Jump to content

przeplywomierz ile kosztuje ?


Abraham
 Share

Recommended Posts

Hey

 

Subaru Legacy 2.0 99 . (92 Kw).

Wczoraj testowalem spaliny w moim subaraku. Zarowno na benzynie jak i na gazie zalewa go . Objawy - troche podszarpuje , na poczatku idzie dobrze a potem dostaje za duzo paliwa i traci moc. Kolega ktory przeprowadzal testy mowi ze to pzeplywka i

1. Nalezy najpierw sprobowac przeczyscic przeplywke - preparat nazywa sie "kontakt"

a) gdzie jest ta przeplywka w silniku???

2 Wymienic na nowa.

Na moje pytanie czy to nie cewka powiedzial to napewno nie cewka

Sonda Lambda dziala ok bo bardzo szybko na tescie zmierzała do "1" czyli jest ok.

Natomiast mieszanka paliwowa wykazywala zalewanie w szczegolnosci gdu pedal gazu byl w podlodze. (to samo na benzynie i na gazie). "Jako" probowal regulowac ale spalanie nadal jest w granicach 15-16/100 gazu

Ile moze kosztowac taka przeplywka>>>? Czy oplaca sie czyscycic czy od razu wymieniac albo moze podmienic i sprawdzic czy napewno to przeplywka

 

Pozdrawiam i dziekuje z gory za porade

Abraham

Link to comment
Share on other sites

Dzieki za konretna odpowiedz...

 

Zmienie kolegow, jak ktos mi poda wiecej konkretow odnosnie mojego problemu:)

(a tak poza tym ) kolega ktory dokonywal pomiarow jest jednym z najlepszym specow od ustawiania samochodów... w sensie uzyskac najlepsza moc z danej pojemnosci

Zdanie zmien kolegow... nie przekonuje mnie ...

 

POzdrawiam i dalej czekam na porade (konkretna)

Link to comment
Share on other sites

Bardzo dziekuje za wsparcie Grzesiek_67

 

Nie neguje tego ze E12 jest laikiem w tych sprawach, ale troche rosnie cisnienie jak czytam/slucham czasem takich malo konstruktywnych wnioskow.

Zadzwonilem do ASO w celu sprawdzenia czy wystepuje przeplywomierz i .. cos takiego wystepuje choc nie nazywa sie Air Flow Meter tylko jakos inaczej.

Kosztuje 1002 PLN . Znajduje sie przy przepustnicy .

 

Czy moglbys E12 przyblizyc czemu mam zmienic towarzystwo?

Ewentualnie co moze byc jeszcze przyczyna zwiekszone spalania, przerywania zarowno na gazie jak na benzynie i spadku mocy.

Wymienione:przewody , swiece, cewka.

Pozdrawiam

Abraham

Link to comment
Share on other sites

Koretka ASO -

 

Nie ma przeplywomierza jest zawor korekty powietrza czy jak to zwal .

Pewnie E12 napisal ze mam zmienic towarzystwo bo nie wystepuje tam przeplywomierz.

Trzeba było tak od razu.

Na usprawiedliwienie kolegi powiem ze w ASO tez poinformowali Mnie ze jest przeplywka a za jakis czas zadzwonili i poprawili sie.

E12 nie kazdy jest doskonaly w kazdym calu i moze sie pomylic.:)

 

Dalej ponawiam pytanie co moze byc przyczyna takiego zalewania paliwem silnika i gdzie moge sie udac na dalsza diagnoze problemu w celu usuniecia usterki

 

Pozdrawiam

Adam

Link to comment
Share on other sites

Na wstepie ostrzegam, ze ja tylko gdybam.

Wydaje mi sie, ze instalacje gazowe nie biora pod uwage wskazan przeplywomierza (nie wiem jak jest w przypadku sekwencji)

Sonda Lambda dziala ok bo bardzo szybko na tescie zmierzała do "1" czyli jest ok.

Natomiast mieszanka paliwowa wykazywala zalewanie

Nie do konca rozumiem ten opis. Jezeli wskazania sondy byly poprawne a np zewnetrzny miernik spalin wskazywal zbyt bogata mieszanke, to ktores z tych urzadzen nie dziala prawidlowo.

"Jako" probowal regulowac ale spalanie nadal jest w granicach 15-16/100 gazu

Znowu nie do konca rozumiem. Jak znam Jako to albo wyregulowal i zgodnie ze wskazaniami sondy lambda jest ok albo z jakiejs przyczyny nie mogl idealnie tego zrobic i jasno o tym powiedzial.

Dodatkowo spalanie gazu 15-16/100 w miescie nie jest czyms nadzwyczajnym. U mnie jest 13 - 15 / 100, ale ja jezdze baardzo spokojnie.

i gdzie moge sie udac na dalsza diagnoze problemu w celu usuniecia usterki

Nie podales informacji z jakiej czesci Polski / swiata jestes ani w wiadomosci ani w swoim profilu, wiec pozostaje mi sie domyslac, ze skoro lpg regulowal Jako to E12 jest "w zasiegu wysiegu" i mozesz do niego podjechac na konstruktywna diagnoze. Wtedy sie nie wywinie :wink: Szczerze polecam.

Pozdrawiam,

Slawo

Link to comment
Share on other sites

Witam,

 

Kable, swiece, cewka sprawdzone wymienione. Przewody po 100 za sztuke oryginal.

Objawy byly juz wczesniej stad byla wymiana po kolei na nowe przewody, swiece i podmiane cewki. Nic nie pomoglo.,

Jako stwierdzil ze nie moze nic ustawic lepiej bo cos jest nie tak nawet na benzynce.

Spalanie przy ostrozniej jezdzie w granicach 16 litrow jest porazka dla mnie, bo w mojej family sa dwa subaraki 2.0 (115 kucykow) jezdza na instalacji zwyklej (bez wtrysku) z czego jeden jest okropnie katowany i spala max 13,5 literkow w miescie.

 

Dzis jade na podmianke czujnika przeplywu powietrza a nastepnie znow na test spalin.

Jesli po podmiance okaze sie ze wszystko jest dobrze to wreszcie zacznie jezdzic ten samochod:)

 

PS> Pracuje w W-wie mieszkam poza w-wa.

 

Jutro zdam relacje.

POzdrawiam

Abraham

Link to comment
Share on other sites

Witam,

 

Cuda dziwy.. wymioniona przeplywka przejechane 50 km i na tes spalin. Wynik bardzo dobrze.

Nastepnie powrot do starej przeplywki i wyniki znow OK.

Oba testy robione w tej samej stacji diagnostycznej.

 

Pierwszy test robiony tylko na benzynie.

Drugi test -przeplywka juz moja stara- test robiony na benzynie i na gazie. Na benzynie ok na gazie faktycznie ciut zla mieszanka.

 

Ktos ma jakies pojecie o co chodzi?

Gdzie E-12 ma warsztat ? Chciabym sprawdzic jego sprzet i zdolnosci do zlokalizowania problemu.

 

Pozdrawiam

Abraham

Link to comment
Share on other sites

Nie bardzo rozumiem , to jest ten przepływomierz czy go nie ma w tym modelu ?

Jeżeli masz silnik EJ 201 to jest czujnik ciśnienia bezwględnego w kolektorze ssącym

(22634AA000) kosztuje toto 1150 zł (montuje się zamiast przepływomierza bo jest tańsze (nie wiem dla kogo :???: ) lecz odczyty są miej precyzyjne

Link to comment
Share on other sites

Witam,

 

Dokladnie sie nazywa czujnik przeplywu powietrza i znajduje sie na przepustnicy . Na dwie srubki przymnocowany. POdmiana trwa 2 minuty . (nie jest to przeplywomierz)

Jesli bylby walniety (czujnik) to na tescie spalin chyba cos wyszloby.

 

Pozdrawiam

Abraham

Link to comment
Share on other sites

Proszę zadzwoń do mnie teraz 602117606

Jeżeli dobrze myślę to coś nad przeputnicą to zawór bocznikowy wolnych obrotów (odpowiedzialny za równą prace na wolnych obrotach) :idea:

Czujnik o którym ja myślę znajduje się na środu kol. ssącego (Taka nie duża kostka)

Link to comment
Share on other sites

Możliwe, że Adam dobrze pisze. Na korpusie przepustnicy pod zaworem wolnych obrotów może być map sensor (czujnik ciśnienia w kolektorze).

 

Adam analizę spalin robiliście w ruchu czy na postoju.

 

Czy masz może wyniki?

 

Jaka była na gazie?

 

Czy rano jak uruchamiasz silnik to utrzymuje na początku podwyższone obroty, następnie w miarę rozgrzewania spadają one do tych właściwych?

 

Pozdrawiam,

jako

 

 

 

 

 

Pozdrawiam,

jako

Link to comment
Share on other sites

Pierwszy test wykonalem z kolega jego sprzetem na ulicy Pulawskiej 20 minutowa przejazdzka. Stad wyszlo zle spalanie .

Drugie testy z podmienionym sensorem a pozniej znow ze swoim wykonalem w stacji obslugi diagnostycznej (oba testy w tej samej stacji) . Samochod stal w miejscu bez obciazenia.(pierwszy test byl robiony tylko na benzynie ze wzgledu na obawy zepsucia pozyczonego sensoru )

Drugi test wykonywany byl dodatkowo na gazie. Z tego co pamietam zamiast parametru 100 był 160 Diagnosta powiedzial ze jest co zle .

Oba testy z roznymi sensorami wyszly pozytywnie na benzynie.

Rano odpalam na benzynie i obroty wolno spadaja. Jade pare kilometrow i obroty raz spadaja (prawie do ZERA) raz leca w gore (mowa caly czas o benzynie). Jak sie rozgrzeje samochod , jest lepiej i obroty trzymaja sie w miare rowno- wtedy na ogol juz jade na gazie.

Wniosek:

Nie ma pojecia co jest . !!!!!

Poprzednie dwa samochody na gazie (nissany primery 2.0 150 Km i Primera 1.8 benzyna 114 Km-zmiennne fazy rozrzadu!!!! -stara instalacja i bylo ok. Samochod sie rozgrzewal na benzynie , obroty nie skakały, pozniej przełączało sie samo na gazie i też obroty były spoko.

Aktualnie Legacy - od samego poczatku zalozenia gazu nie jest jak trzeba. Co wiecej przed zalozeniem gazu nigdy nie mialem tak ze rano odpalalem ozywiscie mowa o benzynie i obroty wariuja.

Moim skromnym zdaniem cos komputer gazowy czy cokowlwiek zwiazanego z instalacja gazowa zakloca prace benzyny przy tym dobrze nie pracuje na samym gazie.

PS. Podobno juz jest nas troje , jeden 99 legacy u E12 pojawil sie z tymi objawami, Ja oraz jakas Pani na Bajecznej pojawila sie i opisywala ten sam problem

Pozdrawiam

Abraham

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...