Skocz do zawartości

Spoty na Podbeskidziu


Paweł_P

Rekomendowane odpowiedzi

A tak serio - jak powinno się ruszać na wzniesieniu (sporym, że wóz momentalnie się stacza po zwolnieniu ręcznego)? Jakie obroty, technika puszczania sprzęgła, dodawania gazu? Wóz to GC8 (gwoli ścisłości - sedan I'gen 115KM, 2,0 - różne opinie o oznaczeniach już tu słyszałem :P).

 

Tożsame pytanie o manewry na (ciasnych) parkingach - jak długo można popuszczać sprzęgło/trzymać na półsprzęgle, żeby nie zrobić jej krzywdy - bądź jaką inną technikę manewrowania obrać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby EVO przy swojej mocy miało większy skręt, to właściciele nie wyrobili by na przeguby

 

No ale seryjne STI i EVO miały tę samą lub bardzo podobną moc i moment.

Wóz to GC8

 

GC8 to wersja budy i pod nią podchodzą N/A, GT, STI itd...

Ja przytrzymuje ręcznym i równocześnie puszczając rękaw puszczam sprzęgło żeby nie zabić wiskozy :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam GL'a Sedan, i dzisiaj, w Cieszynie, na parkingu pod Castoramą "udało mi się" już zetknąć tylnym zderzakiem z betonową ścianą podczas wyjeżdżania z miejsca parkingowego,

 

To chyba raczej nie była wina promienia skrętu, a tym, że masz sedana i nie wiesz kiedy kończy się zadek. U mnie w byłym juz kombiku takich problemów nie miałem, natomiast w poprzednich ośkowych sedanach notorycznie. :wink:

 

 

A tak serio - jak powinno się ruszać na wzniesieniu (sporym, że wóz momentalnie się stacza po zwolnieniu ręcznego)? Jakie obroty, technika puszczania sprzęgła, dodawania gazu? Wóz to GC8 (gwoli ścisłości - sedan I'gen 115KM, 2,0 - różne opinie o oznaczeniach już tu słyszałem ).

 

 

pojeździsz troche, to sam to wyczujesz. Ja z początku tez miałem z tym problemy i co chwila grillowałem sprzęgło. :wink:

 

 

Panowie i jak tam plany na rajd Wisły?

Bo mnie korci poogladać Zbysia

 

Plany są, ale auto sprzedane i nie ma jak dojechać. No chyba, że jakiś forumowy kolega zabierze mnie ze sobą... Ech byłoby cudownie. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GC8 to wersja budy i pod nią podchodzą N/A, GT, STI itd...

Ja przytrzymuje ręcznym i równocześnie puszczając rękaw puszczam sprzęgło żeby nie zabić wiskozy :wink:

 

Owszem, N/A, ale tylko 2.0 Sedan :P

 

Co do ruszania - czyli równomiernie, jak w "ośce" - sprzęgło w górę, ręczny w dół jednocześnie, ruszam na prawie całkowicie puszczonym sprzęgle (i puszczam delikatnie aż do całkowitego zwolnienia pedału), obroty takie, żeby jechało do przodu bez szarpania, ręczny całkowicie zwolniony?

 

 

To chyba raczej nie była wina promienia skrętu, a tym, że masz sedana i nie wiesz kiedy kończy się zadek. U mnie w byłym juz kombiku takich problemów nie miałem, natomiast w poprzednich ośkowych sedanach notorycznie. :wink:

Ergo, wyczucie gabarytu przyjdzie z czasem? A na razie unikać raczej takich (cholernie) ciasnych miejsc... dwóch kolesi stanęło za blisko po bokach na tym parkingu, musiałem cofać na wprost praktycznie... a i tak nie miał bym miejsca na wykonanie tego "na dwa razy", gdybym tak blisko nie podjechał.

Ale fakt pozostaje faktem, mam problemy z parkowaniem tym cudem...

 

pojeździsz troche, to sam to wyczujesz. Ja z początku tez miałem z tym problemy i co chwila grillowałem sprzęgło. :wink:

Ale takie przygrzanie raczej go BARDZO nie zniszczy, i WYBITNIE mu żywotności nie skróci, mam nadzieję? Kilka dni mi jeszcze zajmie ogarnięcie, a już w tym momencie mam u rodzinki 3k długu, plus jeszcze jakieś 650zł na regenerację maglownicy i jej wymianę :? Sprzęgła mój budżet już nie wytrzyma :?

 

Właśnie - może ktoś potrzebuje strony internetowej? Tanio, elegancko, szybko i sprawnie :P Nawet fakturkę mogę (przez Wuja) wystawić :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pancin napisał(a):

Jakby EVO przy swojej mocy miało większy skręt, to właściciele nie wyrobili by na przeguby

 

 

No ale seryjne STI i EVO miały tę samą lub bardzo podobną moc i moment.

 

 

Ariel, generalnie, to wszystkie auta o dużej mocy, posiadające napęd z przodu tak mają. W mocnych FWD też jest to standard.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale chyba w poludnie mozesz podjechac poogladac ?

Wiesz przecież ,że w sobotę zasypiam dopiero ok 5-tej rano .

Spróbuję się szybko zrestartować i dojadę na 9 OS .

Z fotek nici , bo sprzęt leży w Krakowie .

Na OS-ie Pawłowice jest jakieś fajne miejsce gdzie można się przyczaić ?

Pytam gdyż nie znam tych tras .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek - czekam wiec :)

Evan - OK, dzieki za ewentualne przybycie :)

 

Panowie, tutaj sa on-boardy z OS, sami zobaczcie jak wygladaja:

 

http://www.rajd-wisly.pl/index.php?leve ... ecef1162f2

 

 

OS Pawlowice ( 3 film) - 10.15 minuta - droga sie konczy, wpadamy na "droge utwardzona" - porazka jakie dziury :(

OS Bzie ( 2 film) - 07.13 minuta - jeszcze lepsza "droga" :)

Ogolnie duzo lacznikow "szutrowych", kamieni, dziur, bedzie wesolo :)

 

P.S. a co z Dyziem sie dzieje ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdzisek ja się wybieram chociaż na 2 odcinki rano, bo potem na 14 30 muszę być z powrotem w Ustroniu bo idę na wesele. Mam sprzęt, więc cyknę ci tyle fotek ile się da :mrgreen: Aaaa, i kto chętny na oblatanie wszystkich odcinków w piątek wieczorem??? Są już 3 Subaraki i jeden Lancer 8) Zbiórka będzie w Skoczowie, ale jeszcze nie wiem dokładnie o której i gdzie. Będę wiedział w czwartek wieczorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek - czekam wiec

Więc plan jest taki :

15.00 dojazd do Ruptawy na skrzyżowanie Cieszyńskiej z Długosza (49.912117,18.609617) i tam zostawimy samochód, potem butapirazol do lasku na Brzezinach (9,21 na filmie), więc do startu 9-tego OS-a mamy sporo czasu .

wislaf.jpg

 

 

 

Las najlepszym przyjacielem kibica ... można chować się za drzewami :mrgreen:.

 

 

 

 

 

a co z Dyziem sie dzieje ???

... z kominkami coś majstruje :| .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdzisek ja tak dawno nie byłem na żadnej oglądarce, że naprawdę chętnie bym przyjechał. Ale jest ryzyko, że żona by mi w drzwiach zamki pozmieniała. ;)

 

Co do OSów, to na forum Autoklubu kolega Kirloy wrzucił elegancko opisane mapy odcinków:

 

OS Bzie

OS Pawłowice

 

Nic, tylko korzystać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yellow i Marek - czekam wiec na Was na OS :)

Pancin - postaraj sie przyjechac, dawno nie byles na ogladarze, wiec najwyzszy czas :) no i wiesz.... ja jade :)

Jesli tylko wszystko sie uda, to rajdowka zmieni swoj wyglad, mysle ze powinno sie podobac nowe oklejenie - ocene pozostawiam Wam po rajdzie, chetnie poczytam Wasze opinie :)

Jutro odbior dokumentow, wiec napisze wieczorem jakie czasy startu bede mial na poszczegolnych OS.

W piatek rano od 7.00 (jak ja wstane ??? :) ) do 14.00 opis trasy, potem BK (badanie kontrolne) i wieczorem powrot do domku.... odpoczynek i rano ogien na OS :)

Fajnie, juz nie moge sie doczekac :)

A za dwa tygodnie ... nastepny rajd :) Tym razem Czechowicki, zobaczymy, jak tylko Focus przetrwa to pojedziemy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...