Skocz do zawartości

XV MY17 - wymiana prawego xensonu (krótkie)


Kubeł

Rekomendowane odpowiedzi

WItam,

Natrafiłem na problem z wymianą prawego xenonu (krótkie). Robiłem w/g instrukcji:
- zdemonowałem wlot powietrza

- przekręciłem pokrywkę komory lampy i......

   ...nie udało mi się wyjąć pokrywki by odsłonić jarznik. Zaraz za pokrywką jest metalowy element (wygląda jak część nadwozia), który blokuje możliwość cofnięcia pokrywki by ją wydostać z kołnierza. 

 

Będę wdzięczny za poprawną instrukcję wymiany xenonu.

Widok.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Kubeł napisał(a):

WItam,

Natrafiłem na problem z wymianą prawego xenonu (krótkie). Robiłem w/g instrukcji:
- zdemonowałem wlot powietrza

- przekręciłem pokrywkę komory lampy i......

   ...nie udało mi się wyjąć pokrywki by odsłonić jarznik. Zaraz za pokrywką jest metalowy element (wygląda jak część nadwozia), który blokuje możliwość cofnięcia pokrywki by ją wydostać z kołnierza. 

 

Będę wdzięczny za poprawną instrukcję wymiany xenonu.

Widok.jpg


Demontaż zderzaka, demontaż reflektora, wymiana żarnika i montaż w odwrotnej kolejności.... Jak chcesz ułatwić sobie robotę na przyszłość, to odegnij ten kawałek blachy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby zdemontować zderzak, powyciągaj wszystkie kołki z prawej strony łączące go z nadkolem i błotnikiem. Wyciągnij wszystkie kołki od spodu zderzaka (łączące go z osłonami od spodu).

Odepnij osłony nad atrapą (kilka kołków i śrub). 

Jeśli chcesz, możesz nie demontować go z lewej strony, wystarczy 'odjechać' nim na 20cm z prawej strony samochodu.

Jak powyciągasz kołki i śruby, demontaż zacznij 'odhaczając' zderzak ze ślizgów przy kole, w miejscu styku z błotnikiem. Dalej w zasadzie pójdzie samo. I uwaga: nie trzeba używać dużej siły, jeśli gdzieś zderzak nie chce zejść to najpewniej przeoczyłeś jakiś kołek.

 

Demontaż reflektora to kilka śrub na wierzchu.

 

I jak będziesz wszystko składał, wypłucz kołki w ciepłej wodzie (zwłaszcza te największe). One blokują się błotem, przed montażem warto usunąć stare 'zabezpieczenie' ;)

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Knurek1111 napisał(a):

I jak będziesz wszystko składał, wypłucz kołki w ciepłej wodzie (zwłaszcza te największe). One blokują się błotem, przed montażem warto usunąć stare 'zabezpieczenie' ;)

co prawda nigdy nie było mi dane sciąganie przedniego zderzaka ale tylnego owszem. Warto kupić nowe kołeczki - kosztują jakieś grosze a nie trzeba się z nimi obchodzić jak z jajkiem żeby nie pękły. Po tych 10 latach plastik z którego są zrobione rozpada się w rękach 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Karas napisał(a):

co prawda nigdy nie było mi dane sciąganie przedniego zderzaka ale tylnego owszem. Warto kupić nowe kołeczki - kosztują jakieś grosze a nie trzeba się z nimi obchodzić jak z jajkiem żeby nie pękły. Po tych 10 latach plastik z którego są zrobione rozpada się w rękach 


Łamią się te z atrapy, w zasadzie można kupić na zapas bo przynajmniej dwa nie przeżyją.

Te spod zderzaka są bardzo solidne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...