Adam12 Posted March 8, 2008 Share Posted March 8, 2008 Witam. Mam pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników WRX. Zaraz po nagrzaniu silnika wydobywa się para z lewej strony, jakby spod osłony filtra powietrza tylko bardziej od strony silnika. Zapach mówi że to chyba płyn z chłodnicy paruje na rozgrzanym siniku. Na początku jest intensywny potem zanika ale czuć go lekko koło auta. Sprawdziłem dokładnie wszystkie dostępne przewody gumowe i nie znalazłem żadnych przecieków. Temperatura jest trzymana OK, rozgrzewa się w normalnym tempie, spod auta nic nie cieknie. W zbiorniku wyrównawczym nie widać drastycznego ubywania płynu. Jego stan jest powyżej max. i być może tutaj jest jakaś przyczyna. z góry dziękuję za pomoc zanim udam się do "fachowców". pzdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted March 8, 2008 Share Posted March 8, 2008 zagrzej go i stań ( nie gas silnika ), otwórz maske i zobacz okolice turbiny, zbiornika z płynem "nad turbina), może byc tak że jest mały wyciek, lub korek przepuszcza i jak jest mocno rozgrzany silnik , szybko odparuje i potem nic nie widac Jezeli tj. płyn , powinien sie pokazac charakterystyczny osad, i wtedy widac skąd jest wyciek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam12 Posted March 8, 2008 Author Share Posted March 8, 2008 zagrzej go i stań ( nie gas silnika ), otwórz maske i zobacz okolice turbiny, zbiornika z płynem "nad turbina), może byc tak że jest mały wyciek, lub korek przepuszcza i jak jest mocno rozgrzany silnik , szybko odparuje i potem nic nie widacJezeli tj. płyn , powinien sie pokazac charakterystyczny osad, i wtedy widac skąd jest wyciek Pojemnik nad turbiną ma wlew od góry ale jest on czysty. Żadnych śladów wycieku ale pod spodem wygląda tak jakby się pocił lub przepuszczał na łączeniu. Jest cały ufajdany. Jest tam pewnie jakaś uszczelka bo widać śruby mocujące dolną część z górną. Ten pojemnik jest doskonale widoczny i nic nie wskazuje na to, że to on paruje ale ewidentnie widać jakby coś tam przepuszczał. Auto ma 59k przebiegu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ps Posted March 8, 2008 Share Posted March 8, 2008 nie wiem, czy to cos pomoze, ale u mnie byly bardzo podobne objawy i serwis stwierdzil, ze pompa wody popuszcza. Do wymiany pompa... plus rozrzad :sad: Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotr1 Posted March 8, 2008 Share Posted March 8, 2008 Generalnie ciężko jest sprawdzić szczelność na postoju, nawet jak silnik chodzi. Bo to że na wolnych obrotach jest ok, to jeszcze nie znaczy że przy wyższych coś jednak nie puszcza. Minimum jakie powinieneś zrobić to nagrzać silnik na postoju do włączenia wentylatorów i pogazować kilka razy (najłatwiej spod maski - obracając przepustnicę) i obserwować. Piszę z własnego doświadczenia, bo mi też zdarzało się szukać źródeł pary spod maski :smile: Link to comment Share on other sites More sharing options...
szymu Posted March 8, 2008 Share Posted March 8, 2008 mialem to samo w gt, nawet w tym samym miejscu, temperatura tez byla ok ale plynu ubywalo wraz z przebiegiem (co prawda powoli). skonczylo sie na wymianie chlodnicy - podobno te plastikowe boczki lubia sie rozszczelniac/pekac. lepiej nie czekaj az ci caly plyn chlodniczy wycieknie bo koszt nowej chlodnicy jest niewielki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kuba_p Posted March 9, 2008 Share Posted March 9, 2008 podobno te plastikowe boczki lubia sie rozszczelniac potwierdzam. Mam WRX z 2002 roku i też się lekko poci przy plastikowej osłonce :sad: P.S. jaki jest mniej więcej koszt nowej chłodnicy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
szymu Posted March 9, 2008 Share Posted March 9, 2008 kuba_p, PW Link to comment Share on other sites More sharing options...
Godlik Posted March 9, 2008 Share Posted March 9, 2008 potwierdzam. Mam WRX z 2002 roku i też się lekko poci przy plastikowej osłonce :sad: Ja również. GT 99 - wymieniałem 2 tygodnie temu chłodnicę. Podobno standard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam. Posted March 10, 2008 Share Posted March 10, 2008 kuba_p, ja mam chlodnice do wrx 2002 do sprzedania za grosze.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam12 Posted March 10, 2008 Author Share Posted March 10, 2008 Problem rozwiązany. Usterka banalna ale bardzo dziwna. Gruby wąż wychodzący od chłodnicy do silnika przepuszczał lekko na łączeniu z silnikiem. Żeby było śmieszniej tylko w czasie dłuższego postoju. Jak płyn krąży pod ciśnieniem nic się nie działo. Po ściągnięciu plastikowego wlotu powietrza do filtra wyraźnie widać było mały zaciek na silniku tuż pod wejściem węża. Jest tam obejma z podwójnego drutu. Wymieniłem ja na taśmową plus czyszczenie węża i wejścia. Problem na razie zniknął. Wszystkim dziękuje za rady. pzdr. [ Dodano: Wto Mar 11, 2008 7:34 am ] można zamykać. pzdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now