gryzie, że mu pozwoliłem nie montować tego "komina" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 8 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2016 Moje Legacy nie jest serią i w Jadę Nielegala można znaleźć jego opis Kominek w Legacy Turbo I to z tego co słyszałem pozostałość po rajdowej homologacji i nie jest potrzebny w zwykłej jeździe. Ile w tym prawdy to nie mam pojęcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bibuł Opublikowano 9 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2016 Lektura wątku na temat Legacy II Turbo bardzo ciekawa, szacunek za determinację Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 9 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2016 Dziękuję W sumie nie wspomniałem tam, że przed plejadami podniosłem zawieszenie i dałem większe koła (AT) dzięki czemu mam idealne auto do miasta i na łąkę, czyli OBK Turbo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się