Skocz do zawartości

Biturbo


Mariusz Zielonk

Rekomendowane odpowiedzi

twin turbo -> dwie roznej wielkosci turbiny

bi-turbo -> dwie takie same

Ja rozumowalbym tak, jak Ty. :mrgreen:

 

To znalazlem w necie o twin-turbo:

 

"Parallel twin-turbo refers to a turbocharger configuration in which two identical turbochargers equally split the turbocharging duties. Each turbocharger is driven by one half of the engine's spent exhaust energy. In most applications, the compressed air from both turbos is combined in a common intake manifold, and sent to the individual cylinders. Both turbos function simultaneously, unlike sequential twin-turbos."

"Sequential twin-turbo refers to a set up in which the motor can utilize only one turbocharger for lower engine speeds, and both turbochargers at higher engine speeds. During low to mid engine speeds, when available spent exhaust energy is minimal, only one turbocharger (the primary turbocharger) is active. During this period, all of the engine's exhaust energy is directed to the primary turbocharger only, lowering the boost threshold, and increasing power output at low engine speeds. Towards the end of this cycle, the secondary turbocharger is partially activated (both compressor and turbine flow) in order to pre-spool the secondary turbocharger prior to its full utilization. Once a preset engine speed or boost pressure is attained, valves controlling compressor and turbine flow through the secondary turbocharger are opened completely. At this point the engine is functioning in a full twin-turbocharger form, providing maximum power output. Sequential twin-turbocharger systems provide a way to decrease turbo lag without compromising ultimate boost output and engine power."

 

EDIT: przyklad silnika biturbo Maserati, ktory, wedlug obowiazujacej (?) nomenklatury, jest silnikiem twin-turbo parallel:

18-valve-24a.gif

 

Ale to po...mieszane!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 68
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Mam troche OT pytanie - czy shortblock sklada sie z dwoch elementow, czy tez z jednego, a dostep do walu jest po odkreceniu miski olejowej?

właśnie przyłączam się do pytania. Nie wiem do końca co nazywa się shortblock'iem. Czy cały kadłub skałdający się z dwóch części czy tylko jedna część z dwóch. A może to całkiem inny blok niż standardowy subaru i składa się tylko z jednej cześci a wał przykręcony jest jakimiś podporami. ale zamotałem, hehe. Może jednak ktoś się domyśłi o co mi chodzi :roll: :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba, pokazałem taki, by było wiadomo, ze to są jednak dwie połówki skręcane ze sobą :)

GeOrGe, short block, dlatego , bo nie ma głowic :)

z głowicami wygląda tak:

Stage-II-SOHC-Long-Block.GIF

i nazywa się long block :)

Natomiast short-block zazwyczaj jest poskręcany i zwiera to co na zdjęciu (czyli blok, korba, tłoki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie dzisiaj był dzień w którym wynalazek ożył i brzmi pięknie.Zostało parę szczegółów do ogarnięcia ale w przyszłym tygodniu odzyskam furę.Mam nowy wydech brzmi przepięknie.Na razie przez 600km będzie jeździł z mniejszym doładowaniem ale po będzie remap i hamownia wiec wszystko będzie jasne.Nie mogę sie doczekać!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...