Abraham Opublikowano 5 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2007 Hey Subaru Legacy 2.0 99 . (92 Kw). Wczoraj testowalem spaliny w moim subaraku. Zarowno na benzynie jak i na gazie zalewa go . Objawy - troche podszarpuje , na poczatku idzie dobrze a potem dostaje za duzo paliwa i traci moc. Kolega ktory przeprowadzal testy mowi ze to pzeplywka i 1. Nalezy najpierw sprobowac przeczyscic przeplywke - preparat nazywa sie "kontakt" a) gdzie jest ta przeplywka w silniku??? 2 Wymienic na nowa. Na moje pytanie czy to nie cewka powiedzial to napewno nie cewka Sonda Lambda dziala ok bo bardzo szybko na tescie zmierzała do "1" czyli jest ok. Natomiast mieszanka paliwowa wykazywala zalewanie w szczegolnosci gdu pedal gazu byl w podlodze. (to samo na benzynie i na gazie). "Jako" probowal regulowac ale spalanie nadal jest w granicach 15-16/100 gazu Ile moze kosztowac taka przeplywka>>>? Czy oplaca sie czyscycic czy od razu wymieniac albo moze podmienic i sprawdzic czy napewno to przeplywka Pozdrawiam i dziekuje z gory za porade Abraham Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E12 Opublikowano 5 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2007 zmień kolegów ,wydaje mi się ze wpadłeś w złe towarzystwo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abraham Opublikowano 5 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2007 Dzieki za konretna odpowiedz... Zmienie kolegow, jak ktos mi poda wiecej konkretow odnosnie mojego problemu:) (a tak poza tym ) kolega ktory dokonywal pomiarow jest jednym z najlepszym specow od ustawiania samochodów... w sensie uzyskac najlepsza moc z danej pojemnosci Zdanie zmien kolegow... nie przekonuje mnie ... POzdrawiam i dalej czekam na porade (konkretna) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 5 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2007 Abraham, ale to zdanie, które tak Ciebie nie przekonuje, pochodzi od człowieka, który zna się na tym o czym pisze. E12 bądź bardziej wylewny i pomóż koledze. :wink: Pozdrawiam Grzesiek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abraham Opublikowano 5 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2007 Bardzo dziekuje za wsparcie Grzesiek_67 Nie neguje tego ze E12 jest laikiem w tych sprawach, ale troche rosnie cisnienie jak czytam/slucham czasem takich malo konstruktywnych wnioskow. Zadzwonilem do ASO w celu sprawdzenia czy wystepuje przeplywomierz i .. cos takiego wystepuje choc nie nazywa sie Air Flow Meter tylko jakos inaczej. Kosztuje 1002 PLN . Znajduje sie przy przepustnicy . Czy moglbys E12 przyblizyc czemu mam zmienic towarzystwo? Ewentualnie co moze byc jeszcze przyczyna zwiekszone spalania, przerywania zarowno na gazie jak na benzynie i spadku mocy. Wymienione:przewody , swiece, cewka. Pozdrawiam Abraham Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abraham Opublikowano 5 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2007 Koretka ASO - Nie ma przeplywomierza jest zawor korekty powietrza czy jak to zwal . Pewnie E12 napisal ze mam zmienic towarzystwo bo nie wystepuje tam przeplywomierz. Trzeba było tak od razu. Na usprawiedliwienie kolegi powiem ze w ASO tez poinformowali Mnie ze jest przeplywka a za jakis czas zadzwonili i poprawili sie. E12 nie kazdy jest doskonaly w kazdym calu i moze sie pomylic. Dalej ponawiam pytanie co moze byc przyczyna takiego zalewania paliwem silnika i gdzie moge sie udac na dalsza diagnoze problemu w celu usuniecia usterki Pozdrawiam Adam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawo Opublikowano 5 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2007 Na wstepie ostrzegam, ze ja tylko gdybam. Wydaje mi sie, ze instalacje gazowe nie biora pod uwage wskazan przeplywomierza (nie wiem jak jest w przypadku sekwencji) Sonda Lambda dziala ok bo bardzo szybko na tescie zmierzała do "1" czyli jest ok.Natomiast mieszanka paliwowa wykazywala zalewanie Nie do konca rozumiem ten opis. Jezeli wskazania sondy byly poprawne a np zewnetrzny miernik spalin wskazywal zbyt bogata mieszanke, to ktores z tych urzadzen nie dziala prawidlowo. "Jako" probowal regulowac ale spalanie nadal jest w granicach 15-16/100 gazu Znowu nie do konca rozumiem. Jak znam Jako to albo wyregulowal i zgodnie ze wskazaniami sondy lambda jest ok albo z jakiejs przyczyny nie mogl idealnie tego zrobic i jasno o tym powiedzial. Dodatkowo spalanie gazu 15-16/100 w miescie nie jest czyms nadzwyczajnym. U mnie jest 13 - 15 / 100, ale ja jezdze baardzo spokojnie. i gdzie moge sie udac na dalsza diagnoze problemu w celu usuniecia usterki Nie podales informacji z jakiej czesci Polski / swiata jestes ani w wiadomosci ani w swoim profilu, wiec pozostaje mi sie domyslac, ze skoro lpg regulowal Jako to E12 jest "w zasiegu wysiegu" i mozesz do niego podjechac na konstruktywna diagnoze. Wtedy sie nie wywinie :wink: Szczerze polecam. Pozdrawiam, Slawo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E12 Opublikowano 6 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2007 Ja osobiście przyjrzałbym się kablą świecą i cewce zapłonowej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abraham Opublikowano 6 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2007 Witam, Kable, swiece, cewka sprawdzone wymienione. Przewody po 100 za sztuke oryginal. Objawy byly juz wczesniej stad byla wymiana po kolei na nowe przewody, swiece i podmiane cewki. Nic nie pomoglo., Jako stwierdzil ze nie moze nic ustawic lepiej bo cos jest nie tak nawet na benzynce. Spalanie przy ostrozniej jezdzie w granicach 16 litrow jest porazka dla mnie, bo w mojej family sa dwa subaraki 2.0 (115 kucykow) jezdza na instalacji zwyklej (bez wtrysku) z czego jeden jest okropnie katowany i spala max 13,5 literkow w miescie. Dzis jade na podmianke czujnika przeplywu powietrza a nastepnie znow na test spalin. Jesli po podmiance okaze sie ze wszystko jest dobrze to wreszcie zacznie jezdzic ten samochod:) PS> Pracuje w W-wie mieszkam poza w-wa. Jutro zdam relacje. POzdrawiam Abraham Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abraham Opublikowano 7 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2007 Witam, Cuda dziwy.. wymioniona przeplywka przejechane 50 km i na tes spalin. Wynik bardzo dobrze. Nastepnie powrot do starej przeplywki i wyniki znow OK. Oba testy robione w tej samej stacji diagnostycznej. Pierwszy test robiony tylko na benzynie. Drugi test -przeplywka juz moja stara- test robiony na benzynie i na gazie. Na benzynie ok na gazie faktycznie ciut zla mieszanka. Ktos ma jakies pojecie o co chodzi? Gdzie E-12 ma warsztat ? Chciabym sprawdzic jego sprzet i zdolnosci do zlokalizowania problemu. Pozdrawiam Abraham Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E12 Opublikowano 7 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2007 Nie bardzo rozumiem , to jest ten przepływomierz czy go nie ma w tym modelu ? Jeżeli masz silnik EJ 201 to jest czujnik ciśnienia bezwględnego w kolektorze ssącym (22634AA000) kosztuje toto 1150 zł (montuje się zamiast przepływomierza bo jest tańsze (nie wiem dla kogo :???: ) lecz odczyty są miej precyzyjne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abraham Opublikowano 7 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2007 Witam, Dokladnie sie nazywa czujnik przeplywu powietrza i znajduje sie na przepustnicy . Na dwie srubki przymnocowany. POdmiana trwa 2 minuty . (nie jest to przeplywomierz) Jesli bylby walniety (czujnik) to na tescie spalin chyba cos wyszloby. Pozdrawiam Abraham Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E12 Opublikowano 7 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2007 Proszę zadzwoń do mnie teraz 602117606 Jeżeli dobrze myślę to coś nad przeputnicą to zawór bocznikowy wolnych obrotów (odpowiedzialny za równą prace na wolnych obrotach) Czujnik o którym ja myślę znajduje się na środu kol. ssącego (Taka nie duża kostka) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 7 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2007 Możliwe, że Adam dobrze pisze. Na korpusie przepustnicy pod zaworem wolnych obrotów może być map sensor (czujnik ciśnienia w kolektorze). Adam analizę spalin robiliście w ruchu czy na postoju. Czy masz może wyniki? Jaka była na gazie? Czy rano jak uruchamiasz silnik to utrzymuje na początku podwyższone obroty, następnie w miarę rozgrzewania spadają one do tych właściwych? Pozdrawiam, jako Pozdrawiam, jako Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abraham Opublikowano 7 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2007 Pierwszy test wykonalem z kolega jego sprzetem na ulicy Pulawskiej 20 minutowa przejazdzka. Stad wyszlo zle spalanie . Drugie testy z podmienionym sensorem a pozniej znow ze swoim wykonalem w stacji obslugi diagnostycznej (oba testy w tej samej stacji) . Samochod stal w miejscu bez obciazenia.(pierwszy test byl robiony tylko na benzynie ze wzgledu na obawy zepsucia pozyczonego sensoru ) Drugi test wykonywany byl dodatkowo na gazie. Z tego co pamietam zamiast parametru 100 był 160 Diagnosta powiedzial ze jest co zle . Oba testy z roznymi sensorami wyszly pozytywnie na benzynie. Rano odpalam na benzynie i obroty wolno spadaja. Jade pare kilometrow i obroty raz spadaja (prawie do ZERA) raz leca w gore (mowa caly czas o benzynie). Jak sie rozgrzeje samochod , jest lepiej i obroty trzymaja sie w miare rowno- wtedy na ogol juz jade na gazie. Wniosek: Nie ma pojecia co jest . !!!!! Poprzednie dwa samochody na gazie (nissany primery 2.0 150 Km i Primera 1.8 benzyna 114 Km-zmiennne fazy rozrzadu!!!! -stara instalacja i bylo ok. Samochod sie rozgrzewal na benzynie , obroty nie skakały, pozniej przełączało sie samo na gazie i też obroty były spoko. Aktualnie Legacy - od samego poczatku zalozenia gazu nie jest jak trzeba. Co wiecej przed zalozeniem gazu nigdy nie mialem tak ze rano odpalalem ozywiscie mowa o benzynie i obroty wariuja. Moim skromnym zdaniem cos komputer gazowy czy cokowlwiek zwiazanego z instalacja gazowa zakloca prace benzyny przy tym dobrze nie pracuje na samym gazie. PS. Podobno juz jest nas troje , jeden 99 legacy u E12 pojawil sie z tymi objawami, Ja oraz jakas Pani na Bajecznej pojawila sie i opisywala ten sam problem Pozdrawiam Abraham Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 10 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2007 A co do tematu postu to http://www.allegro.pl/item230683393_sub ... 9_00r.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi