Rzeznik Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 Szanowna Dyrekcjo, Ostatnio zacząłem swoją przygodę z Subaru (OBK 3.0R) i chciałbym się dowiedzieć: - czy kiedykolwiek będzie dostępna wersja OBK z silnikiem 3.0 ale z manualną skrzynią biegów; oraz - czy będzie dostępna wersja OBK 2.5 XT turbo na rynku europejskim (poza indywidualnym importem), w której występuje manualna skrzynia biegów? Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam, Rzeznik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Posted January 10, 2008 Ojciec Założyciel Share Posted January 10, 2008 Dzień ... sorry , Dobry wieczór. Silniki 3.0 N/A i 2.5T maja praktycznie te prawie te same parametry. Róznice - 2.5T nieco lepsze przyspiesznia (krzywa momentu) ale - wieksze uzżycie paliwa przy wyższych prędkościach. Faktycznie stanowiły by wobec siebie bezpośrednią konkurencję. Szczególnie wobec problematyki emisij CO2 wprowadzenie 2.5T w Europie nie nastapi. Tym bardziej, że 2.5T jest z produkcji US, a 3.0 z JP. Ponieważ zgłaszane zapotrzebowania importerów na licznych meetingach nie dotyczyły także wersji 3.0 M/T nie należy także się spodziewać takiej wersji EU :sad: Pozdrowienia Link to comment Share on other sites More sharing options...
ojejkoo Posted January 11, 2008 Share Posted January 11, 2008 Rzeznik, w nowych OBK są manetki do zmiany biegów przy kierownicy, jest to jakiśtam substytut manuala. Nie są może jeszcze piekielnie szybkie, ale do redukowania przy wyprzedzaniu jak najbardziej się nadają. Może to wystarczy? A przy okazji do Dyrekcji pozwolę sobie trzy pytanka: 1) czy do następnych Tribeci planuje się manetki zmiany biegów? 2) czy planuje się przyspieszenie zmiany biegów w trybie sekwencyjnym? 3) czy do Outbacka wzorem np Audi może w najbliższej przyszłości trafić jakiś większy silnik, czy ten kierunek raczej jest zamknięty? z góry dziekuję i pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Posted January 11, 2008 Ojciec Założyciel Share Posted January 11, 2008 Dzień dobry. 1. Model 08 Tribeci niestety nie jest wyposażony w manetki. Wspólnie z innymi importerami będziemy "walczyć", lecz trzeba pamiętać, że Tribeca jest sprzedawana głównie w USA, więc nasze mozliwości są ograniczone... 2. W jakim modelu ? 3. Fuji Heavy nie idzie niczyim wzorem :wink: Aktualnie brak takich planów. Czy w przyszłości nastąpią tego typu zmiany - nie wiem. W końcu o tym, że Tribeca otrzyma większy silnik dowiedzieliśmy się ok roku przed wprowadzeniem na rynek ... Pozdrowienia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rzeznik Posted January 12, 2008 Author Share Posted January 12, 2008 Rzeznik, w nowych OBK są manetki do zmiany biegów przy kierownicy, jest to jakiśtam substytut manuala. Nie są może jeszcze piekielnie szybkie, ale do redukowania przy wyprzedzaniu jak najbardziej się nadają. Może to wystarczy? w mojej wersji (MY04) zmienia się bieg drążkiem. Manetki pewnie dają większy komfort, ale manual mógłby być ciekawą opcją w stosunku do Spec B, który jest nisko zawieszony i twardy. Rzeznik Link to comment Share on other sites More sharing options...
radekk Posted January 13, 2008 Share Posted January 13, 2008 2. W jakim modelu ? W każdym :razz: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Posted January 13, 2008 Ojciec Założyciel Share Posted January 13, 2008 FOR - bez zmian, LEG/OBK - lepiej TRI - inny świat. Pozdrowienia Link to comment Share on other sites More sharing options...
radekk Posted January 13, 2008 Share Posted January 13, 2008 TRI - inny świat. Tzn. jaki, trzeci :razz: LEG/OBK - lepiej Zobaczymy jak wejdzie, czy już na tyle szybka, że nie zdarzę zapomnieć, że chciałem wyprzedzać Link to comment Share on other sites More sharing options...
ojejkoo Posted January 14, 2008 Share Posted January 14, 2008 Dzień dobry. 1. Model 08 Tribeci niestety nie jest wyposażony w manetki. Wspólnie z innymi importerami będziemy "walczyć", lecz trzeba pamiętać, że Tribeca jest sprzedawana głównie w USA, więc nasze mozliwości są ograniczone... 2. W jakim modelu ? 3. Fuji Heavy nie idzie niczyim wzorem :wink: Aktualnie brak takich planów. Czy w przyszłości nastąpią tego typu zmiany - nie wiem. W końcu o tym, że Tribeca otrzyma większy silnik dowiedzieliśmy się ok roku przed wprowadzeniem na rynek ... Pozdrowienia 2. Na przyszłość biorę pod uwagę przede wszystkim OBK no chyba, że usportowią Tribece, stąd zapytam dokładniej. Czy w OBK H6 będą w sekwencyjnym szybciej reagować przekładnie, Nie chodzi o coś takiego jak w Lexusie IS-F, ale choćby trochę szybciej niż jest teraz. Przy zmianie 1-2 i czasem 2-3 długo długo myśli, a właśnie przy tych zmianach szybkość jest najważniejsza. Można też producentowi przekazać, że warto zmienić jedną ważną rzecz, która utrudnia przyspeszanie. W trybie sekwencynym jest taka zasada, że jak obrotomierz wchodzi na czerwone to samochód sam wrzuca wyższy bieg, a gdy kierowca sam go wrzuci w tym samym czasie manetką co komputer, to z 1-ki wchodzi nam 3-ka Chyba komp nie powinien aż tak mocno za nas myśleć bo czasem przeszkadza. Poza tym reszta pracy przekładni to coś pięknego. pozdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Than_Junior Posted January 14, 2008 Share Posted January 14, 2008 to z 1-ki wchodzi nam 3-ka Chyba komp nie powinien aż tak mocno za nas myśleć tez mi sie to zdarza. Moznaby powiedziec, ze kwestia przyzwyczajenia, ale nie ukrywam, ze tez wolalbym aby tryb manualny byl ... "manualny" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gal Posted January 14, 2008 Share Posted January 14, 2008 to z 1-ki wchodzi nam 3-ka Chyba komp nie powinien aż tak mocno za nas myśleć tez mi sie to zdarza. Moznaby powiedziec, ze kwestia przyzwyczajenia, ale nie ukrywam, ze tez wolalbym aby tryb manualny byl ... "manualny" To jest tylko konsekwencja tego, że tryb manualny AT nie robi z niej MT. Trzeba po prostu brać poprawkę na czas reakcji skrzyni i zmieniać bieg wcześniej (przy niższych obrotach) niż by się to robiło w MT. Jeżeli ruszy się dźwignią tuż przed "odcięciem", to w tym czasie skrzynia już zmienia bieg i odczyta to jako polecenie powtórnej zmiany i w rezultacie zmienia o dwa do góry. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Than_Junior Posted January 14, 2008 Share Posted January 14, 2008 Dokladnie tak jest, bez watpienia. Sadze jednak, ze to jest tylko kwestia zmiany oprogramowania. Pamietam, ze w ktorejs wersji w trybie "manualnym" skrzynia trzymala bieg do odciecia (nie pamietam, czy w Legacy czy w innym modelu). Link to comment Share on other sites More sharing options...
radekk Posted January 14, 2008 Share Posted January 14, 2008 Pamietam, ze w ktorejs wersji w trybie "manualnym" skrzynia trzymala bieg do odciecia (nie pamietam, czy w Legacy czy w innym modelu). Chyba w Outbacku 2005 tak jest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Posted January 14, 2008 Ojciec Założyciel Share Posted January 14, 2008 Dokladnie tak jest, bez watpienia. Sadze jednak, ze to jest tylko kwestia zmiany oprogramowania. Pamietam, ze w ktorejs wersji w trybie "manualnym" skrzynia trzymala bieg do odciecia (nie pamietam, czy w Legacy czy w innym modelu). Istotnie tak było. I na rzyczenie wielu klientów (także w tym miejscu była na ten temat dyskusja) FHI → dostosowało oprogramowanie do ich woli. :wink: Jak sobie radzić przy "ostrym" przyspieszaniu w trybie manual ? Na chwilę oddać kontrolę komputerowi - niech sam zmienia :cool: A my w tym czasie możemy się w pełni skoncentrować na drodze, zamiast patzryć na optymalne obroty silnika. :wink: Pozdrowienia Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted January 14, 2008 Share Posted January 14, 2008 Istotnie tak było. I na rzyczenie wielu klientów Nie mogłem się powstrzymać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
radekk Posted January 14, 2008 Share Posted January 14, 2008 Nie mogłem się powstrzymać. No ładnie. Nie zauważyłem tego. Ale to znak, że dyrekcja też ludzie Link to comment Share on other sites More sharing options...
ojejkoo Posted January 15, 2008 Share Posted January 15, 2008 No to czekamy teraz na OBK H8 z błyskawiczną zmianą przełożeń w trybie sekwencyjnym :razz: i bez ramek of course pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hogi Posted January 15, 2008 Share Posted January 15, 2008 Dyrekcja napisał/a: Istotnie tak było. I na rzyczenie wielu klientów Nie mogłem się powstrzymać. patzryć Ja tez nie mogę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Than_Junior Posted January 15, 2008 Share Posted January 15, 2008 I na rzyczenie wielu klientów pewnie ich bylo raptem kilku, ale najglosniej krzyczeli PS a nie daloby sie wziac jakiegos informatyka, co by w serwisie to znowu przestawil? Link to comment Share on other sites More sharing options...
radekk Posted January 15, 2008 Share Posted January 15, 2008 No to czekamy teraz na OBK H8 Jak już szaleć to na całego Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Posted January 15, 2008 Ojciec Założyciel Share Posted January 15, 2008 Dyrekcja napisał/a: Istotnie tak było. I na rzyczenie wielu klientów Nie mogłem się powstrzymać. patzryć Ja tez nie mogę. Chyba sam sobie zaproponuję pasek za ewidentne zaniżanie poziomu Forum Pozdrowienia Link to comment Share on other sites More sharing options...
radekk Posted January 15, 2008 Share Posted January 15, 2008 Chyba sam sobie zaproponuję pasek za ewidentne zaniżanie poziomu Forum Pasek mu, pasek :razz: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Posted January 16, 2008 Ojciec Założyciel Share Posted January 16, 2008 Przeczytałem wpis pod avatarem - to ten Forester po wypadku ...... to MX5 :?: :mrgreen Pozdrowienia Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted January 16, 2008 Share Posted January 16, 2008 Ja tam widzę przecinek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
radekk Posted January 16, 2008 Share Posted January 16, 2008 Przeczytałem wpis pod avatarem - to ten Forester po wypadku ...... to MX5 :?: :mrgreen Pozdrowienia Nie :razz: tam jest przecinek przed MX5 :razz: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now