Skocz do zawartości

Tribeca, problem


Aiho

Rekomendowane odpowiedzi

Chcialbym niesmialo wrocic do gnebiacego mnie problemu z moja Tribeca, autko oceniam bardzo wysoko poza jedna "upierdliwoscia" o ktorej wspominalem juz kiedys na tym forum, czas sprawia ze postanowilem wrocic do problemu, otoz w moim samochodzie zaznaczam, wersja amerykanska 7 osobowa, przy pokonywaniu nierownosci strasznie trzeszcza tylnbie fotele, wynika to z tego ze poruyszaja sie one we wszytskich plaszczyznach, tzn, tak do przodu , jak i na boki...towarzyszy temu dzwiek ktory strasznie mnie denerwuje, Moja prosba do uztkowników forum,

 

- czy ktos zetknal sie z takim problemem w swoim samochodzie, i czy udalo mu sie go usunac??

- czy ktos zna jakis zaklad, serwis na poludniu Polski gdzie mogl;iby zdiagnozowac i usunac te mankament?

 

Zaznaczam ze probowalem juz "wiazac" fotele pasami na cisno je spinac ale efekt jesty mizerny, drazni mnie to tez z tego powodu ze mamy w domu podobnie wyposazona Honde CRV i mimo ze to pojazd klase nizej, tam siedziska nawet " nie drgna " na nierownosciach..

 

Licze na Wasza odpowiedz.

 

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Udalo sie....pozbylem sie tego pojazdu, i nigdy wiecej Subaru...wrocilem do europejskich marek..

ale mam doswiadczenia, proponuje jeszcze tasma izolacyjna..owinac zamek ta czesc w nadwoziu, tasma izolacyjna...bo czesto powodem trzaskow jest tylnia klapa....w kazdy razie skapitulowalem. Spalanie tez mnie dobilo...sory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Subaru dostrzegło w końcu problem trzasków 2 rzędu siedzeń w Tribekach - można w ASO pytać o TSB 12-111-09 z dn. 8 kwietnia 2009 (wydane w US).

Tytuł oryginalny: Second Row Seat and Tailgate Rattles

Dotyczy: 2008~09MY Tribeca

 

Dodatkowo, w tym samym TSB umieszczono info o zamiennikach koniecznych do tylnej klapy (bagażnika) aby zniwelować ewentualne drgania/odgłosy.

 

Całość obejmuje kilkanaście drobiazgów i puszkę smaru w aerozolu i chwilę w serwisie (wg SOA):

Second row seat rattle repair (includes road testing) - 0,8 hours

Tailgate rattle repair (includes road testing) - 0,4 hours

 

Dla zainteresowanych mam ten TSB (z dokładną instrukcją jak to wykonać) i mogę mailem wysłać... :wink:

 

Drobiazgi na tylną klapę to w US ok. 13usd

Drobiazgi naprawcze na 2 rząd siedzeń to w US ok. 75usd bez ww. smaru.

 

+ oczywiście przesyłki.. ale może w ASO tym razem będzie taniej :idea: :?: Chętnie skorzystam... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnią Tribeca przejechalem 7 tys km i jedyne co pukalo to dwie parasolki Kadrowej .....polozone w bagazniku..

tzn, że wersje EU nie mają drgań 2 rzędu siedzeń an nierównościach, np. podczas jazdy po betonowych płytach itp :idea: :?: Ciekawe jest to o tyle, że w ww. TSB po światłach tylnych EU (białe kierunkowskazy na fotkach) widać, że instrukcja nie była opracowana wyłącznie dla wersji US.. :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

np. podczas jazdy po betonowych płytach itp

Byc moze , że sie cos trzęsie po takiej drodze , trudno mi powiedzieć

widać, że instrukcja nie była opracowana wyłącznie dla wersji US..

Nie miałem takiej informacji ale dobrze wiedzieć , że jest taki zestaw naprawczy :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

a moglys przeslac mi na melia ta procedure naprawy tylko zeby byla po polsku bo nie wiem czy ktos w serwise bedzie zdolny do rozszfrowania tego a zadazylo cie ze skrzynia szarpnela podczas zmiany 2na 3 bieg

 

-- Śr paź 13, 2010 1:05 pm --

 

dzwonilem do aso koper maja dane i sa wstanie to naprawic przynajmniej tak twierdza przez tel byli zdzwieni ze w tak nowym aucie i ze w europejskiej wersji sie to stalo ale nie rozumem czym sie roznia jedna od drugiej co skaldaj z gorszych czesci :?: :?: :?: kosz usuniecia usterki 100-250zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moglys przeslac mi na melia ta procedure naprawy tylko zeby byla po polsku bo nie wiem czy ktos w serwise bedzie zdolny do rozszfrowania tego a zadazylo cie ze skrzynia szarpnela podczas zmiany 2na 3 bieg

Procedura jest po angielsku bo z US - podaj mi Swojego maila na PW to wyślę.

 

Odnośnie szarpnięcia 2-3 pewnie na zimno... :idea: to czasami wymiana ATFu pomaga (kiedy był wymieniany :?: ) a jeśli nie to przeprogramowanie kompa AT (TCM).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

serwis ma to oprogramowanie czy mam szukac u w sewisach automatow

 

-- Śr paź 13, 2010 5:42 pm --

 

slyszalem ze gdzies w jakmkach czy nadarzynie jest doby warsztat automatów ale dokladnie to nie wiem :roll: :roll:

szrpanie jest ciagle czy zimy czy ciepły nie ma róznicy no moze tylko jak wciagne go na 3tys to czuc do minimalnie a 2 tys to czuc calkiem niezle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ASO kiedyś chyba był problem z programowaniem US spec ale zapytaj np. w ASO Koper.

Dokładnie ta poprawka do 3.6 nazywa się tak (3 linia od góry na 5 stronie):

 

TCM 2008, 2009 Tribeca 3.6L non-Turbo AT; Pack Number: 30919AA735

 

Shift shock on 2nd to 3rd and 3rd to 2nd, Improve judgement

criteria for oil pressure SW (Release month: April, 2009), Various

automatic transmission P codes (Release month: September,

2009)

http://techinfo.subaru.com/assets/repro ... isting.pdf

 

Ja wgrywałem w Nadarzynie u Olczaka ale ostatnio mieszane opinie do mnie docierały o tym miejscu. Mogę wskazać na PW jeszcze jedno miejsce w Wa-wie gdzie się może serwis podejmie jeśli nie ASO.

 

BTW:

1. Kiedy wymieniany był ATF :?: na jaki :?:

2. Czy kiedy na 2 biegu dodasz więcej gazu i wejdziesz na wyższe rpm to też 3-ka szarpie :idea: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do oleju to nie wiem ma przejechane 45tys takie kupilem

co do szarpania to odczuwalnie jest w samym monencie zmiany biegu 2na 3 im wyzej go wkrece w obroty na 2 to mniej odczuwalne jest szarpniecie ale ogolnie ta skrzynia dziwnie dziala zdaza sie jej dlugo myslec i wciaga auto na obroty gdzie powinna dawno wrzucic wyzszy bieg chyba oprogramowanie fiksuje a tak wogole to tribeca jest taka sztywna ???? czy ktos grzebal przy zawieszniu bo kupuja to auta mysalem ze bede jezdzil pływakiem a tu trzesie jak w busie blaszaku ktory jest nie zaladowany tez ci trzeszcza plastiki czy to tylko moj egzemplarz jest taki usrany cala nic zrywalem plastki w bagazniku boczkiw srodku i olkejałem gabka i uzczelkami do okien jeszcze cos gdzies delikatnie slychac ale nie mam sily na dzis tego robic moze jutro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to auto przypadkiem gdzieś nie stało kilka m-cy :idea: :?: Ja bym zaczął od wymiany ATFu i filtra AT bo wygląda na kłopoty z ciśnieniem ATFu... co może być spowodowane zwykłym zanieczyszczeniem.

Co do drgań to Tribeka to komfortowe auto - nawet moja z twardszymi amorami..

Sprawdź:

1. ciśnienie w oponach bo one nie lubią ani zbyt wysokiego ani zbyt niskiego...

2. stan gum stabilizatorów przód i tył (na podnośniku) - to niedrogie elementy a często padają na naszych drogach i znacznie obniżają komfort jazdy

 

To jest US spec czy EU :?: 45k km czy 45k mil :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wersja europejska 45tys km po nocnym wojaowniu z plastikami dzis nic nie trzeszczy no fotele tylne jeszcze zostaly i sam kombinowalem z kalpa i winalem tasna izoalcyjna i uszczelka do okien ucho ktore lapie zamek i rzeczywiscie jest lepiej ale sewis to zrobi po swojemu bo to troche wiejsko wyglada ale dziala

co do cisniania to sprawdzalem jest ok moze europejska jest taka sztywna ????

auto stalo 2 miesiace w komisie poprzedni wlasciciel nic przy niej nie robil nawet zarówek przepalonych nie wymienil a co dopiero fotele czy klapa moze byl jakis malo rozgarniety albomu to nie przeszkadzalo

mam ptyanie glosniki masz orginalne czy wymieniales ??

to w bagazniku na scianie takie male to subufer czy glosnik ja mam cos problem z ustawieniem fajnego dziweku w aucie albo cos buczy albo szelesci jak bedzie mnie to tak draznic to wymnieni glosniki na lepsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij więc od wymiany ATFu + filtra AT i oceny/wymiany gum stabilizatorów - może tylko troski o to autko brakowało.. :| pozostałe płyny pewnie też do wymiany bo pewnie poprzedni właściciel przeglądu 45kkm przed sprzedażą nie robił :idea:

 

To coś z tyłu to sub - ja wymieniłem głośniki na komplet w miarę niedrogich Clarionów i jest dużo lepiej (jak zobaczysz to co zdemontujesz to się wcale nie zdziwisz słysząc różnicę :twisted: ) - zabawy trochę jest więc może pomyśl o serwisie car-audio, ów sub zostawiłem bo nic nie pasowało :x

 

Puść mi swojego maila na PW to wyślę procedurkę na siedzenia i tylną klapę - w US temat jest rozpracowany i są fotki gdzie co i jak poprawić - widzę, że "manualny" jesteś więc dasz radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niby tak ale czesci mechaniczne swoja droga ale jeszcze lakier prawie nowe auto lakier owszem pisze grfitowy metalik ale tego metaliku to tak nie widac myjnie automatyczne zrobily swoje ale tym sie najmniej przejmuje znajomy co robi w porsche nauczyl nie jak sie robi zeby znowu wygladalo jak nowe tylko znowu zawale nocke ale bedzie warto

a na jakie zurzycie oleju mam sie przygotwac w tej chwili wlany jest castrol slx 5w30

kiedy wymnienia sie swiece i co z paskami

 

-- Pt paź 15, 2010 1:22 am --

 

no niby tak ale czesci mechaniczne swoja droga ale jeszcze lakier prawie nowe auto lakier owszem pisze grfitowy metalik ale tego metaliku to tak nie widac myjnie automatyczne zrobily swoje ale tym sie najmniej przejmuje znajomy co robi w porsche nauczyl nie jak sie robi zeby znowu wygladalo jak nowe tylko znowu zawale nocke ale bedzie warto

a na jakie zurzycie oleju mam sie przygotwac w tej chwili wlany jest castrol slx 5w30

kiedy wymnienia sie swiece i co z paskami

 

-- Pt paź 15, 2010 1:24 am --

 

a tak wogole to dzieki za te procedury moeze mi sie uda samemu cos zrobic dam znac jaki bedzie efekt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

korzonek, no widzę, że w końcu biedaczka w dobre ręce trafiła :wink: paski/świece to na ogół dopiero 100kkm więc wyluzuj :wink: i składaj na zimówki :roll:

Po Castrolu najelepiej byłoby wypłukać silnik ale czy Ty przypadkiem nie masz nadal gwarancji na to auto :idea: - ASO płukanek nie uznaje :(

 

-- 15 paź 2010, o 10:17 --

 

gumy stabilizatora do wymniany lewa i prawa strona przednie tuleje wachaczy

gumy OK - wymień, to zawsze pomaga.. ale na tuleje to wg mnie trochę zbyt wcześnie... ja bym nie ruszał (czasami mniej korzystnie wyglądają ale działają OK) i sprawdził jak będzie po wymianie samych gum, które kosztują "grosze".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dorwalem sie do instrukcji i..... klape to sie jakos uda ale z fotelami mmmm oj tego to chyba nie rusze boje sie cos spier... a sewis krzyknie 3tys. zamiast 200zł

 

-- Pn paź 18, 2010 11:38 am --

 

ile olej wchdzi do silnika bo musze wymienic po wymianie gum w zawieszeniu jest super a gwarancaj sie skonczyla 1 miechy temu :x :x szkoda bo moze bym sie jeszcze zalapal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...