Skocz do zawartości

Legacy 2,0 kombi - opcje.


Lisek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

W wziązku z chęcią zakupu na początku przyszłego roku Legacy 2,0 kombi z homologacja mam dwa pytania.Czy w najuboższej wersji wyposażenia jest możliwość dokupienia tapicerki skórzanej,jesli tak to w jakiej cenie i kolorze.Czy można dokupić tempomat gdyż mój dealer (Wrocław) twierdzi iż nie ma go w opcji dla wersji 2,0.

 

Z góy dziękuje za odpowiedź:)

 

Pozdrawiam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniewaz Derekcja aktualnie sie puscila na obczyzne, moge na jedno pytanie w zastempstwie dac glos. Tapicerke mozecie se spokojnie zamawiac ....koszt ok 8 000,- z podkresleniem "ok". Tempomat sie montuje fabrycznie, jak ni ma w opcji ....dupa.

 

Mamusia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam inne pytanie, dotyczace homologacji. Jak wynika z danych na stronie Subaru, to model Legacy Kombi ma dopuszczalną ładowność 505 kg. Zgodnie ze wzorem mondrych (p)osłów, aby samochód był ciężarowy, więc przy jego zakupie przysługiwał pełny zwrot VAT, musi byc spełniona odpowiednia zależność. Dla samochodu 4 osobowego jego ładowność musi być >= 629 kg. Dla samochodu 2 osobowego to 493 kg. Informacje wzięte stąd

Gdzie jest zatem haczyk :?: Czyżby Legacy było 2 osobowe, jak nie przymierzając Citroen C15 :shock:

Jak wówczas wygląda sprawa z Foresterem, którego ładowność jest taka sama :?:

 

Pozdrawiam

M

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to wyglada z Foresterem,chyba sie nie zalapie.Mysle ze Dyrekcja by o tym napisala (patrz Legacy banner na stronie glownej).Na tej stronie pisze ze Legacy ma 630 kg ładowności i się kwalifikuje na ciężarówke.

 

http://www.autoefl.pl/cardetail.asp?idp=12899

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Tu i Tu z kolei jeszcze inaczej. Jak widziałem, Dyrekcja na wojażach, ale może ktoś inny zna rozwiązanie tej zagadki? Czy Legacy ma wzmocnione zawieszenie, aby spełniać wzorek :?: I komu tu wierzyć. W kraju naszym, to co Urząd Skarbowy, to inna interpretacja. Przykro by było, żeby po roku przyszedł do nas smutny Pan i stwierdził, że tak naprawdę to nie przysługuje nam zwrot VAT i wszystko należy z odsetkami w terminie 14 dni z powrotem ....

 

Osobiście wolałbym aby to Forester miał homologację, i tak po prawdzie to jak na mój rozum, to Forester bardziej mi pasuje jako samochód "ciężarowy" Ale to tylko moje marzenia :lol:

 

Pozdrawiam

M

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie iz to jest takze auta o malej pojemnosci silnika w stosunku do masy czy gabarytow maja duza ladownoscia spowodowana mala masa silnika,montowanych akcesoriow.Przykladem jest Legacy ,Accord Tourer 2.0.Wersje 2,5 i 2,4 sa juz ciezsze przez co mniej moga na siebie zaladowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Tu i Tu z kolei jeszcze inaczej. Jak widziałem, Dyrekcja na wojażach, ale może ktoś inny zna rozwiązanie tej zagadki? Czy Legacy ma wzmocnione zawieszenie, aby spełniać wzorek :?: I komu tu wierzyć. W kraju naszym, to co Urząd Skarbowy, to inna interpretacja. Przykro by było, żeby po roku przyszedł do nas smutny Pan i stwierdził, że tak naprawdę to nie przysługuje nam zwrot VAT i wszystko należy z odsetkami w terminie 14 dni z powrotem ....

 

 

Miejsca na które się powołałeś mówią o autach 5 osobowych. Więc przy odrobinie samozaparcia można przekonać owych nadających homologację, że jesli usuniemy z tylnej kanapy 1 osobę ważącą 85 kg to nam da możliwość wsadzenia do bagażnika o zaoszczędzone 85 kg więcej.

 

A o smutnego pana (nie przesadzaj z pisaniem tego z dużej litery) ja bym się za bardzo nie martwił. Jeśli homologacja podpisana przez wszystkich świętych mówi, że jest 630 kg, to żaden pan z US tego nie podważy. Podważyć mogą to tylko kolejni ministrowie finansów zmieniając przepisy podatkowe.

 

Ja dziś miałem jazdę próbną taką ciężarówką... Oj przyjemne to było niezwykle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, niby te samochody są pięcioosobowe, ale chodzi mi tu o brak konsekwencji w oznaczeniach ładowności. Na jednej stronie max ładowność to 505 kg, na innej 545 kg. Może jest jak piszesz i od daru przekonywania przedstawicieli importerów zależeć będzie, czy dany samochód będzie ciężarowy. Mam nadzieję, że Dyrekcja po powrocie wypowie się w poruszanych tematach.

 

A póki co Fido___ opisz swoje wrażenia i czym jechałeś ??

 

Pozdrawiam

M

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A póki co Fido___ opisz swoje wrażenia i czym jechałeś ??

 

Pozdrawiam

M

 

Przymierzam się do wiekszego auta, bo rodzinka się powiększyła. No więc pomyślałem o mondeo, ale jak wsiadłem do środka forda, to już przestałem chcieć. No i ni stąd ni zowąd okazało się, że legacy znalazł się w zasięgu finansowym, a w dodatku ma homologację ciężarową. Czyli da się pogodzić wymagania mojej rodziny (duże auto) z zaspokojeniem moich samczych ambicji posiadania naprawdę porządnego samochodu a jednocześnie oszczędzić na podatku...

 

Dzwonię więc do dwóch warszawskich salonów, bo bez przymiarki nie zwykłem kupować aut. I co słyszę?

 

W jednym mówią mi, że na razie nie mają i nie wiedzą kiedy będą mieć, ale jak chcę się przymierzyć, to mogę do outback'a. He he, dobre - uśmiałem się serdecznie... Dzwonię do drugiego i słyszę, że w ogóle mam zapomnieć. Nie mają, nie wiadomo kiedy będą mieli. Jakaś jazda próbna? Po co to komu? A w ogóle to proszę nam nie przeszkadzać w konsumowaniu śniadania... Nie ma co - klient nasz pan... No, ale może w salonach subaru tak jest, w końcu to elita elit...

 

Nie zrażam się i dzwonię do SIP. Tam jest już dużo lepiej. Miła pani Renata mówi, że będą takie auto mieli od najbliższej soboty i mogę przyjechać do Krakowa z rodziną i się przymierzyć. To dobrze, bo już gotów byłem się poddać... Lepszy rydz niż nic (czytaj Kraków niż Warszawka).

 

Ale niezależnie dzwonię do GRAFIX'u do Białegostoku, bo to całkiem blisko. No i okazuje się, że tam mają dwie takie (sic!) ciężarówki. Jedziemy więc w sobotę do Białegostoku.

 

Auto już na nas czeka. Już na początku robi się fajnie, bo nie ma problemu z wzięciem naszego mitsubishi w rozliczeniu gdybyśmy się zdecydowali. W ogóle duże zaskoczenie po telefonach do warszawskich dealerów. Mili, pomocni ludzie, otwarci na dyskusje, również w kwestiach rozliczeń. Poczułem się naprawdę komfortowo.

 

Ale popatrzmy na Legacy. Samochód po prostu piękny. Linia bardzo harmonijna, bez zbędnych ekstrawagancji. Nie rzuca się w oczy - i o to chodzi - bardzo to lubię. Duży, pojemny bagażnik, wygodne siedzenia. Nawet kratka nie razi ;-)

 

Wsiadamy i ruszamy. Założenie jest takie, że nie szalejemy, bo mamy dzieci na pokładzie. Wskaźniki bardzo czytelne. Fajny bajer z testem wskaźników, które w momencie przełączenia stacyjki wykonują ruch do końca skali. Bardzo ładna konsola. Jakość wykonania i wykończenia bez najmniejszych zastrzeżeń. No, widać, że z pewnością nie jest to ford...

 

Zapalamy silnik i słychać przyjemny niski dźwięk boksera. Słychać to dużo powiedziane, bo auto jest bardzo dobrze wygłuszone. W pełnym zakresie obrotów, w środku samochodu jest duży komfort prowadzenia rozmowy. Jacek - szef salonu - wiezie nas po krętej drodze i dopiero teraz widać co daje ten osławiony napęd. Auto trzyma się asfaltu jak przyklejone. Potem wjeżdżamy na "kocie łby", ja przeżywam szok, bo zawieszenie tłumi nierówności po prostu rewelacyjnie. Potem przesiadamy się - niech i ja spróbuję jak siedzi mi się za kierownicą.... Samochód bardzo płynnie przyspiesza. Wprawdzie silnik 2.0 to minimum dla tej masy, ale dla normalnego cywilnego użytkowania w zupełności wystarcza. Jacek mówi, żebym jechał odważniej - wchodzę więc w zakręt nieco bardziej agresywnie czując podświadomy lęk przed ucieczką tylnej części auta - a tu nic. Nie chce się oderwać od drogi. Dociskam gaz, a Jacek ostrzega, bym uważał, bo postawili tu foto-radary. No, tak... Nie zdążyłem usłyszeć, że pędzimy już ponad 140 km/h. Będę musiał się przyzwyczaić to tego fajnego, ledwie słyszalnego pomruku...

 

Potem wsiada moja żona Iza (w końcu panuje demokracja). Wysiada zachwycona i już nie chce niczego innego.

 

Dziś, dla świętego spokoju odwiedziliśmy Toyotę. Przejechaliśmy się Avensis, ale zaraz po jeździe Iza powiedziała, żebym się już nie wygłupiał. Że jeśli mamy zmieniać auto, to tylko na Legacy. I poprosiła mnie, żebym już jej nie woził na jakieś jazdy próbne nowymi autami które klekoczą w czasie jazdy... Chyba więc niedługo dołączę do nosicieli wirusa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczekajmy na powrot Dyrekcji która zapewne rozwikla zagadke ladwonosci.Milo byloby jednak gdyby Forester byl zahomologowany bylo by cudownie,cena jest do zaakceptowania.Jednak 540 kg ładownosci moze nie wystarczyc:(Lista aut do wyboru jest szeroka lecz obejmuje auta super drogie,dostawcze lub najszlabsze wersje silnikowe.Zyc nie umierac...

 

Lista aut:

 

 

 

BMW 5 Series Touring 4 os. bez wersji 545i

 

BMW X5 4 os. bez wersji 4,8Si

 

Chrysler Voyager

Grand Voyager 4 os.

 

Citroen Berlingo 5 os. wszystkie wersje silnika bez 1.6l

 

Citroen Berlingo Furgon 2 os.

 

Citroen C-15 2 os.

 

Citroen C8 5 os.

 

Citroen Jumpy Furgon 3 os.

 

Citroen Jumpy Break 6 os.

 

Citroen Jumper 3-9 os. liczba osób w zależności od specyfikacji

 

Citroen Xsara Picasso 4 os. wersje wyposażenia SX oraz Exclusive z obowiązkową opcją ESP

 

Fiat Doblo 2 os. tylko wersje Cargo

 

Fiat Doblo 5 os. tylko wersje Cargo Kombi

 

Fiat Panda Van 2 os.

 

Fiat Punto Van 2 os.

 

Fiat Seicento Van 2 os.

 

Fiat Ducato 3-6 os. liczba osób w zależności od specyfikacji

 

Ford Galaxy 5 os.

 

Ford Mondeo 5 os. tylko silniki diesla o mocy 115 i 130KM z sekwencyjną skrzynią biegów

 

Ford Transit 2-9 os. liczba osób w zależności od specyfikacji

 

Honda Accord kombi 4 os. tylko silnik 2,0 benz - model dostępny w ofercie od lipca

 

Hyundai Santa Fe 5 os. tylko samochody z silnikiem diesla

 

Iveco Daily 2-6 os. liczba osób w zależności od specyfikacji

 

Kia Carnival 5 os.

 

Kia Sorento 5 os.

 

Kia K2500 3-6 os.

 

Lancia Phedra 5 os.

 

Land Rover Defender 90 2 os.

 

Land Rover Devender 110 5 os.

 

Lublin (Intrall) III 3-9 os. liczba osób w zależności od specyfikacji

 

Mercedes M-Klasse 5 os. niektóre opcje dodatkowe wykluczają homologację - informacje w salonie

 

Mercedes Vito 2-7 os. liczba osób w zależności od specyfikacji

 

Mercedes Viano 2-6 os. liczba osób w zależności od specyfikacji

 

Mercedes Sprinter 2-9 os. liczba osób w zależności od specyfikacji

 

Mitsubishi L200 5 os.

 

Nissan Terrano 5D 5 os. tylko modele z manualną skrzynią biegów

 

Nissan Pick-Up 5 os.

 

Opel Agila Van 2 os.

 

Opel Combo Tour 5 os. z opcją zwiększonej ładowności za dodatkową opłatą do 5os.

 

Opel Combo Van 2 os.

 

Opel Corsa Van 2 os.

 

Opel Vectra Wagon 5 os. tylko silniki 2,2TD 125KM i 3,2 211KM z automatyczną skrzynią biegów

 

Opel Zafira 5 os. tylko silniki 1,6 i 2,0D 100KM z klimatyzacją w wyposażeniu standardowym

 

Opel Vivaro Furgon 3-9 os. liczba osób w zależności od specyfikacji

 

Opel Movano 3-9 os. liczba osób w zależności od specyfikacji

 

Peugeot 206 XA, XAD 2 os.

 

Peugeot 807 5 os.

 

Peugeot Partner 170C, 190C 2 os.

 

Peugeot Expert Furgon 3 os.

 

Peugeot Expert Break 6 os.

 

Peugeot Boxer 3-6 os. liczba osób w zależności od specyfikacji

 

Porsche Cayenne 5 os.

 

Renault Clio Societe 2 os.

 

Renault Grand Scenic 4 os.

 

Renault Espace 5 os.

 

Renault Grand Espace 5 os.

 

Renault Kangoo 4-5 os. liczba osób w zależności od specyfikacji

 

Renault Kangoo Express 2 os.

 

Renault Trafic 2-9 os. liczba osób w zależności od specyfikacji

 

Renault Master 2-9 os. liczba osób w zależności od specyfikacji

 

Renault Vel Satis 5 os. tylko wersje z silnikiem 2,2dCi 150KM z automatyczną skrzynią biegów

 

Seat Alhambra 5 os. tylko silniki 1.9 TDi 115KM i 130 KM z manualnymi skrzyniami biegów, bez wersji 4x4

 

Skoda Fabia Kombi 2 os.

 

Skoda Octavia Kombi 2 os.

 

Subaru Legacy 4 os. wersje kombi z silnikiem benz. 2.0

 

Toyota Hilux 2-5 os. liczba osób w zależności od specyfikacji

 

Toyota Land Cruiser 5 os.

 

Volkswagen Caddy 2-5 os. liczba osób w zależności od specyfikacji

 

Volkswagen Sharan 5 os.

 

Volkswagen Touran 4 os.

 

Volkswagen Transporter T5 2-7 os. liczba osób w zależności od specyfikacji

 

Volkswagen LT 2-9 os. liczba osób w zależności od specyfikacji

 

Volvo XC90 5 os.

 

Pozdrawiam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jak czytałem i słyszałem, to byc może pod koniec roku sejm ma się zająć poprawianiem ustawy o VAT. Byc może zmienią coś również w sprawach kwalifikacji samochodów ciężarowych ?? O ile nie będzie wcześniejszych wyborów. A może oby były :roll: ??

 

Pozdrawiam

M

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pisza w sieci moga byc dwie opcje: odpis 50 % VATu dla wszystkich aut albo 50 % Vatu dla wszystkich aut i do tego odpis benzyny.

Wiec nalezy sie zastanowic czy teraz wziac np Legacy 2.0 kombi z calym Vatem i beznyna czy tez po wesjciu tych przepisow np WRX kombi lub Forester bo te drugie 50 % Vatu moze sie zrekompensowac odliczeniem wydatkow na paliwo.A ze Forester 2,5 XT ma palic 15 l na 100 to by sie oplacalo aby odliczyc benzyne.Znajac naszych poslow jeszcze niejedna ciekawa rzecz wymysla,mowili ze z powodu odliczania benzyny budzet

"traci" rocznie 2,82 mld zlotych.Jeden z politykow przekonywal ich ze to obnizy ceny prodktow bo spadna koszty transportu ale chyba mu to nie wyszlo...:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pisza w sieci moga byc dwie opcje: odpis 50 % VATu dla wszystkich aut albo 50 % Vatu dla wszystkich aut i do tego odpis benzyny.

 

Powoli zaczynam marzyć o tym, żeby zrobili jakkolwiek, tylko niech zostawią przepisy w spokoju na jakieś 10 lat. Bo w tej chwili dowolny biznesplan, to pisanie palcem na wodzie wobec zmieniających się co chwila przepisów podatkowych...

 

mowili ze z powodu odliczania benzyny budzet

"traci" rocznie 2,82 mld zlotych.Jeden z politykow przekonywal ich ze to obnizy ceny prodktow bo spadna koszty transportu ale chyba mu to nie wyszlo...:(

 

Budżet traci z powodu tego, że podatnicy płacący dzielnie VAT odliczają sobie należną im część. Słówko "traci" ma tutaj magiczną moc. Po takich tekstach chce mi się walić głową w ścianę i mam nieodparte wrażenie, że najlepiej, to żeby wszyscy podatnicy się zwinęli i przeszli na zasiłek. Wtedy będzie łatwo wszystko liczyć i nie będzie strat budżetu.

 

A tak się uniosłem z rana, dla podniesienia poziomu adrenaliny ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Legacy kombi 2.0 spełnia warunki wzoru znanego pana zarówno z manualną i z automatyczną skrzynią:

MT - 675 kg

AT - 665 kg.

Za błąd na stronie przepraszam - będzie skorygowany.

Inne modele wzoru nie spełniają (lub lepiej powiedziawszy - Forester wolnossący jako 4-osobowy mógł by spełnić, lecz potrzebna była by homologacja właśnie jako samochodu 4 - osobowgo a nie 5 - osobowego.

natomiast nowa homologacja zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami nie jest możliwa).

 

Łączę pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Uzupełnienie - za błędy na innych stronach nie mam co przepraszać, w końcu to nie nasze strony. Róznice wynikają nota bene z cytowania danych dla samochodó osobowych (ciężarówki miały - i mają - wyższą ładowność).

 

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Sorry - przeoczyłem pytanie.

Istnieje mozliwość zamówienia z fabryki samochodu z podgrzewanymi fotelami (w celu lokalnego uzupełnienia skóry za 8.000 zł) i kutynami.

Samochód tej jest ponadto wyposażony zgodnie z życzeniem w tempomat i dodatkowo w podgrzewane wycieraczki (jak w H6).

Problem to okres oczekiwania - ok 5 miesięcy (np. przy zamówieniu do 15.09 samochód powinien być na koniec stycznia/początek lutego).

Dokładną cenę muszę sprawdzić, ale myślę, że zmieścimy się w ok. 10.000 zł.

 

Łączę pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...