kofcio Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Witam, Mam sobie MY06 z przebiegiem 4007km i zastanawiam się czy moje problemy są normalne czy może spowodowane nowością i nie dotarciem jeszcze wszystkiego co dotrzeć się powinno. Czasem wyskakuje mi jedynka. Wkurza mnie to okrutnie. Sprzęgło w podłodze, wrzucam po kilka razy bieg, żeby wszedł do samego końca i mimo to czasem potrawi zołza wyskoczyć... Druga sprawa to przy szybszej zmianie biegów zdażyły mi się zgrzyty. Dwa razy miało to miejsce z dwójki na trójkę. Dziwne, bo jeździć raczej umiem, nie szarpię, nie pcham na siłę na pół sprzęgle. Mam nadzieję, że to się ułoży. Czy to normalne, czy zasuwać do serwisu?? Poprzednio w Alfie tak nie miałem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2007 kofcio, jedno magiczne słowo: gwarancja. Jedź do serwisu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blue76 Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Mati ma rację, pojedź na sprawdzenie. W mojej skrzyni (WRX 06) nigdy nie miałem problemów które opisujesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinJ Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Nic się nie ułoży, ewidentnie coś jest nie tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kofcio Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Dzięki za info. Umawiam się jak tak... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abt Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2007 nie wiem jak z jedynka, ale slyszalem ze wyskakujaca piatka w 5mt to efekt poluzowania sie nakretki i powstania luzu na jednym z walkow. zdecydowanie polecamy ASO , najlepiej krakowskie na conrada (serio) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kofcio Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2007 nie wiem jak z jedynka, ale slyszalem ze wyskakujaca piatka w 5mt to efekt poluzowania sie nakretkii powstania luzu na jednym z walkow. zdecydowanie polecamy ASO , najlepiej krakowskie na conrada (serio) Piątkę może wrzuciłem z raz czy dwa narazie, chociaż bez przegazówy ciężko wchodzi. Po mieście nie ma gdzie. Głównie trójka, czasem czwórka na wisłostradzie. A serwis w Krakowie to może nie jest taki zły pomysł... Będę we Wrześniu, chętnie odwiedzę tą okolicę (pracowałem ponad rok na Jasnogórskiej ) . Może poobserwuję jeszcze, zbiorę argumenty. Gwarancja jeszcze prawe 3 lata Thx, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
so_what Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2007 zdecydowanie polecamy ASO , najlepiej krakowskie na conrada (serio) Abt, ale Kofcio jest z Warszawy :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abt Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2007 widze, widze :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Czasem wyskakuje mi jedynka. Wkurza mnie to okrutnie. Sprzęgło w podłodze, wrzucam po kilka razy bieg, żeby wszedł do samego końca i mimo to czasem potrawi zołza wyskoczyć... Piątkę może wrzuciłem z raz czy dwa narazie, chociaż bez przegazówy ciężko wchodzi. To jest totalna lipa - nie powinno tak być! U mnie się to nie zdarza. Pamiętaj, że trójkę w skrzyniach subaru wrzuca się "z otwartego nadgarstka" (szkoła Wroobla) tj. nie wbijając ją ręką zamkniętą na lewarku, a lekko popychając nadgarstkiem. A, jeszcze jedno: ważne jest odpowiednie ustawienie fotela. Jak siedzisz zbyt daleko, możesz zbyt wcześnie wysprzęglać i wówczas bieg może zgrzytnąć / nie wejść. W każdym razie, jak słusznie stwierdził mati: marsz do ASO! :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Pamiętaj, że trójkę w skrzyniach subaru wrzuca się "z otwartego nadgarstka" (szkoła Wroobla) tj. nie wbijając ją ręką zamkniętą na lewarku, a lekko popychając nadgarstkiem. A np. Bednarek słuchając tej szkoły dostał ataku śmiechu. Ja zawsze wszystkie biegi zmieniam trzymając lewarek tak samo Dżanek mnie zawsze lał po łapach jak zmieniałem "na taksówkrza" i się nauczyłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2007 A np. Bednarek słuchając tej szkoły dostał ataku śmiechu. A kto to jest Bednarek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Przemeq, taki kierowca wyścigowy, parokrotny mistrz Polski. Po przejażdżce z nim Wróbel stwierdził ze chciałby tak umieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Czy ma takie doświadczenie ze skrzyniami w cywilnych subaru, jak Wroobel? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Przemeq, nie mam pojęcia ale Evo sobie nieźle radzi ;-) Dla załagodzenia sytuacji powiedzmy, że jak mówi AL nie ważne jak kto rusz akierownicą albo biegami ważne że to działa. Ja zostanę przy swoim trzymaniu lewarka mocno zamknięta dłonią przy każdej zmianie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Przemeq, ale jaki ma sens taka zmiana biegu? Bo chyba nie powiesz mi, że urywasz jakieś kawałki sekund. Ewentualne straty przy ześliźnięciu się ręki są dużo, dużo większe... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Ja zostanę przy swoim trzymaniu lewarka mocno zamknięta dłonią przy każdej zmianie. Ależ ja nie mówię, że to źle - przecież w rajdówkach bieg wrzuca się na siłę, dotąd, aż wejdzie . Zmierzam tylko do tego, że ta 'delikatna wersja', promowana przez Wroobla wydaje się dość sensowna: im mniej na siłę, tym - tak na zdrowy rozsądek - lepiej dla skrzyni (ale pewnie gorzej dla wyniku). Nota bene Wroobel sugeruje też pod żadnym pozorem nie wrzucać wstecznego, gdy wóz choć troszkę toczy się do przodu i odwrotnie - jedynki, gdy lekko toczy się do tyłu. Ja się do tego stosuję i - odpukać - ze skrzynią nie miałem żadnych problemów, żadnych wyskakujących biegów, żadnego wrzucania na dwa razy itp. :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Przemeq, jestem ostatnia osobą, która by waliła biegami. Fordem bym wtedy kilometra nie ujechał. Po prostu nie warroto zmieniać techniki - trzeba mieć to tak ustawione żeby wsiadać od każdego auta jak do siebie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2007 trzeba mieć to tak ustawione żeby wsiadać od każdego auta jak do siebie No, nie wiem. W Seju od 3-4 jest z kilkanaście metrów... :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2007 owoc666, Zdarzyło mi się jeździć naprzemian Evo i Sejem po torze i jakoś dałem rade.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2007 owoc666, Zdarzyło mi się jeździć naprzemian Evo i Sejem po torze i jakoś dałem rade.... Ja wspominam tylko moją przejażdżkę Twoim Sejem po Słomczynie 8). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2007 owoc666, podobało się? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2007 owoc666, podobało się? Pewnie 8). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Jeszcze chwila, a będą się Wam musiały również spodobać paseczki . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kofcio Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Pamiętaj, że trójkę w skrzyniach subaru wrzuca się "z otwartego nadgarstka" (szkoła Wroobla) tj. nie wbijając ją ręką zamkniętą na lewarku, a lekko popychając nadgarstkiem. Hmm... Ciekawa koncepcja. Popróbuję... A, jeszcze jedno: ważne jest odpowiednie ustawienie fotela. Jak siedzisz zbyt daleko, możesz zbyt wcześnie wysprzęglać i wówczas bieg może zgrzytnąć / nie wejść. W każdym razie, jak słusznie stwierdził mati: marsz do ASO! :cool: Zwrócę uwagę. Jeszcze się kurcze okaże, że nie umiem jeździć... (ale na szczęście jestem zapisany na sobotę do SJS)... Dzięki za info! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się