Skocz do zawartości

Planowane dostępne wersje OBK na rynku europejskim


Rzeznik

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowna Dyrekcjo,

 

Ostatnio zacząłem swoją przygodę z Subaru (OBK 3.0R) i chciałbym się dowiedzieć:

- czy kiedykolwiek będzie dostępna wersja OBK z silnikiem 3.0 ale z manualną skrzynią biegów; oraz

- czy będzie dostępna wersja OBK 2.5 XT turbo na rynku europejskim (poza indywidualnym importem), w której występuje manualna skrzynia biegów?

 

Z góry dziękuję za odpowiedź.

 

Pozdrawiam,

 

Rzeznik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Dzień ... sorry :oops: , Dobry wieczór.

 

Silniki 3.0 N/A i 2.5T maja praktycznie te prawie te same parametry.

Róznice - 2.5T nieco lepsze przyspiesznia (krzywa momentu) ale - wieksze uzżycie paliwa przy wyższych prędkościach.

Faktycznie stanowiły by wobec siebie bezpośrednią konkurencję.

Szczególnie wobec problematyki emisij CO2 wprowadzenie 2.5T w Europie nie nastapi.

Tym bardziej, że 2.5T jest z produkcji US, a 3.0 z JP.

Ponieważ zgłaszane zapotrzebowania importerów na licznych meetingach nie dotyczyły także wersji 3.0 M/T nie należy także się spodziewać takiej wersji EU :sad:

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeznik, w nowych OBK są manetki do zmiany biegów przy kierownicy, jest to jakiśtam substytut manuala. Nie są może jeszcze piekielnie szybkie, ale do redukowania przy wyprzedzaniu jak najbardziej się nadają. Może to wystarczy?

A przy okazji do Dyrekcji pozwolę sobie trzy pytanka:

1) czy do następnych Tribeci planuje się manetki zmiany biegów?

2) czy planuje się przyspieszenie zmiany biegów w trybie sekwencyjnym?

3) czy do Outbacka wzorem np Audi może w najbliższej przyszłości trafić jakiś większy silnik, czy ten kierunek raczej jest zamknięty?

z góry dziekuję i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Dzień dobry.

 

1. Model 08 Tribeci niestety nie jest wyposażony w manetki. Wspólnie z innymi importerami będziemy "walczyć", lecz trzeba pamiętać, że Tribeca jest sprzedawana głównie w USA, więc nasze mozliwości są ograniczone...

2. W jakim modelu ?

3. Fuji Heavy nie idzie niczyim wzorem :wink: Aktualnie brak takich planów. Czy w przyszłości nastąpią tego typu zmiany - nie wiem. W końcu o tym, że Tribeca otrzyma większy silnik dowiedzieliśmy się ok roku przed wprowadzeniem na rynek ...

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeznik, w nowych OBK są manetki do zmiany biegów przy kierownicy, jest to jakiśtam substytut manuala. Nie są może jeszcze piekielnie szybkie, ale do redukowania przy wyprzedzaniu jak najbardziej się nadają. Może to wystarczy?

 

w mojej wersji (MY04) zmienia się bieg drążkiem. Manetki pewnie dają większy komfort, ale manual mógłby być ciekawą opcją w stosunku do Spec B, który jest nisko zawieszony i twardy.

 

Rzeznik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry.

 

1. Model 08 Tribeci niestety nie jest wyposażony w manetki. Wspólnie z innymi importerami będziemy "walczyć", lecz trzeba pamiętać, że Tribeca jest sprzedawana głównie w USA, więc nasze mozliwości są ograniczone...

2. W jakim modelu ?

3. Fuji Heavy nie idzie niczyim wzorem :wink: Aktualnie brak takich planów. Czy w przyszłości nastąpią tego typu zmiany - nie wiem. W końcu o tym, że Tribeca otrzyma większy silnik dowiedzieliśmy się ok roku przed wprowadzeniem na rynek ...

 

Pozdrowienia

 

2. Na przyszłość biorę pod uwagę przede wszystkim OBK no chyba, że usportowią Tribece, stąd zapytam dokładniej. Czy w OBK H6 będą w sekwencyjnym szybciej reagować przekładnie, Nie chodzi o coś takiego jak w Lexusie IS-F, ale choćby trochę szybciej niż jest teraz. Przy zmianie 1-2 i czasem 2-3 długo długo myśli, a właśnie przy tych zmianach szybkość jest najważniejsza. Można też producentowi przekazać, że warto zmienić jedną ważną rzecz, która utrudnia przyspeszanie. W trybie sekwencynym jest taka zasada, że jak obrotomierz wchodzi na czerwone to samochód sam wrzuca wyższy bieg, a gdy kierowca sam go wrzuci w tym samym czasie manetką co komputer, to z 1-ki wchodzi nam 3-ka :( Chyba komp nie powinien aż tak mocno za nas myśleć ;) bo czasem przeszkadza. Poza tym reszta pracy przekładni to coś pięknego.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to z 1-ki wchodzi nam 3-ka Chyba komp nie powinien aż tak mocno za nas myśleć

 

tez mi sie to zdarza. Moznaby powiedziec, ze kwestia przyzwyczajenia, ale nie ukrywam, ze tez wolalbym aby tryb manualny byl ... "manualny" ;)

 

To jest tylko konsekwencja tego, że tryb manualny AT nie robi z niej MT. Trzeba po prostu brać poprawkę na czas reakcji skrzyni i zmieniać bieg wcześniej (przy niższych obrotach) niż by się to robiło w MT. Jeżeli ruszy się dźwignią tuż przed "odcięciem", to w tym czasie skrzynia już zmienia bieg i odczyta to jako polecenie powtórnej zmiany i w rezultacie zmienia o dwa do góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
Dokladnie tak jest, bez watpienia. Sadze jednak, ze to jest tylko kwestia zmiany oprogramowania. Pamietam, ze w ktorejs wersji w trybie "manualnym" skrzynia trzymala bieg do odciecia (nie pamietam, czy w Legacy czy w innym modelu).

 

Istotnie tak było. I na rzyczenie wielu klientów (także w tym miejscu była na ten temat dyskusja) FHI → dostosowało oprogramowanie do ich woli. :wink:

 

Jak sobie radzić przy "ostrym" przyspieszaniu w trybie manual ? Na chwilę oddać kontrolę komputerowi - niech sam zmienia :cool: A my w tym czasie możemy się w pełni skoncentrować na drodze, zamiast patzryć na optymalne obroty silnika. :wink:

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
Dyrekcja napisał/a:

 

Istotnie tak było. I na rzyczenie wielu klientów

 

 

Nie mogłem się powstrzymać. :mrgreen:

patzr

 

Ja tez nie mogę. :mrgreen:

:oops:

Chyba sam sobie zaproponuję pasek za ewidentne zaniżanie poziomu Forum :mrgreen:

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...