Jump to content

Forester 99 - ile powinno kosztowac takie autko? :-)


adali
 Share

Recommended Posts

czesc :-)

 

postanowilismy z moja dziewczyna kupic sobie jakies autko. przejechalismy sie kilka dni temu do jednego z najwiekszych komisow samochodowych w Warszawie, zeby mogla sie poprzymierzac do roznych modeli (to ona bedzie kierowca :-). plan przymiarek do avensisa, carismy i alemry spalil na panewce z powodu braku tych aut w akceptowalnej przez nas cenie (szukalismy czegos do ok 30tys pln i koniecznie z klimatyzacja). ogladajac rozne autka mojej Pani wpadl w oko stojacy z boku forester. doznalem szoku, bo nie przypuszczalem, ze moze jej sie spodobac auto tego typu. okazalo sie, ze spodobalo sie... a jeszcze bardzie spodobalo sie po przejazdze... zerszta ja tez bylem pod wrazeniem - niesamowicie wygode fotele, wspaniala widocznosc, tlumienie wstrzasow, wyciszenie i dynamika (oczywiscie jak na takie auto za takie pieniadze :-).

i tu chcialbym przejsc do sedna - ile taka subarynka powinna kosztowac?

w komisie chca za niego 25000

1999 2.0 S 170km (to chyba ten z turbodoladowaniem - dynamika i dzwiek silnika wskazuje na to, ze tak :-)

przebieg niestety spory - 220tys km

full opcja chyba (skora, podgrzewane fotele, elektryka, szyber, klima, alusy, radio cd, 4poduchy, metalik itd)

pierwszy wlasciciel, auto na biezaco serwisowane.

podobno wymienil przed sprzedaza amorki (nie wnikalismy na miejscu w to, bo poczatkowo nie bralismy tego auta na powaznie - szukalismy czegos wzglednie ekonomicznego...).

autko na pierwszy rzut oka jak na wiek jest w swietnym stanie.

 

a teraz moje pytania:

1. czy warto w ogole kupowac subarynke z takim przebiegiem?

2. czy powyzsza cena jest dobra?

3. co sprawdzic przed zakupem, jesli chodzi o technikalia?

4. czy takie autko warto zagazowowac? nie bedzie wielkiej straty mocy? ile taka przyjemnosc kosztuje i w jaki sposob wplynie to na przestrzen bagazowa?

 

bede bardzo wdzieczny za pomoc :-)

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Cena, szczególnie jeśli faktycznie ma nowe amortyzatory (koszt ok 3,5tys zł), wydaje się dość atrakcyjna. Ja tyle zapłaciłem za starszego o rok wolnossaka z amorkami do wymiany.

Jeśli chodzi o koszty, to istotne jest też czy miał wymieniany rozrząd. Powinien mieć po 200tys jeśli po 100tys był założony oryginalny, lub wcześniej jeśli zamiennik. I w tym drugim przypadku radziłbym szykować się na ponowną wymianę.

Zagazować można, podobno bez wyraźnych strat na mocy. Koszt ok 3800zł. Butla mieści się w miejscu koła zapasowego, gdzie jest dość dużo miejsca. U mnie zmieściła się butla 57 litrów. Niestety wtedy musisz: wozić w bagażniku dość duży zapas (na wysokość prawie do rolety i powierzchnia-prawie połowa bagażnika), zamontować pod podwoziem dojazdówkę (co jednak nie jest zalecane przy szperach) lub zaryzykować i wozić spray do naprawy opon.

A technicznie samochód najlepiej sprawdzić w ASO Subaru i dodatkowo zweryfikować ewentualną przeszłość wypadkową.

Link to comment
Share on other sites

Ze zdjęć wnioskuję, że zamontowane ma nieoryginalne amorki i nieprzerobione sprężyny. Na nowych oryginałach byłby wyższy. Do nieoryginalnych amorów należy założyć twardsze sprężyny, które nie tak łatwo jest znaleźć.

Link to comment
Share on other sites

Tak, jak Irpac napisal - sprawdz, czy wymieniony byl niedawno rozrzad (jesli byl serwisowany w Polsce, to zadzwon do ASO, w ktorym rzekomo byl wymieniany) oraz sprzeglo. Koszt pierwszego, to 1600-1800 (w ASO) + wymiana, koszt drugiego blizej 1200-1400 + wymiana. Jesli wersja z informacja z ASO bedzie mozliwa, to dowiedz sie tez oczywiscie jaki ma rzeczywisty przebieg, czy byly regulowane zawory, kiedy byly wymieniane oleje (silnikowy, skrzyni, tylnego dyfra), plyny (chlodnicy, hamulca itd.), kable WN i swiece. Dobrze byloby sprawdzic w jakim stanie jest skrzynia (czy synchronizatory hacza), dyfry, przeguby i turbo. Obejrzyj, czy intercooler nie ma pogietych blaszek (moim zdaniem dobry wyznacznik jakosci dbania o auto) =)

 

Generalnie jesli auto jest zadbane i serwisowane, to nie powinno byc zadnego problemu z ww.

 

Aha - cena, jak na zadbane i serwisowane auto z wymienionymi amorkami (Irpac ma racje, co do sprezyn), jest bardzo atrakcyjna, wiec warto samochod sprawdzic.

 

p.s. jesli gaz, to poszukaj kontaktu do forumowicza Jako z Krakowa - wydasz blizej 4.5tys, ale nikt ci lepiej instalki do Turbo w Polsce nie zestroi.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...