Jump to content

IC w Legacy Turbo


KamilL

Recommended Posts

Intercoolery powietrze-woda wszystkie dzialaja mniejwiecej tak samo. W tej czarnej obudowie, masz cos co mniejwiecej przypomina zwykly intercooler, tylko zamiast byc owiewane powietrzem, zest zalane woda.

Woda, ta jest przepompowywana za pomoca pompy i trafia do oddzielnej chlodnicy, ktora ja schladza. Czasem jest to ta sama woda co w silniku, ale jest to slabe rozwiazanie.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...

Chciałbym wskrzesić temat ale w innym aspekcie. W związku z tym, że jestem szczęśliwym posiadaczem turbodziada, to mam pytanie. Jakie efekty daje zmiana IC na powietrzny? Zwiększa się efektywność chłodzonego powietrza? Warto to robić czy raczej ograniczyć się do wymiany chłodnicy na większą. Szperając i podglądając różne mody są rozwiązania wodne i powietrzne.  

Link to comment
Share on other sites

Wodny jest skuteczniejszy od powietrznego na mój gust - większa powierzchnia oddawania ciepła na chłodnicy z przodu auta niż małej zaszytej pod maską. Takie rozwiązanie mam u siebie zamiast kurnika, powinno lepiej sprawować się też w korkach. Zalety te poświęcone zostały w następnych modelach dla układów powietrznych, które są prostsze, lżejsze i tańsze. O ile dobrze pamiętam to tam gdzie kasa nie ma znaczenia dalej stosuje się wodne IC np. Bugatti Veyron.

Link to comment
Share on other sites

aflinta, Legacy II miał wodny IC, czy to jakaś modyfikacja? Jeżeli mod to czy zauważalne były zmiany po wymianie na wodny IC? Masz kierownicę powietrza na turbinę? Odnośnie argumentacji dotyczącej przewagi IC wodnego nad powietrznym to trudno z nią polemizować. Jedyny powód który zmusza do zastanowienia się nad tym to fakt, że producent zrezygnował z wodnego na rzecz powietrznego ale to pewnie ekonomia jak wspomniałeś. Dzięki za naświetlenie zagadnienia.

Link to comment
Share on other sites

Lagecy II czy Legacy I po lifcie? Jeśli I, to w wersji turbo był standardowo wodny IC i taka kierownica powietrza, jak piszesz, plus "kominek" nad turbiną.

Co do dyskusji woda/powietrze, to są inne argumenty oprócz ekonomii. Wodny układ jest bardziej skomplikowany, więc z założenia bardziej awaryjny. Poza tym różnica na masie też jest zauważalna. Dodatkowo powietrzny IC łatwiej modyfikować, przenosić, czy choćby usprawnić dodatkowym natryskiem.

Jak zwykle szkoły są dwie i obie mają zadowolonych "wyznawców" ;)

Link to comment
Share on other sites

Lagecy II czy Legacy I po lifcie? Jeśli I, to w wersji turbo był standardowo wodny IC i taka kierownica powietrza, jak piszesz, plus "kominek" nad turbiną.

Co do dyskusji woda/powietrze, to są inne argumenty oprócz ekonomii. Wodny układ jest bardziej skomplikowany, więc z założenia bardziej awaryjny. Poza tym różnica na masie też jest zauważalna. Dodatkowo powietrzny IC łatwiej modyfikować, przenosić, czy choćby usprawnić dodatkowym natryskiem.

Jak zwykle szkoły są dwie i obie mają zadowolonych "wyznawców" ;)

 

U mnie w Legacy I "IC" jest wodny, czyli seria, a w Legacy II "IC" był już chyba tylko powietrzny :question:  Odnośnie kierownicy powietrza i "kominka" nad turbiną to jak ważny jest ten "komin"? Z racji wieku w moim dziadku układ wydechowy prawie nie istniał. Mechanik uznał, że bez "kominka" też będzie dobrze i już go nie zamontował ( po usunięciu resztek katalizatora nie było do czego go przykręcić ) ale sumienie do dzisiaj mnie gryzie, że mu pozwoliłem nie montować tego "komina" :angry:

Link to comment
Share on other sites

Moje Legacy nie jest serią i w Jadę Nielegala można znaleźć jego opis :)

Kominek w Legacy Turbo I to z tego co słyszałem pozostałość po rajdowej homologacji i nie jest potrzebny w zwykłej jeździe. Ile w tym prawdy to nie mam pojęcia.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...