Skocz do zawartości

Martwa sonda lambda H6


Legacy96

Rekomendowane odpowiedzi

52 minuty temu, Legacy96 napisał(a):

Nie calkiem, to nie jest blad. Bledow aktualnych ani oczekujacych nie ma i nie bylo. To jest kod gotowosci do testu. Gdy opracowywano standard OBD potraktowano kierowcow jak potencjalnych oszustow. W standardzie jest zaszyty kod gotowosci do testu czystosci spalin. Ten kod jest ustawiany przez ECU na 1 gdy ECU od ostatniego resetu przetestowalo wszystkie systemy zwiazane z oczyszczaniem spalin, sondy lambda, katalizator, egr, itp. Test moze trwac wiele dni a nawet miesiecy bo jest zalezny od warunkow drogowych. W TSB jest opisane w jaki sposob doprowadzic do zakonczenia testu. A ogolnie chodzi o to ze gdy auto ma uszkodzony jakis element w ukladzie oczyszczania spalin to zapala sie CEL i wyskakuje blad. Ale zli ludzie moga przed badaniem czystosci spalin zrobic reset ECU i auto przejdzie przeglad. A potem zatruje spalinami cale miasto, a moze i planete. Kod gotowosci dotyczy nie tylko Subaru, ale wszystkich pojazdow z OBD.

A wiec pojazd moze byc 100% sprawny, ale jesli po jakims resecie ECU lub odpieciu akumulatora pojazd nie przejdzie odpowiedniego cylu jazdy to jest sygnalizowany brak gotowosci do testu czystosci spalin. Na przyklad ja jezdze glownie po miescie max 50 km/h (za malo, do testu trzeba jachac powyzej 80 km/h) a szybciej na odcinkach pozamiejskich i autostradzie (ale za krotko, trzeba jechac powyzej 80 km/h ponad 20 minut). Dlatego auto nie bylo gotowe na test.

 

https://de-m-wikipedia-org.translate.goog/wiki/Readiness-Code?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=de&_x_tr_hl=de&_x_tr_pto=wapp

 

Czyli co, przeprowadzisz procedurę zakończenia tego testu i teoretycznie powinno pyknąć? 

Jest jakaś możliwość sprawdzenia sobie w domu czy ten test jest ok i OBD działa poprawnie? Bo z tego co piszesz wystarczy odpiąć akumulator na chwilę i już należy wykonać dość solidny odcinek jazdy aby te wszystkie systemy zostały sprawdzone. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawialem o tym z szefem serwisu Subaru w okolicy, w NIemczech wszystkie urzadzenia do badania czystosci spalin dostaly update jakis rok temu. Od tego czasu sprawdzaja Readniss-Code. Szkoda tylko ze robia to na samym koncu i trzeba zaplacic za test, ktorego auto nie przechodzi pomimo ze wszystko jest w porzadku. Tak, mozna sprawdzic stan Readniss-Code, moj Scanner diagnostyczny robi to od firmware z 2023 roku. Zrobilem update i faktycznie dziala, pokazal ze katalizator nie zakonczyl testu, a po jezdzie autostradowej 20minut powyzej 80 km/h pokazuje ze katalizator jest przetestowany i w porzadku.

Edytowane przez Legacy96
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...