Pavulion Opublikowano 30 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2023 Witam kolegów, nie doszukałem się więc zapytam. Przy jakich obrotach silnika, zmieniają się fazy rozrządu? Głównie chodzi mi o silnik EJ20. Ale jak ktoś posiada inne dane to też mile widziane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirasek Opublikowano 31 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2023 15 godzin temu, Pavulion napisał(a): Przy jakich obrotach silnika, zmieniają się fazy rozrządu? Głównie chodzi mi o silnik EJ20 Przy każdych jeśli pytasz o wolnossący silnik to przyspieszanie wałków dolotowych zależy głównie od obciążenia i zmienia się płynnie w całym użytecznym zakresie obrotowym. W dużym uproszczeniu, im większe obciążenie i niższe obroty tym wałki bardziej przyspieszone. W wersjach turbo jest trochę inaczej. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 31 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2023 To jest taki ciągle powielany mit w internecie że walki się przestawiają od jakiś tam obrotów. I tak jest też w innych markach. Inaczej się zachowują jak silnik zimny, inaczej jak ciepły, inaczej przy hamowaniu silnikiem a inaczej przy pełnym bucie. Ale można powiedzieć że sterują się jakoś od momentu odpalenia silnika. To nie jest v-tec albo inne wynalazki sterujące samą pracą zaworów. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3n3usz Opublikowano 31 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2023 (edytowane) 19 godzin temu, Pavulion napisał(a): Witam kolegów, nie doszukałem się więc zapytam. Przy jakich obrotach silnika, zmieniają się fazy rozrządu? Głównie chodzi mi o silnik EJ20. Ale jak ktoś posiada inne dane to też mile widziane. dla przykładu forester z turbo 2005r Tutaj wolnossak 3.0 z 2004r jak widać w turbo avcs działa przy małych obciążeniach i niskich obrotach, a wolnossaku im większe obciążenie i niższe obroty tym więcej jest przyśpieszony wałek. Generalnie zmienna faza ma poprawić niuton w dolnym i średnim zakresie obrotów. W wysokich partiach dla N/A i turbo wałek jest na zero albo niewiele przestawiony. Edytowane 31 Grudnia 2023 przez ir3n3usz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się