Aiho Posted January 29, 2008 Share Posted January 29, 2008 Chcialbym niesmialo wrocic do gnebiacego mnie problemu z moja Tribeca, autko oceniam bardzo wysoko poza jedna "upierdliwoscia" o ktorej wspominalem juz kiedys na tym forum, czas sprawia ze postanowilem wrocic do problemu, otoz w moim samochodzie zaznaczam, wersja amerykanska 7 osobowa, przy pokonywaniu nierownosci strasznie trzeszcza tylnbie fotele, wynika to z tego ze poruyszaja sie one we wszytskich plaszczyznach, tzn, tak do przodu , jak i na boki...towarzyszy temu dzwiek ktory strasznie mnie denerwuje, Moja prosba do uztkowników forum, - czy ktos zetknal sie z takim problemem w swoim samochodzie, i czy udalo mu sie go usunac?? - czy ktos zna jakis zaklad, serwis na poludniu Polski gdzie mogl;iby zdiagnozowac i usunac te mankament? Zaznaczam ze probowalem juz "wiazac" fotele pasami na cisno je spinac ale efekt jesty mizerny, drazni mnie to tez z tego powodu ze mamy w domu podobnie wyposazona Honde CRV i mimo ze to pojazd klase nizej, tam siedziska nawet " nie drgna " na nierownosciach.. Licze na Wasza odpowiedz. Jacek Link to comment Share on other sites More sharing options...
wlyszkow Posted October 8, 2008 Share Posted October 8, 2008 Witam, udało się coś zdziałać? Ja tak mam czasami kiedy przesuwam fotele 2 rzędu ale kiedy są dosunięte zupełnie do końca to jest cisza.. może być też kwestia pochylenia.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aiho Posted October 8, 2008 Author Share Posted October 8, 2008 Udalo sie....pozbylem sie tego pojazdu, i nigdy wiecej Subaru...wrocilem do europejskich marek.. ale mam doswiadczenia, proponuje jeszcze tasma izolacyjna..owinac zamek ta czesc w nadwoziu, tasma izolacyjna...bo czesto powodem trzaskow jest tylnia klapa....w kazdy razie skapitulowalem. Spalanie tez mnie dobilo...sory Link to comment Share on other sites More sharing options...
wlyszkow Posted October 8, 2008 Share Posted October 8, 2008 Szkoda.. ja trochę autko dopieściłem.. gazowe amorki KYBa itp i teraz kupa frajdy z jazdy.. no fakt, że postoje na tankowanie średnio miłe ale o tym wiedziałem.. za 4x4 w mieście trzeba zapłacić.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aiho Posted October 8, 2008 Author Share Posted October 8, 2008 Sam zaluzje, zalozylem mu sporo dodatkow z akcesoriow...ale nie moglem zniesc tych trzaskow..zwlasza ze mam jeszcze Audi S6 i tam nic nie skrzypi.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wlyszkow Posted April 5, 2010 Share Posted April 5, 2010 Subaru dostrzegło w końcu problem trzasków 2 rzędu siedzeń w Tribekach - można w ASO pytać o TSB 12-111-09 z dn. 8 kwietnia 2009 (wydane w US). Tytuł oryginalny: Second Row Seat and Tailgate Rattles Dotyczy: 2008~09MY Tribeca Dodatkowo, w tym samym TSB umieszczono info o zamiennikach koniecznych do tylnej klapy (bagażnika) aby zniwelować ewentualne drgania/odgłosy. Całość obejmuje kilkanaście drobiazgów i puszkę smaru w aerozolu i chwilę w serwisie (wg SOA): Second row seat rattle repair (includes road testing) - 0,8 hours Tailgate rattle repair (includes road testing) - 0,4 hours Dla zainteresowanych mam ten TSB (z dokładną instrukcją jak to wykonać) i mogę mailem wysłać... :wink: Drobiazgi na tylną klapę to w US ok. 13usd Drobiazgi naprawcze na 2 rząd siedzeń to w US ok. 75usd bez ww. smaru. + oczywiście przesyłki.. ale może w ASO tym razem będzie taniej :?: Chętnie skorzystam... :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted April 7, 2010 Share Posted April 7, 2010 można w ASO pytać o TSB 12-111-09 z dn. 8 kwietnia 2009 wydane w US). I w US nalezy pytać bo w UE takiej akcji nie bylo... AK ps. Ostatnią Tribeca przejechalem 7 tys km i jedyne co pukalo to dwie parasolki Kadrowej .....polozone w bagazniku.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wlyszkow Posted April 7, 2010 Share Posted April 7, 2010 Ostatnią Tribeca przejechalem 7 tys km i jedyne co pukalo to dwie parasolki Kadrowej .....polozone w bagazniku.. tzn, że wersje EU nie mają drgań 2 rzędu siedzeń an nierównościach, np. podczas jazdy po betonowych płytach itp :?: Ciekawe jest to o tyle, że w ww. TSB po światłach tylnych EU (białe kierunkowskazy na fotkach) widać, że instrukcja nie była opracowana wyłącznie dla wersji US.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted April 7, 2010 Share Posted April 7, 2010 np. podczas jazdy po betonowych płytach itp Byc moze , że sie cos trzęsie po takiej drodze , trudno mi powiedzieć widać, że instrukcja nie była opracowana wyłącznie dla wersji US.. Nie miałem takiej informacji ale dobrze wiedzieć , że jest taki zestaw naprawczy :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
korzonek Posted October 13, 2010 Share Posted October 13, 2010 mam tribec z 2008r strasznie trzeszcza fotele2 rzedu i klapa tylna moze wieci czy sewis cos z tym zrobi :?: :?: Link to comment Share on other sites More sharing options...
wlyszkow Posted October 13, 2010 Share Posted October 13, 2010 mam tribec z 2008r strasznie trzeszcza fotele2 rzedu i klapa tylna moze wieci czy sewis cos z tym zrobi :?: :?: ASO Koper kiedyś dostało procedurkę naprawy tego ale czy zrobią - tego nie wiem :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
korzonek Posted October 13, 2010 Share Posted October 13, 2010 a moglys przeslac mi na melia ta procedure naprawy tylko zeby byla po polsku bo nie wiem czy ktos w serwise bedzie zdolny do rozszfrowania tego a zadazylo cie ze skrzynia szarpnela podczas zmiany 2na 3 bieg -- Śr paź 13, 2010 1:05 pm -- dzwonilem do aso koper maja dane i sa wstanie to naprawic przynajmniej tak twierdza przez tel byli zdzwieni ze w tak nowym aucie i ze w europejskiej wersji sie to stalo ale nie rozumem czym sie roznia jedna od drugiej co skaldaj z gorszych czesci :?: :?: :?: kosz usuniecia usterki 100-250zł Link to comment Share on other sites More sharing options...
wlyszkow Posted October 13, 2010 Share Posted October 13, 2010 a moglys przeslac mi na melia ta procedure naprawy tylko zeby byla po polsku bo nie wiem czy ktos w serwise bedzie zdolny do rozszfrowania tego a zadazylo cie ze skrzynia szarpnela podczas zmiany 2na 3 bieg Procedura jest po angielsku bo z US - podaj mi Swojego maila na PW to wyślę. Odnośnie szarpnięcia 2-3 pewnie na zimno... to czasami wymiana ATFu pomaga (kiedy był wymieniany :?: ) a jeśli nie to przeprogramowanie kompa AT (TCM). Link to comment Share on other sites More sharing options...
korzonek Posted October 13, 2010 Share Posted October 13, 2010 serwis ma to oprogramowanie czy mam szukac u w sewisach automatow -- Śr paź 13, 2010 5:42 pm -- slyszalem ze gdzies w jakmkach czy nadarzynie jest doby warsztat automatów ale dokladnie to nie wiem :roll: :roll: szrpanie jest ciagle czy zimy czy ciepły nie ma róznicy no moze tylko jak wciagne go na 3tys to czuc do minimalnie a 2 tys to czuc calkiem niezle Link to comment Share on other sites More sharing options...
wlyszkow Posted October 14, 2010 Share Posted October 14, 2010 W ASO kiedyś chyba był problem z programowaniem US spec ale zapytaj np. w ASO Koper. Dokładnie ta poprawka do 3.6 nazywa się tak (3 linia od góry na 5 stronie): TCM 2008, 2009 Tribeca 3.6L non-Turbo AT; Pack Number: 30919AA735 Shift shock on 2nd to 3rd and 3rd to 2nd, Improve judgement criteria for oil pressure SW (Release month: April, 2009), Various automatic transmission P codes (Release month: September, 2009) http://techinfo.subaru.com/assets/repro ... isting.pdf Ja wgrywałem w Nadarzynie u Olczaka ale ostatnio mieszane opinie do mnie docierały o tym miejscu. Mogę wskazać na PW jeszcze jedno miejsce w Wa-wie gdzie się może serwis podejmie jeśli nie ASO. BTW: 1. Kiedy wymieniany był ATF :?: na jaki :?: 2. Czy kiedy na 2 biegu dodasz więcej gazu i wejdziesz na wyższe rpm to też 3-ka szarpie :?: Link to comment Share on other sites More sharing options...
korzonek Posted October 14, 2010 Share Posted October 14, 2010 co do oleju to nie wiem ma przejechane 45tys takie kupilem co do szarpania to odczuwalnie jest w samym monencie zmiany biegu 2na 3 im wyzej go wkrece w obroty na 2 to mniej odczuwalne jest szarpniecie ale ogolnie ta skrzynia dziwnie dziala zdaza sie jej dlugo myslec i wciaga auto na obroty gdzie powinna dawno wrzucic wyzszy bieg chyba oprogramowanie fiksuje a tak wogole to tribeca jest taka sztywna ???? czy ktos grzebal przy zawieszniu bo kupuja to auta mysalem ze bede jezdzil pływakiem a tu trzesie jak w busie blaszaku ktory jest nie zaladowany tez ci trzeszcza plastiki czy to tylko moj egzemplarz jest taki usrany cala nic zrywalem plastki w bagazniku boczkiw srodku i olkejałem gabka i uzczelkami do okien jeszcze cos gdzies delikatnie slychac ale nie mam sily na dzis tego robic moze jutro Link to comment Share on other sites More sharing options...
wlyszkow Posted October 14, 2010 Share Posted October 14, 2010 Czy to auto przypadkiem gdzieś nie stało kilka m-cy :?: Ja bym zaczął od wymiany ATFu i filtra AT bo wygląda na kłopoty z ciśnieniem ATFu... co może być spowodowane zwykłym zanieczyszczeniem. Co do drgań to Tribeka to komfortowe auto - nawet moja z twardszymi amorami.. Sprawdź: 1. ciśnienie w oponach bo one nie lubią ani zbyt wysokiego ani zbyt niskiego... 2. stan gum stabilizatorów przód i tył (na podnośniku) - to niedrogie elementy a często padają na naszych drogach i znacznie obniżają komfort jazdy To jest US spec czy EU :?: 45k km czy 45k mil :?: Link to comment Share on other sites More sharing options...
korzonek Posted October 14, 2010 Share Posted October 14, 2010 wersja europejska 45tys km po nocnym wojaowniu z plastikami dzis nic nie trzeszczy no fotele tylne jeszcze zostaly i sam kombinowalem z kalpa i winalem tasna izoalcyjna i uszczelka do okien ucho ktore lapie zamek i rzeczywiscie jest lepiej ale sewis to zrobi po swojemu bo to troche wiejsko wyglada ale dziala co do cisniania to sprawdzalem jest ok moze europejska jest taka sztywna ???? auto stalo 2 miesiace w komisie poprzedni wlasciciel nic przy niej nie robil nawet zarówek przepalonych nie wymienil a co dopiero fotele czy klapa moze byl jakis malo rozgarniety albomu to nie przeszkadzalo mam ptyanie glosniki masz orginalne czy wymieniales ?? to w bagazniku na scianie takie male to subufer czy glosnik ja mam cos problem z ustawieniem fajnego dziweku w aucie albo cos buczy albo szelesci jak bedzie mnie to tak draznic to wymnieni glosniki na lepsze Link to comment Share on other sites More sharing options...
wlyszkow Posted October 14, 2010 Share Posted October 14, 2010 Zacznij więc od wymiany ATFu + filtra AT i oceny/wymiany gum stabilizatorów - może tylko troski o to autko brakowało.. :| pozostałe płyny pewnie też do wymiany bo pewnie poprzedni właściciel przeglądu 45kkm przed sprzedażą nie robił To coś z tyłu to sub - ja wymieniłem głośniki na komplet w miarę niedrogich Clarionów i jest dużo lepiej (jak zobaczysz to co zdemontujesz to się wcale nie zdziwisz słysząc różnicę ) - zabawy trochę jest więc może pomyśl o serwisie car-audio, ów sub zostawiłem bo nic nie pasowało :x Puść mi swojego maila na PW to wyślę procedurkę na siedzenia i tylną klapę - w US temat jest rozpracowany i są fotki gdzie co i jak poprawić - widzę, że "manualny" jesteś więc dasz radę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
korzonek Posted October 14, 2010 Share Posted October 14, 2010 gumy stabilizatora do wymniany lewa i prawa strona przednie tuleje wachaczy buuuu a dopie co kupilem auto juz kase laduje oby nic wiecej korzonek13@onet.eu Link to comment Share on other sites More sharing options...
wlyszkow Posted October 14, 2010 Share Posted October 14, 2010 gumy stabilizatora do wymniany lewa i prawa strona przednie tuleje wachaczy buuuu a dopie co kupilem auto juz kase laduje oby nic wiecejkorzonek13@onet.eu lekko zaniedbana ale to jeszcze nie dramat... Link to comment Share on other sites More sharing options...
korzonek Posted October 14, 2010 Share Posted October 14, 2010 no niby tak ale czesci mechaniczne swoja droga ale jeszcze lakier prawie nowe auto lakier owszem pisze grfitowy metalik ale tego metaliku to tak nie widac myjnie automatyczne zrobily swoje ale tym sie najmniej przejmuje znajomy co robi w porsche nauczyl nie jak sie robi zeby znowu wygladalo jak nowe tylko znowu zawale nocke ale bedzie warto a na jakie zurzycie oleju mam sie przygotwac w tej chwili wlany jest castrol slx 5w30 kiedy wymnienia sie swiece i co z paskami -- Pt paź 15, 2010 1:22 am -- no niby tak ale czesci mechaniczne swoja droga ale jeszcze lakier prawie nowe auto lakier owszem pisze grfitowy metalik ale tego metaliku to tak nie widac myjnie automatyczne zrobily swoje ale tym sie najmniej przejmuje znajomy co robi w porsche nauczyl nie jak sie robi zeby znowu wygladalo jak nowe tylko znowu zawale nocke ale bedzie warto a na jakie zurzycie oleju mam sie przygotwac w tej chwili wlany jest castrol slx 5w30 kiedy wymnienia sie swiece i co z paskami -- Pt paź 15, 2010 1:24 am -- a tak wogole to dzieki za te procedury moeze mi sie uda samemu cos zrobic dam znac jaki bedzie efekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
wlyszkow Posted October 15, 2010 Share Posted October 15, 2010 korzonek, no widzę, że w końcu biedaczka w dobre ręce trafiła :wink: paski/świece to na ogół dopiero 100kkm więc wyluzuj :wink: i składaj na zimówki :roll: Po Castrolu najelepiej byłoby wypłukać silnik ale czy Ty przypadkiem nie masz nadal gwarancji na to auto - ASO płukanek nie uznaje -- 15 paź 2010, o 10:17 -- gumy stabilizatora do wymniany lewa i prawa strona przednie tuleje wachaczy gumy OK - wymień, to zawsze pomaga.. ale na tuleje to wg mnie trochę zbyt wcześnie... ja bym nie ruszał (czasami mniej korzystnie wyglądają ale działają OK) i sprawdził jak będzie po wymianie samych gum, które kosztują "grosze". Link to comment Share on other sites More sharing options...
korzonek Posted October 18, 2010 Share Posted October 18, 2010 dorwalem sie do instrukcji i..... klape to sie jakos uda ale z fotelami mmmm oj tego to chyba nie rusze boje sie cos spier... a sewis krzyknie 3tys. zamiast 200zł -- Pn paź 18, 2010 11:38 am -- ile olej wchdzi do silnika bo musze wymienic po wymianie gum w zawieszeniu jest super a gwarancaj sie skonczyla 1 miechy temu :x :x szkoda bo moze bym sie jeszcze zalapal Link to comment Share on other sites More sharing options...
wlyszkow Posted October 18, 2010 Share Posted October 18, 2010 Kup min. 7L - wchodzi > 6L , u mnie po płukance weszło ok 6,3L Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now